Sportpug.com Arkistofoorumi
Elokuu 18, 2019, 02:55:47 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Peugeot 306 xs faceliftaus & styling  (Luettu 20678 kertaa)
Vesulius
Vieras
« Vastaus #30 : Tammikuu 23, 2010, 07:26:57 »

Taas vietetty ilta tallilla.

Keula tuli purettua ja hiukan kasattua takasin. Takapakkia tuli sen takia että uusi silmäpelti ei menekään bolt-on vaan täytyy vähän muokata. En sitä nyt enää tänä viikonloppuna tee vaan saa siirtyä ensviikkoon. Pitäs jottain pohjamaalia hommailla kun joutuu vähän peltitöitä tekeen.

Mutta siis sain niitä sisälokareiden alapäitä sen verran raotettua että pääsin käsiksi/näkemään ne silmäpellin alemmat pultit. Kuskin puolelta sen sai auki helposti alakautta mutta apukuskin puolella ei ollutkaan sitten tilaa mistä ois päässyt ylös, koska se pissapojan säiliö oli ilkeesti siinä edessä. Sen pultin sain kuitenkin auki yläkautta, jatkovarrellinen räikkä siitä pissapojan täyttöputken vieressä olevasta aukosta alas, valoa alhaalta ylös ja näköyhteyden sai sieltä missä valon alalistan ja etuloksun sauma on. Aika mukavassa työasennossa sai taas olla. Etupuskuri ja silmäpelti irrotettiin siis yhdessä.

Kun tuon huomasin, että ei saa tota vielä valmiiksi kasattua, niin päätin sitten heittää vanhoja osia takaisin paikalleen, kun pitäis auto olla huomenna ajossa. Eli silmäpellin sain nyt jo takasin ja huomenna täytyy vielä valot pistää, sitten se on ajokuntoinen. Puskuria en pistä nyt takasin.

Vähän joutuu tekemään sähkötöitäkin että noi uudet valot saa toimimaan kun on hiukkasen erilaiset liittimet.

Kuvia

Nenna: ainakin aluksi ajattelin saada ton vanhan puskurin mallaamaan ton uudemman yläosan kanssa. Mutta sitten kun saan ton ph2-puskurin muokkauksen valmiiksi niin voisin tuosta ehkä luopua.
tallennettu
nenna-
Vieras
« Vastaus #31 : Tammikuu 24, 2010, 05:33:23 »



Nenna: ainakin aluksi ajattelin saada ton vanhan puskurin mallaamaan ton uudemman yläosan kanssa. Mutta sitten kun saan ton ph2-puskurin muokkauksen valmiiksi niin voisin tuosta ehkä luopua.

..ilmottele, nii katotaa sit mikä tilanne.. Iskee silmää
tallennettu
pugnisti
Vieras
« Vastaus #32 : Tammikuu 24, 2010, 08:20:56 »

Taas vietetty ilta tallilla.

Keula tuli purettua ja hiukan kasattua takasin. Takapakkia tuli sen takia että uusi silmäpelti ei menekään bolt-on vaan täytyy vähän muokata. En sitä nyt enää tänä viikonloppuna tee vaan saa siirtyä ensviikkoon. Pitäs jottain pohjamaalia hommailla kun joutuu vähän peltitöitä tekeen.


Laita sitten kuvaa ja sanallista kuvausta miten ton epäsopivuusongelman ratkaisit. Mulla on ilmeisesti sama, koska ajovalot ei istu keulaan ihan saumattomasti. En jaksanut keulaa vaihtaessa vertailla onko noissa lukkopelleissä eroa.
Vois fiksata, jos konstit löytyy.
tallennettu
plagu
Vieras
« Vastaus #33 : Tammikuu 24, 2010, 10:21:31 »

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=31563.0
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 24, 2010, 10:21:49 kirjoittanut plagu » tallennettu
Vesulius
Vieras
« Vastaus #34 : Tammikuu 24, 2010, 04:21:25 »

Toi Plagun pistämä linkki oli mullekin uus, mutta siis juurinkin tuosta asiasta on kyse.

