Sportpug.com Arkistofoorumi

Peugeot Tekniikka => Moottori, Tekniikat ja Voimansiirto => Aiheen aloitti: kyyracing - Elokuu 31, 2007, 08:31:32



Otsikko: 205 mi16 t
Kirjoitti: kyyracing - Elokuu 31, 2007, 08:31:32
 eli on tuossa menossa juuri mi16 kone pugin keulalle. Rupesin vaan miettimään et tarviiko katsastukseen jotain papereita? Kone on vanhempi ja varustettu uudemmalla tyyppi kilvellä. Senjälkeen kun auto on saatu katsastettua niin ei varmaan ole esteitä katsastaa kyseistä tekniikkaa ahtimella varustettuna? (Joo tiedän käytä hakua. Käytin mutta se on ihan P***A) Onko porukka mistä hommannut/ kannattaa kysellä tako mäntiä kyseiseen malliin. Ei jaksaisi olla koko ajan kone levällään kun vakio kalut hajoaa.


Otsikko: Re: 205 mi16 t
Kirjoitti: salloc - Elokuu 31, 2007, 11:25:14
Tarvitset papereita katsastukseen riippuen siitä mistä 205 mallista olet konversiota tekemässä. Ja valitettavasti toisekseen, tekemäsi laitos on laiton. Jos auto mällätään ja on ihmishenkiä kyseessä, autosi tasan tarkkaan syynätään läpi
= olet ns. "kusessa".

Lailliseksi sen saa kun pistää kat mi16 DFW koneen ja sen perään ahtimen.



Otsikko: Re: 205 mi16 t
Kirjoitti: MaZ - Elokuu 31, 2007, 11:42:30
Tarvitset papereita katsastukseen riippuen siitä mistä 205 mallista olet konversiota tekemässä. Ja valitettavasti toisekseen, tekemäsi laitos on laiton. Jos auto mällätään ja on ihmishenkiä kyseessä, autosi tasan tarkkaan syynätään läpi
= olet ns. "kusessa".

Lailliseksi sen saa kun pistää kat mi16 DFW koneen ja sen perään ahtimen.



Monellako tosiaan mahtaa olla oikeasti tuo dfw kone omassa konversiossa  ::)


Otsikko: Re: 205 mi16 t
Kirjoitti: salloc - Elokuu 31, 2007, 02:02:50
Varmaan niillä jotka ei halua mennä siitä mistä aita on matalin :)

Toki, D6C koneita on suomi täynnä. DFW koneita ei löydy, mutta onneksi täällä ruotsissa noita on ihan riittävästi - ja halvalla lähtee.

-marko-


Otsikko: Re: 205 mi16 t
Kirjoitti: Jii - Elokuu 31, 2007, 03:01:44
ja kun valta osa noista laittomista konversioista on vielä tehty vm 88 miihkaleista, niin periaatteessa löytyyhän sekä kannesta että lohkosta valmistus ajankohdan leimat. Eli siel saattaa olla se ympyrä jossa on vuosiluku keskellä ja sit 12 paikkaa täplälle kuvaamaan kuukautta. Jos siellä on vm 88 auton kone, niin tod näkösesti leimat on joko vm 87 tai 88 alkuvuoden leimoja. Tuolloin luulis asiantuntevan inssin nostavan ison kysymys merkin auton katittomuudelle :D

Siis voihan kone olla esim tuonti kone, tai voihan olla että koneeseen on vaihdettu kansi jonka stanssit ei täsmää vaikka kone olisikin laillinen.

