Sportpug.com Arkistofoorumi
Toukokuu 06, 2021, 07:29:11 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Valtava HC-pitoisuus 405 Mi16  (Luettu 6602 kertaa)
SamoVaari
Vieras
« Vastaus #15 : Maaliskuu 29, 2007, 05:11:49 »

Niinmutta kun se kuulemma on laiskaki Pyörittää silmiään
Niin ja vielä vajaavetoinenkin.. Itkee Iskee silmää
tallennettu
Vilpo
Vieras
« Vastaus #16 : Maaliskuu 29, 2007, 08:49:10 »

Co:sta sen verran että autodata ilmoittaa katittomalle  1.9 16 v koneelle arvoksi 1,5  +0,5%
Juu tuo on ohjearvo, mutta katsastuksessa kelpaa jo alle 3,5%.
HC ohjearvo tälle on muuten 300ppm.
Itselläkin oli tuo hc ylhäällä kun tuli ilmin jousta säädettyä liian löysälle, tuota kun kiristin pari pykälää ja mittauksessa vielä hienosäädettiin ruuvista, niin meni jo alle 600.
tallennettu
Riqu.Ruisku
Vieras
« Vastaus #17 : Maaliskuu 29, 2007, 09:30:25 »

eikös 91vm pitäis olla katti? käsittääkseni 90 vuonna tuli katit pakollisena tai lisävarusteena ja 91 sitten kaikki pakollisena? Viisaammat vois valasta vähäsen..

Tais olla niin että viel -91 maahantuojat sai anottua poikkeuslupia siihen katittomuuteen. Itelläkin oli joskus -91 vuosimallin Rellu 21 ja ilman kattia. Kai siin oli takana että maahantuojat sai myytyä varastoista katittomat pois, ettei tarvinu alkaa jälkiasentelemaan niitä. Pieni liukuma aika siis...
tallennettu
SamoVaari
Vieras
« Vastaus #18 : Maaliskuu 29, 2007, 09:57:56 »

Jeespoks. Hymyilee Aamulla vien säätöön jos pääsee. Puristuspainemittarikin tuli testattua ja ~16bar per pytty +-0.1bar. Ilmamäärämittarin hiililuistin siirsin uusille urille ja tuntui käynti tasoittuneen jo sillä, mutta varmuuden välttämiseksi vielä säätö. Hymyilee
tallennettu
atsinisalo
Vieras
« Vastaus #19 : Maaliskuu 30, 2007, 06:36:21 »

Varmuuden välttämisen ehkäisemiseksi ota vaan se leka hienosäätöä varten mukaan Iskee silmää
tallennettu
SamoVaari
Vieras
« Vastaus #20 : Maaliskuu 30, 2007, 07:59:11 »

Varmuuden välttämisen ehkäisemiseksi ota vaan se leka hienosäätöä varten mukaan Iskee silmää
Juu ei tarvinnut lekaa eikä edes ruuvimeisseliä.. Näyttää kieltä

Huomenna pitää ajella turkuun säätöön kun ei täälläpäin missään "ehditä" tällaista tekemään vaikka hallit on tyhjää täynnä..

Edit: Vihainen Eipä kelpaa näköjään turussakaan pikkuraha "isolle" puljulle.. Vihainen Käy pikkuhiljaa sapettamaan... Ei ilmeisesti ole tarpeeksi rahakasta hommaa kääntää ruuvia 60€ tuntipalkalla.. Vihainen
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 31, 2007, 12:15:12 kirjoittanut Samo » tallennettu
Ville81
Vieras
« Vastaus #21 : Maaliskuu 31, 2007, 12:37:42 »

Valaiskaas hiukan tyhmempää harrastajaa, että missä tällainen ilmamäärämittari sijaitsee 106 mallin pösössä?

