SamoVaari
Vieras
|
 |
« Vastaus #15 : Maaliskuu 29, 2007, 05:11:49 » |
|
Niinmutta kun se kuulemma on laiskaki  Niin ja vielä vajaavetoinenkin.. 
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Vilpo
Vieras
|
 |
« Vastaus #16 : Maaliskuu 29, 2007, 08:49:10 » |
|
Co:sta sen verran että autodata ilmoittaa katittomalle 1.9 16 v koneelle arvoksi 1,5 +0,5%
Juu tuo on ohjearvo, mutta katsastuksessa kelpaa jo alle 3,5%. HC ohjearvo tälle on muuten 300ppm. Itselläkin oli tuo hc ylhäällä kun tuli ilmin jousta säädettyä liian löysälle, tuota kun kiristin pari pykälää ja mittauksessa vielä hienosäädettiin ruuvista, niin meni jo alle 600.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riqu.Ruisku
Vieras
|
 |
« Vastaus #17 : Maaliskuu 29, 2007, 09:30:25 » |
|
eikös 91vm pitäis olla katti? käsittääkseni 90 vuonna tuli katit pakollisena tai lisävarusteena ja 91 sitten kaikki pakollisena? Viisaammat vois valasta vähäsen..
Tais olla niin että viel -91 maahantuojat sai anottua poikkeuslupia siihen katittomuuteen. Itelläkin oli joskus -91 vuosimallin Rellu 21 ja ilman kattia. Kai siin oli takana että maahantuojat sai myytyä varastoista katittomat pois, ettei tarvinu alkaa jälkiasentelemaan niitä. Pieni liukuma aika siis...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
SamoVaari
Vieras
|
 |
« Vastaus #18 : Maaliskuu 29, 2007, 09:57:56 » |
|
Jeespoks.  Aamulla vien säätöön jos pääsee. Puristuspainemittarikin tuli testattua ja ~16bar per pytty +-0.1bar. Ilmamäärämittarin hiililuistin siirsin uusille urille ja tuntui käynti tasoittuneen jo sillä, mutta varmuuden välttämiseksi vielä säätö. 
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
atsinisalo
Vieras
|
 |
« Vastaus #19 : Maaliskuu 30, 2007, 06:36:21 » |
|
Varmuuden välttämisen ehkäisemiseksi ota vaan se leka hienosäätöä varten mukaan 
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
SamoVaari
Vieras
|
 |
« Vastaus #20 : Maaliskuu 30, 2007, 07:59:11 » |
|
Varmuuden välttämisen ehkäisemiseksi ota vaan se leka hienosäätöä varten mukaan  Juu ei tarvinnut lekaa eikä edes ruuvimeisseliä..  Huomenna pitää ajella turkuun säätöön kun ei täälläpäin missään "ehditä" tällaista tekemään vaikka hallit on tyhjää täynnä.. Edit:  Eipä kelpaa näköjään turussakaan pikkuraha "isolle" puljulle..  Käy pikkuhiljaa sapettamaan... Ei ilmeisesti ole tarpeeksi rahakasta hommaa kääntää ruuvia 60€ tuntipalkalla.. 
|
|
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 31, 2007, 12:15:12 kirjoittanut Samo »
|
tallennettu
|
|
|
|
Ville81
Vieras
|
 |
« Vastaus #21 : Maaliskuu 31, 2007, 12:37:42 » |
|
Valaiskaas hiukan tyhmempää harrastajaa, että missä tällainen ilmamäärämittari sijaitsee 106 mallin pösössä?
