Sportpug.com Arkistofoorumi
Toukokuu 25, 2020, 03:52:26 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Nykäisy moottorijarrutuksessa  (Luettu 7443 kertaa)
309 Tunig
Vieras
« : Marraskuu 25, 2008, 04:04:05 »

Nyt on tehnyt jo pidemmän aikaan sellaista ongelmaa.
 Vihainen
Esim.
Ajaa kaupunki vauhtia 5okm/h nelosella ja löysää kaasun, niin auto nytkähtää kierrosten ollessa n.1800-2200.(kenguru ilmiö)

Saman tekee joka vaihteella.kylmällä tai lämpimällä moottorilla.

Kaasua painettaessa ei mitään nykimistä. Hymyilee

Mistä vikaa etsimään?
tallennettu
Soukka
Vieras
« Vastaus #1 : Marraskuu 25, 2008, 05:43:30 »

Konepleti auki ja vääntelet kaasua niin jos kone heiluu niin tukikumit, ite voisin tuota veikata kun emännän citikka harrastaa samaa ja siitä on alimmainen kumi ilmesesti menossa.
tallennettu
309 Tunig
Vieras
« Vastaus #2 : Marraskuu 25, 2008, 07:30:46 »

Konepleti auki ja vääntelet kaasua niin jos kone heiluu niin tukikumit, ite voisin tuota veikata kun emännän citikka harrastaa samaa ja siitä on alimmainen kumi ilmesesti menossa.

Kyllähän se kone heiluu aina jonkin verran.
tallennettu
309 Tunig
Vieras
« Vastaus #3 : Marraskuu 25, 2008, 09:14:32 »

Voisiko vika olla tuossa kaasuläpän asentoanturissa, jos se puottaa moottorin liian aikaisin tyhjäkäyntitilaan Huh

Onkohan kalliskin osa?
tallennettu
Jucca^
Vieras
« Vastaus #4 : Marraskuu 25, 2008, 09:40:44 »

Voisiko vika olla tuossa kaasuläpän asentoanturissa, jos se puottaa moottorin liian aikaisin tyhjäkäyntitilaan Huh

Onkohan kalliskin osa?

Mulla on 406:ssa samaa vikaa ja ECU heittää koko ajan tota kaasuläpän asentotunnistimen vika koodia.. toivon että iteltä lähtee se vika kun vaihdan sen osan ens kuussa Hymyilee leveästi

Olikohan osan hinta motonetissä jossain 40-50e välillä.
tallennettu
309 Tunig
Vieras
« Vastaus #5 : Marraskuu 26, 2008, 03:23:49 »

Voisiko vika olla tuossa kaasuläpän asentoanturissa, jos se puottaa moottorin liian aikaisin tyhjäkäyntitilaan Huh

Onkohan kalliskin osa?

Mulla on 406:ssa samaa vikaa ja ECU heittää koko ajan tota kaasuläpän asentotunnistimen vika koodia.. toivon että iteltä lähtee se vika kun vaihdan sen osan ens kuussa Hymyilee leveästi

Olikohan osan hinta motonetissä jossain 40-50e välillä.

Citikalla maksoi tuo osa 63€ ja pösöllä 115€.

Tällä viikolla ppitäis osan saapua citikalta.
Sanoi pösöllä mies ettei saisi antaa noita citikan varaosanum. mutta samoi sitten että pitäähän asiakkaita palvella Iskee silmää
tallennettu
Jucca^
Vieras
« Vastaus #6 : Marraskuu 26, 2008, 04:04:04 »

Kerrothan myös sitten kuinka kävi osan vaihdon jälkeen? Iskee silmää
Tapahtuiko muutosta yhtään  Cool
tallennettu
309 Tunig
Vieras
« Vastaus #7 : Marraskuu 26, 2008, 04:36:55 »

Kerrothan myös sitten kuinka kävi osan vaihdon jälkeen? Iskee silmää
Tapahtuiko muutosta yhtään  Cool

Juu, toki Virnistää
tallennettu
jeroo
Vieras
« Vastaus #8 : Marraskuu 27, 2008, 11:41:07 »

