Sportpug.com Arkistofoorumi
Heinäkuu 12, 2020, 09:53:15 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 309 GTI -90 siistimistä  (Luettu 27792 kertaa)
h4nkki
Vieras
« Vastaus #60 : Maaliskuu 24, 2009, 06:34:23 »

Hei, siellä on ruvettu hifistelemään! Virnistää Iskee silmää

Kohta huomaat, että Autosolia alkaa kulua enemmän ja enemmän... Näyttää kieltä
Konehuonehan alkaa näyttää todella siistiltä. Hyvä! Jatka samaa rataa...

Joko uusia vanteita olet päässyt testaamaan oikein ajossa?
Niistä uusista vanteista 309n alla tahtois kansa nähdä kuvia!  Iskee silmää

KOmeesti kiiltää venakoppa, vois itekki kiillottaa, ku kerran yks ylimääränen on tallin lattialla.. kera GTin kepin..  Näyttää kieltä
tallennettu
Antti K
Vieras
« Vastaus #61 : Huhtikuu 06, 2009, 07:15:40 »

Hei, siellä on ruvettu hifistelemään! Virnistää Iskee silmää

Kohta huomaat, että Autosolia alkaa kulua enemmän ja enemmän... Näyttää kieltä
Konehuonehan alkaa näyttää todella siistiltä. Hyvä! Jatka samaa rataa...

Joko uusia vanteita olet päässyt testaamaan oikein ajossa?
Niistä uusista vanteista 309n alla tahtois kansa nähdä kuvia!  Iskee silmää

KOmeesti kiiltää venakoppa, vois itekki kiillottaa, ku kerran yks ylimääränen on tallin lattialla.. kera GTin kepin..  Näyttää kieltä

Eipä sitä autosolia taida muualle kulua tässä autossa, toi venakoppa oli vaan niin helppo siistiä irrallaan Virnistää
Lisää hifistely-osia sain tähän vanhaan sotaratsuun, J-PR:ltä poikkituki, STG:ltä tuliterät Eibach pro kit -25mm jouset:



Tuessa oli pikkasen pintaruostetta ja meinasin, että maalaan koko tuen.. Mutta mitäpä suotta, pieni paikkamaalaus riittänee. Hämmästyin poikkituen keveydestä, eihän se paina juuri mitään vaikka on terästä. En ruuvannut tukea vielä kiinni, mutta eiköhän se sinne sovi. :

http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/04/05/8143010478549235476orig.jpg

http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/04/05/8143010478549235454orig.jpg

Olis aika herkullinen paikka pultata tuki vielä keskeltä rintapeltiin kiinni. Tiedä sitten viitsiikö alkaa moiseen, alkaa liitos pian nitisemään häiritsevästi. Viimesestä kuvasta näkee hienosti releiden mahtavan kiinnityksen Hymyilee

Juhis lahjoitti Simons -takavaimentimen, täytyy vähän hitsata, että saa sen paikalleen. Kesärengaskelitkin alkais olemaan, niin pääsee testaan C5 vanteita ja Toyoja. Laitan kyllä sitten lisää kuvia Hymyilee
tallennettu
J-PR
Vieras
« Vastaus #62 : Huhtikuu 06, 2009, 07:28:10 »

Viimesestä kuvasta näkee hienosti releiden mahtavan kiinnityksen Hymyilee

Pari mutteria voisi laittaa niin ei pomppaa ajossa irti Hymyilee Keltainen väri sopii tuohon aika kivasti IMO. Tosin melkein ruotsinlipun värit alkaa olla...
tallennettu
Antti K
Vieras
« Vastaus #63 : Huhtikuu 06, 2009, 07:40:45 »

Pari mutteria voisi laittaa niin ei pomppaa ajossa irti Hymyilee Keltainen väri sopii tuohon aika kivasti IMO. Tosin melkein ruotsinlipun värit alkaa olla...

Virnistää Joo, täytyy laittaa mutterit kiinni.. M7 muttereilla laittaneet tehtaalla tolpat kiinni, pysyy paremmin kuin M6:lla, mutta vähemmän rautaa kuin M8.. Sama homma öljypohjan M7 pulteissa. Aattelin etukäteen, että maalaan poikkituen punaseks ilman muuta, mutta mieli muuttu, kun mallailin sitä konehuoneeseen Hymyilee
tallennettu
Antti K
Vieras
« Vastaus #64 : Toukokuu 03, 2009, 08:58:46 »

Niistä uusista vanteista 309n alla tahtois kansa nähdä kuvia!  Iskee silmää

Tuossa:

http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/05/03/8143010478550007013orig.jpg

Räyskälän ajoissa varttimaililla meni 15,969 s / 136,31 km/h, reaktion ollessa 1,450 s Virnistää.

