Sportpug.com Arkistofoorumi
Lokakuu 01, 2020, 07:49:30 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: myyty poies  (Luettu 2661 kertaa)
Jepa
Vieras
« : Kesäkuu 08, 2008, 12:39:32 »



Aattelin tässä ajanratoksi tehdä tänne aiheen tästä omasta kotterosta, kun ei oo vielä samaisesta autosta tehty  Pyörittää silmiään

Auto on otsikonmukaisesti 205 rallye 1.3 -90. Tällä yksilöllä on ajettu vähän päälle 196tkm. Omistuksessa on ollut about 1.5 vuotta.

Olen tätä muutaman otteeseen yrittänyt autokuumeisena kaupata poiskin, mutta katumapäälle ollen tullut aina loppujen lopuksi Hymyilee.

Suomessa on näitä malleja n.15 kpl:ta rekisteröitynä näkynyt, eli tätä autoa ei joka päivä tule vastaan.

Vähän valmistajan infoa tästä mallista:

-Koneena TU24
  -Iskutilavuus 1.3
  -Lohko TU1:stä (1.1), joka tehtaalla porattu isommaksi
   -Kaasuttimina Weber DCOM40 - Tuplakaasarit (40mm)
   -Kireempi nokkakeppi ainaki tuossa on, venttileistä en tiedä
    miten eroaa normaaleista

-Omamassa 790kg (Tietääkseni kori kevyempi kuin muissa)

-Suorituskyky
  -103hp @ 6800rpm/ 118nm @ 5000rpm
  -Max nopeus 190kmh
  -0-100kmh 9.2s
  -0-400m 16.8s
  -0-1000m 31.4s

-Alusta ja jarrut
  -Samat kuin 1.6 GTi:ssä

-Värivaihtoehtona ollut ainoastaan valkoinen Iskee silmää

Tämä kärry oli senkin takia aikoinaan pakko ostaa niin kilometrien, kuin myös hyvän huoltohistoriansa takia. Kaikki 10tkm:n huollot 160tkm:iin asti on tehty, eli pitäisi olla hyvällä pohjalla asiat.

Remonttia tähän on kuitenkin saanut tehdä, tässä vähän listaa mitä olen tähän omistusaikana vaihtanut:
-Rikkinäisen taka-akselin tilalle nipallinen ja välyksetön akseli
-kaikki takajarruhilkkeet
-Valeon uudet lyhdyt
-Putkisto alusta loppuun
-Koni Sportin 30 mm pudottava alustasarja
-Justiin hiekkapuhalletut ja maalatut 15" speedlinet
 uudenkarheilla nakeilla

No siinäkö ne nyt olikin ?! Järkyttynyt. Auton alla on tullu jonkin verran kyllä ryömittyä ja on tähän kaikenmoista muutakin tullu työstettyä, mitä ei täällä jaksa kirjotella
(Pösöön omistajat varmaan (toivottavasti) tietää mitä meinaan Iskee silmääHymyilee leveästi)  Vaikenee

Maaliskuussa leimaan saanti oli vaikeaa, koska auto ei päässyt päästöistä läpi. Varkaudesta mikään autokorjaamo ei webereitä osannut säätää, mutta Heinävedeltä lopulta löytyi osaavaa henkilöstöä. Sielläkin säätämiseen meni 2 tuntia, kun oli tyhjäkäyntiseokset menneet vähän liian rikkaille vuosien saatossa Hymyilee. Muuten auto ei ole korjaamolla käynyt, vaan olen itse tarvittavat asiat tehnyt.

Tällä hetkellä auto on jo hetken ollut pukeilla tallissa (yllätys  Hymyilee) Molempien vetoakseleiden suojakumit meni vaihtoon. Samalla uusin laatikon öljyt ja moottorin alatukikumin, joka tässä seisottaakin tätä rojektia. Ei nimittäin oikein mistä meinaa löytyä TU-koneisiin alatukikumia. Vanha kumi lähti vaivattomasti pesästään, koska toisin kuin XU:ssa sen kehä on muovia.

Osia odotellessa purkasin koko kojelaudan, jotta saisin ylimääräiset kitinät ja kolinat pois. Vaihtoon on menossa näiden takia myös nopeusmittarin vaijeri ja molemmat koiranluut. Samalla tutustuin vähä pösöön sähköjohtoasennuksiin. Toisin kuin GTI:ssä Rallyessä on vain ne johdot, joita todella tarvitsee Näyttää kieltä. Tuli poistettua samalla kaikki edellisten omistajien typerät sähköasennukset pois.

Pieniä kosmeettisia vaurioita autossa pikkusen on, mutta olen laittanut etusijalle tekniikan laittamisen. Ehtii sitä puunaamaan myöhemminkin ja maalia saa kaupasta Näyttää kieltä

Tulevaisuudessa autoon pitäisi tehdä seuraavanlaista operaatiota:
-Venttiilien säätö(tarkastus)
-Valonpesureiden .aka heinäsirkan sarvien poisto puskurista. Tuo
  puskuri pitäisi muutenki kyllä suoristaa apparin puolelta ku on
  aika härösti. Yritetty on, mutta en ole vielä kunnolla kattonut
  kaikkia paikkoja
-Penkit ovat normaalisti poiketen vielä kunnossa! Mutta näin
  ennaltaehkäisten ne olisi kyllä kiva verhoilla uudestaan. (Voi olla
  kyllä tyyristä viedä verhoiltavaksi)
-Joskus hamassa tulevaisuudessa voisi koneen kasata uudestaan  
 ja maalikin tuota voisi koristaa

