Sportpug.com Arkistofoorumi
Elokuu 18, 2019, 02:18:51 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 ... 11 12 [13]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 205 1.9gti turbo kone projekti  (Luettu 43840 kertaa)
Benkku
Vieras
« Vastaus #180 : Lokakuu 18, 2009, 09:00:37 »

Ja tosiaan jos jollain on tolle gti:n vakio vedenlämpötila-anturille kalirbointi tietoja tai jopa suoraan sitä .inc tiedostoa niin otetaan mielellään vastaan.

Sopiva .inc tiedosto lienee jo levylläsi, tulee paketin mukana eli thermfactor_bosch.inc -> nimeä thermfactor.inc nimelle, käännä koodi ja lataa purkkiin.

Toinen vaihtoehto on käyttää tekemääni...

; Bosch Coolant Thermistor (PSA) / BR
;
; For the stock 2490 ohm bias resistor
;
; Steinhart-Hart coefficients:  A= 1,285621E-03   B=2,624916E-04   C= 1,477061E-07
;
; Input Data     Temp, degC     Resistance
;         -20         15462
;          40          1175
;         100           187
;

THERMFACTOR:
         ;    ADC - Temp degF - Temp degC - resistance in ohms
   DB   210T   ;     0    Sensor Failure - use 170 degF (77 Cels) as default
   DB   255T   ;     1    494,97    257,21      9,76
   DB   255T   ;     2    409,62    209,79     19,61
   DB   255T   ;     3    366,04    185,58     29,53
   DB   255T   ;     4    337,45    169,70     39,52
   DB   255T   ;     5    316,47    158,04     49,60
   DB   255T   ;     6    300,01    148,90     59,76
   DB   255T   ;     7    286,55    141,42     70,00
   DB   255T   ;     8    275,21    135,12     80,32
   DB   255T   ;     9    265,43    129,68     90,73
   DB   255T   ;    10    256,84    124,91    101,22
   DB   255T   ;    11    249,21    120,67    111,80
   DB   255T   ;    12    242,35    116,86    122,46
   DB   255T   ;    13    236,12    113,40    133,21
   DB   255T   ;    14    230,41    110,23    144,05
   DB   255T   ;    15    225,16    107,31    154,98
   DB   255T   ;    16    220,29    104,61    166,00
   DB   255T   ;    17    215,76    102,09    177,11
   DB   252T   ;    18    211,52     99,73    188,32
   DB   248T   ;    19    207,53     97,52    199,62
   DB   244T   ;    20    203,78     95,43    211,02
   DB   240T   ;    21    200,23     93,46    222,51
   DB   237T   ;    22    196,86     91,59    234,10
   DB   234T   ;    23    193,65     89,81    245,79
   DB   231T   ;    24    190,60     88,11    257,59
   DB   228T   ;    25    187,68     86,49    269,48
   DB   225T   ;    26    184,89     84,94    281,48
   DB   222T   ;    27    182,22     83,45    293,58
   DB   220T   ;    28    179,64     82,02    305,79
   DB   217T   ;    29    177,17     80,65    318,11
   DB   215T   ;    30    174,78     79,32    330,53
   DB   212T   ;    31    172,48     78,05    343,07
   DB   210T   ;    32    170,26     76,81    355,71
   DB   208T   ;    33    168,11     75,61    368,48
   DB   206T   ;    34    166,02     74,46    381,35
   DB   204T   ;    35    164,00     73,33    394,34
   DB   202T   ;    36    162,04     72,24    407,45
   DB   200T   ;    37    160,13     71,19    420,68
   DB   198T   ;    38    158,28     70,16    434,04
   DB   196T   ;    39    156,48     69,15    447,51
   DB   195T   ;    40    154,72     68,18    461,11
   DB   193T   ;    41    153,01     67,23    474,84

« Viimeksi muokattu: Lokakuu 18, 2009, 09:05:52 kirjoittanut Benkku » tallennettu
Benkku
Vieras
« Vastaus #181 : Lokakuu 18, 2009, 09:06:55 »

jatkuu...

