Sportpug.com Arkistofoorumi
Heinäkuu 28, 2021, 04:46:44 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 406:n pakoputki  (Luettu 4612 kertaa)
rasmus
Vieras
« : Huhtikuu 02, 2007, 03:16:34 »

Onko alkupäässä putkea joku heikko kohta mistä ruostuu? Vai tiivisteet tai jotain kun rupes vuotamaan vähän...
tallennettu
Bad_Taste
Vieras
« Vastaus #1 : Huhtikuu 02, 2007, 04:58:02 »

Jos on yhtään sama kun vanhemmat xu koneet, on se massa -tiiviste, rautalanka kerä mikä onkaan. Eli uusi tiiviste ja samaan jouset ja pultit. Huom. Jos on sama, varmistan vielä.

edit: juu vastaavalta systeemiltä näyttää. Eli tiiviste vaihtoon, itsellä sama vika..
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 02, 2007, 05:00:33 kirjoittanut Matti » tallennettu
rasmus
Vieras
« Vastaus #2 : Huhtikuu 02, 2007, 06:42:42 »

2,0 --99 Etulaipan tiiviste+pultit+jouset+yms. . . . . . .  13-4864    19.00 Huh  Motonetistä kattelin niin ei oo saatavana kuin tollanen, käyks toi tohon mun autoon?
tallennettu
Bad_Taste
Vieras
« Vastaus #3 : Huhtikuu 02, 2007, 07:22:52 »

Juu sulla taitaa olla EW10J4, siihen toi ei käy. Siinä on sitten ihan erilainen toi jousiliitos, en osaa auttaa.
tallennettu
coolbiz
Vieras
« Vastaus #4 : Huhtikuu 02, 2007, 07:30:37 »

Mitens 1.9 TD koneessa, kun sisälle puskee käryä niin mikä on todennäköisin vuotokohta? (1.9 TD -96)
tallennettu
Bad_Taste
Vieras
« Vastaus #5 : Huhtikuu 03, 2007, 08:38:24 »

Mitens 1.9 TD koneessa, kun sisälle puskee käryä niin mikä on todennäköisin vuotokohta? (1.9 TD -96)
Kerro koneen tehomäärä. On monen mallista 1.9td:ä.
tallennettu
KTA
Vieras
« Vastaus #6 : Huhtikuu 04, 2007, 07:39:57 »

Kyllä se useinmiten on se pakosarjan ja putken välinen tiiviste jos vanhemmiten rupeaa etupäästä vuotamaan. Aivan sama tiiviste kaikissa XU moottoreissa. EW:ssä on sitten se haitari putken osa jonka ei pitäs kyllä mennä ellei putkeen oo osunu joku tms.

Auton alta pitäs kuitenkin päästä varmistamaan mistä vuotaa.

Ikävä kyllä jotkut tarvike tiivisteet on ihan kelvottomia ja pösöllä taas se alkuperräinen aika arvokas. Sitikalta voi kans kysyä, en muista oliko siellä halvempi.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 04, 2007, 07:40:56 kirjoittanut KTA » tallennettu
redlook309
Vieras
« Vastaus #7 : Huhtikuu 05, 2007, 08:31:29 »

Onko alkupäässä putkea joku heikko kohta mistä ruostuu? Vai tiivisteet tai jotain kun rupes vuotamaan vähän...

jep mulla sama homma. pörinää ja sellaista "metallista" kilinää kuuluu kun käynnistää koneen.
tallennettu
rasmus
Vieras
« Vastaus #8 : Huhtikuu 06, 2007, 05:52:39 »

No tänään pääsin katseleen autoa tarkemmin ja selvis et toi haitariputken pätkä on vähän hajalla ja putki heiluu kyllä siellä sisällä aikaslailla. Pystyykö tota haitariputkea pelkästään vaihtaan vai tarviiko vaihtaa koko etuputki?

tallennettu
rasmus
Vieras
« Vastaus #9 : Huhtikuu 10, 2007, 10:38:28 »

Juu eli tänään kävin kyselemässä et saako tota joustoliitosta erikseen, niin selvis et tarvii ostaa koko putki missä on sit toi katti tai hitsailla itse siihen se joustoliitos jos löytää sopivan jostain.Siinä säästää reilu 400€ Järkyttynyt
tallennettu
thytonen
Vieras
« Vastaus #10 : Huhtikuu 13, 2007, 09:16:30 »

