Sportpug.com Arkistofoorumi
Marraskuu 28, 2021, 12:34:55 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vikakoodin luku  (Luettu 6148 kertaa)
plagu
Vieras
« : Marraskuu 15, 2003, 02:50:27 »

Vikakoodin lukuohje:  Magneti Marelli 8P, G5, G8, Bosch MP 3.1, 3.2, 5.1 & ML 4.1 Ruisku järjestelmille.

Tarvikkeet:

2m 2 napaista kaapelia (kaiutin piuha sopii hyvin)
pieni ruuvimeiseli


1. Avaa konepelti.
2. Paikallista moottoritilan vasemmassa laidassa oleva musta laatikko (voi sijaita eri paikassa riippuen konemallista).
3. Avaa kyseinen laatikko.
4. Huomaa vihreätopseli laatikon sisällä.
5. Ota topseli niin käteesi että "kolo" on alaspäin.
6. Työnnä ruuvari oikeanpuoleiseen liittimeen.
7. Kieputa piuhan toinen karva ruuvariin ja toinen karva maihin.
8. Mene johdon toisen pään kanssa autoon.
9. Laita virrat ON asentoon, älä kuitenkaan starttaa
10.Yhdistä irralliset johdon päät toisiinsä 3sec ajaksi. ja irroita ne.
11. Nyt pitäisi k-valon vilkkua ensin kerran , pieni tauko 2 vilkahdusta (eli testi alkaa).
12. Yhdistä johdot taas 3sec ajaksi jolloin tulee ensimmäinen virheilmoitus. (eli jos tulee vaikka koodi 35 niin ensin vilkahtaa 3 kertaa, tulee pieni tauko ja vilkahtaa 5 kertaa), yhdistä taas johdot 3sec ajaksi. Tätä toistetaan niin kauan että saadaan koodi 11 (testi päättyy).
13. Vikamuisti voidaan nollata sen jälkeen kun ollaan saatu koodi 11, pitämällä piuhoja 10sec yhdessä.

jos menee jossain vaiheessa ketuilleen, tai sekoat laskuissa, käännä virrat pois ja aloita kohdasta 9

koodit (riippuen järjestelmästä) ovat.

Koodia:


11 End test code
12 Start test code
13 Air temperature sensor
14 Coolant temperature sensor
15 Fuel pump relay feed
21 Throttle switch, idle contact (monpoint)
22 Idle speed control valve/motor feed
23 Idle speed control valve/motor
25 Variable inlet resonance L valve (ZPJ4)
26 Variable inlet resonance C valve (ZPJ4)
27 Vehicle speed sensor
31, 32 Wrong fuel/air mixture
33 Air flow or MAP sensor Throttle potentiometer (Mono-Jetronic)
34 Canister purge electrovalve
35 Throttle switch, full load contact (monopoint)
36 Oxygen sensor heating
41 Crank angle/engine speed sensor
42 Injector control
43 Anti-knock control
44 Knock sensor 1
45 Ignition coil 1(-4)
46 Turbo pressure valve
47 Turbo pressure regulator
51 Oxygen sensor 1
52 Oxygen sensor system control
53 Battery voltage
54 ECU/ECU +12V supply relay
55 CO mixture potentiometer
56 Coded alarm system (immobilizer)
57 Ignition coil 2(-3)
62 Knock sensor 2 (ZPJ, ZPJ4, ES9)
63 Oxygen sensor 2 (ZPJ4, ES9)
64 Fuel/air mixture control B
65 Cylinder sensor
71 Injector 1 (or injector control circuit in ECU)
72 Injector 2
73 Injector 3
74 Injector 4
75 Injector 5
76 Injector 6
91 Injectors (12V) feed




disclaimer: Jokainen tekee sitten omalla vastuulla.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 01, 2008, 11:21:23 kirjoittanut plagu » tallennettu
jesse
Vieras
« Vastaus #1 : Maaliskuu 31, 2004, 05:14:30 »

Tarkoitatko kohdassa 6 oikeanpuoleisella liittimellä sitä joka on oikealla moottoritilan edessä autoonpäin seistessä vai toisinpäin. Ei viittis tehdä mitään virhettä tässä ettei boksi kärähdä tai jotain. Mistä muuten olet nämä ohjeet saanut?
Mikä on sen vihreän liittimen toisen liittimen tarkoitus vai onko se kenties juuri maa?
tallennettu
plagu
Vieras
« Vastaus #2 : Huhtikuu 01, 2004, 08:12:17 »

Tarkoitatko kohdassa 6 oikeanpuoleisella liittimellä sitä joka on oikealla moottoritilan edessä autoonpäin seistessä vai toisinpäin. Ei viittis tehdä mitään virhettä tässä ettei boksi kärähdä tai jotain. Mistä muuten olet nämä ohjeet saanut?
Mikä on sen vihreän liittimen toisen liittimen tarkoitus vai onko se kenties juuri maa?

Siis Otat sen diaknostiikka pistokkeen käteen ja siinä kun on se "lukitus" kolo  niin se alaspäin ja pistokkeen 2:Sta reiästä työnnät siihen sen ruuvvarin mikä on oikealla. vaikea selittää  Virnistää

noi ohjeet oon vapaasti suomentanu täältä:
http://www.geocities.com/autopug/Diy_ecu.htm
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!