Sportpug.com Arkistofoorumi

Peugeot => Projektit => Aiheen aloitti: maaco - Toukokuu 20, 2010, 01:35:45



Otsikko: 206 GTi
Kirjoitti: maaco - Toukokuu 20, 2010, 01:35:45
nonniin, tuli haettua lauantaina tuollainen pikkasen siistitty pösö.
vuosimallia 2000 ja ajettu karvan alle 96tkm.

tehtyä:

-sileäksi hitsattu takaluukku
-rekisterikilvelle tehty uusi paikka takapuskuriin
-takasumuvalo siirretty vasempaan reunaan, vaihdettu pienempään pyöreään
-takalasinpyyhin poistettu
-konepellistä merkinlovi hitsattu sileäksi
-tuulilasin pesurit siirretty konepellin takareunaan
-merkitön maski
-etupuskurin lista vaihdettu pesurittomaan
-lisätty kumihuuli puskurin alle (fiesta mk6 tai vanha rellu?)
-mustat muoviosat maalattu korinväriin
-peilien kehykset ja peilikolmiot maalattu kiiltävällä mustalla
-vaihdettu tankinkorkki uudemmasta gti:stä
-kirkaslasiset etuvalot
-joku madallusjousisetti edessä

tälle kesälle olisi tarkoitus saada uudet vanteet ja tummentaa lasit, pikkasen kuumahko tuo puolinahkasisustus  ;D

talven mittaan sitten hommataan alustasarja, ja jotain rallihenkistä kilkettä korin jäykistykseen / lookkiin.

vähän tuossa on sanomista, kun amatööri ollut korihommissa asialla, mm. takaluukku ikkunan alta ja konepellin sisäreuna alkaa hapantua.

vanteet tilattu, matkustusmukavuuden ja keski-suomen paskojen teiden kannalta halusin 45-sarjan kumit:

Arcasting Excalibur (White) 16x7"

(http://www.ityre.com/i/disks/2404.jpg)

bulkkipaketillinen Dynamatin Superliteä on tilattu, pitää leipoa sitä joihinkin kohtiin peltejä, saa vähän tuota melutasoa alemmas. isoa painonnousua en tähän kuitenkaan halua joten esim. puolet halvempi silent coat unohdettiin sen takia.

http://s1030.photobucket.com/albums/y364/marko_a/pug206/


Otsikko: Re:206 GTi
Kirjoitti: Pouseri - Toukokuu 20, 2010, 02:51:07
Toi ikkunan alta ruostuminen todnäk johtuu siitä että lasi on asennettu liian lähelle peltiä ja hinkkaa maalipinnan puhki. Näitä on aikanaan mennyt takuuseen. Olen myös nähnyt noita ruosteisia konepeltejä ihan vakio vehkeissä.


Otsikko: Re:206 GTi
Kirjoitti: maaco - Toukokuu 20, 2010, 03:16:24
toi ikkunanalus vielä menee ton sun selityksen mukaan, mutta konepelti ruostuu sisäpuolelta ainoastaan siltä kohdalta, josta sitä on hitsattu  ::)

noh, tiedossa oli nuo pikkuviat jo ostaessa, joten ei aiheuta kiroilua..

ehdottaa saa muuten alustasarjaa tähän, pitäisi olla n. 40-50mm madaltava ja jäykkyyssäädettävä. coileja en tartte, koska tätä ei ikinä tulla madaltamaan yli 50mm.


Otsikko: Re:206 GTi
Kirjoitti: Cacadu - Toukokuu 20, 2010, 03:48:49
Näitä 206 getareita ei turhan paljoa täällä työnalla ole!

