Sportpug.com Arkistofoorumi
Kesäkuu 17, 2019, 01:40:00 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 309 GTI -90 siistimistä  (Luettu 23730 kertaa)
Antti K
Vieras
« Vastaus #75 : Heinäkuu 18, 2009, 10:05:12 »

Ahvenistolla oli kivaa rässiä Toyoista kuviot sileiksi. Uudet taka-akselin 25% vakiota kireämmät kumityynyt torjuivat tehokkaasti liiallista sladittelua.

Välillä tosin olin tien tukkona nopeammille:
http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/07/18/8143010478552727769orig.jpg

Mahtava varikkokuva:
http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/07/18/8143010478552727557orig.jpg


Etupään jousitus alkoi tuntua omituiselta ja ohjaus rutista oudosti. Niinpä laitoin vielä illalla vielä uudet hilut etupäähän (Eibach + Sachs + SKF):


Eibach Pro Kit vieterit eivät juurikaan madalla ja mielestäni hyvä niin, vertailussa vakiot? jouset:
http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/07/18/8143010478552727589orig.jpg

Edit:
Enää ei ohjaus rutise ja auto on hyvä ajaa. Etupään iskunvaimennus jäykistyi vain hieman, keula on edelleen sopivan pehmeä, mutta jämäkkä ja pitää hyvin. Keula on nyt passelin korkuinen, madallusta tuli noin 15 mm verrattuna väsähtäneisiin vakiojousiin:
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 18, 2009, 10:15:15 kirjoittanut Antti K » tallennettu
Antti K
Vieras
« Vastaus #76 : Heinäkuu 23, 2009, 10:44:14 »

Ahvenistolla oli hieman ongelmia lämpöjen kanssa, joten päätin vaihtaa risan jäähdyttimen ehjään. Romikselta sattui löytymään melko tuore Nissens kuparijäähdytin tähän hätään, niin ei tarvinnut alkaa tilailemaan uutta. Uusi alumiininen olisi kyllä ollut hieman kevyempi.

Vanha jäähy olikin paljon pahemmassa kunnossa, mitä arvelin:


"Uusi" jäähy on parempi ja parani tuosta vielä pesemällä:


Keulaa piti vähän purkaa:


Luulisin saaneeni järjestelmän ilmattua, lämppärikin puhaltaa tulikuumaa. Auto käy nyt hieman viileämpänä kuin vanhalla jäähyllä.

Samalla raksin rikkinäistä rojua pois nokalta kolisemasta, valojen pesurin ja paineilmatöötin kompuroineen. Painoa lähti 3kg + neste ~3kg. Kuvan betonirinkula ei sentään ollut autossa painona Virnistää
tallennettu
murkkis
Vieras
« Vastaus #77 : Heinäkuu 24, 2009, 01:07:40 »

Aika jäätävän näköinen tuo vanha syyläri!  Vaikenee Onneksi sait vaihdettua. Onko sinulla ollut tuossa 309:ssä sitä, että vetäisi talvella huohotinletkut tukkoon vettynyttä öljyä?
tallennettu
Antti K
Vieras
« Vastaus #78 : Heinäkuu 24, 2009, 07:08:19 »

Aika jäätävän näköinen tuo vanha syyläri!  Vaikenee Onneksi sait vaihdettua. Onko sinulla ollut tuossa 309:ssä sitä, että vetäisi talvella huohotinletkut tukkoon vettynyttä öljyä?

On se kenno aika loppu Hymyilee leveästi
Ei ole ollut majoneesiongelmia. Öljyntäyttösuppilolta alas menevässä täyttö- ja huohutusletkussa on lämmityskaapelit, jotka pitävät ne sulana, vaikka öljyyn tulisikin vähän kosteutta. Kesän ajaksi otin lämmityksen sulakkeen irti.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 24, 2009, 10:00:58 kirjoittanut Antti K » tallennettu
arrakis
Vieras
« Vastaus #79 : Heinäkuu 24, 2009, 08:39:18 »

Oli tosiaan vaihtokunnossa jäähdytin.

Aika vaikeata saada pelkästään silmämääräisesti kunnon kuvaa syylarin kunnosta, kun tuo on kuitenkin sen verran ahdas paikka, mistä sitä tutkailee.

Paljon olet viime aikoina puuhastellut auton kanssa. Tuu sytyttään mullekin taas sama "rakenteluinto".... Iskee silmää
tallennettu
Antti K
Vieras
« Vastaus #80 : Heinäkuu 29, 2009, 07:08:48 »

Takalasin pyyhin alkoi piiputtamaan ja se sai nyt lähteä. 1,8 kg lähti taas painoa mäkeen.



Tarvikeliikkeiden peitelevyt tuntuvat olevan surkeata tavaraa, muovisesta korkkasi heti kierre ja metallisessa on melkoisen onneton tiiviste. Täytyy laittaa peitelevyn tiivisteeseen jotakin mömmöä, jottei vettä vuoda konttiin.