Itselläni on hieman samaa vikaa 205 1.6GTi:ssä. Nykäisee kylläkin aina kaasusta irroitettaessa ja välillä painaessa, riippuu jalan herkkyydestä.
Koitin kaasuläppäkytkintä säätää, nyt se naksahtaa kaksi kertaa, eli molemmissa ääripäissä, mutta eipä siltä ongelma hävinnyt.
Ihan kuin tuo nykäisy tuntuisi polkimessakin Huh
tallennettu
ICo
Vieras
« Vastaus #9 : Marraskuu 27, 2008, 12:35:30 »

Itsellä tekee myös sellaista, että kun laskee kaasun irti niin täräyttää turhan nopeasti moottorijarrutukselle. Saa itse höllätä sitä varovasti. Ruuhkassa ajo on yhtä h***ettiä. Tuntuu, että ecu ei osaa päättää pitääkö antaa pienillä kierroksilla kakkua vai ei. Semmosta rytkytystä. Sitten, jos ajaa isommalla vaihteella eli vedättää niin toimii paremmin. 1 tai 2-vaihteella ajettaessa esim 2000-3000 väliä tasakaasulla ei mene tasaisesti vaan nypyttää vähän. En oikein tiedä onko tämä sitten ominaisuus vai vika? Maantie ajossa ja muutenkin valoista kiihdyttäessä ei tunnu olevan mitään vikaa. Tosin kerran kesällä auto teki niin, että ei meinannut lähteä käyntiin sai sahata ja sahata. Sitten kun lähti käyntiin koitin sammuttaa ja uutta starttia ja yhtä vaivalloisesti lähti. Tungin purkin jotain ruiskusuuttimien puhdistusainetta eikä ole kyllä sitä tehnyt enää kertaakaan. Tulpat on vaihdettu bilteman eyquem F3+1 mallisiin kesällä, eikä näillä ole oikeastaan mitään toiminnallista eroa boschiin nähden. Moottorin vikavaloja ei ole sytyttänyt. Eli tuskin on mitään koodejakaan muistissa? Tuo puolayksikkö kävi kyllä mielessä, jos siinä olisi jotain hämärää, mutta ei sitäkään viitsi ihan vaan kokeilumielellä ostaa.

Kone on siis XU7JP4
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 27, 2008, 12:38:59 kirjoittanut ICo » tallennettu
Jucca^
Vieras
« Vastaus #10 : Marraskuu 27, 2008, 12:59:58 »

Itsellä tekee myös sellaista, että kun laskee kaasun irti niin täräyttää turhan nopeasti moottorijarrutukselle. Saa itse höllätä sitä varovasti. Ruuhkassa ajo on yhtä h***ettiä. Tuntuu, että ecu ei osaa päättää pitääkö antaa pienillä kierroksilla kakkua vai ei. Semmosta rytkytystä. Sitten, jos ajaa isommalla vaihteella eli vedättää niin toimii paremmin. 1 tai 2-vaihteella ajettaessa esim 2000-3000 väliä tasakaasulla ei mene tasaisesti vaan nypyttää vähän. En oikein tiedä onko tämä sitten ominaisuus vai vika? Maantie ajossa ja muutenkin valoista kiihdyttäessä ei tunnu olevan mitään vikaa. Tosin kerran kesällä auto teki niin, että ei meinannut lähteä käyntiin sai sahata ja sahata. Sitten kun lähti käyntiin koitin sammuttaa ja uutta starttia ja yhtä vaivalloisesti lähti. Tungin purkin jotain ruiskusuuttimien puhdistusainetta eikä ole kyllä sitä tehnyt enää kertaakaan. Tulpat on vaihdettu bilteman eyquem F3+1 mallisiin kesällä, eikä näillä ole oikeastaan mitään toiminnallista eroa boschiin nähden. Moottorin vikavaloja ei ole sytyttänyt. Eli tuskin on mitään koodejakaan muistissa? Tuo puolayksikkö kävi kyllä mielessä, jos siinä olisi jotain hämärää, mutta ei sitäkään viitsi ihan vaan kokeilumielellä ostaa.

Kone on siis XU7JP4

Samat oireet itsellä ilman sammumisia Hymyilee leveästi

Puolayksikköö oon itekkin miettiny mutta uus oli kai jotain 188e niin ei todellakaan viitti vaan kokeiluks ostaa  Cool

Käytin myös koneessani STP:n suuttimien puhdistus aineet mutta melko turhaan... Ehkä vähän tuli lisää vääntöjä alakierroksille mut nyppiminen jatkuu..

