Sportpug.com Arkistofoorumi
Elokuu 23, 2019, 05:37:27 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Peugeot 306 xs faceliftaus & styling  (Luettu 20698 kertaa)
Vesulius
Vieras
« : Helmikuu 12, 2008, 11:22:27 »

Elikkä kun auto ei lähtenytkään myyntiin niin alotetaan sen muokkaaminen omaan silmään passaavaksi.
Puolisen vuotta sitten tuli löydettyä tutun kautta liikkeestä oikea helmi: Peugeot 306 1.6 xs -94 ja ajettu karvan päälle 100tkm. Mukava sporttinen sisusta ja taloudellinen kone sopii näin opiskelijalle. Kunto yleisesti loistava, ihan pieniä naarmuja maalipinnasta kuitenkin löytyy, mutta ei ne ole haitannut. Syksyllä pientä remppaa jarruihin ja muuta ongelmaa ei olekaan ollut.
Mutta sitten tammikuun alussa joku pirulainen kolhaisi parkkipaikalla. Suht helpolla pääsin mutta harmittaahan se kun itse joutuu maksamaan tavallaan turhasta. Tänään sitten sain aikaiseksi vaihdettua tuon puskurin Pugtunelta hommattuun vastaavaan. Väri täsmäsi, mutta ensikertailaiselta meni kuitenkin aikaa ton vaihtamisessa. Mutta on se mukava taas kulkea "ehjällä" autolla.
Kevään aikana olisi tarkoitus hommata alustasarjaa ja uutta kesävannetta. Onhan tuo aikamoinen traktori ollutkin. Myös faceliftaus on suunnitelmissa ja se pitäisi alottaa takapäästä, kun nuo valot tuli jo hommattua. Tosta vanhasta takapuskurin raadosta olis suunnitelmissa muokata vähän matalampi ja erilaisempi kuin vakio. Eteen olen ajatellut tummia enkeleitä ja ph3-puskuria vähän muokattuna tai sitten jotain sopivaa tuning-lirpaketta.

Tässä vielä vähän enemmän kuvia autosta
ja tosta takapuskurin vaihdosta.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 24, 2010, 04:32:34 kirjoittanut Vesu » tallennettu
Herbi
Vieras
« Vastaus #1 : Helmikuu 13, 2008, 10:44:17 »

Siistin näköinen pugi siulla Hymyilee leveästi

Hyvältä kuulostaa suunnitelmat, joten ei muutakuin härkää sarvista ja toteutukseen Virnistää Onnea matkaan, sitä saatta näitten ranskalaisten kanssa tarvitakin Iskee silmää

Edit:kirj.virhe
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 13, 2008, 10:45:08 kirjoittanut Herbi » tallennettu
Vesulius
Vieras
« Vastaus #2 : Huhtikuu 30, 2008, 07:20:16 »

Viikko sitten ostin uudet vanteet, Etabeta EB51 17" ja renkaat 205/40. Kiitokset vielä Petulle. Viime torstaina auto pesty ja vahattu ja renkaat alle. Madallusta kaipaa ja toivottavasti sekin pian saapuisi. Coilarit tilattu. Lisäkuvia
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 30, 2008, 07:22:41 kirjoittanut Vesu » tallennettu
murkkis
Vieras
« Vastaus #3 : Toukokuu 01, 2008, 03:22:33 »

Komian näköinen heti ku sait aluvanteet alle (vaikken kiellä etteikö aiemmin olisi ollut jo hieno  Virnistää).

Hyvä tulee!
tallennettu
Vesulius
Vieras
« Vastaus #4 : Kesäkuu 02, 2008, 07:38:10 »

Päivittelyä taasen.

Coilarit tuli ja etupäähän löysi jo allekin eilen. Taakse madallusta sitten ens viikonloppuna. Eteen jätin 3cm kierrettä alas ja pudotti jousilla maatessaan keskiöstä kaareen 37:sta cm -->31cm.

Kuvia koitan saada tännekin, tuli niitä jo otettua, mutta uudesta koneesta puuttuu vielä kameran ohjelma.

