Sportpug.com Arkistofoorumi
Heinäkuu 12, 2020, 10:59:12 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 309 GTI -90 siistimistä  (Luettu 27798 kertaa)
J-PR
Vieras
« Vastaus #30 : Tammikuu 14, 2009, 09:03:51 »

Ihan mielenkiinnosta, mitä kierros noita kustantaa?

Pyynnit vaihtelee ~50 - 120e
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 14, 2009, 09:05:18 kirjoittanut J-PR » tallennettu
Antti K
Vieras
« Vastaus #31 : Tammikuu 17, 2009, 10:49:52 »

Laitetaas tähän pyöränkulmia muistiin, jos joku joskus tarvii. Saa korjata, jos jokin on väärin.

309GTI, XU9JA (8v)

vakiokorkeus navasta-kaareen (mm):
etu  ~355
taka ~285

Steering and wheel alignment
Toe-in, front (mm) 2 ± 1
Camber, front (°) 0°40' ± 30'
Castor, front (°) 2°10' ± 30'
K.P.I., front (°) 10°40' ± 30'
Toe-in, rear (mm) (- 1990): 3.8 ± 1.5
(1990 -): 5.0 ± 2.5
Camber, rear (°) (- 1990): -0°50' ± 30'
(1990 -): -1°15 ± 30'

Elikkä uudemman 309GTI:n kynkissä on aika reippaasti aurausta ja camberia! Eli ehjä taka-akseli kuuluu olla vähän /-\ Virnistää

Jos joku haluaa vaikka 205GTi:n takapäähän lisää camperia, niin myös 309 1.9 SX löytyy tommoset kynkät:

309 1.9 XU9M:
Toe-in, rear (mm)   (- 1990): 3.1 ± 1.5
(1990 -): 3.6 ± 1.5
GT (- 1990): 3.8 ± 1.5
SX/XS (1990 -): 5 ± 2.5
Camber, rear  (°)   -0°50' ± 30'
SX/XS (1990 -): -1°15 ± 30'

edit: turbodiesel -mallissa on noiden sekoitus, pienempi auraus ja isompi camber..

309 1.8 Turbo D XUD7TE:
Toe-in, rear (mm) 3.7 ± 1.5
Camber, rear (°)   -1°20' ± 30'
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 21, 2009, 04:48:10 kirjoittanut Antti K » tallennettu
Dogi
Vieras
« Vastaus #32 : Tammikuu 17, 2009, 12:53:43 »

Taitaa olla kyseessä kuitenkin 1,6 XS ja SX. Mulla oli tommonen SX jossain välissä, mutta se on jo menny .. Itkee
tallennettu
Antti K
Vieras
« Vastaus #33 : Tammikuu 19, 2009, 10:10:48 »

Sunnuntaina tuli käytyä pyörähtämässä tällä romulla Sportpug ry:n ratapäivillä Joutsassa, ihan hauskaa oli tolla "talbotilla" leikkiä liukkaalla ja muutenkin mukava tapahtuma:

Tuli myös tehtyä todella edullisia osahankintoja kevättä varten. Citroen-foorumin kautta löytyi siistit C5 alupeltivanteet. Uudet kaasuiskarit yläpään sarjoineen oli TVH:lla ylimääräisenä, joten taas kävi Sulo Vileenit, "oli pakko ostaa, kun halvalla sai". Virnistää

Henkilövaa'alla mitattasin vanteen painoksi 5,0 kg, joten kevyet rinkulat todellakin kyseessä. Järkyttynyt Koko on 6J15 ET18 ja kiinnitys kartiopulteilla. Sitä tässä vielä mietin, että minkä väriseks noi peltivanteet pitäis suihkutella kilikali-maalilla, kun musta musta vanne ei sovi näin vanhaan autoon...
tallennettu
Dogi
Vieras
« Vastaus #34 : Tammikuu 19, 2009, 10:15:09 »

Osta tuning-pölärit niihin Virnistää
tallennettu
arrakis
Vieras
« Vastaus #35 : Tammikuu 19, 2009, 10:40:19 »

Hitto, noihan olis hyvät vanteet mun slickseille!

