Sportpug.com Arkistofoorumi
Kesäkuu 17, 2019, 01:36:35 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Jäykkä kytkinpoljinko?  (Luettu 14437 kertaa)
405 DIESEL
Vieras
« : Elokuu 18, 2005, 04:27:15 »

Rupesi tuntumaan pedaali tiukalta.Sain vinkin paikalliselta pösö mekaanikolta:Ota vaihdelaatikon kyljestä kumitulppa pois ja sumuta kytkin vivun akselille CRC:ä tai LPS1:ä.Näin tein ja nyt pedaali on herkkä kuin mikä.Eikä ollut paha toimenpide aikaa paloi 5min.Auto on 405 Break GRD 1.9 XUD9
tallennettu
OzQ
Vieras
« Vastaus #1 : Elokuu 18, 2005, 06:19:15 »

On se helppoa kun osaa  Iskee silmää  Virnistää

kiitos tiedosta, tota vois kyllä kokeilla, jos löytyy kumitulppa sieltä  Virnistää
ps.on jäykkä poljin

EDIT: säästää muuten hyvin laatikkoa, jos onnistuis...
« Viimeksi muokattu: Elokuu 18, 2005, 06:20:57 kirjoittanut OzQ » tallennettu
sami81
Vieras
« Vastaus #2 : Elokuu 18, 2005, 06:45:31 »

Tarkennas vielä tyhmälle, että suihkutetaanko sitä crc:tä siihen itse kytkinakseliin vai siihen siirtotankoon, jossa on haarukka, joka liikuttaa painelaakeria?
tallennettu
405 DIESEL
Vieras
« Vastaus #3 : Elokuu 18, 2005, 06:49:05 »

on se siellä jos ei ole pudonnut.Kytkinkopan kyljessä starttimoottorin etualapuolella.Semmoinen noin tupakkiaskinkokoinen muovi tai kumiläpyskä,ota se irti ja sumuttele kuivuneet kytkin ym.pölyt pois niin johan saat pehmeästi toimivan kytkimen.Ei tule sen jälkeen autokoululähtöjä liikennevaloista.Eli akseli kerää likaa ja tekee polkimen jäykäksi.sumuta reilusti että liat valuu pihalle.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 18, 2005, 06:52:43 kirjoittanut 405 DIESEL » tallennettu
sami81
Vieras
« Vastaus #4 : Elokuu 18, 2005, 07:00:33 »

Onko tossa diisselissä joku oma laatikko/rakenne, koska ei noissa mua vastaantulleissa pösöissä ole mitään muovia startin lähettyvillä... Ei ainakaan tule äkkiseltään mieleen

EDIT:

Laatikon päällä on kyllä joku tuuletusaukko, jossa on sellainen muoviläpyskä. Oiskohan diisselin startti lähellä sitä Epävarma Se aukko on suoraan kytkinakselin yläpuolella
« Viimeksi muokattu: Elokuu 18, 2005, 07:01:56 kirjoittanut S_A_M_I » tallennettu
405 DIESEL
Vieras
« Vastaus #5 : Elokuu 18, 2005, 07:07:49 »

eos. Kerroin tämän saman vinkin yhdelle bensa 405:n omistajalle kun se valitteli että kytkintä sai polkee p....suoli puolituumaa ulkona.No sen laatikosta löytyi kuulemma aukko josta sai mömmöt akselille.Mutta Dieselin laatikossa se on tuolla missä mainitsin.
BINGO sinä löysit sen!
« Viimeksi muokattu: Elokuu 18, 2005, 07:09:15 kirjoittanut 405 DIESEL » tallennettu
sami81
Vieras
« Vastaus #6 : Elokuu 18, 2005, 07:26:39 »

BINGO sinä löysit sen!