Ikävä kyllä jotkut tarvike tiivisteet on ihan kelvottomia ja pösöllä taas se alkuperräinen aika arvokas. Sitikalta voi kans kysyä, en muista oliko siellä halvempi.
Tullut kans todettua että noi tarviketiivisteet on ihan tuubaa. Ainakin itselle osunut pari yksilöä jotka on ensinnäkin väärän muotoisia ja sitten putki liikkuessaan kuluttaa sitä tiivistettä ja alkoi vuotaa alta aikayksikön. Kun itse sitten kävin hakemassa orkkistiivisteen (tohon 405:seen) niin ei se kyllä kauhean kallis ollut. Siinä tuli samassa paketissa ne jouset ja muut nippelit ja sillä tiivisteellä on nyt sitten pitänyt, että ehkä kannattaa ennemmin maksaa tässäkin tapauksessa siitä orkkiksesta koska ei se tiivisteen vaihtaminen ole minun mielestä ainakaan alkuunkaan mukava homma...
tallennettu
rohe
Vieras
« Vastaus #11 : Huhtikuu 16, 2007, 07:14:33 »

Itselleni ainakin onnistu vaihtamaan 406 2,0 noi pelkät pultit,jouset ja tiivisteen,pakukaasun haju ja mieletön pörinä hävisi,homma ei kyllä onnistu ilman pikku vinkua jossa katkaisulaikka,ja muutenkin aika pirunmoinen homma...
tallennettu
SamoVaari
Vieras
« Vastaus #12 : Huhtikuu 16, 2007, 08:31:06 »

Ikävä kyllä jotkut tarvike tiivisteet on ihan kelvottomia ja pösöllä taas se alkuperräinen aika arvokas. Sitikalta voi kans kysyä, en muista oliko siellä halvempi.
Tullut kans todettua että noi tarviketiivisteet on ihan tuubaa. Ainakin itselle osunut pari yksilöä jotka on ensinnäkin väärän muotoisia ja sitten putki liikkuessaan kuluttaa sitä tiivistettä ja alkoi vuotaa alta aikayksikön. Kun itse sitten kävin hakemassa orkkistiivisteen (tohon 405:seen) niin ei se kyllä kauhean kallis ollut.
Samanlaisia kokemuksia itsellä noista tarviketiivisteistä.. Näyttää kieltä
Eka paketti alkoi vuotamaan parinviikon jälkeen. Toinen setti piti hakea automaasta, mutta 3 viikon toimitusaika + katsastuskiire pakotti ostamaan jälleen tarvikepaketin siinä toivossa että edellinen olisi ollut maanantaikappale.. Turhaan toivoin.. Näyttää kieltä
Orkkissetti 405:seen maksaa muistaakseni vain joitakin euroja enemmän kuin tarvikkeena eikä kyllä muita kannata harkitakkaan.
tallennettu
redlook309
Vieras
« Vastaus #13 : Huhtikuu 22, 2007, 10:38:58 »

oma auto oli nosturilla tossa alkuviikosta ja tuli todettua näin: katista tiili irti, välivaimennin tod.näk pas#ana, kurvi ennen varapyörän koteloa läpiruostunut, loppuvaimennin kaputt.

onneksi paikalliselta fixus-liikkeeltä saa melkein yhtä halvalla kuin motonetistä, eikä vaihtokaan maksa kuin ~30e. uuden kissan saan "suhteilla" 20-50e hintaan.

kaiken lisäksi siinä vieressä seisoi SIERRA-mies ja kettuili kun oli putki ruostunut, onneksi missään muussa autossa ei putki ruostu  Virnistää.
Sitten kun avattiin pelti, niin johan tämä tuumasi että jakohihnasta kannattaa pitää hyvää huolta koska tämä 1.8 16v vetää kuulemma kaikki venttiilit solmuun hihnan pettäessä. pari minuuttia ja pösöliikkeen hommissa 7v ollut asentaja sanoi että perusvarma moottori, pakkaa vaan hieman öljyä naukkaamaan.

kumpaa uskomme tässä kohtaa  Huh Cool Huh
tallennettu
rasmus
Vieras
« Vastaus #14 : Huhtikuu 22, 2007, 11:29:03 »

No mun ei tarvinnu tehdä toistaseks mitään putkelle, lakkas vuotamasta itsestään.
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!