Ku ei mennyt minullakaan katsastuksesta läpi pakokaasujen takia, ja auto myöskin nykii aina välillä ajettaessa, varsinkin kaasua lisätessä. Olisi varmaankin edullisinta tarkistaa itse toi mittarin kunto ja hiukan putsailla sitä jos se on mahdollista. Pakoputkikin pikkasen vuotaa, mutta se on jo korjauksen alla.

tallennettu
atsinisalo
Vieras
« Vastaus #22 : Maaliskuu 31, 2007, 12:43:06 »

Juu ei tarvinnut lekaa eikä edes ruuvimeisseliä.. Näyttää kieltä

Huomenna pitää ajella turkuun säätöön kun ei täälläpäin missään "ehditä" tällaista tekemään vaikka hallit on tyhjää täynnä..

Edit: Vihainen Eipä kelpaa näköjään turussakaan pikkuraha "isolle" puljulle.. Vihainen Käy pikkuhiljaa sapettamaan... Ei ilmeisesti ole tarpeeksi rahakasta hommaa kääntää ruuvia 60€ tuntipalkalla.. Vihainen
Perhana kun en nyt muista ton mimmin systeemiä,mutta oliko se samanlainen kuin Sri:ssä eli se säätöruuvi on siinä Boksin/ilmamassaläppien kotelon päädyssä?
tallennettu
SamoVaari
Vieras
« Vastaus #23 : Maaliskuu 31, 2007, 01:34:47 »

Valaiskaas hiukan tyhmempää harrastajaa, että missä tällainen ilmamäärämittari sijaitsee 106 mallin pösössä?
Imuputkistossa putsarin ja imusarjan välissä paikassa tai toisessa imm:ä yleensä lojuu. Veikkaanpa kuitenkin että tollasessa on MAP anturilla hoidettu tää homma..

Perhana kun en nyt muista ton mimmin systeemiä,mutta oliko se samanlainen kuin Sri:ssä eli se säätöruuvi on siinä Boksin/ilmamassaläppien kotelon päädyssä?
Juu siinä ilmanputsarikotelossahan imm on kiinni ja säätöruuvi on siinä akunpuoleisessa sivussa.
tallennettu
atsinisalo
Vieras
« Vastaus #24 : Maaliskuu 31, 2007, 04:00:25 »

Ja taisi mennä laihemmalle kun käänsi sitä vasemmalle(muistaakseni)
tallennettu
Infraz
Vieras
« Vastaus #25 : Maaliskuu 31, 2007, 06:39:03 »

Tuli tässä mieleen että noissa päästöjutuissahan voi aika hyvin kusettaa siten ettei mittauta päästöjä konttorilla vaan vie ennen leimaamista vaikka tebarin huoltoon ja pyytää mittauksen. Jos on arvot persiillään niin huoltamon reiska kaasuttelee ja kyttää laitetta, sitten kun arvot on hetkellisesti ok niin painaa nappia Virnistää Mulla tuo on ollut yleinen käytäntö jo monen vanhan japsin yms. kanssa. Viimeksi Puntossa oli joku arvo metsässä niin selvittiin sillä että korjaamon jamppa paino pitkään kaasua, laski kaasun äkkiä pois ja sillä hetkellä arvot ok, painoi nappia. Heti sen jälkeen arvot pomppi taas mettään mutta sitähän ei katsastussetä voi tietää Cool Oon kuullut juttuja siitä että tehtäis jotain pistokokeita, eli jos tulee konttorille valmiin kaasulapun kanssa niin saattais inssi silti ottaa oman testin, mutta mun kohdalle ei oo ainakaan sattunut Iskee silmää
tallennettu
SamoVaari
Vieras
« Vastaus #26 : Maaliskuu 31, 2007, 07:09:26 »

Ja taisi mennä laihemmalle kun käänsi sitä vasemmalle(muistaakseni)
Juu niin taisi mennä, mutta en mä sitä viitsi korvakuulolla säädellä kun ei ole mittaria.. Tuo "tuninkplinkplink" seosmittari mikä mulla on a-pilarissa ei kuitenkaan ole niin tarkka että siihen luottaisin. Hymyilee leveästi Ei oo halpaa katsastellakkaan enää montaa kertaa. Virnistää

