Sportpug.com Arkistofoorumi
Syyskuu 19, 2019, 12:53:00 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 309 GTI -90 siistimistä  (Luettu 24404 kertaa)
Antti K
Vieras
« Vastaus #15 : Marraskuu 12, 2008, 09:52:41 »

Hieno vehje, koita vaan pitää alkuperäisessä kunnossa kun on noin hyvin säilynyt.

Toi takapesurin suutin ei muistaakseni paljoa maksanut pösölläkään. Kilven valo saattas löytä multa, eikä maksa mitään. Täytyy tarkistaa.

Kiitti, alkuperäisessä kuosissa tämä laite on tarkoitus pitää. Orkkis ovikaiuttimetkin ritilöineen sopii takaisin paikalleen ilman jälkiä. Jarrusatulat oli kyllä pakko sutata samaan sävyyn puskurin raidan kanssa, siinä on mun tuuninkit Hymyilee

Kiitoksia muuten kaasuläpän tarkistusvinkistä. Mittailin yleismittarilla, että täyskaasuasento toimi, mutta tyhjäkäyntiasento ei. Säädin kaasuläppää pienemmälle niin, että kosketin naksahtaa ja yhdistää. Korjasin tyhjäkäynnin sopivaksi avaamalla vähän läppärungon ilmaruuvia. Pieni nykiminen pintakaasulla vaihdetta vaihtaessa hävisi. ECU muuttaa seosta kaasuläpän ollessa kiinni sopivasti Hymyilee

"Tüczöön" kanssa viestitteli, että sillä saattais olla noita puuttuvia pikkuosia täällä Pirkanmaalla.

Suuntavakavuutta jos saisi vähän parannettua, niin tämä olis helmi peli ajella. Auraus tarttis säätää edestä. Taka-akseli taitaa olla säädetty sentin pari vakiota korkeammalle, voisko noin pieni säätö auttaa? Perä on vähän levoton ja pienentäähän toi edestäkin pikkasen casteria. Takaa on kyllä painoakin tippunut yli 10kg (vararengas, tunkki jne), toi saattaa korostaa tilannetta.

EDIT: Tuolla näkyis olevan vakio 309 GTI:n korkeus mitattuna:
http://www.309ownersclub.com/Community/viewtopic.php?f=5&t=433

Kieltämättä toi vakiokorkeuden BX -efektikään ei oikein houkuttele:
http://anthonyshuttle.com/cars/309goodwood/IMG_8623
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 12, 2008, 10:12:57 kirjoittanut Antti K » tallennettu
Kale
Vieras
« Vastaus #16 : Marraskuu 13, 2008, 12:19:57 »

IMHO toi BX-efekti kuuluu asiaan, ja sopii ainakin mun silmään. Peugeot käyttänyt näköjään aika paljonkin tuota kun katsoo tota kylkilistaa. Takapäässä se alkaa melkein takakaaren yläreunasta mutta keulassa se tuleekin kaaren puoliväliin. Ts. kaaret eri korkeudella ja näkeehän senkin kuvasta. 306:ssa ihan sama homma nimittäin.

Toihan on just ryhdikkään näköinen tossa vikassa kuvassa oleva 309.
tallennettu
juhis
Vieras
« Vastaus #17 : Marraskuu 13, 2008, 01:26:55 »

IMHO toi BX-efekti kuuluu asiaan, ja sopii ainakin mun silmään. Peugeot käyttänyt näköjään aika paljonkin tuota kun katsoo tota kylkilistaa. Takapäässä se alkaa melkein takakaaren yläreunasta mutta keulassa se tuleekin kaaren puoliväliin. Ts. kaaret eri korkeudella ja näkeehän senkin kuvasta. 306:ssa ihan sama homma nimittäin.

Toihan on just ryhdikkään näköinen tossa vikassa kuvassa oleva 309.

Niinkuin Kale kirjoitti niin bx-efekti on pakollinen jos haluat auton suoraan. Takakaaret on selkeesti etummaisia alempana.
tallennettu
Antti K
Vieras
« Vastaus #18 : Marraskuu 13, 2008, 02:32:49 »

Selvä homma, täytyy koittaa pyöräyttää sauvoja. Tällä hetkellä navasta-kaareen mitta takana 30-40mm pienempi kuin edessä. "309ownersclub" -linkin mukaan eroa kuuluisi olla 60-70mm.