Tänään kävin Automaasta kysymässä itelle sitä kaasuläpän asentotunnistinta ja hinta oli taas kohallaan! 150e! Kuka hullu semmosia maksaa  Virnistää
tallennettu
ICo
Vieras
« Vastaus #11 : Marraskuu 28, 2008, 02:16:16 »

Itsellä tekee myös sellaista, että kun laskee kaasun irti niin täräyttää turhan nopeasti moottorijarrutukselle. Saa itse höllätä sitä varovasti. Ruuhkassa ajo on yhtä h***ettiä. Tuntuu, että ecu ei osaa päättää pitääkö antaa pienillä kierroksilla kakkua vai ei. Semmosta rytkytystä. Sitten, jos ajaa isommalla vaihteella eli vedättää niin toimii paremmin. 1 tai 2-vaihteella ajettaessa esim 2000-3000 väliä tasakaasulla ei mene tasaisesti vaan nypyttää vähän. En oikein tiedä onko tämä sitten ominaisuus vai vika? Maantie ajossa ja muutenkin valoista kiihdyttäessä ei tunnu olevan mitään vikaa. Tosin kerran kesällä auto teki niin, että ei meinannut lähteä käyntiin sai sahata ja sahata. Sitten kun lähti käyntiin koitin sammuttaa ja uutta starttia ja yhtä vaivalloisesti lähti. Tungin purkin jotain ruiskusuuttimien puhdistusainetta eikä ole kyllä sitä tehnyt enää kertaakaan. Tulpat on vaihdettu bilteman eyquem F3+1 mallisiin kesällä, eikä näillä ole oikeastaan mitään toiminnallista eroa boschiin nähden. Moottorin vikavaloja ei ole sytyttänyt. Eli tuskin on mitään koodejakaan muistissa? Tuo puolayksikkö kävi kyllä mielessä, jos siinä olisi jotain hämärää, mutta ei sitäkään viitsi ihan vaan kokeilumielellä ostaa.

Kone on siis XU7JP4

Samat oireet itsellä ilman sammumisia Hymyilee leveästi

Puolayksikköö oon itekkin miettiny mutta uus oli kai jotain 188e niin ei todellakaan viitti vaan kokeiluks ostaa  Cool

Käytin myös koneessani STP:n suuttimien puhdistus aineet mutta melko turhaan... Ehkä vähän tuli lisää vääntöjä alakierroksille mut nyppiminen jatkuu..

Tänään kävin Automaasta kysymässä itelle sitä kaasuläpän asentotunnistinta ja hinta oli taas kohallaan! 150e! Kuka hullu semmosia maksaa  Virnistää

Juu siis ei tuo ole kertaakaan sammunut. Sen yhden päivän oli vaan vaikea saada käyntiin, mutta kun lähti käyntiin kävi kun ei olisi mitään vikaa. Tänään kävin juuri tankkaamassa ja tuolla reissulla ei huomannut taas missään mitään vikaa. Se on vaan se ryömittäminen mikä on vähän hankalaa. Ei tahdo jellona pysyä näköjään paikoillaan.

Motonetistä löytyi tälläinen osa: 306 1,8-16V 85kW Kaasuläppäsäädin. . . . . . . . . . . . .  28-1421    49.90

Onkohan kyseessä sama osa? TPS eli Throttle Position Sensor ilmeisesti? Eihän siellä muita säätimiä ole?
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 28, 2008, 02:23:39 kirjoittanut ICo » tallennettu
Jucca^
Vieras
« Vastaus #12 : Marraskuu 28, 2008, 06:20:45 »

kyllä se tuo pitäisi olla ja jos oikein muistan niin 1.8 ja 2.0 oli ainakin samat osat Näyttää kieltä
tallennettu
309 Tunig
Vieras
« Vastaus #13 : Marraskuu 28, 2008, 07:22:47 »

Perkl..

Vaihdoin tuon tyhjäkäyntimoottorin ja putsailin niitä anturin liittimiä ja otin akun kengän pariks tuntii irta ja kuinka ollakaan vika hävis ihan kokonaan.

Nyt jäi tuo kaasuläppäpotikka vaihtamatta, tuli ostettuu varmaan se ihan turhaan Järkyttynyt
tallennettu
Jucca^
Vieras
« Vastaus #14 : Marraskuu 29, 2008, 03:35:24 »

Pitääkin jostain koittaa metsästää semmonen ja kokeilla kans Hymyilee leveästi
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!