   DB   191T   ;    42    151,34     66,30    488,69
   DB   190T   ;    43    149,70     65,39    502,68
   DB   188T   ;    44    148,11     64,51    516,79
   DB   187T   ;    45    146,55     63,64    531,04
   DB   185T   ;    46    145,03     62,79    545,43
   DB   184T   ;    47    143,54     61,96    559,95
   DB   182T   ;    48    142,07     61,15    574,62
   DB   181T   ;    49    140,64     60,36    589,42
   DB   179T   ;    50    139,24     59,58    604,37
   DB   178T   ;    51    137,86     58,81    619,46
   DB   177T   ;    52    136,51     58,06    634,71
   DB   175T   ;    53    135,18     57,32    650,10
   DB   174T   ;    54    133,88     56,60    665,64
   DB   173T   ;    55    132,60     55,89    681,34
   DB   171T   ;    56    131,34     55,19    697,20
   DB   170T   ;    57    130,10     54,50    713,22
   DB   169T   ;    58    128,89     53,83    729,39
   DB   168T   ;    59    127,69     53,16    745,74
   DB   167T   ;    60    126,51     52,50    762,24
   DB   165T   ;    61    125,34     51,86    778,92
   DB   164T   ;    62    124,20     51,22    795,77
   DB   163T   ;    63    123,07     50,59    812,80
   DB   162T   ;    64    121,95     49,97    830,00
   DB   161T   ;    65    120,85     49,36    847,38
   DB   160T   ;    66    119,77     48,76    864,95
   DB   159T   ;    67    118,70     48,17    882,70
   DB   158T   ;    68    117,64     47,58    900,64
   DB   157T   ;    69    116,60     47,00    918,77
   DB   156T   ;    70    115,57     46,43    937,10
   DB   155T   ;    71    114,55     45,86    955,62
   DB   154T   ;    72    113,55     45,30    974,35
   DB   153T   ;    73    112,55     44,75    993,28
   DB   152T   ;    74    111,57     44,21   1012,42
   DB   151T   ;    75    110,60     43,67   1031,77
   DB   150T   ;    76    109,64     43,13   1051,33
   DB   149T   ;    77    108,68     42,60   1071,12
   DB   148T   ;    78    107,74     42,08   1091,12
   DB   147T   ;    79    106,81     41,56   1111,36
   DB   146T   ;    80    105,89     41,05   1131,82
   DB   145T   ;    81    104,97     40,54   1152,51
   DB   144T   ;    82    104,07     40,04   1173,45
   DB   143T   ;    83    103,17     39,54   1194,62
   DB   142T   ;    84    102,28     39,04   1216,05
   DB   141T   ;    85    101,40     38,55   1237,72
   DB   141T   ;    86    100,52     38,07   1259,65
   DB   140T   ;    87     99,66     37,59   1281,83
   DB   139T   ;    88     98,80     37,11   1304,29
   DB   138T   ;    89     97,95     36,64   1327,01
   DB   137T   ;    90     97,10     36,17   1350,00
   DB   136T   ;    91     96,26     35,70   1373,27
   DB   135T   ;    92     95,43     35,24   1396,83
   DB   135T   ;    93     94,60     34,78   1420,67
   DB   134T   ;    94     93,78     34,32   1444,81
   DB   133T   ;    95     92,96     33,87   1469,25
   DB   132T   ;    96     92,15     33,42   1494,00
   DB   131T   ;    97     91,35     32,97   1519,06
   DB   131T   ;    98     90,55     32,53   1544,43
   DB   130T   ;    99     89,76     32,09   1570,13
   DB   129T   ;   100     88,97     31,65   1596,15
   DB   128T   ;   101     88,18     31,21   1622,52
   DB   127T   ;   102     87,41     30,78   1649,22
   DB   127T   ;   103     86,63     30,35   1676,27
   DB   126T   ;   104     85,86     29,92   1703,68
   DB   125T   ;   105     85,09     29,50   1731,46
   DB   124T   ;   106     84,33     29,07   1759,60
   DB   124T   ;   107     83,57     28,65   1788,12
   DB   123T   ;   108     82,82     28,23   1817,03
   DB   122T   ;   109     82,07     27,81   1846,33
   DB   121T   ;   110     81,32     27,40   1876,03
   DB   121T   ;   111     80,58     26,99   1906,14
   DB   120T   ;   112     79,84     26,58   1936,67
   DB   119T   ;   113     79,10     26,17   1967,62
   DB   118T   ;   114     78,36     25,76   1999,01
   DB   118T   ;   115     77,63     25,35   2030,85
   DB   117T   ;   116     76,90     24,95   2063,14
   DB   116T   ;   117     76,18     24,54   2095,90
   DB   115T   ;   118     75,46     24,14   2129,13
   DB   115T   ;   119     74,74     23,74   2162,85
   DB   114T   ;   120     74,02     23,34   2197,06
   DB   113T   ;   121     73,30     22,95   2231,78
   DB   113T   ;   122     72,59     22,55   2267,01
   DB   112T   ;   123     71,88     22,15   2302,78
   DB   111T   ;   124     71,17     21,76   2339,09
   DB   110T   ;   125     70,46     21,37   2375,95
   DB   110T   ;   126     69,76     20,98   2413,38
   DB   109T   ;   127     69,05     20,59   2451,40
tallennettu
Benkku
Vieras
« Vastaus #182 : Lokakuu 18, 2009, 09:07:50 »