Tuo sumuvalo ratkaisu on kyllä erittäin hyvännäköinen ja muutenkin auto näyttää kohtuu fiksulle, tosin toi täysin sheivattu kontti ei vaan omaan silmään istu.. Jotenkin liian orvon näköinen.  ;D


Otsikko: Re:206 GTi
Kirjoitti: maaco - Toukokuu 20, 2010, 04:26:52
joo, tuo kontinluukku on aika massiivisen näköinen, mutta taasen orkkiksena on ihan helkkarin sekavan näköinen kaikkine listoineen, merkkeineen ja kilpineen. joten en heti keksi miten sen tekisi toisin :) täytyy photoshoppailla siihen tulevien sponsoreiden logoja? ite jos olisin tuon perän siivonnut, niin olisin tehnyt kapeamman kilvenupotuksen, sekä laittanut tuon sumarin tilalle kirkkaan & soikean. vois toki olla myös laitettuna samalle kohdalle kuin oikealla puolella oleva hinauslenkki.. jotenkin tulee nyt mieleen, että se on vaan lätkästy siihen. mutta, onhan tuossa nyt mulle paljon vähemmän rahanmenoa, kun ei tartte rakentaa  ;D

mietin tässä just että pitäskö tarttua hartsiämpäriin ja kuiduttaa tuohon etupuskuriin joku hillitty, sentin tai pari matalempi etuhelma ton mustan kumilärpäkkeen tilalle, samalla sen maalaa kun maalaan ton etupuskurin listan uusiksi. näyttää tällähetkellä siltä, että keula on korkeampi kuin helmalinja.  ::)


Otsikko: Re:206 GTi
Kirjoitti: nenna- - Toukokuu 20, 2010, 07:49:31
Mun mielest toi takapää on ihan jees..siihen jotkut tummapohjaset ledi/newstyle valot..nii avot.  8)


Otsikko: Re:206 GTi
Kirjoitti: maaco - Toukokuu 20, 2010, 08:18:15
mä tilasin savunväriset takavalot, mutta ne on loppu eikä tietoa saako niitä tälle kesälle.. kaverilla olis hiilaripohjaset takavalot, odotan niistä tässä kuvaa, että onko mitenkään mieleiset..

ledi-tyyliset ei oikein minun silmään istu. pitäs sitten olla ihan erityyliin rakennettu auto, että ne olis kokonaisuuteen sopivat..  :)


Otsikko: Re:206 GTi
Kirjoitti: maaco - Toukokuu 25, 2010, 07:21:27
kontti vaimennettu:

(http://i1030.photobucket.com/albums/y364/marko_a/pug206/Valokuva0061.jpg?t=1274768414)


aika eroottisen väristä tuo matto  ;D

Käyn tänään hakemassa uudet vanteet postista, olleet siellä jo vissiin perjantaista asti. Ei oo tullu turhan ahkeraan katottua postilaatikkoa, ja saapumisilmoituksia  :)


Otsikko: Re:206 GTi
Kirjoitti: jeroo - Toukokuu 26, 2010, 04:22:54
Tänään kun katselin miltä tuollainen takapää oikeasti näyttää, niin huomasin mitä tuohon on tehty ;D
Hyvältähän tuo mielestäni noin näyttää!


Otsikko: Re:206 GTi
Kirjoitti: jypezz - Toukokuu 27, 2010, 01:45:17
vaikuttaako huomattavasti tuo kontin vaimennus?


Otsikko: Re:206 GTi
Kirjoitti: maaco - Toukokuu 27, 2010, 06:37:56
vaikuttaa, tuli ihan sikana kohinaa kabiiniin tuota kautta, nyt todella paljon vähemmän. onhan toi aika iso pinta-ala mitä tossa tuli maton peittoon. tänään sain apparin oven ulkopellin vaimennettua, ovipahvi on vaimennettu kanssa kevyesti. vielä pitää kosteussulkumuovin tilalle laittaa vaimennusmatttoa, ja sit olis ensimmäinen ovi valmis  ;D kuskin oven väsään sitten kun toi yksi ruostekukka on korjausmaalattu..


Otsikko: Re:206 GTi
Kirjoitti: maaco - Toukokuu 27, 2010, 06:41:58
Tänään kun katselin miltä tuollainen takapää oikeasti näyttää, niin huomasin mitä tuohon on tehty ;D
Hyvältähän tuo mielestäni noin näyttää!

