Sportpug.com Arkistofoorumi
Syyskuu 19, 2019, 12:53:37 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2 3 ... 28
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Euroway 306  (Luettu 71078 kertaa)
Herbi
Vieras
« : Toukokuu 19, 2007, 09:10:17 »

Lähtökohtana on 135 tkm ajettu Peugeot 306 1.8 XT vm. 1993, sähkölaseilla, -kattoluukulla ja -peileillä. Auto oli pääosin vakio kunnossa lukuunottamatta jalopuurattia ja kauheita sinertäviä ikkunakalvoja.

Vuosi sillä on tullut ajeltua ilman suurempia muutoksia. 16" alutec kyro7 vanteet, simonssin putkisto katista taaksepäin, kalvot, ratti, polkimet, vaihdekepin nuppi ym pientä sälää tuli vaihdettua viime kesän/syksyn aikana.

Aikani autonrakennus-harrastusta sivusta katsoneena teki mieli itekin rakentaa autoa persoonallisemman näköiseksi. Tässä listaa suunnitelluista muutoksista:

-Faceliftaus, ph3 konepelti, etuvalot ja muokattu etupuskuri
-konepelliksi lasikuituinen badboy-ilmeellä
-Lagunan etuspoileri?
-pyöränkaarenlevikkeet tai levitys venyttämällä
-Xsi:n helmat
-hillitty takaspoileri syntyy avk:lta löydetystä jonkun farkkuvolkkarin lipasta
-vanteet maalaan ruiskulla kiiltävänmustiksi kiilloitetulla reunalla
-ovenkahvat korvataan toisenlaisella avausmekanismilla
-kontin siloitus, sähköinen avaussolenoidi
-listat poistetaan ja kyljet siloitetaan
-takapuskuriksi teen lasikuidusta jonkinlaisen hillityn ja matalammalle yltävän version
-peilit saattaa vaihtua johonkin thyyning kamaan (vois poistaa vilkut lokareista)
-tummennukset 50% kaikkiin paitsi tuulilasiin, ellen sitten jätä ilman
-maalaus, väristä ei vielä mitään tietoa. Efektilakka ja pösön rouge lusifer kummittelee mielessä
-Supersportin -40mm alustasarja
-x-racer sporttipenkit
-sisustaa maalailtu mustalla ja hopealla, ovien verhoilu ja soittimen asennukset etuoviin/eteen.
-konttiin tulossa jokin hillityn näköinen subi asennus
-leveempää vannetta tulossa sitten joskus kun budjetti toipuu maalauksen jäljiltä

Projekti tulee etenemään luultavasti suht hitaasti,koska opiskelen Tampereella ja talli on 400km päässä, mutta hiljaa hyvä tulee  Iskee silmää

Edit: kirjoitettu uudelleen/ päivitetty 22.10.08


Lisää kuvia löytyy täältä
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 02, 2010, 03:20:55 kirjoittanut Herbi » tallennettu
abject
Vieras
« Vastaus #1 : Toukokuu 19, 2007, 11:17:19 »

Tuota lagunan lippaa haeskellessa kannattaa laittaa osto ilmo tuonne rellu klubin palstalle, sieltä ittekki bongasin omani ja aika halvalla sen mielestäni sain, eikä hirveän kauaakaan mennyt ku joku jo soitteli!

tallennettu
Herbi
Vieras
« Vastaus #2 : Toukokuu 20, 2007, 08:39:15 »

^Kiitti tiedosta.

Tänään lomille päästyäni aloitin sporttipenkkien asennuksen. Kuskin penkin ehdin saada paikalleen, kun tarpeeksi pähkäilin ja mittailin  Näyttää kieltä Lopulta päädyin käyttämään alkuperäisestä kiskosta reunat ja uuden penkin mukana tulleista kiskoista sen pituussäätö kahvan ja tein paksusta turkkipellistä sovite palat millä sain "raide"-leveyden sopimaan auton kiinnityskohtiin.

Huomenna sitten kartturin penkki saa saman kohtelun ja jos ehdin niin alustasarjan laittoa jatketaan, eteen jo vaihdettu, takana vielä aloittamatta.
tallennettu
Herbi
Vieras
« Vastaus #3 : Toukokuu 21, 2007, 01:51:40 »

Tänään tuli hiottua viimestä vannetta maalauskuntoon, sen jälkeen lähdettiin tallille kokeilemaan miten se takapään madallus onnistuu. Perhana kun ei liikahtanukkaan se vääntösauva  Vihainen lekalla hienovaraisesti kolkuteltiin ja koetettiin ulosvetäjällä saada se liikkeelle, mut kun ei oikeen tiedä kumpaan suuntaan sen pitäs tulla veks sieltä. Pistettiin rost offia väliin ja ulosvetäjään pieni jännitys päälle ja käydään illalla kattomassa olisko se hievahtanutkaan. Pitää vielä tutkia netistä millä tavoin muut on sen hoitanu. Kuumentaakaan sitä ei oikein voi kun on bensatankki kahden sentin päässä  Epävarma
tallennettu
atsinisalo
Vieras
« Vastaus #4 : Toukokuu 21, 2007, 03:52:30 »