jatkuu...

   DB   108T   ;   128     68,35     20,20   2490,00
   DB   108T   ;   129     67,65     19,81   2529,21
   DB   107T   ;   130     66,95     19,42   2569,05
   DB   106T   ;   131     66,26     19,03   2609,52
   DB   106T   ;   132     65,56     18,64   2650,65
   DB   105T   ;   133     64,87     18,26   2692,44
   DB   104T   ;   134     64,17     17,87   2734,92
   DB   103T   ;   135     63,48     17,49   2778,10
   DB   103T   ;   136     62,79     17,10   2822,00
   DB   102T   ;   137     62,10     16,72   2866,64
   DB   101T   ;   138     61,41     16,34   2912,03
   DB   101T   ;   139     60,72     15,95   2958,21
   DB   100T   ;   140     60,03     15,57   3005,17
   DB    99T   ;   141     59,34     15,19   3052,96
   DB    99T   ;   142     58,66     14,81   3101,58
   DB    98T   ;   143     57,97     14,43   3151,06
   DB    97T   ;   144     57,28     14,05   3201,43
   DB    97T   ;   145     56,59     13,66   3252,70
   DB    96T   ;   146     55,91     13,28   3304,91
   DB    95T   ;   147     55,22     12,90   3358,07
   DB    95T   ;   148     54,54     12,52   3412,22
   DB    94T   ;   149     53,85     12,14   3467,38
   DB    93T   ;   150     53,16     11,76   3523,58
   DB    92T   ;   151     52,47     11,37   3580,86
   DB    92T   ;   152     51,79     10,99   3639,23
   DB    91T   ;   153     51,10     10,61   3698,74
   DB    90T   ;   154     50,41     10,23   3759,41
   DB    90T   ;   155     49,72      9,84   3821,29
   DB    89T   ;   156     49,03      9,46   3884,40
   DB    88T   ;   157     48,34      9,08   3948,79
   DB    88T   ;   158     47,65      8,69   4014,49
   DB    87T   ;   159     46,95      8,31   4081,55
   DB    86T   ;   160     46,26      7,92   4150,00
   DB    86T   ;   161     45,56      7,54   4219,89
   DB    85T   ;   162     44,87      7,15   4291,28
   DB    84T   ;   163     44,17      6,76   4364,19
   DB    83T   ;   164     43,47      6,37   4438,70
   DB    83T   ;   165     42,77      5,98   4514,84
   DB    82T   ;   166     42,06      5,59   4592,67
   DB    81T   ;   167     41,36      5,20   4672,25
   DB    81T   ;   168     40,65      4,81   4753,64
   DB    80T   ;   169     39,94      4,41   4836,90
   DB    79T   ;   170     39,23      4,02   4922,09
   DB    79T   ;   171     38,51      3,62   5009,29
   DB    78T   ;   172     37,80      3,22   5098,57
   DB    77T   ;   173     37,08      2,82   5190,00
   DB    76T   ;   174     36,36      2,42   5283,66
   DB    76T   ;   175     35,63      2,02   5379,63
   DB    75T   ;   176     34,90      1,61   5478,00
   DB    74T   ;   177     34,17      1,21   5578,86
   DB    73T   ;   178     33,44       ,80   5682,31
   DB    73T   ;   179     32,70       ,39   5788,44
   DB    72T   ;   180     31,96      -,02   5897,37
   DB    71T   ;   181     31,21      -,44   6009,20
   DB    70T   ;   182     30,46      -,85   6124,05
   DB    70T   ;   183     29,71     -1,27   6242,05
   DB    69T   ;   184     28,95     -1,69   6363,33
   DB    68T   ;   185     28,19     -2,12   6488,03
   DB    67T   ;   186     27,42     -2,54   6616,29
   DB    67T   ;   187     26,65     -2,97   6748,26
   DB    66T   ;   188     25,87     -3,40   6884,12
tallennettu
Benkku
Vieras
« Vastaus #183 : Lokakuu 18, 2009, 09:08:14 »

