Sportpug.com Arkistofoorumi
Heinäkuu 12, 2020, 11:45:38 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 205 kierrostenrajoitin...  (Luettu 3321 kertaa)
Tops
Vieras
« : Lokakuu 05, 2007, 10:12:35 »

No niin nyt kysymystä teille viisaammat! Kun noissa gti:ssä on tuo rajotin tuolla n.6200-6500rpm paikkeilla, ja kun mua on alkanu kiinnostaa hommata virinokka, niin ei ole iloa uudesta nokasta ellei pysty hyödyntää nokan suurempaa tehoa ylemmillä kierroksilla sitten. Niin saako sen ohitettua jotenkin ilman koko moottorinohjausboksin vaihtoa? Kuulemma saa, mutta sen enempää en ole kuullut, ja millä lailla sen homman saa tehtyä?
tallennettu
Tops
Vieras
« Vastaus #1 : Lokakuu 05, 2007, 10:19:46 »

Kuulemma jollain vastuksilla sais ohitettua sen? Pitääkö kokeilla vaan honda mankissa käytettyä säädettävää ohitinta:D:D ei vaine:D
tallennettu
Benkku
Vieras
« Vastaus #2 : Lokakuu 06, 2007, 01:12:40 »

Mikähän mahtaa olla L/LE-Jetronic ohjaimen versio (auton vuosimallikin ja ohjaimen tyyppikoodi voisi auttaa).

Pääsääntöisesti...

Alkupään malleissa ns. pulssi-aikarele (jossa 555 ajastinpiirillä toteutettu RC kiikku) katkaisee. Peugeot sportilta saatavana versio, jossa rajoitin luokkaa 8000 1/min.

Uudemmissa rajoitin on sisäänrakennettu ohjaimeen. Näissä vastuksen R106 arvoa pienentämällä kierrosnopeusraja suurenee. Vastaavasti rajoittimen saa poistettua kokonaan poistamalla diodi D701.
Käyttökelpoinen esim. jos/kun haluat asentaa ulkoisen säädettävän rajoittimen tmv.

« Viimeksi muokattu: Lokakuu 06, 2007, 01:13:10 kirjoittanut Benkku » tallennettu
Tops
Vieras
« Vastaus #3 : Lokakuu 23, 2007, 06:21:48 »

Ëlikkä no vuosimalli on 88-89.. Ja elikkä mikä osa mun siis pitää vaihtaa? koko poksi vai mikä? niin tai sit jos poistais koko vastuksen:P
tallennettu
Tops
Vieras
« Vastaus #4 : Lokakuu 23, 2007, 06:24:34 »

ja mikäs toi ohjain on?
tallennettu
Benkku
Vieras
« Vastaus #5 : Lokakuu 24, 2007, 08:31:57 »

205 kierrostenrajoitin 1.6/1.9 GTI mallit.

Takometri ts. pulssirele katkaisee vanhemmissa pikkukoneisissa (releessä teksti 'Steuerrelais'), uudemmissa ja 1.9 mallissa moottorinohjain katkaisee.

sijaitsevat;
- vanhemmassa, akkutelineen vieressä
- uudemmassa, hansikaslokeron sisäpuoella/yläpinnalla.

Bosch pulssireleen tyyppi LE2-Jetronic ohjaimella varustetuissa 205 GTI malleissa:
XU5J - 0 280 230 010 (avant n° série 5 536 101)
XU5JA - 0 280 230 006 (apres n° série 5 536 100)
XU9JA - 0 280 230 006
XU9J1 - 0 280 230 006

Particularité:
'010' = relais tachy double fonction (alimentation électrique du système d'injection+limitation de régime).
'006' =relais tachy simple fonction (alimentation électrique du système d'injection).
'010' et '006' ne sont pas interchangeables sans modification prise et câblage.

Kierrostenrajoitin toiminto releessä siis vain vanhemmissa pikkukoneisissa -> '010'. Muissa seuraavasti;

moottori - ohjaimen tyyppikoodi
XU5J - 0 280 000 321 (avant n° série 5 536 101)
XU5J/A - 0 280 000 340 (après n° série 5 536 100)
XU9JA - 0 280 000 359
XU9J1 - 0 280 230 345

Particularité:
'321' -> calculateur sans limitation de régime exclusivement XU5J
'340' -> calculateur avec limitation de régime à 6900tr/min XU5J et XU5JA
'340' remplace '321' sans restriction, dans ce cas : la limitation de régime est assuré par le relais tachy à 6600trs/min