Tänään tuli hiottua viimestä vannetta maalauskuntoon, sen jälkeen lähdettiin tallille kokeilemaan miten se takapään madallus onnistuu. Perhana kun ei liikahtanukkaan se vääntösauva  Vihainen lekalla hienovaraisesti kolkuteltiin ja koetettiin ulosvetäjällä saada se liikkeelle, mut kun ei oikeen tiedä kumpaan suuntaan sen pitäs tulla veks sieltä. Pistettiin rost offia väliin ja ulosvetäjään pieni jännitys päälle ja käydään illalla kattomassa olisko se hievahtanutkaan. Pitää vielä tutkia netistä millä tavoin muut on sen hoitanu. Kuumentaakaan sitä ei oikein voi kun on bensatankki kahden sentin päässä  Epävarma
Vääntösauvat ei kestä yhtään lämmittämistä Järkyttynyt Järkyttynyt Järkyttynyt Älä edes yritä!
Ja noita ohjeita tuohon taka-akselin "purkamiseen" on vaikka kuinka monta täälläkin foorumilla Iskee silmää Käytä hetki aikaa tuon alusta ja jarrut-osaston kahlaamiseen tai haku-toiminnolla etsimällä niin  kyllä löytyy Iskee silmää
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 21, 2007, 03:53:04 kirjoittanut AS16 » tallennettu
Pikkupeto
Vieras
« Vastaus #5 : Toukokuu 21, 2007, 04:21:49 »

Tänään tuli hiottua viimestä vannetta maalauskuntoon, sen jälkeen lähdettiin tallille kokeilemaan miten se takapään madallus onnistuu. Perhana kun ei liikahtanukkaan se vääntösauva  Vihainen lekalla hienovaraisesti kolkuteltiin ja koetettiin ulosvetäjällä saada se liikkeelle, mut kun ei oikeen tiedä kumpaan suuntaan sen pitäs tulla veks sieltä. Pistettiin rost offia väliin ja ulosvetäjään pieni jännitys päälle ja käydään illalla kattomassa olisko se hievahtanutkaan. Pitää vielä tutkia netistä millä tavoin muut on sen hoitanu. Kuumentaakaan sitä ei oikein voi kun on bensatankki kahden sentin päässä  Epävarma

Sen rost off-aineen laittelu on hyvä aloittaa viikkoa ennen ja laittaa pariin otteeseen. Sen jälkeen joko ulosvetäjää tai lekaa ja jotain lyömä'tikkua'. Heti kun millinkin liikahtaa niin lisää rost offia ja sitten jatkuu.
tallennettu
Herbi
Vieras
« Vastaus #6 : Toukokuu 22, 2007, 02:52:40 »

Tänään tuli hiottua viimestä vannetta maalauskuntoon, sen jälkeen lähdettiin tallille kokeilemaan miten se takapään madallus onnistuu. Perhana kun ei liikahtanukkaan se vääntösauva  Vihainen lekalla hienovaraisesti kolkuteltiin ja koetettiin ulosvetäjällä saada se liikkeelle, mut kun ei oikeen tiedä kumpaan suuntaan sen pitäs tulla veks sieltä. Pistettiin rost offia väliin ja ulosvetäjään pieni jännitys päälle ja käydään illalla kattomassa olisko se hievahtanutkaan. Pitää vielä tutkia netistä millä tavoin muut on sen hoitanu. Kuumentaakaan sitä ei oikein voi kun on bensatankki kahden sentin päässä  Epävarma
Vääntösauvat ei kestä yhtään lämmittämistä Järkyttynyt Järkyttynyt Järkyttynyt Älä edes yritä!
Ja noita ohjeita tuohon taka-akselin "purkamiseen" on vaikka kuinka monta täälläkin foorumilla Iskee silmää Käytä hetki aikaa tuon alusta ja jarrut-osaston kahlaamiseen tai haku-toiminnolla etsimällä niin  kyllä löytyy Iskee silmää

Katos perhana, hyvä ettei lämmitetty  Virnistää

Ja ohjeitakin löytyi..
tallennettu
kapperi
Vieras
« Vastaus #7 : Toukokuu 28, 2007, 06:10:43 »

Eikun pullo tunkki väliin ja muutama painallus ja katsos sauvat on irti, ei mitään rost-offeja tarvii  Virnistää
tallennettu
iiKster
Vieras
« Vastaus #8 : Toukokuu 28, 2007, 06:59:26 »