Ku ei mennyt minullakaan katsastuksesta läpi pakokaasujen takia, ja auto myöskin nykii aina välillä ajettaessa, varsinkin kaasua lisätessä. Olisi varmaankin edullisinta tarkistaa itse toi mittarin kunto ja hiukan putsailla sitä jos se on mahdollista. Pakoputkikin pikkasen vuotaa, mutta se on jo korjauksen alla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
atsinisalo
Vieras
|
 |
« Vastaus #22 : Maaliskuu 31, 2007, 12:43:06 » |
|
Varmuuden välttämisen ehkäisemiseksi ota vaan se leka hienosäätöä varten mukaan  Juu ei tarvinnut lekaa eikä edes ruuvimeisseliä..  Huomenna pitää ajella turkuun säätöön kun ei täälläpäin missään "ehditä" tällaista tekemään vaikka hallit on tyhjää täynnä.. Edit:  Eipä kelpaa näköjään turussakaan pikkuraha "isolle" puljulle..  Käy pikkuhiljaa sapettamaan... Ei ilmeisesti ole tarpeeksi rahakasta hommaa kääntää ruuvia 60€ tuntipalkalla..  Perhana kun en nyt muista ton mimmin systeemiä,mutta oliko se samanlainen kuin Sri:ssä eli se säätöruuvi on siinä Boksin/ilmamassaläppien kotelon päädyssä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
SamoVaari
Vieras
|
 |
« Vastaus #23 : Maaliskuu 31, 2007, 01:34:47 » |
|
Valaiskaas hiukan tyhmempää harrastajaa, että missä tällainen ilmamäärämittari sijaitsee 106 mallin pösössä? Imuputkistossa putsarin ja imusarjan välissä paikassa tai toisessa imm:ä yleensä lojuu. Veikkaanpa kuitenkin että tollasessa on MAP anturilla hoidettu tää homma.. Perhana kun en nyt muista ton mimmin systeemiä,mutta oliko se samanlainen kuin Sri:ssä eli se säätöruuvi on siinä Boksin/ilmamassaläppien kotelon päädyssä?
Juu siinä ilmanputsarikotelossahan imm on kiinni ja säätöruuvi on siinä akunpuoleisessa sivussa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
atsinisalo
Vieras
|
 |
« Vastaus #24 : Maaliskuu 31, 2007, 04:00:25 » |
|
Ja taisi mennä laihemmalle kun käänsi sitä vasemmalle(muistaakseni)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Infraz
Vieras
|
 |
« Vastaus #25 : Maaliskuu 31, 2007, 06:39:03 » |
|
Tuli tässä mieleen että noissa päästöjutuissahan voi aika hyvin kusettaa siten ettei mittauta päästöjä konttorilla vaan vie ennen leimaamista vaikka tebarin huoltoon ja pyytää mittauksen. Jos on arvot persiillään niin huoltamon reiska kaasuttelee ja kyttää laitetta, sitten kun arvot on hetkellisesti ok niin painaa nappia  Mulla tuo on ollut yleinen käytäntö jo monen vanhan japsin yms. kanssa. Viimeksi Puntossa oli joku arvo metsässä niin selvittiin sillä että korjaamon jamppa paino pitkään kaasua, laski kaasun äkkiä pois ja sillä hetkellä arvot ok, painoi nappia. Heti sen jälkeen arvot pomppi taas mettään mutta sitähän ei katsastussetä voi tietää  Oon kuullut juttuja siitä että tehtäis jotain pistokokeita, eli jos tulee konttorille valmiin kaasulapun kanssa niin saattais inssi silti ottaa oman testin, mutta mun kohdalle ei oo ainakaan sattunut 
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
SamoVaari
Vieras
|
 |
« Vastaus #26 : Maaliskuu 31, 2007, 07:09:26 » |
|
Ja taisi mennä laihemmalle kun käänsi sitä vasemmalle(muistaakseni)
Juu niin taisi mennä, mutta en mä sitä viitsi korvakuulolla säädellä kun ei ole mittaria.. Tuo "tuninkplinkplink" seosmittari mikä mulla on a-pilarissa ei kuitenkaan ole niin tarkka että siihen luottaisin.  Ei oo halpaa katsastellakkaan enää montaa kertaa. Maanantaiksi sain ajan säätöön joten sillä mennään.  Tuli tässä mieleen että noissa päästöjutuissahan voi aika hyvin kusettaa siten ettei mittauta päästöjä konttorilla vaan vie ennen leimaamista vaikka tebarin huoltoon ja pyytää mittauksen. Jos on arvot persiillään niin huoltamon reiska kaasuttelee ja kyttää laitetta, sitten kun arvot on hetkellisesti ok niin painaa nappia  Samallahan sen kyllä säätääkin.  Vaikka se vähän hintaa nostaisikin niin pidemmällä tähtäimellä sillä saattaa säätää aika kasan hynkkyä. 