Onhan toi paljon selkeämmän näköinen kuin orkkiksena :)
selailin korisarjoja tässä viimeyönä, ja totesin että sikana muokattavaa kaikkien sarjojen takapuskureissa, että saa nätin kilvenpaikan tehtyä. päädyin sellaiseen ratkaisuun, että tulee vain hillitty helmasarja ympäri autoa, joku mikä pudottaa muutaman sentin nykyisestä. oon tykästynyt tohon etupuskuriin ja sen isoon aukkoon, niin en millään halua vaihtaa sitä :)


Otsikko: Re:206 GTi
Kirjoitti: maaco - Toukokuu 29, 2010, 10:44:39
kuvat ensimmäisen etuoven vaimennuksesta photobucketissa..

toisesta nyt kyllä ei tulekaan, kun toistensa peilikuvathan noi ovet on ;D

näkymä ovipahvin alle:

(http://i1030.photobucket.com/albums/y364/marko_a/pug206/P5150018.jpg?t=1275113897)

Loput kuvat:

http://s1030.photobucket.com/albums/y364/marko_a/pug206/


Otsikko: Re:206 GTi
Kirjoitti: maaco - Kesäkuu 13, 2010, 01:56:29
Noniin, uudet vanteet on jo hetken pyörineet alla, kuvaa en vaan ole muistanut ottaa..

Tuota, tämä on nyt pesty pari kertaa, tarkemman tutkailun ja epäonnistuneen paikkamaalauksen jälkeen kaipaa uuden maalipinnan. Parin kk sisään jos saisi maalautettua jossain päin Lahtea, niin olisin hyvin tyytyväinen.

Ehdotuksia saa heittää, pidänkö alkuperäisen värin, josta tykkään. Vai maalauttaako uudella värillä, joka olisi jälkeenpäin helpompi korjailla, jos esim. puskureita tai muuta haluaa vaihtaa..

Valkoinen poltteli mielessä, ei näyttäisi konehuonekaan hirveän hurjalle sen kanssa, jos ei jaksa alkaa purkaa konehuonetta että saa muutamat kohdat uuteen väriin. Tottakai ovien välit + luukkujen sisäpinnat tulevat uudella värillä, jos värinvaihtoon päädyn.

Poissuljettu idea ei ole myöskään orkkisvärin kaveriksi konepelti mustaksi + ehkä kattokin mustaksi..


Otsikko: Re:206 GTi
Kirjoitti: SwLeijona - Kesäkuu 13, 2010, 11:54:48
Valkoisia kaksnollakutosia ei ole liikaa.

Itsellä himottais maalauttaa oma kaksnollakutonen valkoiseksi.
(ehkä joku helmiäinen tai sitten perus puhtaan valkoinen)

Vaalea väri on vaan hankalampi pitää hyvänä Suomen olosuhteissa...


-Joonas


Otsikko: Re:206 GTi
Kirjoitti: Flinkki - Kesäkuu 15, 2010, 07:06:50
Miten olisi joku helmiäisvalkoinen? Toisi perusvalkoiseen verrattuna mukavasti "eloa" pintaan.  Vaihtoehtojahan löytyy lähes joka merkin värikartoista. Eikä 206 ole tainnut saada tehtaalta helmiäisvalkoisena.


Otsikko: Re:206 GTi
Kirjoitti: heck - Kesäkuu 17, 2010, 11:31:19
Vastustan valkoista autonvärinä yleisellä tasolla ;D. Mutta jos sitä haluaa, niin en ainakaan oo koskaan nähny pearlescent-valkeaa 206:sta. Se on tietysti eri asia, että onko niitä koskaan tehty  ::)

-H

edit: mulkoilin noita kuvia vähä aikaa, ja ehottasin, että pidät tuon värisenä, nättihän tuo on.


Otsikko: Re:206 GTi
Kirjoitti: BlueLion - Kesäkuu 17, 2010, 12:38:14
Mitä helmiäis valkoiseen tulee niin suurin osa 98% ei ole valkoisia vaan kellertäviä. Jos pakolla haluaa valkoisen ja vielä helmiäisen niin se väri löytyy rs4 värikartasta LOB9 - PEARL WHITE PEARLESCENT.  


