Sportpug.com Arkistofoorumi
Heinäkuu 28, 2021, 06:30:27 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: solex; tyhjä- ja jälkikäynti  (Luettu 1341 kertaa)
SamuP
Vieras
« : Tammikuu 15, 2006, 08:08:15 »

Mulla on ah-niin-ihana 32-34 Solex kaasari..

Ongelma A:
   Tyhjäkäynti tuppaa olemaan välillä mitä sattuu.. Kovemmilta kierroksilta (<2500) kun löysää kaasun ja heittää vapaalle, niin meinaa sammua, kierrokset käy n.600:ssa, mutta nousee sinne vähä alle tonniin... Joskus kierrokset jää suoraan sinne 1000:n kierroksen tuntumaan.
   Pienemmiltä kierroksilta (>2500) kun löysää kaasun ja heittää vapaalle, niin kierrokset saattaa jäädä 1500:aan, ja tipahtaa hiljalleen 1000 kierroksen tuntumaan. Joskus taas tipahtaa suoraan tyhjäkäynnille.

Kaasulla joutuu yleensä "härnäämään" sopivan tyhjäkäynnin. Tyhjäkäynti on sellasta perus peugeotin tyhjäkäyntiä, eli hieman epätasaista, mut kuitenkin normaalia.

Ongelma B:
  Mieletön jälkikäynti, aina välillä. Joskus jatkuvasti. Kone saattaa kerää kunnolla kierroksia, varmaa olis 2000 jos mittais.. tekee oikein pahaa.

*Kaasari on putsattu kunnolla, uudet tiivisteet, koho vaihdettu aikoinaan. Alappäästä lisäks silikoonilla kiinni -> ei vuoda.. Letkut ok.
*Tulpat ok. Koneessa ei pitäs olla karstaa, ei ainakaan sillä lennättämisellä Virnist&#228;&#228;
*Auto toimii kuin unelma kaasua painaessa, ei nykimistä tai tehottomuutta. Ei hyydy kurviin eikä nykäse kiihdyttäessä.

TOSIN ajan itäbensalla, MUTTA se ei pitäis aiheuttaa tyhjäkäynnin oireilua. Jälkikäyntiä kylläkin.. N&#228;ytt&#228;&#228; kielt&#228; Näillä puheilla voiskin ajaa 98 kuurin läpi. (eli tankki täyteen..)

Jälkikäyntihän karstottaa kaasaria, mut kaasari on vasta putsattu, mutta tyhjäkäyntiä ei saatu kuitekaa kuntoon.
Eihän kaasari epelissä vaikuttaa pakosarjan ja putken liitoksen vuoto? pientä vuotoa on..
Neulaventtiilin toiminta epäillyttää, sekin on vaihdettu parivuotta sitte. mut kone kuitekin toimii muuten loistavasti.

Suunnitelmissa sovittaa Toyotan kaasaria. oon kade kavereille, ku niillä ei oo ikinä kaasari ongelmia. Ei yhtään ongelma tapausta ollu.. Sitä ei voi pösöisti ymmärtää.. Itkee
Jos jollain on tietoa, et se on mahdoton projekti, niin kertokoon. Imusarjat joutuu "hieman" yhdistelemään.

PS. Elkää ehottako ruiskun laittoa, yks Sri on pihassa odottamassa uutta konetta. Kun se liikkuu niin tuo kaasari hirmu häviää..  Virnist&#228;&#228;

EDIT: tarkennus;)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 15, 2006, 08:12:55 kirjoittanut Samup » tallennettu
SamuP
Vieras
« Vastaus #1 : Tammikuu 15, 2006, 08:09:22 »

..oho.. tulipas pitkä selostus.. Noh, jos se olis sen arvoista Py&#246;ritt&#228;&#228; silmi&#228;&#228;n
tallennettu
Pakastin
Vieras
« Vastaus #2 : Tammikuu 15, 2006, 09:04:19 »

Korvauskaasariahan löytyy mm. Lada Samarasta, jossa on käytössä Solexin lisenssillä tehty kopio ko. Solexista, mutta toiminta pitäisi olla varmempaa.