Tänään ajellessa tuntui erittäin vakaalta, ei kuitenkaan kovalta. Korotetut suojatiet sai varoivaisesti ajaa, mutta kiinni ei etupuskuri napannut, vaikka täältä löytyy semmoinenkin koroke mihin vakio 307hdi 5-ovisen etupuskuri raapii.

Edit:

Ne kuvat
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 02, 2008, 08:43:57 kirjoittanut Vesu » tallennettu
Vesulius
Vieras
« Vastaus #5 : Kesäkuu 08, 2008, 08:36:18 »

Nälkä kasvaa syödessä vai miten se oli Iskee silmää

Perjantaina pääsin vihdoin käymään automaassa niin että varaosapuolikin oli auki ja sain liittimet noihin ph2/3 takavaloihin. Kuitenkaan sieltä ei löytynyt kuin kaksi apparinpuolen liitintä ja piti se toinen sitten avata ja vaihtaa johtojen paikat kohdilleen. Huomenna pitäs saada kolvi jotta saa johdot kytkettyä.

Tossa noiden liittimien kanssa tapellessa sattusin huomaamaan, kun tallissa vierekkäin oma 306 ja mutsin 206 farkku, niin mulla oli keulassa vielä enemmän väliä maahan. Eihän siinä auttanut muu kuin ruuvata sitten noi etutolpat tappiin asti. Nyt on siis kaaresta keskiöön se 28.5cm ja puskurin keskeltä maahan 12cm. Ennen oli 15cm maahan ja tossa mutsin 206 on 14.5cm.

Takapäätä en avannutkaan vielä kun ei ollut mitään liuotinaineita noille osille, kun olivat niin piukassa ettei millään saanut auki. Pitänee huomenna hommata jotain ja pistää viikon ajan muhimaan niin jos sitten aukeaisi.

Kuva vielä tappimadalluksesta, putoshan se viimein Näyttää kieltä
edit: UUSI KUVA
http://i176.photobucket.com/albums/w197/Vesu_/306%20projekti/P6080632.jpg
 
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 09, 2008, 06:45:58 kirjoittanut Vesu » tallennettu
kovala
Vieras
« Vastaus #6 : Kesäkuu 16, 2008, 07:12:07 »

nokka on somasti tontissa!! raapiiko ollenka?
tallennettu
Vesulius
Vieras
« Vastaus #7 : Kesäkuu 16, 2008, 09:09:22 »

Raapii jos ajaa kadunkulmia yli 30km/h vauhdilla ja sitten pirullisesti kotiin tullessa kylätieltä kääntyessä raapii, jollei tule ihan mateluvauhtia.
Tänään sain vihdoinkin noi takavalot vaihdettua ph3-mallisiksi. Hommaa oli pirusti noiden liittimien kanssa, mutta kaikki näytti valmiina olevan ok. Toivottavasti ei sitten ole huomenna vetänyt akkua tyhjäksi Pyörittää silmiään
Peräpäässä on nyt myös aineet pistetty tänään ja torstaina pitäisi olla sen verran aikaa, että saisi senkin pudotettua.
tallennettu
chorrus
Vieras
« Vastaus #8 : Kesäkuu 16, 2008, 09:23:30 »

Hyvältä näyttää! Perään kai sitten myös tappimadallusta tulossa? Iskee silmää
tallennettu
Vesulius
Vieras
« Vastaus #9 : Kesäkuu 17, 2008, 06:06:50 »

Jotain semmosta että ajamaan vielä pystyy. Ei ole yleensä paljon mitään raskasta kuljetettavaa ja kavereitakin on tullut harvemmin kuskattua, niin että autossa olisi yli 4. Onpa mielessä käynyt ton muuttaminen 4-paikkaiseksikin, mutta se on vasta haaveena.
tallennettu
Vesulius
Vieras
« Vastaus #10 : Heinäkuu 08, 2009, 09:48:52 »

Pitkään ollut taas hiljaiseloa tänkin kanssa.