Tietty fiksu inssi vaatis osto kuitin koneesta jossa ilmenee mistä autosta kone on ( runkonumero) Jolloin tälläinen "rakentelu" jossa mennään sieltä mistä aita on matalin, ei enää onnistuisi :)





Otsikko: Re: 205 mi16 t
Kirjoitti: Jonsku123 - Elokuu 31, 2007, 07:26:05
noista vakio männistä sen verran että, siitä koneesta halkee ennemmin putket kun männät hajoo..
ps +2bar hetkellisesti ja yhtäkään mäntää ei ole vielä mennyt.
putkia on kyllä rikottu tosta padasta...  ;D


Otsikko: Re: 205 mi16 t
Kirjoitti: kyyracing - Elokuu 31, 2007, 08:31:04
ja kun valta osa noista laittomista konversioista on vielä tehty vm 88 miihkaleista, niin periaatteessa löytyyhän sekä kannesta että lohkosta valmistus ajankohdan leimat. Eli siel saattaa olla se ympyrä jossa on vuosiluku keskellä ja sit 12 paikkaa täplälle kuvaamaan kuukautta. Jos siellä on vm 88 auton kone, niin tod näkösesti leimat on joko vm 87 tai 88 alkuvuoden leimoja. Tuolloin luulis asiantuntevan inssin nostavan ison kysymys merkin auton katittomuudelle :D

Siis voihan kone olla esim tuonti kone, tai voihan olla että koneeseen on vaihdettu kansi jonka stanssit ei täsmää vaikka kone olisikin laillinen.

Tietty fiksu inssi vaatis osto kuitin koneesta jossa ilmenee mistä autosta kone on ( runkonumero) Jolloin tälläinen "rakentelu" jossa mennään sieltä mistä aita on matalin, ei enää onnistuisi :)





kone on 89  otin koneen pois 405 keulilta ja tuossa konerempan yhteydessä huomasin että perskules siinähän se kone seuraavaan projektiin. Eli mitkä ovat ne paperit millä saa koneen papereihin?

noista vakio männistä sen verran että, siitä koneesta halkee ennemmin putket kun männät hajoo..
ps +2bar hetkellisesti ja yhtäkään mäntää ei ole vielä mennyt.
putkia on kyllä rikottu tosta padasta...  ;D

ei silti taida olla vakio puristukset vai?


Otsikko: Re: 205 mi16 t
Kirjoitti: MaZ - Syyskuu 06, 2007, 05:01:57
Tarvitset papereita katsastukseen riippuen siitä mistä 205 mallista olet konversiota tekemässä. Ja valitettavasti toisekseen, tekemäsi laitos on laiton. Jos auto mällätään ja on ihmishenkiä kyseessä, autosi tasan tarkkaan syynätään läpi
= olet ns. "kusessa".

Lailliseksi sen saa kun pistää kat mi16 DFW koneen ja sen perään ahtimen.




Eli pitää löytyä koneesta dfw kilpi sekä katti niin inssin "pitäis" hyväksyä konversio ?


Otsikko: Re: 205 mi16 t
Kirjoitti: Bozi - Syyskuu 07, 2007, 07:03:55
älytöntä kyllä tuo suomen lainsäädäntö noiden suhteen.. 150hp koneen saa laittaa ahdettuna = 300hp (nojoo virallisesti ~180hp) , mutta 160hp vaparia ei saa laittaa.. ::)


Otsikko: Re: 205 mi16 t
Kirjoitti: plagu - Syyskuu 07, 2007, 07:37:59
älytöntä kyllä tuo suomen lainsäädäntö noiden suhteen.. 150hp koneen saa laittaa ahdettuna = 300hp (nojoo virallisesti ~180hp) , mutta 160hp vaparia ei saa laittaa.. ::)

ei se noin mee.

Mallinsarjanparas x 1.2= suurin sallittu.

Jos laitat 150hp padan ja ahdat sen 205 nokalla ni maksimi tehot on edelleen 130x1.2=jotain (ei jaksa laskea)


Otsikko: Re: 205 mi16 t
Kirjoitti: salloc - Syyskuu 07, 2007, 07:55:13
94kw * 1.2 = 112.8kw. Eli ahdat 108kw DFW koneen niin tehot saa kasvaa maksimissaan 4.8kw


Otsikko: Re: 205 mi16 t
Kirjoitti: kyyracing - Syyskuu 07, 2007, 11:30:18
kiinnostaisi tietää mihin olette asenteneet imuilmanlämpömittarin mi16 imusarjassa?