Ihan hyvin tämä irtosi viivalta vakioksi 235 tkm ajetuksi. Ykkönen on niin pitkä, ettei tämä sudi paljoa maltillisilla kierroksilla lähdettäessä ja kolmonen riitti juuri ja juuri maaliin asti kierrosten lähennellessä rajoitinta Hymyilee Ajan perusteella koneessa on tehot lähes tallella, vaikka pakosarja onkin pikkasen halki Epävarma
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 11, 2009, 08:34:51 kirjoittanut Antti K » tallennettu
Soukka
Vieras
« Vastaus #65 : Toukokuu 03, 2009, 09:37:37 »

Nätti vehje oli kyllä livenä Näyttää kieltä

Iha hyvä aikaki noin paljo ajetuks.
tallennettu
Antti K
Vieras
« Vastaus #66 : Toukokuu 14, 2009, 01:07:53 »

Auton takapään "ohjaus" on alkanut tuntumaan hieman liialliselta "muljuamiselta". Taka-akselin takapuslia tutkin paikallaan käsikopelolla sen verran, että aika pehmeiltä ja väsyneiltä ne kumit jo tuntui. Aika on tehnyt tehtävänsä.

Tilasin sitten tällaiset kireämmät kumit, sp:n jäsenethän saa tuolta 10% alennuksen:
http://www.bakerbm.com/205.php?data=suskit205n

Osat tuli muutamasa päivässä kirjeenä kotiin mainostarran kera. Hymyilee Ihan asiallisen tuntuiset osat, gummi on aika jämäkän tuntuista, mutta joustaa kumminkin. Vielä kun kerkiäisi asentamaan nämä paikalleen. Toivottavasti auto ei ala aliohjaamaan liiaksi.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 14, 2009, 01:22:47 kirjoittanut Antti K » tallennettu
ase24ll
Vieras
« Vastaus #67 : Toukokuu 16, 2009, 11:57:04 »

Onko noissa kumeissa jokin sarjanumero kumiosassa kohokirjaimilla?
tallennettu
Antti K
Vieras
« Vastaus #68 : Toukokuu 16, 2009, 08:12:07 »

Onko noissa kumeissa jokin sarjanumero kumiosassa kohokirjaimilla?

En erottanut mitään kirjaimia tai numeroita noista kikkaleista.
tallennettu
Antti K
Vieras
« Vastaus #69 : Toukokuu 21, 2009, 04:55:04 »

Auton ostohetkellä parista releestä oli kiinnikkeet poikki ja kiinnitys tuli fiksattua viime syksynä nippusiteillä. Virnistää

Vasta nyt sain aikaiseksi parsia tuota relehässäkkää vaihtamalla releitä uusiin. Koitin rapsutella hapettumat pois ja rasvailla liittimiä. Johtosarja on edelleen melkoinen sekamelska, johtimien kuuluisi varmaan lähteä tuosta alas jotenkin siististi. Kiinnikeraudalle ja jarrutehostimelle näytettiin samalla kertaa teräsharjaa ja maalipensseliä:




Konehuonetta kevensin ennen Räyskälän kiihdytysajoa liuottimella ja painepesurilla. Ja sehän auttoi, varttimailiaika oli 0,4 s TM:n muinoin koeajamaa aikaa nopeampi. Iskee silmää
http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/05/21/8143010478550605549orig.jpg

Varsinkin sylinterikannesta irtosi kiva moskakerros. Tajusin suojata virranjakajan ennen pesua, joten vesi ei aiheuttanut mitään häiriöitä sähkövehkeisiin.
tallennettu
Antti K
Vieras
« Vastaus #70 : Heinäkuu 09, 2009, 07:50:59 »

Ymmärtääkö kukaan, mikä modi tässä on tehty 205:n LE2-Jetronic ohjaimelle?
http://pagesperso-orange.fr/JSO/39/calculagti.htm

Rakensin ohjeen mukaiset modaukset varaosa-ruiskuboksiin. Testasin boksia tänään 309:ssä, kone käy kuten ennenkin.. mutta, mutta, 6000-6500 alueelle tuntui tulleen lisää terävyyttä, aiemmin vaivannut puutuminen juuri ennen rajoitinta on poissa. Tiedä sitten mistä tuo johtuu. Harmi, etten kerennyt testaamaan tätä dynopäiväiville.
tallennettu
Antti K
Vieras
« Vastaus #71 : Heinäkuu 14, 2009, 07:51:45 »

Öljypohja päivitetty öljynvaihdon yhteydessä, vaikka eipä tuosta yhdestä läpästä ole paljon hyötyä. Pyörittää silmiään Öljypohja on ilmeisesti XU10:stä ja sopi paikalleen.