Moottorinohjaimen tyyppikoodit: Moottorinohjaimen kannessa. Luettavissa kun avaat hansikaslokeron kannen ynnä myöstät päätä sen verran vinoon että näet sinne.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 09, 2007, 03:58:53 kirjoittanut Benkku » tallennettu
KTA
Vieras
« Vastaus #6 : Lokakuu 26, 2007, 07:14:24 »

Avaa ohjain boksi ja vaihda vastuksen R704 arvoa tällä pitäisi rajoittimen muuttua.
tallennettu
Tops
Vieras
« Vastaus #7 : Joulukuu 10, 2007, 12:26:47 »

Kiitos vastauksesta! En ollutkaan pitkään aikaan muistanu käydä kattoo vastausta.. Nyt on ollu ihan muuta perus kunnostukset mielessää.. Uutta alatukivartta, kun alapallonivel kakka.. kallis osa muuten.. halvmillaankin motonetissä 96e.. ja vaasasssa helmisellä oli 135e, jälkiviisaana motonetistä katsoin halvempaa hintaa:D ja sit raidetanko meni vaihtoon nivelineen kun niin ruosteessa ettei edes lämmöllä irti..
tallennettu
3-0-9
Vieras
« Vastaus #8 : Joulukuu 10, 2007, 03:42:50 »

http://www.205gti.com/main_uk.htm
Oisko tosta vähän apua.
tallennettu
Antti K
Vieras
« Vastaus #9 : Marraskuu 04, 2008, 03:58:39 »

Ymmärtääkö kukaan, mikä modi tässä on tehty 205:n LE2-Jetronic ohjaimelle?
http://pagesperso-orange.fr/JSO/39/calculagti.htm

R704:n mainittiin edellä liittyvän kierrostenrajoittimeen. Lisäksi opari, konkka ja toinenkin vastus muutettu:

Positio                 alkup. osa               mod

BS30                   Bosch 30017         TLC274CN
                                                    (TS274CN)

C781                  470 nF/100V         300 nF
                                                    (330 nF)

R704                  5.6 K.ohms          6.81 K.ohms

R705                  5.1 K.ohms          1.82 K.ohms


Edit: Lähetin sähköpostia ohjeen julkaisijalle, hän kommentoi ohjetta:

http://pagesperso-orange.fr/JSO/39/calculagti.htm
= +5 hp (max)

http://pagesperso-orange.fr/JSO/39/coupureregime.htm
= no rev limit
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 05, 2008, 07:50:10 kirjoittanut Antti K » tallennettu
Antti K
Vieras
« Vastaus #10 : Helmikuu 05, 2009, 10:48:41 »

Avasin mielenkiinnosta 1.9gti ruiskuboksin 0 280 000 359
Sieltä löyty:

BS30 = Bosch 30017 (4487, CE02B-3, 4752, PHILIPPINES Hymyilee )
C781 = 470 nF / 100 V (WIMA, MKS 4, 16kHz)
R704 = 7.5 k ohm ± 2% (viol-vihr-pun-pun)
R705 = 4.7 k ohm ± 2% (kelt-viol-pun-pun)

Elikkä noi vastukset oli eri kokoset, mitä ranskanpoikien ohjeessa. Eli olisko ohje 1.6gti:n ruiskuboksille? Noi vastukset on tollasten korvakkeiden päihin juotettu, joten olisko niillä säädetty arvot eri mallien välille? Tuskin näitä kumminkaan on kalibroitu yksitellen, luulisi, että jos ruiskun kannessa on sama numero, on myös komponentit samat. Voihan se myös olla, että korvakkeilla on saatu piirilevyä pienemmäksi.

Peltiklipsuihin juotettuja vastuksia on:
R104, R230, R310, R346, R383, R611, R704, R705, R850, R853

Mitään tarvetta ei ole ruiskua peukaloida, kunhan uteliaisuuttani ihmettelen, mitä tää on syöny Virnistää

Löytyisköhän tähän kytkistä?
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 05, 2009, 10:49:53 kirjoittanut Antti K » tallennettu
Benkku
Vieras
« Vastaus #11 : Helmikuu 06, 2009, 04:00:44 »

Ei nyt ole kytkentää käsillä, mutta muistaakseni nuo vastukset vaikuttavat myös suuttimien aikavakioihin (suihkutusaika) ts. osassa GTI malleja suuttimet ovat hieman erikokoiset.

Kierrosrajoittimen muutos...

<clip>
Uudemmissa rajoitin on sisäänrakennettu ohjaimeen. Näissä vastuksen R106 arvoa pienentämällä kierrosnopeusraja suurenee. Vastaavasti rajoittimen saa poistettua kokonaan poistamalla diodi D701.
</clip>
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!