Otsikko: Re:206 GTi
Kirjoitti: maaco - Kesäkuu 17, 2010, 04:18:31
Jokusen aikaa tässä miettinyt ja pällistellyt, niin kyllä tohon toi orkkisväri jää. Konepellin ja katon kanssa oon pohtinut, tekeekö niille mitään.. Himottas niille hiilikuidun väriseksi maalaus, kun oikean mallista hiilaripeltiä ei saa tähän..  ;D


Otsikko: Re:206 GTi
Kirjoitti: maaco - Kesäkuu 20, 2010, 05:21:50
Nyt kaipais apua.. Miten paljon perusmallin 206:den ja gti:n orkkispuskurit eroaa alareunan osalta toisistaan? löytyi juuri mun silmää miellyttävä orkkispuskuriin liimattava etuspoikka sellaiseen rahaan, ettei paljon kannata ite alkaa kuiduttelemaan :)



Otsikko: Re:206 GTi
Kirjoitti: Pouseri - Kesäkuu 21, 2010, 03:23:03
Parempien mallien puskurit on muhkeammat alareunasta.


Otsikko: Re:206 GTi
Kirjoitti: maaco - Kesäkuu 21, 2010, 08:36:58
dääm! no ei auta, kuidutan sitten ite alalipan tuohon.. seat leon cupran lippa olisi ollut sopiva, mutta ei madalla tarpeeksi. sen tyylinen olisi hakusassa ollut..


Otsikko: Re:206 GTi
Kirjoitti: Cacadu - Kesäkuu 21, 2010, 08:54:46
seat leon cupran lippa olisi ollut sopiva, mutta ei madalla tarpeeksi. sen tyylinen olisi hakusassa ollut..

Hei hei! Eikös autot kuulu madaltaa jousilla/iskareilla eikä kuidulla?  ;)


Otsikko: Re:206 GTi
Kirjoitti: maaco - Kesäkuu 21, 2010, 10:50:33
seat leon cupran lippa olisi ollut sopiva, mutta ei madalla tarpeeksi. sen tyylinen olisi hakusassa ollut..

Hei hei! Eikös autot kuulu madaltaa jousilla/iskareilla eikä kuidulla?  ;)

Kyllä tähän coilitkin tulee, mutta pitäs saada puskuria jokunen sentti alemmas kuin helmalinja, että olis optisesti tasapainoisen näköinen. nykyinen etulippa on musta, ja näyttää niinkuin helmapellit olis muutaman sentin matalammalla kuin keula.. Älkää huoliko, ei tähän kymmenien kilojen kittikasoja tule, saati neliökaupalla kuitua koriin.. nähty juttu edellisen auton kanssa :)


Otsikko: Re:206 GTi
Kirjoitti: maaco - Kesäkuu 22, 2010, 06:30:45
Jos muuten kiinnostaa millainen viritelmä edellinen auto oli, niin tässä linkki:

http://www.nettiauto.com/ford/fiesta/3280482

Takapuskuri koki vähän kovia, valmistui muutama päivä ennen auton luovutusta.. Juuri ennen maalausta tippui maalaustelineestä, ja vielä maali puolikuivana tuolilta lattialle.. ;D  Ja tietenkin kun irtaallan kitattiin, lokarin kanteista tuli liian kapeat + maalikauppa antoi väärää väriä, joten mahdolliselle uudelle ostajalle on takapuskurin kanssa tekemistä.. Hieman siis kiire paistaa läpi.. Vähän samantyylistä etulippaa ajattelin tähän, mutta pikkaisen enemmän päädyistä ulos tulevana, eikä ihan yhtä paljon madaltavana..