Eli diisselin startti on aivan ihme paikassa Iskee silmää

Olen purkanut noita BE-laatikoita, enkä ole niistä vastaavia kohtia löytänyt, joista voisi jotain ruiskia sisälle... Pyörittää silmiään

EDIT:

Oikeat sanat oikeaan paikkaan
« Viimeksi muokattu: Elokuu 18, 2005, 07:27:29 kirjoittanut S_A_M_I » tallennettu
405 DIESEL
Vieras
« Vastaus #7 : Elokuu 18, 2005, 08:00:12 »


Eli diisselin startti on aivan ihme paikassa Iskee silmää
Se on varmaan Dieselissä ihan oikealla paikalla se startti meinaan.Mutta muovi läpyskän peittämä aukko eri paikassa kuin sinun laatikossa.Tuo mun laatikko on tyypiltään joku 40.Kuulemma harvemmalla välityksellä,tiedä häntä.Mutta nyt tämä keskustelu taitaa mennä vähän ohi tämän niksipalstan tarkoituksen.
tallennettu
Aguél
Vieras
« Vastaus #8 : Elokuu 18, 2005, 08:34:25 »

Olisikohan kyseessä kuvassa oleva nuolen osoittama luukku.
Kuva on vm.90 GLi:stä
tallennettu
405 DIESEL
Vieras
« Vastaus #9 : Elokuu 18, 2005, 08:36:15 »

kyllä näyttää olevan ihan oikea paikka
tallennettu
OzQ
Vieras
« Vastaus #10 : Elokuu 19, 2005, 01:25:02 »

 Virnistää On muuten helvetin helppo saada auki, mut näkyvyys sisään päin on sit ihan eri juttu...

ite avasin ja putsailin pölyä jarrupuhdistus aineella ja varovasti sinne sivuun crc:tä ettei levyihin päin lentäis...todella vähän tuli öljyä yritettyä laitettuu ja ei kyllä oikeen mitään eroa huomaa  Virnistää

Eli tarkotin ettei ookkaan niin yksinkertanen homma ellei löydä sieltä paikkoja vaikka silmät sidottuina... ainakaan ite en onnistunut  Pyörittää silmiään

mutta uus valeon kytkinasetelma + vaijeri löytyy jo...   Hymyilee

ps. enkä sit viittiny mitään monttua rupee kaivamaan tai nostaa autoa tunkin kanssa...muistakaa tsot tsot, ettei alle mennä pelkän tunkin varassa...

Onnea...
tallennettu
405 DIESEL
Vieras
« Vastaus #11 : Elokuu 19, 2005, 05:04:14 »

Rohkeutta enemmän siihen hommaan,eli se jumittava akseli on se joka menee kopan lävitse.Jos pelkäät levyjen kastuvan niin osta sitä lps:ää.Siinä on pilli mukana.Etkä sitäpaitsi niin isoa pulloa löydäkään että saisit levyt piloille.Se lps on puhdistavaa ainetta ei voitelevaa.
tallennettu
OzQ
Vieras
« Vastaus #12 : Elokuu 20, 2005, 05:43:30 »

jep jep, mut sitä jarrupuhdistusainetta(alkoholia) sinne ilosesti ruiskuttelin ihan mukavasti, kyllä sieltä näytti kak*aa tulevan, muttei ainakaan se auttanut ja pieni määrä crc:tä...

mutta turha mieltää vaivata, kun menossa kytkin vaihtoon ja ne voi voidella sillon  Virnistää
tallennettu
Theros
Vieras
« Vastaus #13 : Elokuu 22, 2005, 06:32:12 »

Jäykän kytkinpolkimen voi myös aiheuttaa joku seuraavista:

Polkimen ja vaijerin yhdistävä muovinen holkki on menossa rikki tai vääntynyt--> veti ainakin itselläni vaijeria vinoon ja loppujen lopuksi hajosi.

Vaijeri huonosti (tämän kaikki tiesivätkin).
tallennettu
OzQ
Vieras
« Vastaus #14 : Elokuu 22, 2005, 07:09:37 »

Tänään tuli ajettua muutama kilometri ton operaation jälkeen ja en oo varma onko jotain unihiekkaa  Virnistää , mut poljin rupes pikkuhiljaa tuntumaan ihan vähän joustavammalta...  Huh

en kyllä ajatellu, että ei toimiskaan...mutta omalla kohalla tuntu eka ettei toimi ja nyt tuntu hiukan paremmalta + aika negatiivisesti suhtauduin koko parannukseen....

täytyy vielä kokeilla
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!