Sportpug.com Arkistofoorumi
Heinäkuu 12, 2020, 11:10:18 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 309 GTI -90 siistimistä  (Luettu 27801 kertaa)
Antti K
Vieras
« Vastaus #45 : Tammikuu 24, 2009, 10:35:27 »

Kesävanteille ois tarkotus kääntää 185/55 14.. tarvii varmaan jo laskea aika paljon, ettei näytä hassulta..  Näyttää kieltä
Eteen ois jo odottamassa typistetyt sparcon vieterit, ja taakse laitan GT:n sauvat. Iskareista ei vielä tietoa.  Pyörittää silmiään

Laita tollasen GTi:n vakiokorkeuteen. Hymyilee Varmasti hyvä idea vaihtaa paksummat sauvat samalla kun vaihtaa jäykempiä etujousia. Onkos ne sun GT:n sauvat 20,0 mm? Niitten kanssa sopii iskarit, jotka on tarkoitettu nimenomaan 309GTi / 306GTI6 / Xsara VTS malleihin. Sachsilta ja monroelta ainakin löytyy ja tietty pösöltä/sitikalta.. Jos ne sparcon vieterit vastais suunnilleen GTi:n jousia, niin eikös GTi:n iskarit olis sopivat? Koiranluun kiinnitykset taitaa jäädä vaan ylimääräsiks..
tallennettu
h4nkki
Vieras
« Vastaus #46 : Tammikuu 24, 2009, 12:15:15 »

Kesävanteille ois tarkotus kääntää 185/55 14.. tarvii varmaan jo laskea aika paljon, ettei näytä hassulta..  Näyttää kieltä
Eteen ois jo odottamassa typistetyt sparcon vieterit, ja taakse laitan GT:n sauvat. Iskareista ei vielä tietoa.  Pyörittää silmiään

Laita tollasen GTi:n vakiokorkeuteen. Hymyilee Varmasti hyvä idea vaihtaa paksummat sauvat samalla kun vaihtaa jäykempiä etujousia. Onkos ne sun GT:n sauvat 20,0 mm? Niitten kanssa sopii iskarit, jotka on tarkoitettu nimenomaan 309GTi / 306GTI6 / Xsara VTS malleihin. Sachsilta ja monroelta ainakin löytyy ja tietty pösöltä/sitikalta.. Jos ne sparcon vieterit vastais suunnilleen GTi:n jousia, niin eikös GTi:n iskarit olis sopivat? Koiranluun kiinnitykset taitaa jäädä vaan ylimääräsiks..
Mä oon haaveillu jotain paljon matalempaa, mutta kattotaan ny, miten käytännössä onnistuu.. GT:n sauvojen paksuus selviää sitten, kun saan sen GT:n ensin kotiin.. On vielä tällä hetkellä 80km päässä.
Sparcot tais olla -30mm, joten sen mukaan koitan säädellä peränkin.
Koiranluita tossa ei oo tosiaan.  Hymyilee
Toi mun vielä pihaan saapumista odottava purkuauto on 309 GT-injection, eli kone on 205gti 1,6. Siitä aattelin nokan ainakin tohon omaan laittaa ja kokeilla. Tai jos oikein kovasti innostun, niin nostan koko koneen, mutta se vaatii jo sitten isomman inspiraation..  Pyörittää silmiään
tallennettu
ase24ll
Vieras
« Vastaus #47 : Tammikuu 25, 2009, 11:52:52 »

Lainaus

Juu, hauska peli se on ajaa, en mä tätä ulkonäön perusteella hankkinu. Virnistää Vaikka tykkäänkin, että perä on näissä paremman näkönen kuin 205:ssä tai vanhassa 309:ssä.



Lainaus

Samaa mieltä olen ehdottomasti 309:n osalta....Minkä verran etutukivarret kustansi ja tilasitko ne jostain?
tallennettu
Antti K
Vieras
« Vastaus #48 : Tammikuu 26, 2009, 08:24:44 »

Minkä verran etutukivarret kustansi ja tilasitko ne jostain?

Peugeotsportilta rahteineen kotiovelle 299€/pari. Puslien jäykkyys on aivan toista maata kuin pilipali-tarvikkeissa, ihan mielellään maksoi muutaman kympin enemmän että sai kunnolliset. Tuolla aiheesta juttua:
http://www.sportpug.com/smf/index.php?board=13;action=display;threadid=26045;start=30
tallennettu
Antti K
Vieras
« Vastaus #49 : Helmikuu 09, 2009, 07:47:24 »

Lisää osahankintoja "tulevaisuuden" varalle:

   

Ruiskun "varaboksi", ehjä pakosarja sekä musta lista peräkonttiin.
Pakosarja tuli sipastua ruosteensyöjällä ja osittain maalattua.
tallennettu
murkkis
Vieras
« Vastaus #50 : Helmikuu 12, 2009, 01:45:32 »

Voi olla, että olen hiukan myöhässä jo, mutta pistä kuule ne sinun vanteet esimerkiksi gunmetal harmaa perusväri ja sitten tuollainen punainen raita kuten tuossa 106. Sopii mielestäni kuin nyrkki silmään getarin alle, kun muutenkin tuo punainen viiva listoissa jne.