Osia on tullut haalittua ja lisää tarvittais vielä. Intti kun nyt loppui niin on ehkä vähän enemmän aikaa väkertää auton kanssa.

Poppipuolelle olisi tulossa iso päivitys. Tarjouksen kävin paikallisesta hifiliikkestä hakemassa ja tavarat pitäs ostaa kunhan nyt selviäis minkä kokonen kaiutin tonne etuoveen mahtuu. Tarkotus ois saada alkuperäiseen ovipahviin ja kaiutinritilän alle mahdutettua jbl:n 6.5"
Upotussyvyydestä se nyt on kiinni. Noh huomenna niitä sitten mittailemaan.

Takapäätä ei ole autosta vieläkään madallettu, sekin tarvis tehdä mutta tällä hetkellä ainoa este on vaan auton saaminen ylös eli kunnon tunkkia/pukkeja ei ole ja vakiosaksitunkin kanssa en ala enään mitään tekemään.

Takapuskuriin on yritetty hakea mieleisiä muotoja mutta sekään ei ole sen kummemmin edistynyt, kun kärsi toi alkuperäinen puskuri aika pahasti jonkun pirulaisen toimesta. Nyt kun on aikaa niin pitäis saada sekin alotettua.

Mitäs noi muovi ja lasikuitu tykkäävät toisistaan? Karhentamalla muovia pysyykö lasikuitu kiinni niin että kestää talvenkin yli? Ei ole itsellä aikaisempaa kokemusta lasikuidusta niin vähän ummikkona oon liikenteessä sen kanssa. Kuidulla olis tarkotus korjata puskurin kulma ja pistää jatkoa alaspäin ja sitten muotoilla keskelle diffuusorityylinen syvennys.

Siinä nyt sitten kuulumisia tällä hetkellä ja nyt ois tarkotus saada jotain isompaa rakentelua aikaseks.
tallennettu
murkkis
Vieras
« Vastaus #11 : Heinäkuu 09, 2009, 02:21:06 »

Joskus tuli väkerrettyä omaan entiseen 306:seen a-pilareihin diskanttikohokkeita lasikuitukitistä, niin se ei ainakaan ihan niin hyvin pitänyt kuin olisi toivonut...

Lähti lohkeilemaan heti kun joutui hiukan taivuittelemaan. Sama juttu puskurissa, kun siihen löin samaa pakkelia niin ensimmäinen rusakko kun kilahti juuri siihen kohtaan niin pakkelit lähtivät seljän tien.  Hymyilee

Eri juttu sitten varmaankin jos vetää oikein lasikuitumattoa ja hartsia ym. kunnon tavaraa. Tuo Motonetin pelkkä kitti ei ainakaan pitänyt, eikä myöskään muovikitti...
tallennettu
Herbi
Vieras
« Vastaus #12 : Heinäkuu 09, 2009, 04:52:55 »

Jees, ei muutaku kyselemään kaikilta kavereilta ja tutuilta, että missä saa auton nosturille, niin saa perän tonttiin! Hymyilee

Mutta tuosta lasikuidusta ja muovista.. Nehän ei oikeen kuulu yhteen. Eli lasikuitu lohkeaa ennenpitkää muovista irti ja siihen liitoskohtaan tulee melko nopeesti maalin läpi näkyvä railo, vaikka kiinni vielä pysyiskin.

Mitä nyt kannattas tehdä, niin ois joko muovihitsailemalla puskuri kasaan ja mahdollisimman vähän muovikittiä viimeistelyyn. Tämäkään ei ole ikuinen konsti, koska tuo puskurimateriaali ei oo mitään parasta muovihitsattavaksi. Epävarma

Toinen vaihtoehto: korjaat puskurin millä ikinä pystytkin (lasikuitu, kitti, muovihitsaus, rautalanka jne) ja otat siitä muotin ja teet muottiin kokonaan uuden kappaleen. Näin tulee kestävin ratkaisu. Kiinnikkeethän siihen joutuu sitten joko leikkelemään vanhasta puskurista tai rakentamaan ite alusta lähtien.

