Sportpug.com Arkistofoorumi
Toukokuu 25, 2020, 02:53:04 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Nykäisy moottorijarrutuksessa  (Luettu 7441 kertaa)
ICo
Vieras
« Vastaus #15 : Marraskuu 29, 2008, 04:34:51 »

Pitääkin jostain koittaa metsästää semmonen ja kokeilla kans Hymyilee leveästi

Sen karanhan pystyy myös puhdistamaan. Ei kai sitä heti kannata mennä vaihtamaan? Ei sekään taida ihan halvimmasta päästä kuitenkaan olla?
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 29, 2008, 04:35:04 kirjoittanut ICo » tallennettu
Jucca^
Vieras
« Vastaus #16 : Marraskuu 29, 2008, 05:22:30 »

Pitääkin jostain koittaa metsästää semmonen ja kokeilla kans Hymyilee leveästi

Sen karanhan pystyy myös puhdistamaan. Ei kai sitä heti kannata mennä vaihtamaan? Ei sekään taida ihan halvimmasta päästä kuitenkaan olla?

Mä putsasin sen jo yks kerta mut ei auttanu sillon  Epävarma
tallennettu
ICo
Vieras
« Vastaus #17 : Joulukuu 12, 2008, 11:44:38 »

http://www.carclinicmagazine.com/peugeot_206__306_1_4_litre_ecu.html

Löysin tuollaisen kun selailin tietoa tuosta sagem sl96 ecusta ja ilmeisesti tuo alkuperäinen puolayksikkö antaa jännitepiikkejä eculle ja aikanaan tuhoaa sen. Mitähän mahtaa maksaa tämä korvaava bougicord puolasysteemi? Kai se täytyy varmaan jossain vaiheessa päivittää. Motonetissä on myynnissä 149e hintaan joku yksikkö, mutta minkäs valmistajan tämä sitten on?

Niin ja tosiaan tätä XU7JP4 mallia on tullut myös boschin yksiköllä ulos. Serviceboxin mukaan tässä kuitenkin olisi Sagemin ohjaus.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 12, 2008, 11:48:42 kirjoittanut ICo » tallennettu
Jucca^
Vieras
« Vastaus #18 : Joulukuu 17, 2008, 12:21:33 »

Noniin tyhjäkäyntimootorin vaihdoin eilen ja siihen loppu nykiminen Iskee silmää On muuten suhteellisen luksusta ajella kun ei nytkyttele enää  Virnistää
tallennettu
ICo
Vieras
« Vastaus #19 : Kesäkuu 29, 2009, 03:44:20 »

Pistin pokkana vaan ostaen motonetistä uuden puolajakaja/kannen tai mikä härveli nyt onkaan.

Meneminen tasaantui kummasti. Koittelin tuossa ajella 1-2 vaihteella hiljaista "ruuhkavauhtia" ja kyllä se paljon nätimmin meni eikä rytkyttänyt. Ykkösellä hieman jos painaa nopeammin kaasua ja se on siinä kohdassa missä se joko katkaisee syötön tai antaa niin hieman tietysti nypyttää kun ei tiedä mennäkö vai ei, mutta se on vissiin ihan normaalia.

 Nätillä kaasun lisäämisellä ja hölläämisellä meni ykkösvaihteellakin ihan nätisti. Nypyttäminen kiihdyttäessä hävisi. Nypytti vielä motonettiin ajaessani.

V**tumaisin ominaisuus oli ehkä valoista lähdettäessä kytkintä nostaessa ja kaasua painaessa nykäisi lähes aina. Oli vähän samanlainen fiilis kun ei olisi antanut tarpeeksi kaasua ja nostanut kytkimen hieman liian nopeasti ilman sammumista. Se ominaisuus näytti hävinneen. Pitäisi varmaan vielä repiä akun kenkä irti, että ecu pääsisi hakemaan kunnolla uudet arvot.

