Sportpug.com Arkistofoorumi
Kesäkuu 17, 2019, 02:31:45 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Original 405 Mi16 - pelastus projekti  (Luettu 16949 kertaa)
SamuP
Vieras
« Vastaus #15 : Lokakuu 05, 2009, 05:09:53 »

Hmm, no enpäs olisi uskonut että orkkis 15" ei mahtuisikaan. Niissähän on tosiaan ET29 ja 406:n vanteissa on ET18. Pitääkin sovittaa Mi:n vannetta isukin 406:een, sillähän se selviää. (siinä on nuo 283mm jarrut).
tallennettu
sami81
Vieras
« Vastaus #16 : Lokakuu 05, 2009, 07:25:14 »

283mm levyillä + niiden satuloilla menee 15" heittämällä paikalleen, jos ET on kohdillaan.
tallennettu
abject
Vieras
« Vastaus #17 : Lokakuu 05, 2009, 09:19:56 »

15' Mi:n vanteet eivät ainakaan sovi T16 jarrujen kanssa.
tallennettu
SamuP
Vieras
« Vastaus #18 : Lokakuu 09, 2009, 09:42:28 »

Jep, ei mahdu Mi:n 15" 283mm jarrujen kanssa.. Epävarma
Sattuisikohan nuo 57mm sylinterit mennä 266mm levyjen ja satuloiden kanssa? Pyörittää silmiään

Luin joskus että 406:n käsijarruvaijerit sattuu pienellä modifikaatiolla nelikkoon jossa satulat on ylösalaisin? Oliko se niin? Ajatuksena oli tällä modifikaatiolla pidentää käsijarrun ikää..

Lueskelinkin jo tämän linkin: www.sportpug.com/Mi16x4 -90_käsijarruvaijerit
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 09, 2009, 10:46:04 kirjoittanut Samup » tallennettu
sami81
Vieras
« Vastaus #19 : Lokakuu 09, 2009, 01:20:49 »

Mulla on yksi ajatus miten saada toimivat takasatulat. Tuohon käy yhden toisen auton satulat bolt-on ja ko. satuloissa kässärisysteemi on toteutettu " hiukka" fiksummin. Asiasta lisää kun saadaan satulat kasaan ja kerkeän sovittamaan paikalleen. Hymyilee
tallennettu
SamuP
Vieras
« Vastaus #20 : Lokakuu 09, 2009, 04:21:12 »

Ostin sitte iha normi vaijerit, tapellaan sitten joskus myöhemmin jumivien käsijarrujen kanssa.  Pyörittää silmiään
tallennettu
SamuP
Vieras
« Vastaus #21 : Lokakuu 11, 2009, 07:19:19 »

Nyt on jakopääkin kasattu, konehuoneesta puuttuu akku ja muutama bensaletku. Autosta puuttuu vielä jarruputket, eiköhän nekin tule ensi viikolla asennettua.

Pitänee linkittää muutama lähempi kuva auton tän hetkisestä kunnosta. Pientä sanomista maalipinnassa, lähinnä helmoissa, mutta pitää ottaa huomioon että auto liki 22vuotta vanha ja mittarissa liki 260tkm. Auto vaihtoi huimaan 100€ hintaan omistajaa Hymyilee









Autossa on nyt apukuskin puolle asennettu 40mm madallusjousi, toista puolta ei ole ehtinyt.

Suunnitelmissa: Listoista alaspäin maalarille maalattavaksi. Pitää vähän tiedustella kavereiden kavereita..
 Poppipuolelle tulee 406:n peruja oleva Spl Dynamics 6-kanavainen, Peerlessin 3" keskiäänet ja Dls diskantit kojelaudalle suunnattuna tai sitten A-pilariin, jotkuu hyvät midit, Alpinen soitin ja Herzin 12" subi konttiin.

Sattuuko puskuriin mitkään lisäpitkät lähelle ja siististi?
tallennettu
SamuP
Vieras
« Vastaus #22 : Marraskuu 16, 2009, 04:10:33 »

Nyt on ollut kone joitakin viikkoja käyntikuntoinen. Piti uusia vielä bensaputket kun menin sörkkimään meisselin läpi.