ja loput...

   DB    65T   ;   189     25,09     -3,84   7024,03
   DB    64T   ;   190     24,30     -4,28   7168,18
   DB    64T   ;   191     23,51     -4,72   7316,77
   DB    63T   ;   192     22,71     -5,16   7470,00
   DB    62T   ;   193     21,91     -5,61   7628,10
   DB    61T   ;   194     21,10     -6,06   7791,29
   DB    60T   ;   195     20,28     -6,51   7959,84
   DB    59T   ;   196     19,45     -6,97   8134,00
   DB    59T   ;   197     18,62     -7,43   8314,07
   DB    58T   ;   198     17,78     -7,90   8500,34
   DB    57T   ;   199     16,93     -8,37   8693,16
   DB    56T   ;   200     16,08     -8,85   8892,86
   DB    55T   ;   201     15,21     -9,33   9099,82
   DB    54T   ;   202     14,34     -9,81   9314,44
   DB    53T   ;   203     13,46    -10,30   9537,17
   DB    53T   ;   204     12,57    -10,80   9768,46
   DB    52T   ;   205     11,67    -11,30   10008,82
   DB    51T   ;   206     10,75    -11,80   10258,80
   DB    50T   ;   207      9,83    -12,32   10518,98
   DB    49T   ;   208      8,90    -12,84   10790,00
   DB    48T   ;   209      7,95    -13,36   11072,55
   DB    47T   ;   210      6,99    -13,89   11367,39
   DB    46T   ;   211      6,02    -14,43   11675,33
   DB    45T   ;   212      5,03    -14,98   11997,27
   DB    44T   ;   213      4,03    -15,54   12334,19
   DB    43T   ;   214      3,02    -16,10   12687,14
   DB    42T   ;   215      1,99    -16,67   13057,32
   DB    41T   ;   216       ,94    -17,26   13446,00
   DB    40T   ;   217      -,13    -17,85   13854,62
   DB    39T   ;   218     -1,21    -18,45   14284,74
   DB    38T   ;   219     -2,32    -19,06   14738,11
   DB    37T   ;   220     -3,44    -19,69   15216,67
   DB    35T   ;   221     -4,58    -20,32   15722,57
   DB    34T   ;   222     -5,75    -20,97   16258,24
   DB    33T   ;   223     -6,95    -21,64   16826,36
   DB    32T   ;   224     -8,17    -22,31   17430,00
   DB    31T   ;   225     -9,41    -23,01   18072,58
   DB    29T   ;   226    -10,69    -23,72   18758,00
   DB    28T   ;   227    -12,00    -24,44   19490,69
   DB    27T   ;   228    -13,34    -25,19   20275,71
   DB    25T   ;   229    -14,71    -25,95   21118,89
   DB    24T   ;   230    -16,13    -26,74   22026,92
   DB    22T   ;   231    -17,59    -27,55   23007,60
   DB    21T   ;   232    -19,09    -28,38   24070,00
   DB    19T   ;   233    -20,64    -29,24   25224,78
   DB    18T   ;   234    -22,24    -30,13   26484,55
   DB    16T   ;   235    -23,90    -31,06   27864,29
   DB    14T   ;   236    -25,62    -32,01   29382,00
   DB    13T   ;   237    -27,42    -33,01   31059,47
   DB    11T   ;   238    -29,28    -34,05   32923,33
   DB     9T   ;   239    -31,24    -35,13   35006,47
   DB     7T   ;   240    -33,28    -36,27   37350,00
   DB     5T   ;   241    -35,44    -37,46   40006,00
   DB     2T   ;   242    -37,71    -38,73   43041,43
   DB     0T   ;   243    -40,12    -40,07   46543,85
   DB     0T   ;   244    -42,69    -41,49   50630,00
   DB     0T   ;   245    -45,44    -43,02   55459,09
   DB     0T   ;   246    -48,41    -44,67   61254,00
   DB     0T   ;   247    -51,65    -46,47   68336,67
   DB     0T   ;   248    -55,20    -48,44   77190,00
   DB     0T   ;   249    -59,15    -50,64   88572,86
   DB     0T   ;   250    -63,62    -53,12   103750,00
   DB     0T   ;   251    -68,79    -55,99   124998,00
   DB     0T   ;   252    -74,95    -59,42   156870,00
   DB     0T   ;   253    -82,65    -63,69   209990,00
   DB     0T   ;   254    -93,06    -69,48   316230,00
   DB   210T   ;   255    Sensor Failure - use 170 degF (77 Cels) as default
tallennettu
Veskunderi
Vieras
« Vastaus #184 : Lokakuu 26, 2009, 07:16:12 »