Tänään ei siis tallilla tapahtunut muuta kuin valot takaisin paikoilleen, jotta tolla nyt voi sitten viikon verran ajella. Täytyy vähän haalia pikkunippeliä ja -nappelia sekä tutkailla miten ton ongelman ratkaisee.

Nykykunto:


Ja tuli mallailtua tota vanhaa puskuria uudemman silmäpellin kanssa yhteen. Eroavaisuuksia eri ph:iden kanssa on jonkin verran.



« Viimeksi muokattu: Tammikuu 24, 2010, 04:27:52 kirjoittanut Vesu » tallennettu
Vesulius
Vieras
« Vastaus #35 : Tammikuu 26, 2010, 09:41:06 »

Tänään hommattu maalia ja sähkötarvikkeita. Nyt kuumeisesti odotellaan viikonloppua että pääsis taas hommiin.

Nettiä selailtu sen verran että aika harvinaisia ovat kuvat missä olis ph2/3 kuvattuna keulasta ilman silmäpeltiä. ajh-86 kuvista löyty pientä vinkkiä millainen tuo kyseinen kohta on. Varmaan foorumillakin on joillain tarkempaa tietoa, AS24? Jiri? ajh-86?

Näillä näkymin leikataan tosta pellistä toi kolmion muotoinen korvake pois jotta silmäpelti ja valot asettuvat oikein.
tallennettu
vexa
Vieras
« Vastaus #36 : Tammikuu 26, 2010, 11:13:10 »

Mistäskohdasta sä oisit kuvaa kaivannut?  Näyttää kieltä Mulla on ainakin koneella jonkinverran kuvia autosta ilman silmäpeltiä ja tarvittaessa voin vaikka napsia kuvia, kun auto on taas hylsynä tallissa. Tosin viettelen tämän viikon täällä eteläsuomessa ja olen pajalla vasta aikaisintaan viikonloppuna.  Epävarma
tallennettu
Divine--
Vieras
« Vastaus #37 : Tammikuu 27, 2010, 07:35:11 »

No mulla on ph3 ilman keulaa tuolla että tarviitko jotain kuvia? Hymyilee leveästi
tallennettu
Vesulius
Vieras
« Vastaus #38 : Tammikuu 27, 2010, 09:42:57 »

Elikkä olin sitten taas selittänyt asiat niin huonosti ettei muut ymmärrä. Mutta selkeyttääkseni nyt mitä haen takaa rajasin kyseisen kohdan tästä kuvasta. Eli kuvassa ph1 auto ja ph1 silmäpelti. Ph2/3 silmäpelti menee rajatun alueen sisällä enemmän sisään ja ph1 autossa tuo rajatun alueen punainen peltilärpäke tulee silloin eteen. Ph2/3 autoissa tota ei siis tollaisena ole vaan minkäs näköinen tuo kohta on?
tallennettu
atsinisalo
Vieras
« Vastaus #39 : Tammikuu 27, 2010, 10:27:55 »

Leikkaat tosta Ph1:n orkkis mallisesta "ulokkeesta"  palasen pois Iskee silmää Kutakuinkin tuosta kohtaa kolmionmuotoisen  , jos kuvasta saat tolkkua.

http://faq.peugeot505.info/images/31563_306_lukkopelti_05_thb.jpg

Periaatteessa siis kolmio-mallisen palan kun siitä poistaa niin jo uppoaa paikoilleen tuo Ph2:n vastaava lukkopelti.

Ja valoviiksen lokasuojan puoleista reikää joutuu myöskin operoimaan kun on uudemmissa neliskulmainen se reikä eikä pyöreä niinkuin on vanhemmissa. Kiinnike on erilainen siis.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 27, 2010, 10:45:48 kirjoittanut AS24 » tallennettu
Pougout
Vieras
« Vastaus #40 : Tammikuu 27, 2010, 12:34:43 »

Tosiaan Sedän mainitsemasta paikasta palanen pois niin mahtuu silmäpelti paikalleen.