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
405GLi
Vieras
|
 |
« Vastaus #27 : Huhtikuu 01, 2007, 08:30:02 » |
|
Tuli tässä mieleen että noissa päästöjutuissahan voi aika hyvin kusettaa siten ettei mittauta päästöjä konttorilla vaan vie ennen leimaamista vaikka tebarin huoltoon ja pyytää mittauksen. Jos on arvot persiillään niin huoltamon reiska kaasuttelee ja kyttää laitetta, sitten kun arvot on hetkellisesti ok niin painaa nappia  Mulla tuo on ollut yleinen käytäntö jo monen vanhan japsin yms. kanssa. Viimeksi Puntossa oli joku arvo metsässä niin selvittiin sillä että korjaamon jamppa paino pitkään kaasua, laski kaasun äkkiä pois ja sillä hetkellä arvot ok, painoi nappia. Heti sen jälkeen arvot pomppi taas mettään mutta sitähän ei katsastussetä voi tietää  Oon kuullut juttuja siitä että tehtäis jotain pistokokeita, eli jos tulee konttorille valmiin kaasulapun kanssa niin saattais inssi silti ottaa oman testin, mutta mun kohdalle ei oo ainakaan sattunut  Tässä ei ole kyllä mitään järkeä. Jos noista äärimmäisen väljistä ei-vähäpäästöisen päästörajoista menee arvot yli, jotain on pielessä ja pahasti. Kyse ei ole siinä vaiheessa mistään hienosäädöstä. Se tietää turhaa tehohävikkiä, turhaa bensankulutusta ja turhia saasteita.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Dogi
Vieras
|
 |
« Vastaus #28 : Huhtikuu 01, 2007, 10:18:33 » |
|
Tuli tässä mieleen että noissa päästöjutuissahan voi aika hyvin kusettaa siten ettei mittauta päästöjä konttorilla vaan vie ennen leimaamista vaikka tebarin huoltoon ja pyytää mittauksen. Jos on arvot persiillään niin huoltamon reiska kaasuttelee ja kyttää laitetta, sitten kun arvot on hetkellisesti ok niin painaa nappia  Mulla tuo on ollut yleinen käytäntö jo monen vanhan japsin yms. kanssa. Viimeksi Puntossa oli joku arvo metsässä niin selvittiin sillä että korjaamon jamppa paino pitkään kaasua, laski kaasun äkkiä pois ja sillä hetkellä arvot ok, painoi nappia. Heti sen jälkeen arvot pomppi taas mettään mutta sitähän ei katsastussetä voi tietää  Oon kuullut juttuja siitä että tehtäis jotain pistokokeita, eli jos tulee konttorille valmiin kaasulapun kanssa niin saattais inssi silti ottaa oman testin, mutta mun kohdalle ei oo ainakaan sattunut  Tässä ei ole kyllä mitään järkeä. Jos noista äärimmäisen väljistä ei-vähäpäästöisen päästörajoista menee arvot yli, jotain on pielessä ja pahasti. Kyse ei ole siinä vaiheessa mistään hienosäädöstä. Se tietää turhaa tehohävikkiä, turhaa bensankulutusta ja turhia saasteita. Mää vanhan 309:n kanssa tuollaista pelleilin, mutta siinä nyt oli vanha holo solex millä ei voinut saada arvoihin.  Katit kai tuli pakolliseks 92 viim. Eli sen jälkeen ei oo tullu tehtaalta pihalle katittomia kärryjä. Mulla on tuossa kolvissa ilmanmäärämittari paskana, ei jaksa ruveta leikkimään millään tavalla niin ostaa vaan uuden vaikka se kyllä aikalailla kirpaiseekin. Maksaa yli 300e
|
|
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 01, 2007, 10:19:19 kirjoittanut Dogi »
|
tallennettu
|
|
|
|
SamoVaari
Vieras
|
 |
« Vastaus #29 : Huhtikuu 01, 2007, 02:59:03 » |
|
Jos noista äärimmäisen väljistä ei-vähäpäästöisen päästörajoista menee arvot yli, jotain on pielessä ja pahasti. Kyse ei ole siinä vaiheessa mistään hienosäädöstä. Se tietää turhaa tehohävikkiä, turhaa bensankulutusta ja turhia saasteita. Eli meinaat ettei noita mun Mi:n arvoja säätämällä saa kuriin?  CO% = 5,5 (sallittu 3,5%) HC ppm = 810 (sallittu 600) Ei viitsisi turhaan maksaa säädöstä jos toi nyt näyttää selvästi siltä ettei se säätämällä voi mennä rajoihin. Aina on mennyt autot päästöistä läpi niin en noihin arvoihin ole joutunut perehtymään.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|