Myy mulle ne! Virnistää
tallennettu
Antti K
Vieras
« Vastaus #36 : Tammikuu 19, 2009, 10:57:50 »

Hitto, noihan olis hyvät vanteet mun slickseille!

Myy mulle ne! Virnistää

En kyl viitti myydä, hain nää sen verran kaukaa. Näyttää kieltä Mä tarvisin kyllä renkaat näihin, myy mulle ne slicksit halvalla Virnistää
Ei vaan, jotkut hyvät 195/50 katunakit näille tarvis saada, käytetytkin kelpais..

Ei muuta kuin laita citroen-foorumille ostoilmoitus, oma ilmotus tärppäs parissa päivässä. Pyytää vaan myyjää koittaan ettei magneetti tartu vanteeseen, ettei turhaan aja toiselle puolen Suomea Virnistää
tallennettu
Herbi
Vieras
« Vastaus #37 : Tammikuu 20, 2009, 04:14:51 »

Sitä tässä vielä mietin, että minkä väriseks noi peltivanteet pitäis suihkutella kilikali-maalilla, kun musta musta vanne ei sovi näin vanhaan autoon...

Olisko gunmetal harmaa paha? Siihen vielä vaikka ohut punanen vanneteippi reunaa koristamaan? Kuulostaako ihan tyhmältä.. Huh

Varma valinta on valkonen, se sopii joka tapauksessa Hymyilee
tallennettu
Antti K
Vieras
« Vastaus #38 : Tammikuu 22, 2009, 09:40:30 »

Olisko gunmetal harmaa paha? Siihen vielä vaikka ohut punanen vanneteippi reunaa koristamaan? Kuulostaako ihan tyhmältä.. Huh

No ei nyt ihan tyhmältä.. jos maalaiskin pelkät raidat tohon tyyliin:
http://i155.photobucket.com/albums/s312/awrigh/Start%20of%20Build/IMG_0110.jpg

Vanteissa on ehjä ja siisti musta maalipinta, joten näin sais helpolla vähän piristystä niihin. Rumathan noi C5 vanteet on joka tapauksessa, kuten toi 309 talbotkin. Virnistää
tallennettu
h4nkki
Vieras
« Vastaus #39 : Tammikuu 23, 2009, 06:54:16 »

Vanteissa on ehjä ja siisti musta maalipinta, joten näin sais helpolla vähän piristystä niihin. Rumathan noi C5 vanteet on joka tapauksessa, kuten toi 309 talbotkin. Virnistää
Tollaset teet niistä!  Hymyilee leveästi

Komia on sun 309 omalla karulla tavallaan. Ite oon kans joskus sanonu, etten ikinä moista laita ja niin vain sellanen pihassa komeilee.  Pyörittää silmiään
Poiskaan ei viitti laittaa, ku ei noista kukaan mitään maksa. Kiva auto ajella.
tallennettu
Johnyape
Vieras
« Vastaus #40 : Tammikuu 23, 2009, 08:11:01 »

Ihan kokeilemisen arvoinen...  Hymyilee
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 23, 2009, 08:11:32 kirjoittanut Johnyape » tallennettu
3-0-9
Vieras
« Vastaus #41 : Tammikuu 23, 2009, 11:45:07 »

Miten olisi valkoisilla raidoilla. Sekin voisi olla ihan hyvän näköinen.
tallennettu
vexa
Vieras
« Vastaus #42 : Tammikuu 23, 2009, 12:33:31 »

Mitä!! Mites porukka täällä nyt dissaa 309:n oikein linjakasta muotoilua??  Järkyttynyt Epävarma
Harmittaa vieläkin vietävästi, kun jouduin luopumaan tuosta omasta GTI:stä...  Itkee

Mutta mutta, noi punaset raidat vois olla ihan kokeilemisen arvoset. Hymyilee
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 23, 2009, 12:33:59 kirjoittanut vexa » tallennettu
Antti K
Vieras
« Vastaus #43 : Tammikuu 23, 2009, 07:28:48 »

Tollaset teet niistä!  Hymyilee leveästi

Komia on sun 309 omalla karulla tavallaan. Ite oon kans joskus sanonu, etten ikinä moista laita ja niin vain sellanen pihassa komeilee.  Pyörittää silmiään
Poiskaan ei viitti laittaa, ku ei noista kukaan mitään maksa. Kiva auto ajella.