Maanantaiksi sain ajan säätöön joten sillä mennään. Hymyilee

Tuli tässä mieleen että noissa päästöjutuissahan voi aika hyvin kusettaa siten ettei mittauta päästöjä konttorilla vaan vie ennen leimaamista vaikka tebarin huoltoon ja pyytää mittauksen. Jos on arvot persiillään niin huoltamon reiska kaasuttelee ja kyttää laitetta, sitten kun arvot on hetkellisesti ok niin painaa nappia Virnistää
Samallahan sen kyllä säätääkin. Iskee silmää Vaikka se vähän hintaa nostaisikin niin pidemmällä tähtäimellä sillä saattaa säätää aika kasan hynkkyä. Iskee silmää
tallennettu
405GLi
Vieras
« Vastaus #27 : Huhtikuu 01, 2007, 08:30:02 »

Tuli tässä mieleen että noissa päästöjutuissahan voi aika hyvin kusettaa siten ettei mittauta päästöjä konttorilla vaan vie ennen leimaamista vaikka tebarin huoltoon ja pyytää mittauksen. Jos on arvot persiillään niin huoltamon reiska kaasuttelee ja kyttää laitetta, sitten kun arvot on hetkellisesti ok niin painaa nappia Virnistää Mulla tuo on ollut yleinen käytäntö jo monen vanhan japsin yms. kanssa. Viimeksi Puntossa oli joku arvo metsässä niin selvittiin sillä että korjaamon jamppa paino pitkään kaasua, laski kaasun äkkiä pois ja sillä hetkellä arvot ok, painoi nappia. Heti sen jälkeen arvot pomppi taas mettään mutta sitähän ei katsastussetä voi tietää Cool Oon kuullut juttuja siitä että tehtäis jotain pistokokeita, eli jos tulee konttorille valmiin kaasulapun kanssa niin saattais inssi silti ottaa oman testin, mutta mun kohdalle ei oo ainakaan sattunut Iskee silmää

Tässä ei ole kyllä mitään järkeä. Jos noista äärimmäisen väljistä ei-vähäpäästöisen päästörajoista menee arvot yli, jotain on pielessä ja pahasti. Kyse ei ole siinä vaiheessa mistään hienosäädöstä. Se tietää turhaa tehohävikkiä, turhaa bensankulutusta ja turhia saasteita.
tallennettu
Dogi
Vieras
« Vastaus #28 : Huhtikuu 01, 2007, 10:18:33 »

Tässä ei ole kyllä mitään järkeä. Jos noista äärimmäisen väljistä ei-vähäpäästöisen päästörajoista menee arvot yli, jotain on pielessä ja pahasti. Kyse ei ole siinä vaiheessa mistään hienosäädöstä. Se tietää turhaa tehohävikkiä, turhaa bensankulutusta ja turhia saasteita.

Mää vanhan 309:n kanssa tuollaista pelleilin, mutta siinä nyt oli vanha holo solex millä ei voinut saada arvoihin. Hymyilee leveästi

Katit kai tuli pakolliseks 92 viim. Eli sen jälkeen ei oo tullu tehtaalta pihalle katittomia kärryjä.

Mulla on tuossa kolvissa ilmanmäärämittari paskana, ei jaksa ruveta leikkimään millään tavalla niin ostaa vaan uuden vaikka se kyllä aikalailla kirpaiseekin. Maksaa yli 300e
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 01, 2007, 10:19:19 kirjoittanut Dogi » tallennettu
SamoVaari
Vieras
« Vastaus #29 : Huhtikuu 01, 2007, 02:59:03 »

Jos noista äärimmäisen väljistä ei-vähäpäästöisen päästörajoista menee arvot yli, jotain on pielessä ja pahasti. Kyse ei ole siinä vaiheessa mistään hienosäädöstä. Se tietää turhaa tehohävikkiä, turhaa bensankulutusta ja turhia saasteita.
Eli meinaat ettei noita mun Mi:n arvoja säätämällä saa kuriin? Pyörittää silmiään

CO% = 5,5 (sallittu 3,5%)
HC ppm = 810 (sallittu 600)

Ei viitsisi turhaan maksaa säädöstä jos toi nyt näyttää selvästi siltä ettei se säätämällä voi mennä rajoihin. Aina on mennyt autot päästöistä läpi niin en noihin arvoihin ole joutunut perehtymään.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!