Kierrosten pieni vaeltelu kuitenkin säilyi kierroksia pidettäessä esim 2krpm kohdalla. Tosin sekään ei ole enää läheskään niin paha mitä se oli. Välillä piti neulan kumminkin ihan hyvin paikallaan.

Seuraavaksi voisi vaihtaa sen kaasuläppäpotikan. Ajattelin aloittaa kalliimmasta osasta ihan sen vaihtamisen helppouden takia. Ja onpahan varalla jos tuo uusi joskus paukkuu tms.

Ainiin tuo motonetin osa on Valeon. Serviceboxin mukaan automaalla olisi ollut euron halvempi tuo osa, mutta siinä ei ilmeisesti tule tulpanhatut mukaan? Ainakin jos räjäytyskuvaan on uskomista. Siinä ne hatut oli erikseen ja aika hinnakkaita muistaakseni.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 29, 2009, 03:48:07 kirjoittanut ICo » tallennettu
309 Tunig
Vieras
« Vastaus #20 : Elokuu 17, 2010, 02:06:30 »

Ei ole näköjään pitkäikäisiä nuo tyhjäkäyntimoottorit, alkoi kuukausi sitten taas tekemään tuota ongelmaa.

Tänään löysin uuden osan/päivän käytetyn 20€ ja ongelma hävisi taas. Virnistää
Mikään puhdistus ei enää auttanut.

Mikä piru noita syö Huh
Edellinen vaihdettu 28.11.08
« Viimeksi muokattu: Elokuu 17, 2010, 02:07:23 kirjoittanut 306 Tuning » tallennettu
atsinisalo
Vieras
« Vastaus #21 : Elokuu 17, 2010, 02:31:35 »

Talvi/syksyhän niitä syö Nolostunut
Kun on siinä kaasuläppä kotelon alapinnalla kiinni niin 0 asteen lämpötilan molemmin puolin se läppiskotelo "kerää" kosteutta sisäänsä. Vesi siis lilluu sen potikan tiiviste O-renkaan päällä , ja sitten kun et aja niin se moottori ja vedet/kosteus jäätyy ja rikkoo pikkuhiljaa sen tiivisterenkaan päästäen sitä vettä sinne potikan sisään.

Näin se on!
« Viimeksi muokattu: Elokuu 17, 2010, 02:32:00 kirjoittanut AS16 » tallennettu
309 Tunig
Vieras
« Vastaus #22 : Elokuu 17, 2010, 05:40:05 »

Talvi/syksyhän niitä syö Nolostunut
Kun on siinä kaasuläppä kotelon alapinnalla kiinni niin 0 asteen lämpötilan molemmin puolin se läppiskotelo "kerää" kosteutta sisäänsä. Vesi siis lilluu sen potikan tiiviste O-renkaan päällä , ja sitten kun et aja niin se moottori ja vedet/kosteus jäätyy ja rikkoo pikkuhiljaa sen tiivisterenkaan päästäen sitä vettä sinne potikan sisään.

Näin se on!

Mutta nyt kyse oli siitä tyhjäkäyntimoottorista Iskee silmää
tallennettu
atsinisalo
Vieras
« Vastaus #23 : Elokuu 18, 2010, 05:24:01 »

Sori joo Virnistää Virnistää
Minä kerroin näköjään kaasuläppäpotikasta Epävarma
Ja muut ihan muusta (tälläkertaa ei tosin lehmästä).


Eiköhän sen tyhjäkäyntimoottorin/säätimen tuhoa pikkuhiljaa se ruskea majoneesi mistä olemme varsin hyvin tietoisia , yllätys , talvi/syysaikoina.
Täynnä sitä öljypashaahan/karstoittunutta sitä itseään ne säätimet aina on ja ihme että niinkin kauan aikaa pysyvät kunnossa.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 18, 2010, 05:29:35 kirjoittanut AS16 » tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!