Sportpug.com Arkistofoorumi
Elokuu 23, 2019, 05:50:04 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Original 405 Mi16 - pelastus projekti  (Luettu 17225 kertaa)
sami81
Vieras
« Vastaus #30 : Marraskuu 19, 2009, 01:22:53 »

Saranatapin irrotukseen crc:tä reilusti ennen projektin alkua, reippaasti lämpöä ja pari napakkaa iskua torxin päähän ennen kiertämistä tuhoamatta kuitenkaan tapin päätä.

Kun alat kiertämään tappia niin katso tarkkaan, että tapin pää kiertyy samaan tahtiin mitä torxipää, ettei se napsahda poikki. Toi reikä on elämään veemäisempi porata auki kun se saranan laippa on hitsattu siihen pilarin kylkeen eikä sitä saa mihinkään ruuvipenkkiin kiinni. Nimimerkillä kolme reikää poranneena...
tallennettu
SamuP
Vieras
« Vastaus #31 : Tammikuu 21, 2010, 09:41:36 »

Kukakohan haluaisi tulla edistämään kansipahvin vaihtoa..  Virnistää Hitto ku koulu loppu ja on päässyt työelämän syrjään kiinni niin tuntuu että ei saa sitä vähääkään aikaiseksi. Pyörittää silmiään Työt haittaa harrastamista. Lumien tulon jälkeen ei ole tullut tehtyä yhtään mitään.

Kyllä tämä tuossa toukokuussa viimeistään viedään konttorille että pääsee kesällä kruisailemaan mutkapätkiä. Cool
tallennettu
SamuP
Vieras
« Vastaus #32 : Maaliskuu 09, 2010, 04:24:34 »

Auto kaivettu esiin lumen keskeltä ja kansipahvi vaihdettu kun tuli haettua vauhtia Canarialta parin viikon verran. Virnistää

Hommaa aloittelin jo 1kk takaperin, ensiksi tunti lumitöitä ja auto talliin. Lupaavasti alkanut työmotivaatio kaatuikin jo ensimmäisessä työvaiheessa kun huomasin että pakosarjan ja putken liitosta ei aukastakkaan yläkautta.. Sillä talli kertaa tuli tarkastettua kuitenkin bensasuuttimien sumun muodostus. Tein kuitenkin lumityöt korjauspukin ympäriltä ja avasin kivuttomasti(!) pakoputken pultit Hymyilee Auto takaisin hankeen seisomaan.

Viikko sitten sain aikaiseksi todellakin irroittaa sen kannen ja lauantaina se tulikin jo kasattua. Kansi kävi koneistamolla ja koneeseen repullinen uusia tiivisteitä. Auto tuli kasattua vielä vanhoilla tulpilla kun en muistanut ostaa uusia. Lopulta homma tyssäs siihen kun virranjakajassa ei ollut numerointia. Eli en siis ollutkaan ollenkaan varma mihin järjestykseen tulpanjohtoja olisi latonut. Kirjasta löysin kuitenkin sytytysjärjestyksen. Sain auton käyntiin mutta melkoisen jytäkän saattelemana totesin koneen käyvän hy-hyt-hyt-kyen ehkä kahdella tai kolmella pytylllä.
(Syt.järjestystä mitä kokeilin en ulkoa nyt muista.. olisko ollut 1-3-4-2 vauhtipyörästä lukien..?)

Nyt ostin uuden jakajan ja pyörijän kun huomasin sen keskinavan olleen kaikenlisäksi jumissa. Niin ja uudet tulpat ja pakoputken tiivistys.

Kyllä se vielä iloksi muuttuu! Tahto on kova Hymyilee Kesäksi ajoon  Cool
Tän hetkiset puutteet sytytyksen lisäksi takapönttö, lukot ja saranatapit. Ei paha rasti.
tallennettu
SamuP
Vieras
« Vastaus #33 : Maaliskuu 13, 2010, 06:23:10 »

Jes, etuovien saranatapit viimein vaihdettu. Lisäksi sytysosat vaihdettu ja kone kukkuu suht terveellisen oloisesti. Kansirempan jälkeen sivuääniä jäi selvästi säkättävät bensasuuttimet (toivon ettei nostimet.. Hymyilee ) ja jokin vaimea ouaava ääni jakopään päädystä.

tallennettu
jeroo
Vieras
« Vastaus #34 : Maaliskuu 14, 2010, 06:43:17 »

Onkos tuossa automaattinen hihnankiristin, ettei vain ole hihna liian kireällä?
tallennettu
zamzam
Vieras
« Vastaus #35 : Maaliskuu 14, 2010, 07:53:31 »

Ei ole. Kaksi erillistä kiristys/ohjainrullaa. Omassa autossa on myös välillä kuultavissa pientä, kuvatunlaista, ääntelyä.
tallennettu
Jayze
Vieras
« Vastaus #36 : Maaliskuu 14, 2010, 10:38:30 »

jokin vaimea ouaava ääni jakopään päädystä.

Itselläni myös konerempan jälkeen oli tuollainen ääni, se tuli vesipumpusta. Vaihdon jälkeen ääni hävisi, eikä ole vielä ainakaan ilmaantunut takaisin.. Tais tarvikepumppu Bugatin valmistama olla 30e.
tallennettu
SamuP
Vieras
« Vastaus #37 : Maaliskuu 15, 2010, 07:41:33 »

Vesipumppu on uusi. Voisiko olla hihna piirunverran liian kireällä? Tänään en ehtinyt ajattelemaan sivuääniä. Se epäkesko kiristimien kiristäminen on taitolaji, kyllä sitä tuli sormella kierreltyä ainakin se 45astetta, ei se ainakaan soinut Hymyilee

Tänää tuli "ohimennen" vaihdettua takapyöränlaakeri. Eikä mennyt kuin tunti. Kova suoritus ottaen huomioon että hain naapurista isoa hylsysarjaa ja autotallista piti juosta ainakin 10 kertaa hakemassa sylillinen työkaluja. Jokin asia meni ainakin kerralla ja "heittämällä" kuntoon.

