Sportpug.com Arkistofoorumi
Heinäkuu 12, 2020, 10:04:58 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 206, 2.0HDI 66kw tehoboxi  (Luettu 5308 kertaa)
arim
Vieras
« : Elokuu 15, 2010, 12:13:19 »

Tekniikka kehittyy koko ajan. Vanhoja viestejä aiheesta löytyy, mutta mikähän mahtaisi tänäpäivänä olla paras(kohtuuuhintainen) tehopurkki Boschin järjestelmälle 206 2.0 HDI 66kw.
tallennettu
plagu
Vieras
« Vastaus #1 : Elokuu 15, 2010, 09:22:06 »

Tekniikka kehittyy koko ajan. Vanhoja viestejä aiheesta löytyy, mutta mikähän mahtaisi tänäpäivänä olla paras(kohtuuuhintainen) tehopurkki Boschin järjestelmälle 206 2.0 HDI 66kw.

Ihan sama minkä purkin pistät kaikki perustuu anturitietojen vääristelyyn.

Oikeaoppisempi tapa on ohjelmoida ecu uusiksi.
tallennettu
arim
Vieras
« Vastaus #2 : Elokuu 15, 2010, 11:54:40 »

Taitaa Ecun uudelleenohjelmointi olla kallista puuhaa ja mitenkä onnistuu palautus vakioksi helposti?

Tekeekös noita moni? Itselleni ei nyt heti tule mieleen kun Harinen. Mielelläään lähellä pääkaupunkiseutua.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 15, 2010, 11:55:25 kirjoittanut arim » tallennettu
MutsisOn
Vieras
« Vastaus #3 : Elokuu 15, 2010, 12:59:18 »

On se vähän tyyriimpää. Eikös tuohon pysty jonkun ihan perinteisen evry-räpellyksen tekemään, mikä ajaa taas saman asian kun tehoboksikin?

Ainakin motorbit Tuusulassa softailee autoja...
tallennettu
Divine--
Vieras
« Vastaus #4 : Elokuu 15, 2010, 02:37:16 »

No evry ajaa suunnilleen saman asian kun tehoboksit. Ainoo vaan että noissa bokseissa saattaa olla muuttuva vastusarvo kun evryssä se on kiintee.

Harista itse suosittelisin lastutukseen. Pk-seudultakaan ei mikään mahdoton matka sinne ole..
tallennettu
arim
Vieras
« Vastaus #5 : Elokuu 15, 2010, 02:38:03 »

Motorbit vaikuttaa aika asialliselta paikalta, tosin kalliiksi tulee. Täytyy laittaa sinne meiliä ja kysyä hinta toimenpiteelle.
tallennettu
plagu
Vieras
« Vastaus #6 : Elokuu 15, 2010, 03:07:54 »

Motorbit vaikuttaa aika asialliselta paikalta, tosin kalliiksi tulee. Täytyy laittaa sinne meiliä ja kysyä hinta toimenpiteelle.

Omaan 407:aan olisi ollu tasan 500e aikoinaan kun kyselin, toistaseks on jääny tekemättä.
tallennettu
Divine--
Vieras
« Vastaus #7 : Elokuu 15, 2010, 03:53:03 »

66kw hodariin kannattaa melkeinpä kikkailla välijäähy kiinni ennen kun vie ohjelmoitavaks. Samalla sitten vaihtaa jäykemmän paineasetelmankin. Muuten hyöty jää melko pieneks.
tallennettu
arim
Vieras
« Vastaus #8 : Elokuu 15, 2010, 09:52:12 »

Tämä on kuitenkin käyttöauto jolla emäntäkin ajelee joten en olle ajatellut rakennella tätä kovinkaan paljon varsinkin kun harrasteautokin on jo. Taitaa muutenkin olla aika ahdasta tunkea  206:n välijäähy kun Webastokin sinne juuuri ja juuri mahtui ja isompi 75aH AGM akku. Mutta nälkähän kasvaa näissä syödessä Iskee silmää

ps.vanhan mädän putkiston tilalle kun asennutin hieman avarammman rosteriputkiston niin tuli jo kivasti kaasuunvastaavuutta lisää tai sitten oli vanha putkisto jo tukossa. Mukavaa että nakuissa ei juuri äänet kasva avaramman putkiston myötä.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 15, 2010, 09:56:22 kirjoittanut arim » tallennettu
Divine--
Vieras
« Vastaus #9 : Elokuu 17, 2010, 02:51:47 »

Tämä on kuitenkin käyttöauto jolla emäntäkin ajelee joten en olle ajatellut rakennella tätä kovinkaan paljon varsinkin kun harrasteautokin on jo. Taitaa muutenkin olla aika ahdasta tunkea  206:n välijäähy kun Webastokin sinne juuuri ja juuri mahtui ja isompi 75aH AGM akku. Mutta nälkähän kasvaa näissä syödessä Iskee silmää

ps.vanhan mädän putkiston tilalle kun asennutin hieman avarammman rosteriputkiston niin tuli jo kivasti kaasuunvastaavuutta lisää tai sitten oli vanha putkisto jo tukossa. Mukavaa että nakuissa ei juuri äänet kasva avaramman putkiston myötä.
Välijäähy on mielettömän hyvä lisäys sinne konehuoneen puolelle varsinkin jos kaupungissa ajelee vähän enemmänkin. Katoo kokonaan se ahtojen lämpöjen noususta johtuva puutuminen. Kytkin nyt ei ihan välttämätön oo jos ohjelmoidessa rajottaa vääntöjä sen verran että kytkin ei ala lipsuun. Pahin lipsuminen tapahtuu yleensä siinä 2000rpm nurkilla missa ahdin alkaa heräileen kunnolla ja maksimiväännöt on päällä.

Täältä löytyypi ohjeet välijäähyn tökkimiseen keulalle jos joskus kiinnostaa alkaa operoida keulaa auki Iskee silmää
tallennettu
arim
Vieras
« Vastaus #10 : Elokuu 19, 2010, 10:56:29 »

Kiitos hyvästä linkistä. Saakohan välijäähdyn lisäyksen katsastuskonttorilla läpi.
tallennettu
MutsisOn
Vieras
« Vastaus #11 : Elokuu 19, 2010, 11:06:12 »

Mitä niillä on siihen konttorilla sanottavaa?  Huh
tallennettu
plagu
Vieras
« Vastaus #12 : Elokuu 20, 2010, 06:45:24 »

Mitä niillä on siihen konttorilla sanottavaa?  Huh

Ei sitä lain mukaan saa lisätä/vaihtaa, rinnastetaan moottorin vaihtoon ja vaikka sun ties mitä. Harvemmin jaksavat kuitenkaan nillittää asiasta.
tallennettu
zamppa
Vieras
« Vastaus #13 : Elokuu 20, 2010, 06:07:34 »

Tekee ahtoputket asiallisesti, ja maalaa ne sekä välijäähdyttimen mattamustalla. Tuskin paistaa inssimiehen silmään niin että hylky tulee suorilta käsin.

Eriasia on nämä ties mistä pakoputken pätkistä, vesilemmareista ja jäähdyttimen putken pätkistä kasatut ryvöstykset. NE jos mitkä saattaa herättää ihan ivailu mielessä inssin mielenkiinnon hylyn suhteen. Itse ainakin antaisin jokaiselle ryvöstykselle hylyn, ja olisin niin *ittumainen kun inssimies vaan voi olla.  Virnistää
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!