Sportpug.com Arkistofoorumi
Marraskuu 28, 2021, 12:59:17 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: BE3-laatikon laakereiden vaihto  (Luettu 22945 kertaa)
NALLI
Vieras
« Vastaus #30 : Marraskuu 24, 2005, 09:27:34 »

Kyllä mun ymmärtääkseni noissa pitäisi olla ihan samat laakerit. Kannattaa varmaan ottaa vanhat laakerit varmuuden vuoksi mukaan.
Täytyy käydä kiusaamassa automaan myyjiä tai soittaa tekniseen palveluun.
Tosin ei ne muusta tiedä kuin noista laakereista.
tallennettu
sami81
Vieras
« Vastaus #31 : Marraskuu 25, 2005, 12:48:30 »

Lisätään vielä tähän tuo neulalaakerin 50€ tuotekoodi sitikalta: 231766
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 07, 2005, 02:19:44 kirjoittanut S_A_M_I » tallennettu
C16v
Vieras
« Vastaus #32 : Marraskuu 25, 2005, 01:32:25 »

Noi laakeri koodit ja hinnat on tuolla toisesskakin topicissa jo. Hintohin sen verran tarkennusta että perä+kytkin akseli lakrut yht 74e.
tallennettu
sami81
Vieras
« Vastaus #33 : Marraskuu 26, 2005, 09:00:01 »

Noi laakeri koodit ja hinnat on tuolla toisesskakin topicissa jo.

Onhan se mutta ne laakerit on T16:een:

Laakerit:
LM 503349A-10 2kpl    40,42€
LM 78349-10    1kpl     23,73€
L 45449-10      1kpl     9,87€
RB 7/32"          2kpl     0,10€

Vrt mi:

Eli vm. 90 mihailin BE3/5 laatikkoon menee seuraavat laakerit:

*NTN Bearingsin JL 69349-10 2kpl á 27,49€
*Koyo 32005 2kpl á 23,22€
*Neulalaakeri (sitikalta)
*Kuulalaakeri (pösöltä)

Ainakin tuotenumerot on eri, voi toki olla eri valmistajakin!

tallennettu
Bad_Taste
Vieras
« Vastaus #34 : Marraskuu 26, 2005, 01:34:14 »

Juu tää avas taas omat näkemykset ja joutuu vissii oman lootan purkamaan ja laittamaan iskuun..
Voiko laatikon rattaita, yms hilppeitä miten sekoittaa keskenään? Olisi meinaan 309 '87 gr (165tkm) loota ja mi16 '89 (250tkm) loota. Ja yksi toinen "vara" mi loota missä ei kakkonen mene päälle. Pitää vissiin sekin purkaa.
tallennettu
sami81
Vieras
« Vastaus #35 : Marraskuu 26, 2005, 02:37:41 »

Voi, mutta kannattaa katsella vähän millaisia välityssuhteita saat arvottua
tallennettu
Bad_Taste
Vieras
« Vastaus #36 : Marraskuu 26, 2005, 02:41:41 »

Ajattelin että sopiva olisi kun vaihtaisi mi:n lootaan vaan 1.9:n perän Wäinöllähän taitaa olla tämä proto, varmaan osaa kertoa voisiko jotkut välitykset olla parempia? Ja tulee siis 405mi16 puhallin versioon.
tallennettu
C16v
Vieras
« Vastaus #37 : Marraskuu 27, 2005, 06:30:39 »

Noi laakeri koodit ja hinnat on tuolla toisesskakin topicissa jo.

Onhan se mutta ne laakerit on T16:een:

Laakerit:
LM 503349A-10 2kpl    40,42€
LM 78349-10    1kpl     23,73€
L 45449-10      1kpl     9,87€
RB 7/32"          2kpl     0,10€

Vrt mi:

Eli vm. 90 mihailin BE3/5 laatikkoon menee seuraavat laakerit:

*NTN Bearingsin JL 69349-10 2kpl á 27,49€
*Koyo 32005 2kpl á 23,22€
*Neulalaakeri (sitikalta)
*Kuulalaakeri (pösöltä)

Ainakin tuotenumerot on eri, voi toki olla eri valmistajakin!