Omassa ex-kulkineessa jälkikäyntiä aiheutti juurikin 95E:n käyttö. 98E:n käyttäminen poisti ongelman kokonaan.

Tuota kierrosten jäämistä korkealle aiheutti joskus kaasuvaijerin turhan suuri liike siinä vaijerikauluksessa kaasarin kupeessa.
tallennettu
SamuP
Vieras
« Vastaus #3 : Tammikuu 16, 2006, 12:34:23 »

Kiitos ei SOLEX:ille.. Jotenki se toyotan kaasari projekti kiehtoo hieman, näin niiku koemieles. Tietty olisha niitä helpompiakin keinoja.

OT: Joku vois tuumata et osta toyota, mut en..
Mulla kyl on jo Carinasta viety economy mittarin anturi. Syttyy kiva pikku punane ledi, ku kunnolla vejättää Virnist&#228;&#228;
Aluks siinä oli vihree valo. Kaveri kysy et mikä toi on, sanoin et se on "Power" merkkivalo..
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 18, 2006, 09:17:37 kirjoittanut Samup » tallennettu
Dogi
Vieras
« Vastaus #4 : Tammikuu 16, 2006, 01:16:28 »

Vaihda tuplat siihen tilalle niin lakkaa jälkikäymäst. Selittäkääs nyt mulle, kerääkö kaasari karstaa? Mä oon aina luullu, että sinne männän päälle ja venttiileihin kertyy karstakökköö.
tallennettu
SamuP
Vieras
« Vastaus #5 : Tammikuu 16, 2006, 03:31:46 »

Tulpat.. aivan, niitä en perhana oo muistanu putsata kuukauteen. Mulla on ollu Boschin 4-kärki tulpat, ne ei oo ihmeemmin kuluneet. Mutta puhdistus sillo tällön on auttannu hieman käyntiin.
   Kerran kesällä hiekka puhalsin hienolla hiekalla, sit oli pirun tasanen tyhjäkäynti. Oli vaa oma hommansa puhdistaa väliköt hiekasta Virnist&#228;&#228;
  Harmi kun en oo Lpr:sta löytäny Eyquemin tulppia, olisin kokeillu.. Kehuttuja tulppia pösöön.
tallennettu
thytonen
Vieras
« Vastaus #6 : Tammikuu 16, 2006, 04:41:24 »

Selittäkääs nyt mulle, kerääkö kaasari karstaa?
Kyllä sitä karstaa sinne kaasariinkin päin kertyy jos kone tarpeeks huonosti käy. Meiän ralliautossa ampu kaasarista pahimmillaan metristä liekkiä kun otti ilmanputsarin päältä pois Virnist&#228;&#228; Ja arvaa oliko siellä sit karstaa... Ihan musta koko hökötys Hymyilee
tallennettu
kaide
Vieras
« Vastaus #7 : Tammikuu 16, 2006, 10:31:54 »

Osta tosta niin saat kunnon kaasarin, koko auto 230e.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=574638

edit: vältetään turhia lainauksia Hymyilee
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 17, 2006, 12:31:27 kirjoittanut thytonen » tallennettu
SamuP
Vieras
« Vastaus #8 : Tammikuu 18, 2006, 09:25:53 »

Joops..

Jälkikäynti ongelmat väheni 90%:lla ku latasin 98:ia tankkiin ja vähä lennätin. Tulppia en oo ehtiny putsaamaan.

Ja hoksin et kaasuvaijeri kanittaa.. ainaki vähä, mut riittävästi. Suorana kulkee, mut ei mutkan kanssa. Ei olis uskonu et 390tkm ajetusta autosta alkaa kaasuvaijeri jumittamaan. Virnist&#228;&#228;

tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!