Sportpug.com Arkistofoorumi
Helmikuu 26, 2021, 07:51:17 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 406 coupe iskarien/jousien vaihto? suosituksia/kokemuksia?  (Luettu 15344 kertaa)
Furi
Vieras
« : Lokakuu 02, 2009, 01:10:05 »

Alotetaan ny tänne uus topikki ku ei vastausta muualtakaan löytyny..
Elikkäs 406 -98 3.0 coupe sähkösäätöisellä alustalla;
Pitäisi vaihtaa vehkeeseen iskarit ja jouset mut mahtaako tonne sopia perus osat? Weitecin madaltavaa sarjaa kattelin ja osanumerotkin löyty (23270026) mut noiskin mahto olla merkintä että ei sähkösäätöiseen, tarkoittaako toi sitä että nois uusis ei vaan ole sähkösäätöä vai että ei sovi ollenkaan?

Millasia madalluksia väellä tos kopperos on? itte meinasin 60mm edestä pois ja 40mm takaa, 18" vanteet pyörii alla... jos madaltaa vaan 40/40 niin jääkö keula kuinka maasturiksi?
« Viimeksi muokattu: Elokuu 27, 2010, 10:49:17 kirjoittanut Furi » tallennettu
sami81
Vieras
« Vastaus #1 : Lokakuu 02, 2009, 02:32:31 »

Voisin pistää pääni vadille, että sinne menee myös tavalliset iskarit+madallusjouset. Kannattaa vaihtaa kaikki laakeroinnit ja kumit myös sinne iskarin yläpäähän.

Säästä hiukan ja osta eibachin setti Hymyilee
tallennettu
Furi
Vieras
« Vastaus #2 : Lokakuu 03, 2009, 05:36:55 »

onko eibachin setti sit halvempi? kun weitecit luvattiin about 540euroon koko sarjan...
ja joo vaihdan kyl kaikki laakerit ja muut, myös kaikki puslat menee samalla vaihtoon...
Onkohan järkevin ruuvata kaikki ripustukset irti ja moottori irti ja nostaa kori pois alustan päältä; pitäisi tosiaan hiekkapuhaltaa/maalata kaikki alustan osat ja kytkinremppa ja jakopään remppa tehdä samalla...
Tarkoituksena siis tehdä "uusi" tuosta autosta ennenkuin alkaa tuunaamaan Hymyilee



e: tosiaan onkohan tuo madallus 60/40 vai 40/40 nätimpi silmään? kun tos joku tontitus tällähetkellä on ja ihan ok muttaku en tiedä onko 40/40 vai 60/40.....  Huh
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 03, 2009, 05:38:01 kirjoittanut Furi » tallennettu
SamuP
Vieras
« Vastaus #3 : Lokakuu 03, 2009, 05:57:17 »

Jos on sähkösäätöistä herkkua alustassa niin miksi ihmeessä halvinta keinoa pilata ominaisuudet? Ajattelitko säilyttää orkkisiskarit, jos aiot, niin mitenköhän ne mahtaa reagoida madallusjousien kanssa?
tallennettu
Pougout
Vieras
« Vastaus #4 : Lokakuu 03, 2009, 05:58:55 »

onko eibachin setti sit halvempi? kun weitecit luvattiin about 540euroon koko sarjan...
ja joo vaihdan kyl kaikki laakerit ja muut, myös kaikki puslat menee samalla vaihtoon...
Onkohan järkevin ruuvata kaikki ripustukset irti ja moottori irti ja nostaa kori pois alustan päältä; pitäisi tosiaan hiekkapuhaltaa/maalata kaikki alustan osat ja kytkinremppa ja jakopään remppa tehdä samalla...
Tarkoituksena siis tehdä "uusi" tuosta autosta ennenkuin alkaa tuunaamaan Hymyilee



e: tosiaan onkohan tuo madallus 60/40 vai 40/40 nätimpi silmään? kun tos joku tontitus tällähetkellä on ja ihan ok muttaku en tiedä onko 40/40 vai 60/40.....  Huh

...tais sami tarkottaa että säästä vähän ja hanki Eibachin alusta. Ei varmasti mene ylimääräiset rahat hukkaan!

Weitecistä on monella "ei niin hyviä kokemuksia"

Tää alkaa kuulostamaan ihan projektilta, kun jotain alkaa tapahtumaan niin otahan kuvia ja laita näytille Hymyilee Eiköhän siitä hyvä tuu.
tallennettu
BlueLion
Vieras
« Vastaus #5 : Lokakuu 03, 2009, 06:17:18 »

Weitecin jousilla voi koristaa lähintä metallin keräyslavaa. Yhdestäkään weitekin jousesta ei ole hyvää sanottavaa oli ne sitten pösön tai vaikka audin alla. Hirveää kuraa kautta linjan.

