Benkku
Vieras
|
 |
« Vastaus #90 : Elokuu 20, 2009, 11:49:23 » |
|
Hyppyrille oli jotkut rakentaneet tellingeistä korkean katselutornin  Sama paikka. ps. 'katselutornit' (joita kyseissäkin maastossa näytti olevan muutamia) ovat metsämiesten 'passitorneja'.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Antti K
Vieras
|
 |
« Vastaus #91 : Elokuu 21, 2009, 07:02:12 » |
|
Hyppyrille oli jotkut rakentaneet tellingeistä korkean katselutornin  Sama paikka. ps. 'katselutornit' (joita kyseissäkin maastossa näytti olevan muutamia) ovat metsämiesten 'passitorneja'. Hittolainen, olisin kyllä morjestanut, jos olisin huomannut. Hirvitorniksi mäkin sen oletin olevan, kunnes tyypit todellakin purki koko rakennelman osiin viimeisten vetomiesten aikana. 
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Gunther185
Vieras
|
 |
« Vastaus #92 : Elokuu 23, 2009, 09:03:02 » |
|
Tota pakoputken sokka/prikka viritystä vois harkita omaaki kärryy. Näitä kuvan kera toteutettuja projekteja on muuten mukava lukea.
Tuo on niin totta. 
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Antti K
Vieras
|
 |
« Vastaus #93 : Syyskuu 06, 2009, 07:02:00 » |
|
Pakosarja on ollut halki ykkössylinteriltä ja ehjä pakosarja on ollut hankittuna, joten pitäähän sitä lähteä vaihtamaan.  Vanhat pakosarjan mutterit olivat kulahtaneella 10mm kannalla. Suurimman osan sai auki pinnapultteineen 3/8" (~9,5mm) avaimella. Pari mutteria korkkasi, joten niihin piti hitsata uusi mutteri kylkeen ja vääntää auki. Uudet kiinnitystarpeet löytyi Osa-Shopista (Opel -kamaa) kohtuulliseen 0,5€ kappalehintaan, M8x45 pinnapultit ja kuparipäällysteiset lukkomutterit:  Pakosarjan lähdöt ovat vakiona vain hieman pakokanavaa suuremmat, joten siistin lähtöjä varovasti. Porras kasvoi siinä samalla hitusen, joka taas pitäisi vähentää kaasun takaisin virtausta. http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/pub/2009/09/06/8143010478554658935web_0.jpgDownpipen välilevyssä oli alkavaa "leviämistä", joten hitsasin välilevyn pellit yhteen. Samalla tuli paikka lambdalle, 18x1,5 mutteri. http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/pub/2009/09/06/8143010478554658889web_0.jpghttp://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/pub/2009/09/06/8143010478554658849web_0.jpg"Homemade" lämpöpelti tuli suojaamaan ilmanputsarikoteloa liialta lämmöltä. Koeajon perusteella kotelo ei lämpene enää polttavan kuumaksi.  Rikkinäinen pakkivaloanturi piti vaihtaa ehjään, samalla oli helppo lurauttaa anturin lävestä uudet öljyt lootaan (2 litraa Total BV 75W80): http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/pub/2009/09/06/8143010478554658979web_0.jpgSaattaapi olla, että tuo romu kulkee taas hitusen paremmin, tuskin pakosarjan ehjääminen ainakaan tehoja vähensi 
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Cacadu
Vieras
|
 |
« Vastaus #94 : Toukokuu 30, 2010, 08:03:53 » |
|
Mites tämä vehje voi nykyisin?  edit. Oliko tämä muuten kattivehje? mietin vaan noita sun varttimaili aikojas..
|
|
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 30, 2010, 08:45:17 kirjoittanut Cacadu »
|
tallennettu
|
|
|
|
TRapW
Vieras
|
 |
« Vastaus #95 : Toukokuu 30, 2010, 09:22:23 » |
|
Ei ole katti peli.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Cacadu
Vieras
|
 |
« Vastaus #96 : Toukokuu 30, 2010, 11:12:12 » |
|
Ei ole katti peli.