Öljynlämpöanturin paikka muuttui koneen takaa koneen eteen, liitin on erilainen ja kiinnityskierre on eri. Elikkäs sähköhommia piti tehdä. Ohmit oli molemmilla antureilla samat huoneenlämmössä ja kiehuvassa vedessä, joten orkkis mittarin toimii uudemman anturin kanssa.




Bakerin GrN taka-akselin tyynyt on nyt myös paikallaan. Vanhat olikin lähes uutta vastaavassa kunnossa ja käsikopelolta lähes yhtä jäykät. Helppo homma vaihtaa, akselia ei tarvi pudottaa kokonaan, riittää että löysää etummaisia kiinnikkeitä.




J-PR:n vanha OMP:n poikkituki meni kanssa paikalleen ongelmitta:




Moottorin tukikumille tuli paksuhko shimmi  Virnistää




Ja pakoputken kiinnityksiin rakensin ralli-henkiset varmistimet korialuslevyistä ja sokista  Cool




Termarin vaihdoin kanssa takaisin 83 asteiseen jottei kone kuumia kesällä liikaa kovemmassa ajossa. Auton käytös pikaisen testilenkin jälkeen mutkassa aavistuksen verran aikaisempaa rauhallisempi, lieneekö syy takapään kumityynyissä, poikkituessa vai silkkaa placeboa.. Iskareita en kerennyt vaihtaa eteen, alkuperäisillä 20v vanhoilla mennään edelleen. Virnistää Lauantain pöristelyjä odotellessa Iskee silmää
tallennettu
arrakis
Vieras
« Vastaus #72 : Heinäkuu 14, 2009, 08:53:03 »

Antti on taas ahkerana ollut! Hyvä hyvä!

Kaikkea järkevää olet saanut aikaan ja pösö näyttää hyvältä. Tuo varttimailiaika on jotenkin käsittämättömän hyvä, kun ottaa huomioon, että vakio tekniikka.

Näitä kuvan kera toteutettuja projekteja on muuten mukava lukea.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 14, 2009, 08:53:30 kirjoittanut arrakis » tallennettu
Cacadu
Vieras
« Vastaus #73 : Heinäkuu 14, 2009, 08:57:02 »

Öljypohja päivitetty öljynvaihdon yhteydessä, vaikka eipä tuosta yhdestä läpästä ole paljon hyötyä. Pyörittää silmiään Öljypohja on ilmeisesti XU10:stä ja sopi paikalleen.

Hyvältä näyttä, pikku ot. myös 2.1td:ssä on samanmoinen öp.  Iskee silmää
tallennettu
Antti K
Vieras
« Vastaus #74 : Heinäkuu 15, 2009, 08:52:45 »

Lukkopellin käytin irti ja maalasin ulkona jollain isän vanhalla jämämaalilla käyttäen massaruiskua.. nopea peli maalata ja tuuli ei haittaa, jälki on tietty hieman krouvia, mutta parempi kuin pensselillä Hymyilee leveästi
http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/07/14/8143010478552589815orig.jpg

Pissapojan säiliössä oli paksu kerros vahamaista kotelosuojaa, ne sai lähteä veke.

Tuo varttimailiaika on jotenkin käsittämättömän hyvä, kun ottaa huomioon, että vakio tekniikka.

Näitä kuvan kera toteutettuja projekteja on muuten mukava lukea.

Valmistaja ilmoittaa 15,8 s, siihen ei ihan päässyt. Irtoaahan tuo vakiona yllättävän hyvin viivalta, siihen lienee useampi syy:
-edessä on pehmeä jousitus -> vetopitoa
-takana jäykkä jousitus -> painonsiirtymä pysyy kurissa
-pitkä ykkönen riittää 70 km/h paikkeille eikä jaksa sutia paljoa
-vaihteet nopeita vaihtaa ja kierrokset eivät tipu tehoalueelta

Ja kyllähän tuo vähän huvittaa kanssaihmisiä, kun pitää olla kuvaamassa joka ikinen uusittu nippeli Hymyilee

Hyvältä näyttä, pikku ot. myös 2.1td:ssä on samanmoinen öp.  Iskee silmää

OK, romikselta tuon hain, eikä ole tietoa mistä laitteesta tuo on. Öljypojan alaosa on hieman eri kulmassa, paikallaan ollessaan autoon nähden paremmin vaaterissa. Pumpun kohdalla pohja on kuitenkin samalla korkeudella. Öljyä menee nyt hieman enemmän kuin vakion öp:n kanssa, 5 litran pönttö motulia ei riittänyt mittatikun ylärajalle Näyttää kieltä Noh, pysyypä öljy pari astetta viileämpänä Iskee silmää
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!