Otsikko: Re:206 GTi
Kirjoitti: maaco - Kesäkuu 27, 2010, 06:43:07
olen tässä pohtinut, että pitäsikö tästä lukkopesien sekä sivuvilkkujen paikat hitsauttaa maalauksen yhteydessä umpeen.. antennin reikää katosta mietin kanssa, mutta siitä viimeistään tuli varoituksia. mites noi ovet, miten herkästi niihin tulee isot alueet kittailtavaa? kori ei koe näillä näkymin muita muutoksia kuin uusi etuspoileri, ja mahdollisesti noi lukkopesät ja orkkisvilkun paikat mäkeen, ei oikeastaan kaipaakaan isompia. sivuvilkkuja pitää miettiä, kun en halua peilejä vaihtaa, joten uusien vilkkujen paikoiksi tulisi peilikolmiot jos ne lokareista siirtää.

etu- ja takavalot vaihtuvat talven mittaan tummempiin, kuten myös alusta korkeussäädettäväksi. näillä näkymin mulla olisi ylimaalausrahat viimeistään syyskuun alussa, joten sillon olisi tarkoitus saada auto maalarille.. samalla kun laseja puretaan irti, niihin olisi tarkoitus laittaa uudella työpaikalla mieto sävytys. (taka+takasivut 35% ja etusivut 50%)

muitakin ideoita saa esittää :)


Otsikko: Re:206 GTi
Kirjoitti: pugnisti - Kesäkuu 28, 2010, 02:17:42
Ite olen hitsaillut pari antenninreikää umpeen katosta ja ilman ongelmia. Ei pidä kiirettä, niin homma onnistuu taatusti. Täppi kerrallaan hitsaa palan kiinni ja antaa jäähtyä välissä, niin tulee hyvä.


Otsikko: Re:206 GTi
Kirjoitti: maaco - Kesäkuu 30, 2010, 06:58:15
Antenni taitaa jäädä, yritin sisustasta katella paikkaa lasiantennille, ja sellasta ei kyllä nappaa katella. Vaihdan ton kattoantennin tilalle vaan pienemmän.

Tällähetkellä suunnitteluasteella, miten toteuttaa konepellin tai jommankumman oven avauksen jos akku loppuu ;D

Ei tekisi välttämättä mieli tehdä niinkuin kaveri ehdotti, että toisen takalasin ruuvit kääntää niinpäin, että etummaiset saa ulkopuolelta auki, ja rautalangalla vedettyä ovista lukkonupeista oven lukituksen auki.. ::)

Lukkopesäthän lähtevät maalauksen yhteydessä.. olen myös yrittänyt katsella kaikkia vastaantulevia autoja, jos jostain löytyisi oikein pienet sivuvilkut, jotka saisi integroitua peileihin/peilikolmioihin..

Myös noille konepellin ilmanpoistoaukoille pitäs tehdä jotain, poistaa en kyllä aio.. hätäratkaisuna ne tulee vaan korinväriin :)

Ei taida kuiduttelultakaan välttyä, teen varmaankin tosta nytten puskurin alla olevasta kumilerpakkeesta sellaisen version, jonka voi maalata korinväriin. kattelin kaverin cupra-r:stä tota etulippaa, ja tulee aika tökön näköinen jos sellasen laittaa tohon korinvärisenä..  

(http://i1030.photobucket.com/albums/y364/marko_a/pug206/P6110032.jpg?t=1277746297)


Otsikko: Re:206 GTi
Kirjoitti: maaco - Heinäkuu 15, 2010, 03:20:25
hitaasti mutta varmasti edistyy tämä kikotin..

aloitin 5.7 Lahdessa työt, ja samalla muutin tänne..
joten uuteen työpaikkaan sopeutuminen on vienyt vähän mehut, jne.

Mutta joo, takasivulasit tummennettu 35% kalvolla & takalasi 18%. Etusivulasit tummennetaan 45% kalvolla kun alan ovipahveja rakentaa, jolloin helpottuu kummasti tummennushomma..