Ajettavuus on nyt melkoisen hyvä, mutta takajousituksen jäykistäminen on alkanut sykkiä mielessä. 1,3mm paksummat vääntösauvat partnerista tai 309 GTI 16 -mallin millin vahvempi kallistuksenvakaaja pitää saada jossain vaiheessa.
Huh Virnistää
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 29, 2009, 07:09:06 kirjoittanut Antti K » tallennettu
arrakis
Vieras
« Vastaus #81 : Heinäkuu 29, 2009, 07:56:48 »

Ihanko olis havaittavissa pientä mopon keulimista jo... Pyörittää silmiään Iskee silmää
tallennettu
Antti K
Vieras
« Vastaus #82 : Heinäkuu 29, 2009, 08:19:49 »

Ihanko olis havaittavissa pientä mopon keulimista jo... Pyörittää silmiään Iskee silmää

Totta, takalasin pyyhkimen poistaminen on jo melkoista tuunausta Näyttää kieltä

Auto oli vanhoilla etuiskareilla ja jousilla kivasti hivenen yliohjaava. Mutta eihän ne vanhat iskarit ihan uusia vastannut. Nyt uusilla osilla auto on jo vähän liian neutraali asfaltilla, pienellä perän jäykistämisellä voisi saada taas lisää hupikerrointa ajamiseen. Cool Karu totuus lienee se, että etuvetoisen alustan jäykistäminen pitää aloittaa taka-akselilta! Virnistää
tallennettu
arrakis
Vieras
« Vastaus #83 : Heinäkuu 29, 2009, 02:30:55 »

Ihanko olis havaittavissa pientä mopon keulimista jo... Pyörittää silmiään Iskee silmää

Totta, takalasin pyyhkimen poistaminen on jo melkoista tuunausta Näyttää kieltä

Mistään tuunauksesta ( kirosana lähinnä minulle... ) kukaan mitään puhunut, mutta ylipäätään auton värkkäämistä tarkoitin...

Olitko huomenna tulossa affenistolle? Että mennäänkö peräkanaa Lahdesjärven ABC:ltä...?
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 29, 2009, 02:32:07 kirjoittanut arrakis » tallennettu
Antti K
Vieras
« Vastaus #84 : Heinäkuu 31, 2009, 10:22:08 »

Auto säilyi ehjänä eiliseltä ahveniston reissulta. Ajaminen oli hauskempaa kuin ikinä! Eturenkaat taisi vähän kulahtaa, paineet oli mitä sattuu ja edessä taitaa olla liikaa aurausta.

http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/07/30/8143010478553239586orig.jpg
http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/07/30/8143010478553239656orig.jpg

Etujousitus (eibach+sachs) tuntuu toimivan asiallisesti, pehmeä mutta jämäkkä Hymyilee Takapää seuraa eleettömästi perässä ilman mitään huojumisia jarrutuksissa. Ajokäytös on neutraali, takapäätä voisi tosiaan aavistuksen verran jäykentää. Tähän jos löytyisi vinkkejä, niin kertokaa ihmeessä!

Pieni öljyvuoto ilmeni poislähtiessä, öljyntäyttösuppilon ja letkun välinen liitos alkoi vuotaa ja huohotusöljyä tihkui koneen päälle. Nyt liitos pitäisi olla kunnossa, vaikkakin letkun lämmitysvastuksen johtimet menevät tuosta liitoksesta letkun sisään ja heikentävät liitoksen tiiveyttä. Epävarma
tallennettu
arrakis
Vieras
« Vastaus #85 : Heinäkuu 31, 2009, 02:04:23 »

Täytyy sanoa, että sun 309 on mukava poikkeus ratapäivän kalustossa. Ja hyvinhän se kulkee..! Iskee silmää

tallennettu
Antti K
Vieras
« Vastaus #86 : Elokuu 19, 2009, 09:15:10 »

Pistetään tännekin linkki in-car kuvaan Ahvenistolta. Kamera otti hieman runkoääniä imukuppitelineen kautta, ei tuo kiesi ihan noin paljoa rämise Iskee silmää:
http://www.youtube.com/watch?v=P327SusxUQs

Tällaiselle suht kokemattomalle kuljettajalle tuo rataharjoittelu on kovin hauskaa ja opettavaista touhua.

Nesterallia käytiin katsomassa Himos2 pätkällä. Tällaisella vanhalla kalustolla oli mukava ajaa paikalle. Tulihan siellä jopa joku ihmettelemään kaljapäissään, että tällainenkin peli on vielä liikenteessä. Hienosti ne ralliautot vaan kulkee:


195/50 kumi ei ole sorateille mikään optimi, perä tuntuu luistelevan melkoisesti irtosoralla. Näyttää kieltä Vaikka eihän tuo ihmekään ole tällaisella (vakio)takajousituksella Virnistää



tallennettu
Johnyape
Vieras
« Vastaus #87 : Elokuu 19, 2009, 09:22:23 »

Ihan paras kuva. Virnistää
tallennettu
Benkku
Vieras
« Vastaus #88 : Elokuu 20, 2009, 02:14:09 »

Nesterallia käytiin katsomassa Himos2 pätkällä....

Oltiin samalla pätkällä. Mäen laella hyppyrillä (about 10.x km lähdöstä) ja mäen alla lätäkön kohdilla johon Solbergin Focuksen alapallon pultti katkesi. Liekö kuva samasta kohtaa? Maiseman perusteella ainakin vaikuttaisi olevan.
tallennettu
Antti K
Vieras
« Vastaus #89 : Elokuu 20, 2009, 06:59:35 »

Nesterallia käytiin katsomassa Himos2 pätkällä....

Oltiin samalla pätkällä. Mäen laella hyppyrillä (about 10.x km lähdöstä) ja mäen alla lätäkön kohdilla johon Solbergin Focuksen alapallon pultti katkesi. Liekö kuva samasta kohtaa? Maiseman perusteella ainakin vaikuttaisi olevan.

Kilometrejä en enää muista, mutta saattoi olla sama kohta.
Hyppyrin jälkeen oli alamäkeä ja risteys vasemmalle, tämän jälkeen loivaa ylämäkeä ja loiva vasuri, jonka jälkeen oli tuo iso lätäkkö. Me oltiin katsomassa WRC:t tuon lätäkön kohdalla ja vetomiehet sen aiemman hyppyrin alla. Hyppyrille oli jotkut rakentaneet tellingeistä korkean katselutornin  Hymyilee
tallennettu
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!