Juu, hauska peli se on ajaa, en mä tätä ulkonäön perusteella hankkinu. Virnistää Vaikka tykkäänkin, että perä on näissä paremman näkönen kuin 205:ssä tai vanhassa 309:ssä.

Uudet tukivarret, ehjä raidetanko ja vääntösauvojen säätö paransi ajettavuutta eniten tähän asti. Talvirenkailla 175/65R14 se oli vähän levoton moottoritienopeuksissa, nostin reippaasti rengaspaineita, niin suuntavakaus parani hieman.

Etuiskarit kumeineen ja etuvakaajan helat pitää vielä uusia ja säätää auraus, niin pitäis olla ajettavuus aika kohdillaan. Vähän mietin -25mm madallusjousien laittoa, mutta taidan koittaa vanhoilla vakiojousilla eka. En halua tosta etupäästä paukkulautaa, nyt on kivaa, kun epätasaisillakin pinnoilla ja lumella saa ajaa reippaasti.

Tällä hetkellä on perä aika paljon kovempi verrattuna etupäähän. Takapäätä jaksaa painaa sentin ja etunurkkaa kolme senttiä. Alusta saattaa mennä hieman aliohjaavaan suuntaan jo pelkkien etuiskareiden vaihdolla, vaikka on noissa vanhoissakin vielä mehut tallella. Mut kai ne öljyt menee luirummiksi ja tiivisteet kovettuu ajan saatossa, kun iskari vanhenee ja lutkuttaa öljyä Näyttää kieltä
tallennettu
h4nkki
Vieras
« Vastaus #44 : Tammikuu 24, 2009, 08:39:10 »

Juu, hauska peli se on ajaa, en mä tätä ulkonäön perusteella hankkinu. Virnistää Vaikka tykkäänkin, että perä on näissä paremman näkönen kuin 205:ssä tai vanhassa 309:ssä.

Uudet tukivarret, ehjä raidetanko ja vääntösauvojen säätö paransi ajettavuutta eniten tähän asti. Talvirenkailla 175/65R14 se oli vähän levoton moottoritienopeuksissa, nostin reippaasti rengaspaineita, niin suuntavakaus parani hieman.

Etuiskarit kumeineen ja etuvakaajan helat pitää vielä uusia ja säätää auraus, niin pitäis olla ajettavuus aika kohdillaan. Vähän mietin -25mm madallusjousien laittoa, mutta taidan koittaa vanhoilla vakiojousilla eka. En halua tosta etupäästä paukkulautaa, nyt on kivaa, kun epätasaisillakin pinnoilla ja lumella saa ajaa reippaasti.

Tällä hetkellä on perä aika paljon kovempi verrattuna etupäähän. Takapäätä jaksaa painaa sentin ja etunurkkaa kolme senttiä. Alusta saattaa mennä hieman aliohjaavaan suuntaan jo pelkkien etuiskareiden vaihdolla, vaikka on noissa vanhoissakin vielä mehut tallella. Mut kai ne öljyt menee luirummiksi ja tiivisteet kovettuu ajan saatossa, kun iskari vanhenee ja lutkuttaa öljyä Näyttää kieltä

Mä taas oon aina tykänny 205:n perästä, mutta jotenki tähän on tottunut..  Näyttää kieltä

Mulla on taas talvirenkaina 165/70 13..  Järkyttynyt Tosin, kohta lyön taas alle takas nuot samankokoset ku sulla..
Kesävanteille ois tarkotus kääntää 185/55 14.. tarvii varmaan jo laskea aika paljon, ettei näytä hassulta..  Näyttää kieltä
Eteen ois jo odottamassa typistetyt sparcon vieterit, ja taakse laitan GT:n sauvat. Iskareista ei vielä tietoa.  Pyörittää silmiään
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 7
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!