Eibahhia alle niin ei mene rahat hukkaan. Kannattaa myös katsastaa coil-over tarjonta läpi vaikka ebay:sta.  
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 03, 2009, 06:17:46 kirjoittanut BlueLion » tallennettu
Furi
Vieras
« Vastaus #6 : Lokakuu 04, 2009, 05:55:09 »

jahas pitääpä siis selvitellä eibachin hintoja ja mistä sais nätisti hommattua...
orkkis iskaria en viitti laittaa hinnan takia ja juurikin tuon että tuskin tykkäävät madallusjousista...

juu otan kyl kuvia ja ja alotan sit uuden topikin projektiosastolle, jahka ny tosiaa jotai alkaa tapahtua Hymyilee

e: eibachin sivuilla näyttäs ettei saa ku 25mm madaltavan sarjan? ja ei näköjään edes saa iskaria? vai mahtaako noi pitää paikkansa... tuntuu yhtäkkiä aika lievältä tontitukselta...?
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 04, 2009, 05:58:16 kirjoittanut Furi » tallennettu
FVampir
Vieras
« Vastaus #7 : Lokakuu 09, 2009, 08:05:10 »

Mistäs tuon tietää onko sähkösäätöinen alusta vai ihan perus? onko noissa kuin yleisiä noi sähkösäätöiset(siis coupeissa)?
tallennettu
sami81
Vieras
« Vastaus #8 : Lokakuu 09, 2009, 10:44:53 »

onko noissa kuin yleisiä noi sähkösäätöiset(siis coupeissa)?
Niin yleisiä etten ainakaan itse ollut koskaan aikaisemmin edes kuullutkaan Virnistää
tallennettu
Benkku
Vieras
« Vastaus #9 : Lokakuu 09, 2009, 11:53:36 »

406 malleissa sähköisesti säätyvä vaimennus lienee (ainakin kaikissa suomi malleissa) ollut tehdaslisävaruste.

« Viimeksi muokattu: Lokakuu 09, 2009, 11:59:30 kirjoittanut Benkku » tallennettu
Benkku
Vieras
« Vastaus #10 : Lokakuu 10, 2009, 12:09:49 »

Mistäs tuon tietää onko sähkösäätöinen alusta vai ihan perus? onko noissa kuin yleisiä noi sähkösäätöiset(siis coupeissa)?

Mikäli auton kojelaudassa ts. keskikonsolissa on painike (jossa vaimentimen kuva ja teksti 'Sport') jousitusohjelmalle. Servoreguloidulla tehostetulla ohjauksella varustetuissa (mm. tietyt 605 mallit) muuttaa myös ohjauksen tehostusvastetta.
tallennettu
Furi
Vieras
« Vastaus #11 : Marraskuu 12, 2009, 05:52:25 »

Onkos porukalla FKn tai KWn alustasta kokemuksia kyseisen pugin alla? fk olisi hitusen halvempi mutta onkohan laatu eroa noilla paljonkin... oon nyt heittäny kirveen kaivoon rahan säästämisen suhteen, nyt olisi vaan tarkotus saada paras mahdollinen alusta autoon.
nojoo ehkä nyt bilsteiniä en silti osta  Virnistää


e: no nyt ois tarjoukset niin et FK ja KW on saman hintasia... enää pitäis osata päättää et onko KW nii paljo parempi et voi luopua takapään korkeussäädöstä
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 12, 2009, 10:09:53 kirjoittanut Furi » tallennettu
FVampir
Vieras
« Vastaus #12 : Marraskuu 13, 2009, 06:58:21 »

minkähintaset olipi tarjoukset?

Nettiautossa oli aika näpäkännäkönen coupe myynnissä(http://www.nettiauto.com/peugeot/406/2911947) jossa oli omaan silmään kohtalaisen nätinnäkönen madallus:EIBACH -30MM JOUSISARJA, KONI SPORT ISKARIT

harmi ku on liikkeessä niin ei saa omistajan kommentteja tuosta ajettavuudesta. Tosin houkuttelis pirusti tuo alustan korkeussäätö Iskee silmää Mutta mikäli kiinteän hommaan niin saapi olla tuo eibachin -30mm eikä yhtään enempää.. meinaapi muuten mennä turhan matalaksi omaan makuun Hymyilee leveästi
tallennettu
Furi
Vieras
« Vastaus #13 : Marraskuu 13, 2009, 07:20:39 »

kw luvatiin 980e sis postikulut, FKt 930e sis postikulut... mut varmaan FKhin nyt homma kallistuu sen takia ku KWs ei oo takapään korkeuden säätöä
tallennettu
sami81
Vieras
« Vastaus #14 : Marraskuu 13, 2009, 10:38:00 »

Onko FK:lla sitten persiin korkeudensäätö?
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!