Hifiasennuksen puoleen tuli muutoksia, alunperin piti tulla 5.25" erillissarja kojelaudalle + etusubi. Mutta nyt päädyin rakentamaan eteen 3tie-setin ja subi / subit tulee konttiin.. Hieman vielä suunnitteluasteella laitteisto, ainoastaan etupään kaiuttimien koko on selvillä :D

Keskiäänistä on sovittu kaupat, Ground Zero Plutonium 4" tulee hoitamaan sen homman. tutulla sattui oleen sopivasti yhdet ylimääräiset :) Nykyinen työpaikka myy pääasiallisesti AudioImportin edustuksessa olevaa hifitavaraa, joten sieltä suunnalta tulee laitteisto..


Otsikko: Re:206 GTi
Kirjoitti: Pougout - Heinäkuu 15, 2010, 04:18:37
Hienon näköstä jälkee noi vaimennukset! Valkoiset vanteetkin sopii mukavasti. :)

Minkälaista toi dynamat on työstää, lämmitetäänkö?
...ja tietenkin, auttaako jotain :D

406:n ovia + kontin pohjaa olen ajatellut vaimentaa ja pitäis keksiä joku toimiva, mutta kuitenkin suht helppo tavara tohon tarkotukseen.

Mistä ja mihin hintaan tota Dynamattia, tai jotain muuta vaimennusmattoo kannattaisi hankkia?

EDIT: Jatketaan privassa :)


Otsikko: Re:206 GTi
Kirjoitti: maaco - Heinäkuu 15, 2010, 05:50:07
toi superlite mitä mulla on nyt laiteltuna, on markkinoiden taipuisinta vaimennusmattoa. Ei tartte lämmittää, niinkuin ei muitakaan dynamatin tuotteita.. toi superlite on aika arvokasta, muistaakseni 200€ / 4m2.

esim. silentcoatia saa puolet halvemmalla, mutta se taasen on sitten paljon huonommin taipuvaa, ja kuumalla kelillä alkaa haista kuin vastaleivottu asfaltti :D

dynamatin tuotteita myy varmaan kaikki hifiliikkeet.. mistäs päin olet?


Otsikko: Re:206 GTi
Kirjoitti: Juse - Heinäkuu 16, 2010, 07:23:33
Meinasitko tehä uudet paikat oviin mideille vai laittaa vakiopaikkoihin kiinni? Keskiäänet tulevat varmaankin vaakatasoon kojelaudalle, ei taida hirveesti onnistua suuntaus?  :P


Otsikko: Re:206 GTi
Kirjoitti: maaco - Heinäkuu 16, 2010, 09:26:17
kyllä niitä saa suunnattua, ja pakko suunnatakkin.. :)
kuskiin päin kallistellaan sen verran mitä emma:n sääntökirja sallii.. hieman rajoittaa hommaa se, että en halua verhoiluttaa koko kojista, vaan kojiksen päälle tulee samalla alcantaralla verhoiltu paneeli kuin ovissa ja penkkien etureunoissa, että pysyy samantyylisenä sisustan teema..

oviin tulee uudet paikat, noi orkkikset on ihan annelista sijainnin puoleen.. uusia paikkoja suunnataan ovista kanssa hieman kuskiin päin, midit nyt ei kovin paljon suuntausta vaadikaan.

sisäpeltiin tulee lasikuidusta paneeli mihin tulee elementit, ja loppujen aukkojen päälle tulee irroitettavat peitelevyt vanerista/kuidusta..

nykyiset ovipahvien verhoilut siirrettään kaappiin jemmaan, ja yritän paikallisesta purkaamolta metästää kangasverhoillut versiot, joista tehdään uudet paneelit kajareiden ympärille..

jos huomenna on toni´s takeover auki, niin haen ylimääräsen kojiksen ja kyselen ovien verhoilupaneeleita.

ensi viikolla saan noi keskarit, niin pääsee aloittaan kojista. oviin alan tehdä paikkoja sitten, kun varmistuu niihin tulevan elementit :)

prkl kun rajottaa rahatilanne liikaa rakentelua, muutto nieli hyvin rahaa kun piti maksaa ylimääräisiä vuokria + muuttokuorman roudausta jne. haaveissa oli, että auton saisi acs:ään valmiiksi, mutta taitaa venyä..