Varmaankin aika tapauskohtasia noi irroittelut, toisista lähtee helposti ja toisista ei...
Jos mahdollista niin ammu ensin hiekalla ruosteet pois.  Jos puhallinta ei ole niin pienellä terävällä naulalla raapii ruosteita pois, liuottaa CRCllä ja taas raapii.  Välillä sitten yrittää pullo tunkilla / lekalla irroitella.
Kasausvaiheessa kannattaa laittaa kuparitahnaa tms booreihin.
tallennettu
Herbi
Vieras
« Vastaus #9 : Kesäkuu 04, 2007, 05:25:16 »

Rotjekti edennyt taas hieman. Molemmat penkit on kiinni ja auto madallettu yhden boorin verran. Tulihan ne sauvat sieltä irti kun "vähäsen" nakutteli ja käytti ulosvetäjää. Kasausvaiheessa työnsin kuparitahnaa vääntösauvojen päihin ja voitelin kaikki irroitetut mutterit ja pultit. Tummennuskalvot tuli kanssa revittyä hitoille, kun eivät oikeen enää sopineet visioihin.

Pientä näpräystähän tämä on, mutta jatketaan ens lomilla taas vähäsen eteenpäin  Hymyilee leveästi



Edit: vanha kuvalinkki muutettu
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 02, 2010, 07:00:48 kirjoittanut Herbi » tallennettu
Herbi
Vieras
« Vastaus #10 : Heinäkuu 08, 2007, 12:50:42 »

Dodiin, laitetaas tänne taas vähäsen informaatiota tapahtumien kulusta. Nyt kun sain tuon armeijan alta pois niin ehtii tätä jellonaakin kyhätä. Takaluukku avautuu nyt sähköisellä solenoidilla, eli kontin tasoitus alkaa olemaan ajankohtainen. Vanteiden hiominen/kiilloitus on edelleen kesken, joten en niitä saa vieläkään alle Surullinen

Tarkoitus ois kävästä 4-pyörä suuntauksessa mahd. pian, mutta kun sattuu olemaan apparin puolen murroksen suojakumi rikki niin pitää vaihtaa se eka.. ja koska pösöön en löytänyt mistään pelkkää suojakumia, niin joutuu vaihtamaan koko murroksen, ja koska murrostakaan ei saa erikseen, täytyy siihen vaihtaa koko vetari. Tässä taas näitä sarjaa "ranskalaisten nerokkaat ratkaisut"  Huh Jos joku tietää helpomman ratkaisun niin valaiskaa tyhmää. Se vetari kuitenkinn maksaa sen +100€
tallennettu
Cituning
Vieras
« Vastaus #11 : Heinäkuu 08, 2007, 04:30:12 »

Aivan varmasti saa suojakumin erikseen, mene sellaiseen kauppaan jossa on joku muu kuin nauris tiskin takana.
tallennettu
pugtune
Vieras
« Vastaus #12 : Heinäkuu 08, 2007, 08:31:16 »

Jeps! Ja jos ei merkkikohtasta, niin sitte ihan vaikkapa ylivetokumi mallia yleis Iskee silmää
tallennettu
Herbi
Vieras
« Vastaus #13 : Heinäkuu 08, 2007, 08:35:52 »

Tuossa aikani tutkittua totesin että on murroksessa jonkun verran väljää jo, joten menee koko vetari samalla vaihtoon niin ei tarvii vähän ajan päästä vaihtaa ja tehdä suuntauksia uudestaan. Yritetään kerrankin tehdä asia kerralla kuntoon Virnistää
tallennettu
Herbi
Vieras
« Vastaus #14 : Heinäkuu 25, 2007, 12:36:51 »

Taas on pugia vähän edistetty.. Vetari tuli vaihdettua ja samalla huomattiin, että kuskinpuolen alapallonivel on väljä, joten se pitää vaihtaa vielä.. sitten katsastukseen ja sen jälkeen voinkin alkaa rakentamaan badboy peltiä, kun ei tarvitse konttorin setälle käydä näyttämässä vähään aikaan.

Vanteiden reunaa tuli hinkattua muutama tunti.  Kaks vannetta kiiltää jo ihan nätisti.
Xsi:n helmat sai korinvärin ylleen samalla kertaa kuin peilit ja laitoin helmat kiinni. Kerrankin jokin osa, mikä sopi suoraan paikalleen ilman mitään muutoksia  Hymyilee leveästi oisse helppoa jos pysyis tuossa oem tyylissä

Edit: Poistettu vanha kuvalinkki
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 02, 2010, 07:38:19 kirjoittanut Herbi » tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 28
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!