Joo sain rukattua nuo lämpötila-antureiden kalibroinnit kohdilleen ja löysin vielä tallista ylimääräisen boschin vedenlämpötila-anturinkin ja tästä kun kyttäilee läppärin ruutua niin vedenlämpötila näyttää 22c ja imuilma 23c huoneenlämpötilan ollessa 22c, joten tais mennä melko nappiin toi homma. Paljoo ei oo taas ehtiny tekeen / pystynyt kun ei voi autoo ajaa talliin ja purkaa ennen kun sinne saapuu uudet valot, niin näkee sitten touhuta paremmin.
tallennettu
Veskunderi
Vieras
« Vastaus #185 : Marraskuu 22, 2009, 07:04:02 »

Jees eli talli varustettu 4x 2x36w loisteputkivalaisimilla sekä 9kw sähkölämppärillä, joten pääsee oikein touhuaan.

Lyödään heti alkuun moottorin tilannekuva:


Tänään pääsin alottelemaan pösön purkailua ja siinä sitten poistin konepellin ja akun ympäristöstä kaiken mikä helposti lähti. Kun pääsin käsiksi akun alle sinne releille, mihin myös eculta tulee pari liitintä, huomasin pienen ongelman. Koska autoon on tulossa mega niin olisikin kiva tietää mitä infoa ecun johtosarjalta tulee noille releille näiden kahden liittimen kautta? Nimittäin tilanne on se että mulla on hyllyssä aivan erilainen johtosarja kuin autossa on kiinni ja molempien PITÄISI olla jetronicille. Tästä hyllystä olevasta olis tarkoitus jalostaa megalle johtosarja. Täältä voi kattella eroavaisuudet ja kertoa mistä johtuu jos joku tietää.
tallennettu
Veskunderi
Vieras
« Vastaus #186 : Marraskuu 24, 2009, 03:44:33 »