En varmaan tarkoittanut noita nelikon laakereita vaan niitä jotka itselleni ostin ja laatikkoonkin jo ne sain sopimaan (BE3/BE1 hypridi)  

Alla tuolta toisesta lainattua.



" laakeritietoa:

kytkin akselin päittäis laakerit= snr 32005v612 ( laakeri )
                                          snr 32005  (ulkokehä )        
                                          mitat 25*47*15mm
Niitä saa melkein kaiken merkkisinä (itselle tuli koyo merkkiset)

perän poskilaakerit= timken JL69349a (laakerin sisä osa)
                          timken JLjl69310  (ulkokehä)
                          mitat 38*63*17mm
Näitäkin varmaan löytyy muilta merkeiltä mutta itselle tuli nuo timkenit.

hinnat on jotain 20-50e väliltä/kpl

Laakerit löytyy ehkä helpoiten jos on mallit mukana. Noilla koodeillakin ne pitäisi löytyä jos viitsivät kaupassa etsiä."
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 27, 2005, 06:33:43 kirjoittanut C16v » tallennettu
sami81
Vieras
« Vastaus #38 : Tammikuu 05, 2006, 10:10:52 »

Akseleiden räjäytys-/kokoamiskuva

Osu tuolta toisesta topicista silmään... Tosi tarkka kuva mutta synkroja ei oo laitettu paikalleen, mutta nehän nyt ei ole ongelma laittaa paikoilleen...
tallennettu
NALLI
Vieras
« Vastaus #39 : Tammikuu 05, 2006, 10:51:56 »

Hyvä kuva Sami!
Tässä pari kuvaa työn alla olevasta laatikosta (ennen maalausta)
[/img]
[/img]
[/img]
Lisää sitten kun valmis (kuolattavaksi) Virnistää
tallennettu
sami81
Vieras
« Vastaus #40 : Tammikuu 06, 2006, 12:55:07 »

Millä oot putsannut noin hienoksi Järkyttynyt
tallennettu
Tommi
Vieras
« Vastaus #41 : Tammikuu 06, 2006, 04:23:51 »

Millä oot putsannut noin hienoksi Järkyttynyt

Puhalletun pinnan näköstä..
tallennettu
NALLI
Vieras
« Vastaus #42 : Tammikuu 06, 2006, 04:42:42 »

Millä oot putsannut noin hienoksi Järkyttynyt
Alumiinioksidi rakeilla
tallennettu
NALLI
Vieras
« Vastaus #43 : Tammikuu 14, 2006, 07:55:09 »

No niin nyt laatikko on perän ja kytkinakselin päittäisvälys-säätöä vaille valmis ja homma keskeytyikin siitä syystä kun ei ollut tarvittavan paksuisia säätölevyjä.
Ja kysymys kuuluu saako niitä helposti automaasta tai veholta? Kun tuossa asentaja epäili, että ehkä keskusvarastolta saa tilaamalla ja lisäksi täytyy pitkään selittää myyjälle, että ne tajuaa mitä tarvitaan. Huh
Merkkihuollot eivät korjaile vaihteistoja vaan jos tarvii niin laittavat uuden tilalle, eli sitä tieto taitoa on turhaa sieltäkään kysyä. Surullinen

Itse säädössä piti kytkinakseli ja perä esijännittää n. "viiteensatkuun" vai miten se oli?
Ja käytännössä tuo tarkoittaa vissiinkin sitä, että akselia/perää pyöritellessä tuntuu pikkasen nahkealta.
 
tallennettu
sami81
Vieras
« Vastaus #44 : Tammikuu 15, 2006, 04:38:20 »

Emmä ainakaan mitään mittaillut. Ei siellä ainakaan välystä tuntunut kun kytkinakselia nylkytti ja pyörikin vielä ihan inhimillisesti... Ja hyvin toimii (vielä) Iskee silmää

Mitä siellä oikeesti pitäisi edes säätää?
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 7
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!