Lokasuojien reikiä joudut muokkaamaan neliön mallisiksi, reiän kokoa voit yrittää mittailla uuden mallin kiinnikkeistä. Voin illemmalla selailla vanhoja kuvia jos löytyis jotain aiheeseen liittyvää Hymyilee
tallennettu
Vesulius
Vieras
« Vastaus #41 : Tammikuu 29, 2010, 09:27:14 »

Tänään sitten taas auto talliin ja työn alle.

Nyt sujuu vanhojen osien purku jo rutiininomaisesti ja pääsikin sitten sovittelemaan silmäpeltiä paikoilleen. Vähäsen lähti peltiä edestä. Illalla pistin vielä pari kerrosta pohjamaalia kyseisiin kohtiin niin ei pääse ruoste yllättämään. Pintaväriä ruiskitaan varmaan sitten kun muitakin osia pistetään maalaukseen.

Tänne lisätty muutama kuva taas.
tallennettu
Vesulius
Vieras
« Vastaus #42 : Tammikuu 31, 2010, 08:37:42 »

Ja sitten uurastettu taas koko viikonloppu tallilla. Tulostakin syntyi. Ei ollut pitkien valmistelujen jälkeen hankala asentaa osat paikoilleen. Tosin hienosäätöä konepellin asennon ja aukaisuvaijerin kanssa sai jonkin verran tehdä.

Maskia täytyy vielä hiukan muokata että sopii paikoilleen kun ei mahdu tuo ilmanottohärpäkkä siihen. Ja jotta maskin muutenkin saisi paikoilleen täytyis jellona poistaa konepellistä.

Valoihin olen todellakin tyytyväinen. Valokuvio on selkeä (kuin veitsellä leikattu) ja tuntuis noilla hiukan pidemmällekin näkevän. Tosin täytyy hiukan vielä nostaa lähivaloja kun näyttää liian alas. Ei ole kuin minuutin parin homma.

Lisää kuvia täällä.
tallennettu
Vesulius
Vieras
« Vastaus #43 : Huhtikuu 11, 2010, 08:09:52 »

Taas päästiin projektissa eteenpäin.

Kesärenkaiden vaihdon yhteydessä otin sitten työn alle tuon takapään madalluksen. Usko meinas loppua kun apukuskin puoleinen vääntösauva oli todella piukassa. Lopulta kuitenkin noin 12h työn jälkeen sekin aukes. Ei kyllä ollu ihmekään et oli piukassa kun boorit oli täynnä ruosteensekaista likaa.

Takaisin laitto onnistuikin sitten ilman ongelmia ja korkeutta pudotin noin 40mm. Ei nyt ehkä ole vielä ihan silmää miellyttävällä tasolla, mutta katotaan nyt. En ole oikeen päässyt tutkailemaan lopputulosta kokonaisvaltaisesti vielä. 2h ennen kuin eilen piti auto olla kasassa oli takapää vielä täysin osissa  Virnistää

Keulaakin pudotin sitten samalla ja raapashan se etupää sitten ekan 200m ajon jälkeen hiekkatiellä olleeseen "sorakasaan", eli taitaa se nyt ihan kohtuu matalalla kulkea tällä hetkellä. Kuvia koitan nyt saada tän päivän aikana, on auto vaan niin shaissessa nyt et täytyy pestä se ensin.

Ja sit viel sellasta kyssäriä et oisko kellään ylimääräsenä TA Technix alustasarjan etupään säätötyökalua? Tai edes tietäis mistä tollasen sais uuden tai teetettyä tai tehtyä. Oman olen kummallisesti syksyn jälkeen kadottanut.
tallennettu
Vesulius
Vieras
« Vastaus #44 : Huhtikuu 12, 2010, 07:38:11 »

Ja niitä kuvia.

Edessä on nyt kaaresta keskiöön 28,5cm ja takana 32,5cm. Takaa täytyy kyl pudottaa viel muutama sentti. Edessä ei oo coilovereissa enempää kierrettä. On kyl ollu vissiin aikamoinen traktori tää vakiona kun nyt tosiaan putos toi perä sen 4cm ja vieläkin näyttää pirun korkeelta. Noi 14" vakiovanteet auttaa ehkä väärentämään kuvaa mut silti.
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!