Kuvia:
 http://s295.photobucket.com/albums/mm138/205rallye13/

Yritän laittaa tänne joitakin päivityksiä aina kun ehdin laittamaan (lue: jaksan) Hymyilee

Kommenttia ja kysyttävää vaan rotiskosta ja parannusehdotuksia/neuvoja yms. mitä nyt keksiikään Hymyilee leveästi
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 04, 2009, 05:50:33 kirjoittanut Jepa » tallennettu
Dogi
Vieras
« Vastaus #1 : Kesäkuu 08, 2008, 03:16:15 »

Tuo rallye on kyllä yksi hienoimpia pösön keksintöjä ja toteutuksia 1,9GTi:n ohella. Parannusehdotuksena sellainen, että pistä penkkien suojapäälliset, niin noi hyväkuntoset rallyen penkit pysyykin hyväkuntoisina. Hymyilee
tallennettu
pugtune
Vieras
« Vastaus #2 : Kesäkuu 08, 2008, 04:18:28 »

Nätti kuntonen rällye kyllä Näyttää kieltä Voi MIKSI myin aikoinaan omani pois Itkee
Jos autolle jotain ollaan tekemässä, niin älä ainakaan raiskaa minkään sortin spoilerilärpäkkeillä tätä, ethän Iskee silmää
tallennettu
Jepa
Vieras
« Vastaus #3 : Kesäkuu 09, 2008, 04:22:19 »

Joo ei varmana ole tulossa minkäälaisia lintulautoja tähän  Cool

Pitää ettiä jostaki asialliset penkinsuojukset, edes vähintään kuskin paikalle. Ei vain kiinnostaisi mitää sen tapasia hommata mitä on jokases vastaantulevas "tuninki"-wokkipannus  Pusu. Mikä ARP se merkki ny olikaa.
tallennettu
Jii
Vieras
« Vastaus #4 : Kesäkuu 09, 2008, 06:33:25 »

Tuolta saa laadukkaita päällisiä, mutta hinta on vähän eri kuin ARP tai muut plingplong kiina setit Hymyilee leveästi

http://www.tammer-suoja.fi/
tallennettu
Uppe
Vieras
« Vastaus #5 : Kesäkuu 09, 2008, 08:07:46 »

Ei se verhoileminenkaan aina niin kallista lystiä ole,kannattaa käydä nekin kyselemässä. Ja eikö se ole vähän turhaa säästää niitä penkkejä muille,itse antaisin olla tommosenaan kun näyttävät olevan vielä hyvässä iskussa ja sitten kun repsottaa,korjataan. Hymyilee
Ne istuinpäälliset ovat vähän kuin tuunais 206;sta pösöä jätesäkkitummennuksilla ja muutaman neliön kokoisella kanaverkolla puskurissa,terkut vaan Arpille Hymyilee leveästi
tallennettu
Dogi
Vieras
« Vastaus #6 : Kesäkuu 10, 2008, 10:25:43 »

Tammersuojan penkinsuojuksia voin hyvillä mielin suositella. Eivät näytä miltään kamalilta paskoilta, vaan ihan asiallisilta. Toki jokainen tekee tyylillään, mutta jos meinaat itse autoa säilyttää vanhukseksi saakka, niin osta ne penkinsuojukset ja kyyläile niitä sitten aina välillä jos siltä tuntuu Hymyilee leveästi
tallennettu
Jepa
Vieras
« Vastaus #7 : Heinäkuu 06, 2008, 10:29:03 »

Nyt on tullut vajaa puolitoistatuhatta kilsaa ajettua kun piti mennä viimeistä kertaa mennä Säkylästä Porin prikaatista hakemaan sotilaspassia ja samalla käydä Helsingissä ja Tampereella.

Ihan kuin olis uudet osat kolahtanu ajon aikana "yhteen". Nimittäin ei tule yhtään ylimääräisiä ääniä konehuoneesta kun ajelee. Ainoa mikä harmittaa, on vain tuo rummun rohina, mutta yritän ajelemalla päästä siitäkin eroon, koska se ei edes kuumenna rumpua Pyörittää silmiään

Tossa Tampereen kohdalla laitoin virranjakajan alipaineletkun takasin kaasariin kiinni, kun se oli poistettu käytöstä päästöjen takia ja auto vastaa nyt enemmän kaasuunkin 5-vaihteella ajettaessa.

En kyllä lainaa tuota autoa kenellekään enää:

Kaveri meni toiselle puolelle Tampereen keskustaa ja parin tunnin päästä soitteli, ettei auto lähde käyntiin millään (oli kumminkin kylmänä saanut käyntiin). Yritin neuvoa tapaa, millä itse käynnistelen, mutta ei ollut apua siitäkään. Akku alkoi mennä jo tyhjäksi, kun kaveri oli jo kymmenisen minuuttia sitä viilaillu putkeen.

Loppujen lopuksi tilasin taksin ja ajoin paikalle. Taksikuskikin naureskeli kun hyppäsin koslan kyytiin ja auto hyrähti kertalaakista tulille, kuin palmun alta  Virnistää

Se on hyvä näitten kaasaripelien kanssa, kun auto tottelee vain kuskiansa  Cool
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!