Jos jollakin on vakio 309GTI:n navasta-kaareen mitat, niin laittakaapa tulemaan Hymyilee

Ainakin 106:n ja 206:n perä teki arvaamattomia luistoja 25-30mm madallusjousilla ja perä vakiokorkeudella. Pitihän sitä vähän käydä leikkimässä ennen sauvojen säätöä. Virnistää


Edit:

Mittailin maasta loksun kaareen / navasta kaareen mitat
(talvirenkaat alla, ei vararengasta)

-etu:  630 / 355
-taka: 610 / 335

Tollaset 30-40mm tota perää tarvii tiputtaa, niin jää vielä sen verran etukenoa, ettei auto haukkaa maantienopeuksissa ilmaa alle.  Iskee silmää
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 13, 2008, 07:27:22 kirjoittanut Antti K » tallennettu
juhis
Vieras
« Vastaus #19 : Marraskuu 14, 2008, 09:22:24 »

-etu:    355
-taka:  335


Mulla on rekisteriotteeseen merkattu:
etu- 310
taka- 240

 Virnistää
tallennettu
TRapW
Vieras
« Vastaus #20 : Marraskuu 15, 2008, 10:50:13 »

Se akseli on ainakin helppo purkaa kun mikään ei jumita..
tallennettu
J-PR
Vieras
« Vastaus #21 : Marraskuu 16, 2008, 10:53:18 »

Lainaus
Tollaset 30-40mm tota perää tarvii tiputtaa, niin jää vielä sen verran etukenoa, ettei auto haukkaa maantienopeuksissa ilmaa alle.  Iskee silmää

Sentin verran etukenoa voisi olla sopiva. Hieno juttu etta joku laittaa noita 309:kin, ainakin itsella paa kaantyy kun nakee hienossa kunnossa olevan 309GTI:n liikenteessa. Nuo valkeat vanteet sopii tohon hyvin!
tallennettu
Antti K
Vieras
« Vastaus #22 : Marraskuu 16, 2008, 11:39:39 »

-etu:    355
-taka:  335
Mulla on rekisteriotteeseen merkattu:
etu- 310
taka- 240
 Virnistää
Toi on tontissa Virnistää

Se akseli on ainakin helppo purkaa kun mikään ei jumita..
Kattelin, että oot ajatellu seuraavaa akselin säätäjää ja rasvannu liitokset hyvin Hymyilee

Sentin verran etukenoa voisi olla sopiva.
Jeps, toi olis hyvä lepoasento, mihin toi ulkokaarteen puoli on joustanu ylämäkeen kantatessa:
http://i427.photobucket.com/albums/pp353/Flinkki/123/P6040049.jpg?t=1226830010
tallennettu
Antti K
Vieras
« Vastaus #23 : Joulukuu 13, 2008, 05:35:33 »

Dodii,
nyt on taka-akseli säädetty vakiokorkeuteen. Ei tarvinnut edes liukuvasaraa, kun vääntösauvat oli hyvässä rasvassa Hymyilee Omaan silmään korkeus näyttää nyt oudolta, kun silmä kerkes jo tottumaan korkeaan perään:



Etukenoa jäi listasta mitattuna sentti bensatankin ollessa täynnä. Ajettavuus parani, perä ei enää lähde holtittomiin luistoihin sohjossa. Ohjaus keskittää paremmin suuremmissa nopeuksissa, caster muuttuu tollasella korkeudenmuutoksella peräti asteen verran.. Takaiskaritkin tuntuu toimivan paremmin, ehjät Monroen Sensa-Tracit siellä näytti olevan.


Vääntösauvat olivat hyvässä kunnossa, eivät olleet ruosteessa nimeksikään. Massa oli suojannut hyvin. Jäykkyyttä siis löytyy edelleen..




Takapissapojan suutin tuli kanssa laitettua, orkkis maksoi peräti 3,50€. Eipä tarvi teippailla sitä läpeä jatkuvasti umpeen. Helpoin konsti tukkia reikä on lykätä siihen sopiva tappi Virnistää




Vaihdekepin nahkapussi on jostain syystä säilynyt ihan priimana, pakko oli ottaa siitäkin kuva  Järkyttynyt

« Viimeksi muokattu: Tammikuu 03, 2009, 12:51:59 kirjoittanut Antti K » tallennettu
chorrus
Vieras
« Vastaus #24 : Joulukuu 15, 2008, 04:57:17 »

Upea kokonaisuus, ja hienoa autonpitoa Hymyilee Jatka samaan malliin!
tallennettu
Antti K
Vieras
« Vastaus #25 : Tammikuu 11, 2009, 10:39:35 »

Takapuskuri alko repsottaa, kun puskurin sisälle kertyi loskamoskaa useampi kilo ja kuskin puolelta kiinnike petti. Ei ihme, kun kiinnike oli hieman hapero. Hymyilee leveästi Siihen piti sitten askarrella-paskarrella peltilappu kemppiliimalla kiinni, ulkonäköön ei tullut paljoa panostettua, kun kiinnike jää piiloon. Kuvassa vasta pohjamaalattuna. Repsikan puolella sama kohta on täysin ehjä:
   