Otsikko: Re:206 GTi
Kirjoitti: PUG4EVER - Elokuu 08, 2010, 10:51:44
nonniin, tuli haettua lauantaina tuollainen pikkasen siistitty pösö.
vuosimallia 2000 ja ajettu karvan alle 96tkm.

tehtyä:

-sileäksi hitsattu takaluukku
-rekisterikilvelle tehty uusi paikka takapuskuriin
-takasumuvalo siirretty vasempaan reunaan, vaihdettu pienempään pyöreään
-takalasinpyyhin poistettu
-konepellistä merkinlovi hitsattu sileäksi
-tuulilasin pesurit siirretty konepellin takareunaan
-merkitön maski
-etupuskurin lista vaihdettu pesurittomaan
-lisätty kumihuuli puskurin alle (fiesta mk6 tai vanha rellu?)
-mustat muoviosat maalattu korinväriin
-peilien kehykset ja peilikolmiot maalattu kiiltävällä mustalla
-vaihdettu tankinkorkki uudemmasta gti:stä
-kirkaslasiset etuvalot
-joku madallusjousisetti edessä


 Noniin, pitkästä aikaa tännekin jotain, kiva nähdä ja lukea että x-pugi on hyvässä pidossa.
Jotain siis edelliseen viitaten.


-Kumihuuli normi 307.sta
-Peilit alkuperäiset, ilman maalia.
-Ajovalot alkuperäiset
-Tankinkorkki, normi lisävaruste.
-Rek.kilven paikka lainattu 307cc.n puskurista,
 ja sumuvalo oli pieni kompromissi, normikokoinen
 on liian iso verraten vetokoukun silmukan syvennykseen,
 pienempää ovaalia ei ole tarjolla edelleenkään joten siksi
 Hella, oli valinta jo tuolloin.
-Peilikolmiot (diskanttien paikat) mallia RC

 Peltipintojen muutokset on tehty 6v. sitten.
 
 Mad suspensionin -40mm sarja oli (yleisistä kokemuksista?)
 huolimatta korkeudeltaan luvattu. Tosin näistä toinen katkesi  ajossa, nyt alla samoilla lupauksilla weitec.

 Näin auton ekan kerran siitä luopumisen jälkeen muutama päivä sitten,
 hymyilin, hyviä muistoja, luotettava käyttöpeli tuo oli harraste
 205.sen ja polkupyörien lisäksi.

 Mukavia hetkiä ja retkiä, ainoa - oli ilmastoinnin puute.

 Niin ja auton yhtäkään alkuperäistä osaa ei ole edelleenkään tuhottu/muutettu,
 tallessa ovat. ;)

 -PUG4EVER-

http://s1030.photobucket.com/albums/y364/marko_a/pug206/


Otsikko: Re:206 GTi
Kirjoitti: Jeth - Elokuu 09, 2010, 10:05:43
Hienon näköstä jälkee noi vaimennukset! Valkoiset vanteetkin sopii mukavasti. :)

Minkälaista toi dynamat on työstää, lämmitetäänkö?
...ja tietenkin, auttaako jotain :D

406:n ovia + kontin pohjaa olen ajatellut vaimentaa ja pitäis keksiä joku toimiva, mutta kuitenkin suht helppo tavara tohon tarkotukseen.

Mistä ja mihin hintaan tota Dynamattia, tai jotain muuta vaimennusmattoo kannattaisi hankkia?