Pikkukivaa from Moposport:

Nelilapanen sintteri:



Öljycooleri, laippa termostaatilla ja vaihdevivustoon niveliä:




Briteistä tulossa vielä parit puslat... Ihanaa päästä tuhlaamaan Hymyilee
tallennettu
Veskunderi
Vieras
« Vastaus #187 : Marraskuu 26, 2009, 08:39:23 »

Näyttää kieltä





Moottori repästy pois ja siinä samantien irrottelin myös vaihteiston. Vauhtipyörä menee viikonloppuna kaverille joka sipaisee pinnan puhtaaksi niin päästään asentamaan vaihteisto uuteen moottoriin uuden kytkimen kanssa. Englannista saapui myös tänään hyviä uutisia, että puslat on jo matkalla suomeen. Eipä tässä muuta kuin apulaitteiden siirto, putsailua ja osien odottelua.
tallennettu
Veskunderi
Vieras
« Vastaus #188 : Joulukuu 01, 2009, 09:15:31 »

Sielä on.



Tänään tuli uutta moottorintukikumia BakerBm:ltä (wink, wink, loistava palvelu). Nappasin ne sitten ruokatunnilla postilaatikosta mukaan ja prässäilin sen ison tukikumin paikoilleen töissä. Näistä en ehtinyt ottaa kuvia. Kun sitten muilta harrastuksilta kerkesin niin piti vaan laittaa kone ja laatikko sillai valmiiksi että kaverin kanssa huomenna oltais se isketty paikoilleen, mutta en sitten viittiny ruveta odotteleen huomiseen ja puristelemaan munia, vaan taistelin sen sinne yksin. Laatikkoon tuli vaihdettua uudet vetoakselien stefat myös. Siirtotankoja ehdin myös tehdä yhden kappaleen, mutta laittelen kuvia kun kaikki valmiit.
tallennettu
205gti 1.6
Vieras
« Vastaus #189 : Joulukuu 01, 2009, 10:04:37 »


Tänään tuli uutta moottorintukikumia BakerBm:ltä (wink, wink, loistava palvelu).

Sullehan tuli nopeesti... Mulla kesti 3 vkoa toimitus. Viimeviikolla sain omat tukikumit.

Ettei mene ihan ot:ksi... Hyvin näyttää projekti edistyvän
tallennettu
Veskunderi
Vieras
« Vastaus #190 : Elokuu 22, 2010, 09:48:47 »

Jaaha tarttiskos jatkaa vähän vielä täällä ennen kuin siirrytään uuteen foorumiin...



Löyty taas paikka rakennella, joten ei kun pösö trailerille ja menoksi.



Korroosio oli iskenyt takakulmaan ja sitä tossa viikonloppuna alettin paikkailemaan. Uusi pala laitettu kiinni ja saumat tinattu, joten luulis kestävän sen aikaa kuin tämä autokin. Laitetaan sitten lopputuloksesta joskus kuvia, kun saadaan maalia päälle.



Saatuani lainaan kaverilta audin vakio cooleria todettiin että sen saisi nätisti sopimaan akun tilalle, pelliin tuuletusaukkoa vaan. Keulalle jää näin hyvin tilaa öljynjäähdyttimelle, eikä tarvitse suorittaa suuri silpomisia siellä. jos jollakulla on kuvan mukainen EHJÄ cooleri myynnissä, niin pankaas ilmotellen...


Ps. Kuvat tällä kertaa huonoja, nokialla otettu...
tallennettu
Dogi
Vieras
« Vastaus #191 : Elokuu 26, 2010, 10:58:28 »

Mulla on tuollainen cuuleri ylimääräisenä nurkissa, ihmettelinkin kun oli niin tutun näköinen ja mallinen. Hymyilee leveästi Vastaava löytyy siis 1,9TDi volkkarista. Tarjoa jotain privaan.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 26, 2010, 10:58:53 kirjoittanut Dögi » tallennettu
Sivuja: 1 ... 11 12 [13]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!