Jos huvittaa, niin kattele tuolta miun projekti kuvista, niin näet minkälainen savotta on tulossa. Iskee silmää Ja neuvoja voin jakaa sen mitä osaan. Kysy jos tarviit jelppiä.
tallennettu
Vesulius
Vieras
« Vastaus #13 : Heinäkuu 09, 2009, 07:01:39 »

Eipä tuossa puskurihommassa auta sitten muu kuin vääntää puskuri muotoihinsa urtsi/muulla keinolla ja tehä muotin kanssa uusi pinta siitä. On mun mielestä harmittavasti toi puskuri poikki kokonaan tosta reunasta niin että yks kiinnike on eri palassa kuin muu puskuri niin sen takia täytyy ruuvata se autoon kiinni et saa sitten valmiinkin puskurin sopimaan.

Etupuskurin kanssa ois myös suunnitelmissa toi muottisysteemi niin olen varautunut tuohon hiontaurakkaan. Löytyy jopa lämmin työtila jossa tehä, mutta autoa sinne ei saa millään kun ovi on vaan se metrin leveä mut työskentely siellä onnistuu talvellakin. Auton saa sitten kuivaan talliin jossa betonilattia mut lämpö siellä ei pysy niin siellä ei sitten talvella niin paljoa viitsisi työskennellä.

Täytyy nyt saada mahdollisimman paljon tehtyä hommia vielä kun on lämmintä.

Huomenna täytyy sit käydä kuitu/urtsikaupoilla niin saa tota projektia etenemään.

Tänään sain otettua mittoja tosta vakioämyristä mikä tuolta ovesta löyty ja näillä näkymin saisi sen jbl:n 6.5" slimin tonne jopa mahtumaan. 52mm on ilmotettu tossa gto608c:ssä upotussyvyydeks ja mun mittailujen mukaan se mahtuis sinne niin ettei ota lasiin kiinni. Täytyy huomenna käydä mallailemassa sitä tuolla paikallisessa liikkeessä. Vakioämyristä sain upotusmitaksi 47mm mut siel on tilaa hiukan enemmän mielestäni.

Edit.
Kuva tosta puskurista vähän selkiyttämään mitä tarkotin sillä yhellä kiinnikkeellä. Eli siis maassa se puskurin kulmaosa missä on toi yks ruuvikiinnike. Kuva
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 09, 2009, 07:09:34 kirjoittanut Vesu » tallennettu
Vesulius
Vieras
« Vastaus #14 : Heinäkuu 11, 2009, 04:53:01 »

Tänään sitten alottelin tota puskuriprojektia.

Homma alkoi puskurin vaihdolla eli rikkinäinen puskuri kiinni autoon jotta sen kulman saa kiinni muuhun osaan. Väsäsin sanomalehdistä ja tiilistä urtsille "muotin" jotta sen sai pursutettua järkevästi puskurin ollessa autossa kiinni. Tiedossa oli että vaahto ei ole mitään parhainta pysymään paikoillaan ilman tukea.

Puskurin rungon päällystin pakkausteipillä niin pitkälle kuin se oli mahdollista ja auton suojasin sanomalehdellä. Puskurin palanen jäi hyvin kiinni muuhun puskuriin ja nyt illalla pääsin jo vähän alottelemaan raakamuotoilua.

Täytyy käydä hakemassa lisää uretaanivaahtoa, kun kokeilumielessä ostettu wurthin pullo loppui heti kättelyssä. Ihan hyvältä tavaralta tuntui. Muotoiluun koin heti parhaimmaksi välineeksi rautasahan terän, sillä sai vaikka vähän kaarevaakin muotoa leikattua.

Puskurin muodoista on olemassa suunnitelma, jota nyt sitten lähdetään hakemaan. Vähintään pari purkkia vaahtoa menee vielä tohon puskuriin mutta ostan sitä jo valmiiksi etupuskuriakin varten niin ei pitäis sitten loppua kesken.

Ainokainen kuva "muotista"
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!