Sittenhän tämä on hidas.  Vrt. tohon omaan 5d ponttooniin joka varmasti painaa enemmän kuin 3d, myös vapari hörsimässä ilmaa suoraan pakosarjan päältä. Mittarissakin 350tkm 
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Antti K
Vieras
|
 |
« Vastaus #97 : Toukokuu 30, 2010, 12:03:19 » |
|
Joo, hidashan tää on, tehoja on jossakin kateissa. Sytytyksen säätimiä koitin herkistellä, se kait auttoi jotain. Kone kiertää nyt 6500 mittariin, ennen papatusta.. Mittailin puhelimella, että 0-100 menee tosi loivaan ylämäkeen 9 sekkaa, ei hyvä. Olisko vinkkejä, mikä voisi olla syynä? Voipi olla, että kytkin tarvis vaihtaa uuteen, toi saattaa luistaa hieman ja on luultavimmin saanut kärsiä öljystä ja pakkasnesteestä matkan varrella.  Jarruja oon vähän huoltanut, eli: -satuloiden putsaus ja maalaus -kaikki jarrupalat uusittu -automaalta uudet vaijerit ja kilvet taakse http://rulla.kuvaboxi.fi/mediaobjects/pub/2010/05/16/8143010478559722645web_0.jpgMörinäpöntön laitoin, kun kerran ilmaiseksi sain  Vähän piti askarrella liitoksen ja ulostulon kanssa. http://rulla.kuvaboxi.fi/mediaobjects/pub/2010/05/16/8143010478559722655web_0.jpghttp://rulla.kuvaboxi.fi/mediaobjects/pub/2010/05/16/8143010478559722670web_0.jpg
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
J-PR
Vieras
|
 |
« Vastaus #98 : Toukokuu 30, 2010, 02:26:16 » |
|
Kyllä siellä kelpaa rassata kun on montut ja kaikki  On se nätti kun satulan selkäosa ja kilvet on maalattu tollalailla. Millä menetelmällä puhdistit satulat?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Antti K
Vieras
|
 |
« Vastaus #99 : Toukokuu 30, 2010, 05:04:48 » |
|
Kyllä siellä kelpaa rassata kun on montut ja kaikki  On se nätti kun satulan selkäosa ja kilvet on maalattu tollalailla. Millä menetelmällä puhdistit satulat? Kyllä tuosta metrin pituiselle jannulle mitoitetusta montustakin on apua.  Satulat otin ihan ruuvipenkkiin ja päästin siinä rälläkän ja porakoneen teräsharjalaikalla.. ei oikein päässyt ajan kanssa tekemään, kun auto on päivittäisessä ajossa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Antti K
Vieras
|
 |
« Vastaus #100 : Elokuu 16, 2010, 07:29:04 » |
|
Laitetaanpas vanhalle foorumille vielä jotain.. Eli Pösöstä hajosi vaihdelaatikko, pikkurattaat irtosi ja rikkoi tasauspyörästön kotelon: http://helkkarin.kuvat.fi/kuvat/309+GTI/10082010+060.jpgKytkinhän on ollut tässä autossa aivan lopussa jo pitemmän aikaa, nyt on aika vaihtaa sekin: http://helkkarin.kuvat.fi/kuvat/309+GTI/10082010+080.jpghttp://helkkarin.kuvat.fi/kuvat/309+GTI/10082010+078.jpgKakslitrasen startti olisi tarkoitus vaihtaa samalla: http://helkkarin.kuvat.fi/kuvat/309+GTI/10082010+075.jpgElintenluovuttajaksi hain foorumilaiselta tällaisen -90 käyttöönotetun 1.6 GT-injectionin: http://helkkarin.kuvat.fi/kuvat/309%20GT-i/etuviisto.JPGhttp://helkkarin.kuvat.fi/kuvat/309%20GT-i/konehuone.JPGKoeajon perusteella tässä on uudemman 1.6 GTI:n laatikko, eli 1.9 GTI:n vaihteet pitkällä ykkösellä ja 1.6 GTI:n tiheä perä. Muutenkin tämä yksilö tuntui hyvältä ajettavalta, ohjaus ja alusta on kohtuullisessa tikissä. Moottorikin vetää ilman nykimistä ja antaa mukavasti kiihtyvyyttä 5000-6500 rpm alueella. Laatikot on nyt nyt irrotettu molemmista autoista, jos jollain on hyviä vinkkejä laatikon paikalleen laittoon, niin ohjeet ovat tervetulleita  edit: Vauhtipyörien painot oli suunnilleen: XU9JA 7,0 kg ja XU5JA 6,3 kg, arvatkaa kumman laitoin kiinni..
|
|
« Viimeksi muokattu: Elokuu 17, 2010, 09:16:57 kirjoittanut Antti K »
|
tallennettu
|
|
|
|
Antti K
Vieras
|
 |
« Vastaus #101 : Elokuu 20, 2010, 08:00:25 » |
|
Uusi laatikko ja kytkin meni paikalleen nätisti ja auto on taas ajossa. Tiheämpi perä tuntuu ajossa veikeältä, auto tuntuu kiihtyvän paljon paremmin, vaikka tuskin suoritusarvot todellisuudessa muuttuvat juurikaan. Ajofiilis on yhdistelmä 1.6 GTi:n jatkuvaa kepitystä ja 1.9 GTi:n vääntöä  Nopeusmittari lakkasi toimimasta, olisikohan vaijeri päässyt irti mittariston päästä  XU10 välitetty startti pyörittää konetta asiallisesti. Tuo sopi muuten paikalleen, ainoastaan ohjaussähkön liitin piti vaihtaa lattaliittimestä rengasliittimeen. edit: Nopeusmittari korjattu, vaijeri ei mennyt pyöritysrattaan läpeen kunnolla. Epoksilla paikatun paisarin vaihdoin myös ehjään, purkuautoon oli sekin uusittu 
|
|
« Viimeksi muokattu: Elokuu 24, 2010, 07:31:36 kirjoittanut Antti K »
|
tallennettu
|
|
|
|
|