EDIT: Jatketaan privassa :)

http://fanaticaudio.com/tuotteet.php?tuoteryhma=6&valmistaja=59

Tuosta ainakin saa dynamattia ja Vibroblastia (nyk. Silent Coat)


Otsikko: Re:206 GTi
Kirjoitti: maaco - Elokuu 09, 2010, 06:15:55
PUG4EVER:

kiitoksia noista oikaisuista. mietin että noi on maalattu noi peilit + peilikolmiot, kun muovikiillokkeilla niihin ei saanut kiiltoa, ja kaikissa vastaantulleissa 206:sissa on ollut mattamustat. täytyy pyytää maalaria vetämään niihin musta maali päälle kun korin ylimaalaa.. :)

pistikö silmään se v*tuilleen paikkamaalattu kuskin ovi? se oli ruosteessa lukkopesän ympärillä, hiekkapuhallutin sen ja teetin halvan paikkauksen ettei ruostu puhki, oli aika hyvin muhinut aikojen saatossa.. muuten onnistunutta työtä, mutta jkl:n maalikauppa sekoitti maalin päin honkia kun siellä asuin vielä reilu kk sitten. sisustakin on aika sotkuinen usein, kun joudun koiraa kuljettelemaan tällä, kun perheen farkku on emännän ja kuulemma ilmastoitu on mukavampi työmatka-ajossa  ;D ilmastointia minäkin kaipailisin, taitaa olla vähän turhan arvokas jälkiasennuttaa.. joten tämä jää kyllä jossain vaiheessa harrasteautoksi, ja esim. 407 farkku käyttöautoksi.

tästä tullaan kyllä pitämään hyvää huolta, ja olisi tarkoitus pikkuhiljaa ehostaa tehdaskuntoa vastaavaksi, tietenkin muokatut korinosat jäävät sellaiseksi kuin ovat :) mitäs kaikkea osia sulle tästä jäi?


Otsikko: Re:206 GTi
Kirjoitti: maaco - Elokuu 11, 2010, 01:02:38
no nyt on haettu ylimääräinen kojelauta & hanskalokero, jotta pääsee hifejä tekemään :) suunnitelmat 3tie-etupäästä muuttui takaisin alkuperäiseen 2tie-etupää + etusubiin, kun pösön ovet ovat kuulemma luokkaa ei_tuu_midbasso_toimiin. eikä konttiin subia kunnolla mahtuiskaan kun meillä on paimenkoira mitä usein tulee kuskattua koirapuiston ja sukulaisiin..

elementitkin on valittu, ja laitettu työpaikan tilauslistan jatkeeksi:

midbassoiksi/keskiääniksi valikoitui maahantuojan vinkistä Rainbow:n W130SLX, eli huiman 79€ hintainen 5.25" malli. pitäisi kevyen kartion ansiosta toimia tälläisessä asennuksessa hyvin.. subiksi tuli sitten usean emma-kisaajan käyttämä GZHW20X, eli Ground Zeron Hydrogen-sarjan 8" järeähkö elementti.. näitä taitaa ensi kesänä olla varmaan joka toisessa kisakärryssä.. diskanteiksi ilmeisesti tulee saksassa jo myyntiin tulleet Braxin Nox-sarjalaiset, kun joskus suomessa tulevat myyntiin.. päätepuoli ja soitin on auki, mutta ostetaan nyt eka eniten asennuksellisesti aikaa vievät komponentit.


Otsikko: Re:206 GTi
Kirjoitti: maaco - Elokuu 25, 2010, 06:10:44
Noniin, päivitystä ei edelleen rojektissa ole tapahtunut.. tavallaan.

maalari pösölle löytyi, sain sopivan tarjouksen sekä ylimaalauksesta että värinvaihdosta..

nyt pitäs vaan päättää väri, koska hinta ei nouse liian merkittävästi, ja tulisi ainakin uniikki kaikkien 50:n Lahden hopeisen 206:sen joukkoon  ;D

ehdotuksia? itselläni oli ajatuksena Seatin sinertävä valkoinen.. Ei ole metalliväri. Joku vaalea väri kuitenkin, mielellään ehdotukset kuvan kanssa :)


Otsikko: Re:206 GTi
Kirjoitti: maaco - Elokuu 31, 2010, 08:27:55
ostotarjouksia saa esittää nykysestä takapuskurista, parin viikon päästä tulee alkuperäinen takapuskuri tilalle ;)

kilvelle tulee näkymättömiin jäävä teline keskelle puskurin alareunaa, mahdollisesti kilven saa moottoroidusti auton alle piiloon..