Puskuria irrottaessa puskurin ja runkopalkin välistä löytyi ihmeellisiä irtonaisia rautoja, 2 lattarautaa ja 1 putki.. mitähän ihmettä ne siellä teki Huh Virnistää

Talvivanteet on jo täynnä kiveniskemiä ja ruostepisteitä. Bilteman kilikali-vannemaali ei ole oikein iskunkestävää tavaraa, yllätys Hymyilee leveästi
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 11, 2009, 10:56:31 kirjoittanut Antti K » tallennettu
J-PR
Vieras
« Vastaus #26 : Tammikuu 11, 2009, 12:00:40 »

Eihan toi ollu mitaan paskertelua... Olisitpa nahny miten ma korjasin omasta getarista vastaavan vian aikoinaan kun ei ollut kemppia kaytettavissa.. [puistatus] Siina tosin kiinnike oli lujasti kiinni puskurissa mutta irtosi ylapuolelta. Peravaloumpion tiivisteet oli vuotanu vetta sinne kontin reunoille missa se sit ajan kanssa oli ruostuttanut pellin pehmeaksi. Kuskin puolelta minullakin meni.

Mulla ei oo ilmeentynyt ruostepilkkuja bilteman vannemaalin jaljilta - ainiin ne mun peltivanteet olikin tehty alumiinista Cool
tallennettu
Antti K
Vieras
« Vastaus #27 : Tammikuu 11, 2009, 01:33:48 »

Peravaloumpion tiivisteet oli vuotanu vetta sinne kontin reunoille missa se sit ajan kanssa oli ruostuttanut pellin pehmeaksi.

Kyllä tossakin on ruostetta kontin sivuilla olevissa koteloissa, just niissä missä kuskin puolella on takapissapojan säiliö ja repsikan puolella tunkki. Auttaiskohan noihin koteloihin fosforihappokäsittely? Maalia ja kotelosuojaa sitten päälle? Eivät ruostuisi puhki asti, kun noi on vähän tympeät paikat hitsata.

Mulla ei oo ilmeentynyt ruostepilkkuja bilteman vannemaalin jaljilta - ainiin ne mun peltivanteet olikin tehty alumiinista  Cool

Sullako on C5 alupellit? Kiinnostais kanssa testata tollasia, ei vaan ole osunu kohdalle.. Mulla on 309:n kesävanteina SMR:t, jotka painaa kuulemma ~9kg ja noi alupellit ~5kg. Luultavasti tuollainen 4kg/pyörä keveneminen tekis vakioautonkin ajettavuudelle poikaa.. (tosin vanteen kestävyyden kustannuksella.. no sillä oo mitään väliä)
tallennettu
J-PR
Vieras
« Vastaus #28 : Tammikuu 11, 2009, 07:48:27 »

Sullako on C5 alupellit? Kiinnostais kanssa testata tollasia, ei vaan ole osunu kohdalle.. Mulla on 309:n kesävanteina SMR:t, jotka painaa kuulemma ~9kg ja noi alupellit ~5kg. Luultavasti tuollainen 4kg/pyörä keveneminen tekis vakioautonkin ajettavuudelle poikaa.. (tosin vanteen kestävyyden kustannuksella.. no sillä oo mitään väliä)

Juu on, kaksi sarjaa... Hymyilee leveästi Eron huomaa jo rallyen 14" michelin peltivanteisiinkin. C5 on senverran painava auto joten vanteiden pitaisi kestaa naissa kevyemmissa autoissa kohtuu hyvin.
tallennettu
Cacadu
Vieras
« Vastaus #29 : Tammikuu 12, 2009, 02:55:37 »

Sullako on C5 alupellit? Kiinnostais kanssa testata tollasia, ei vaan ole osunu kohdalle.. Mulla on 309:n kesävanteina SMR:t, jotka painaa kuulemma ~9kg ja noi alupellit ~5kg. Luultavasti tuollainen 4kg/pyörä keveneminen tekis vakioautonkin ajettavuudelle poikaa.. (tosin vanteen kestävyyden kustannuksella.. no sillä oo mitään väliä)

Juu on, kaksi sarjaa... Hymyilee leveästi Eron huomaa jo rallyen 14" michelin peltivanteisiinkin. C5 on senverran painava auto joten vanteiden pitaisi kestaa naissa kevyemmissa autoissa kohtuu hyvin.

Ihan mielenkiinnosta, mitä kierros noita kustantaa?
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 7
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!