Sportpug.com Arkistofoorumi
Kesäkuu 13, 2021, 05:28:41 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Moottorin tukikumista  (Luettu 601 kertaa)
Jepa
Vieras
« : Huhtikuu 22, 2007, 06:14:32 »

Vähä ennakkoon kyselisin moottorin takatukikumin (eli vetoakselin kannatinlaakerin alla sijaitsevan) vaihdoista 205 gti:hin. Onkos tän vaihto sama homma ku puslanki, eli motti irti siitä kohtaa, kumit revitään irti ja sitte viilataan lopuksi se metallireuna pois?

Niin ja onnistuuko tää kuinka helposti, kun sen kannatinlaakerin/tukikumin palikka on kiinni moottoris ja moottori autos?

Taitaa oma nimittäin olla vaihdon tarpeessa, kun kolahtelee joskus liikkeellelähdössä, ja tohon on edell. omistaja vetäny siihen kumin ympärille jonku sikaliimapatentin. Ja en viitti ehjää pakosarjaa ja putkistoa uusia, jos moottori pyörii siä ympyrää.
tallennettu
205napu
Vieras
« Vastaus #1 : Huhtikuu 22, 2007, 07:09:48 »

Xsaraan vaihdoin samasen kumin tossa pari viikkoo sitten.
Ensin porakoneella mahdollisimman iso reikä ulkokehälle ja
sitten rautasahalla "ulkokooli" poikki....  
Vanha kumi lähtee pois kun vähän naputtelee sivusta...
Uuden asennus on PIUKKA paikka...   mulla oli kaks
lattarautaa ehkä 8mm paksuja jotka oli korvaa ja kumia
vasten.  10 mm kierretanko ja mutterin molemmin puolin
ja eläimen raivolla vääntämään...    
Mä vähän kiillottelin paikkaa ennen asennusta ja hyvä voitelu
niin menee karvan mukavammin....  
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!