Hihna taitaa kaivata hienosäätöä kun käynti on hieman kummallinen. Voi olla että sitä tekee vielä kansipahvin vaihdon ja kansirempan ennen katsastusta.

Toistaiseksi yritän saada jarruputket operoitua loppuun. Eli ei vieläkään jarruja. Taakse tuli siis kaikki uudet putket ja letkut, sekä jarrupaineensäädin tuli vaihdettua elvytettyyn versioon.

Näissä kuvissa jo madallusta edessä. Takaa normaali.





Rekisteröinnin suhteenkaan ei ole kiire kun rekkari on RNN-405. Tulin siihen tulokseen että, ei ole järkevää katsastaa ennen maaliskuuta, koska joutuisi katsastamaan uudestaan kesäkuun loppuun mennessä. Lähde ake: http://www.ake.fi/AKE/Katsastus
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 16, 2009, 04:20:31 kirjoittanut Samup » tallennettu
Whaeva
Vieras
« Vastaus #23 : Marraskuu 18, 2009, 10:49:19 »

Älä ainakaan hirveesti perää laske, näyttäs pyöränkaaret olevan jo nyt aika tasan.
tallennettu
plagu
Vieras
« Vastaus #24 : Marraskuu 18, 2009, 11:57:06 »

Älä ainakaan hirveesti perää laske, näyttäs pyöränkaaret olevan jo nyt aika tasan.

405:ssa on takakaari huomattavasti alempana kuin etukaari, jos laittaa niin että pyöränkaaret on tasan auto kulkee perä ylempänä.
tallennettu
Whaeva
Vieras
« Vastaus #25 : Marraskuu 18, 2009, 12:09:50 »

Sillain se on joka autossa.
Makuasioita. Omasta mielestäni on vaan hölmön näköstä, jos takapyörä sukeltaa kaaren sisällä ja etupyörä on kokonaan näkyvillä. Tulee joku bx mieleen. Hymyilee leveästi
tallennettu
peltsu
Vieras
« Vastaus #26 : Marraskuu 18, 2009, 03:30:41 »

Sillain se on joka autossa.
Makuasioita. Omasta mielestäni on vaan hölmön näköstä, jos takapyörä sukeltaa kaaren sisällä ja etupyörä on kokonaan näkyvillä. Tulee joku bx mieleen. Hymyilee leveästi

Pitää täysin paikkansa ( vaikka onkin makuasia )
tallennettu
vexa
Vieras
« Vastaus #27 : Marraskuu 18, 2009, 09:21:37 »

Tulee joku bx mieleen. Hymyilee leveästi

No mutta BX:hän on vallan komea auto!  Hymyilee leveästi

Kaikista järkevin tapa on madaltaa auto semmoseen asentoon, että helmalinjasta mitattuna etupää on noin 1-2cm takapäätä matalampana. Jos auton madaltaa kaarien mukaan, niin sillon autosta tulee lähes poikkeuksetta hölmön näkönen.
tallennettu
SamuP
Vieras
« Vastaus #28 : Marraskuu 19, 2009, 10:02:09 »

Ei ollut mielessä madaltaa takanta. Sitten kun saan sen leimattua ja pääsee tsiikailemaan jossain tasaisella parkkipaikalla niin näkee sen onko se liian etupainoinen. Pienin murhe tällä hetkellä   Virnistää

Pitäisi saada motivaatio vaihtaa mm. etuovien saranatapit. Yhden tapin neljästä irroitin jo. Täytyy antaa van lämpöä ja lempeä.. Kuinka herkästä napsahtaa poikki? Suurin vaara taitaa olla kuitenkin torx kolon tuhoamisessa.
tallennettu
zamzam
Vieras
« Vastaus #29 : Marraskuu 19, 2009, 10:36:51 »

Jos saat torxin kunnolla tapin päähän painettua, niin kyllä sen tapin katkeamaan saa vain kääntämällä. Yhden katkoin, vaikka kuinka rauhallisesti nitkutin ja crc:tä laittelin. Meni vielä kierreosan ja kannan välistä poikki. Voi katketa myös keskeltä tappia, mutta tällöin nysän saa lyötyä pois. Lämpöä kannattaa antaa reilusti.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!