309 Brings back good memories...  Pyörittää silmiään
tallennettu
Antti K
Vieras
« Vastaus #51 : Maaliskuu 18, 2009, 10:20:24 »

Ei kiinnostanutkaan sitten vanteiden maalaus:
http://www.kuvaboksi.fi/mediaobjects/pub/2009/03/18/8143010478548773086web_0.jpg

C5 vanteista tuli pestyä viimeisetkin roskat pois, jonka jälkeen vaaka näytti painoksi enää 4,8kg. Hymyilee leveästi Toyo Proxesit päälle ja ralliraita sähköteipillä, jonka saa pois kätevästi painepesurilla Virnistää

Sytytysjohdot menee uusiksi, kun vanhat ei meinaa enää pysyä edes tulpissa kiinni. Bougicord 4304 varaosamaailmasta 32,50 €. Sieltä löytyi myös 405T16 -mallin ilmansuodatin ja bilsusta Eyquem RFN 58 LZ -tulpat. Noita Eyquem nykyään suosittelee orkkis FC 58 LS tilalle.
http://www.kuvaboksi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/03/18/8143010478548773095orig.jpg

X-partsilta löyty loiskelevyllinen XU:n öljypohja. Nykyinen öljypohjan korokepalan tiiviste vuotaa, täytyy katsoa sopisko tuo paikalleen. Öljynlämpöanturi on ainakin eri puolella:
http://www.kuvaboksi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/03/18/8143010478548773067orig.jpg

Muitakin hiluja pitäis laittaa kiinni, jakopää on edelleen remppaamatta ja bensansuodatin vaihtamatta:
http://www.kuvaboksi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/03/18/8143010478548773076orig.jpg

Pakosarjalle tein lämpöpellin 0,8 alumiinista, koskahan jaksais vaihtaa tän ehjän pakosarjan paikalleen:
http://www.kuvaboksi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/03/18/8143010478548773284orig.jpg
tallennettu
ase24ll
Vieras
« Vastaus #52 : Maaliskuu 18, 2009, 11:07:04 »

Rupee oleen jo aika "hipotuning" Hymyilee
tallennettu
jeroo
Vieras
« Vastaus #53 : Maaliskuu 19, 2009, 05:32:38 »

Näköjään muodissa nuo alumiiniset lämpöpellit Iskee silmää Komian teit siitä.
tallennettu
h4nkki
Vieras
« Vastaus #54 : Maaliskuu 19, 2009, 05:46:17 »

Paljonko näytti vaaka vanteille kumin kanssa..?!  Näyttää kieltä

Asiallista, todella asiallista paneutumista.  Iskee silmää
tallennettu
Antti K
Vieras
« Vastaus #55 : Maaliskuu 19, 2009, 08:19:09 »

Paljonko näytti vaaka vanteille kumin kanssa..?!  Näyttää kieltä

Piti oikein punnita: 12,5 kg.. Ei paha  Cool
Yhteensä about 18kg kevennys pyörivästä, jousittamattomasta massasta verrattuna alkuperäisiin yli 9kg SMR vanteisiin  Hymyilee
tallennettu
arrakis
Vieras
« Vastaus #56 : Maaliskuu 19, 2009, 08:33:32 »

Paljonko näytti vaaka vanteille kumin kanssa..?!  Näyttää kieltä

Piti oikein punnita: 12,5 kg.. Ei paha  Cool
Yhteensä about 18kg kevennys pyörivästä, jousittamattomasta massasta verrattuna alkuperäisiin yli 9kg SMR vanteisiin  Hymyilee

Pitää siis tosissaan lähteä itsekin vanteiden metsästykseen. Cool
tallennettu
h4nkki
Vieras
« Vastaus #57 : Maaliskuu 20, 2009, 06:37:16 »

Paljonko näytti vaaka vanteille kumin kanssa..?!  Näyttää kieltä

Piti oikein punnita: 12,5 kg.. Ei paha  Cool
Yhteensä about 18kg kevennys pyörivästä, jousittamattomasta massasta verrattuna alkuperäisiin yli 9kg SMR vanteisiin  Hymyilee
On kevyet..  Järkyttynyt

Mä kans vaakasin kesän vanteet, gutmann 15X7 ja nankang ns2 185/55= 15,3kg..  Pyörittää silmiään
tallennettu
Antti K
Vieras
« Vastaus #58 : Maaliskuu 24, 2009, 05:01:39 »

Vanhoihin tulpanjohtoihin meni hermot, liittimet oli jo niin löysät tulppiin, että joku aina lähti ajossa irti ja sitten mentiin kolmella pytyllä kuin mikäkin maamoottori Vihainen

Uudet Bougicordin johdot sopi paikalleen timmisti. Hymyilee Sarjassa tuli mukana 2 puolanjohtoa, ilmeisesti pitempi sopii KAT-malleihin, joissa puola on kiinnitetty imusarjaan.

Nokka-akselin voiteluputken putsailin varuiksi, nokkakepissä ei näkynyt naarmuja, pientä kulumaa oli havaittavissa parin nokan kärjessä. Autosolilla putsattu venakoppa meni vanhan tilalle:


Ilmanputsariksi meni 405T16 paperisuodatin tuon vaahtomuovisen tilalle:


Uusi bensansuodatin oli helppo vaihtaa, uudet kupariprikat tuli suodattimen mukana:
tallennettu
arrakis
Vieras
« Vastaus #59 : Maaliskuu 24, 2009, 06:31:45 »

Hei, siellä on ruvettu hifistelemään! Virnistää Iskee silmää

Kohta huomaat, että Autosolia alkaa kulua enemmän ja enemmän... Näyttää kieltä
Konehuonehan alkaa näyttää todella siistiltä. Hyvä! Jatka samaa rataa...

Joko uusia vanteita olet päässyt testaamaan oikein ajossa?
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 24, 2009, 06:32:30 kirjoittanut arrakis » tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!