Onko kenelläkään mitään kokemuksia Dynomax super turbo äänenvaimentajan korvaajasta?  Cool Hypistelin mötönetissä tuollasta ja melkein sorruin. Seuraavassa videossa Toyotasta ei lähde ihan toivotonta metakkaa: KLICK Halvoissa on todennäköisyys aika suuri että pitää kamalaan mekkalaa maantiellä, mutta jotain pientä saisi olla.
Tässä on valmistajan sivut: http://www.dynomax.com/mufflers.php
tallennettu
SamuP
Vieras
« Vastaus #38 : Kesäkuu 30, 2010, 07:15:29 »

...auto seisoo nyt katsastuskonttorin pihalla, perjantai aamuksi on varattu aika.

Autosta puuttuu tällä hetkellä listat ja levikkeet koska ne ja puskurit ja ovien alaosat maalataan. Konepelti tulikin vaihdettua ruosteettomaan, tuossa oli kananmunan kokoinen ruoste täplä.

tallennettu
SamuP
Vieras
« Vastaus #39 : Heinäkuu 02, 2010, 12:29:09 »

        Pusu

Voe elämä miten oli byrokraattinen rekisteröintikatsastus, siitä voisi kirjoittaa joku kerta kunnon novellin  Pyörittää silmiään

Auto seisoi keskiviikko illasta asti konttorin pihalla ja sinä aikana oli joku kehdannut käydä repimässä Mi16 lätkän kontinluukusta  Vihainen Ostetaan sellaine jos jollain on ylimääräisenä.

Auto seisoo vielä konttorin pihalla ilman kilpiä kun piti tulla takas töihin Hymyilee

tallennettu
pugnisti
Vieras
« Vastaus #40 : Heinäkuu 02, 2010, 02:23:46 »

Osin ohi aiheen, mutta laitoitko mätänet dynomax takapöntön? Minkälaiset äänet tuli?
tallennettu
SamuP
Vieras
« Vastaus #41 : Heinäkuu 03, 2010, 08:39:04 »

En laittanut sitä, ainakaan vielä. Tein alkuun vanhasta 406:n välivaimentajasta takapöntön kun sen laippa kävi suoraan 405:n putkeen. Äänimaailmasta tuli sellanen tasasen murina mutta kierroksilla ääni alkaa kuulostaa että se putki vuotaisi Näyttää kieltä Desibelit ajossa turhan kovalla joten sekin vaihtuu vielä kun keksii sopivan kokonais edullisen ratkaisun. Ratkaisu voi olla tylsä orkkis pönttö Hymyilee

Nytte kun auto on virallisesti ajossa niin seuraava vaihe on maaloittaa puskurit, helmat ja ovet listasta alaspäin tuoreeseen maaliin. Yleisilme täytyy saada siistiksi, ei virheettömäksi mutta ikäistään parempaan kuntoon. Nyt se raukka näyttää karvojaan vaihtavalta koiralta kun puuttuu listat ja helmat ja maalipinta on erittäin matta.

Havaittuja ongelmia: Termostaatinkotelon ilmausruuvi tihkuu hieman, pitää korjata ettei lennä vesi kohta reilummin. Ohjaustehostimen hihna pitäisi kiristää toistamiseen. Ohjaus nypyttää paikoittain kun kääntää tyhjäkäynnillä. Onko pumpuissa havaittu kulumia? voisiko pumppu olla tien päässä.

Ajettavuus on hyvä suuremmassakin nopeudessa ja ikäisekseen erinomainen. Ottaen vielä huomioon että puslia ei ole 6 vuoden seisomisen jälkeen vaihdettu, millon lie ovat uusittu. Ajatuksessa oli kuitenkin kasailla yhdet alatukivarret uusilla puslilla odottamaan.
Katsuri löysi taka-akselissa on vähän alkavaa löysää. Lankomiehen pihalta löytyy vielä 3kpl 405:sta ja naapurista 1kpl joista pitäisi tarkastaa akseliputket.

Sain yhden Sonyn kasettisoittimen 10 CD:n vaihtajalla ja input liitännällä, retroa vähäsen Hymyilee

Kohta pitänee lähteekin moikkaamaan auton entistä omistajaa ja viemää hänelle laatikko olutta, reilu kauppa loppuun asti  Cool
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 03, 2010, 09:32:14 kirjoittanut Samup » tallennettu
jpe
Vieras
« Vastaus #42 : Heinäkuu 05, 2010, 05:29:14 »

Havaittuja ongelmia: Termostaatinkotelon ilmausruuvi tihkuu hieman, pitää korjata ettei lennä vesi kohta reilummin. Ohjaustehostimen hihna pitäisi kiristää toistamiseen. Ohjaus nypyttää paikoittain kun kääntää tyhjäkäynnillä. Onko pumpuissa havaittu kulumia? voisiko pumppu olla tien päässä.
Uus termarikotelon kansi ei tainnut paljoa maksaa.

Iskareiden kääntölaakerit voi aiheuttaa tollaista nypytystä kun jumivat. Tai sitten vaan tehostimen hihna kulunut/löysä.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 05, 2010, 05:29:43 kirjoittanut Jukkis » tallennettu
sami81
Vieras
« Vastaus #43 : Heinäkuu 05, 2010, 07:42:07 »

Uus termarikotelon kansi ei tainnut paljoa maksaa.
About 15-20e.
tallennettu
SamuP
Vieras
« Vastaus #44 : Heinäkuu 05, 2010, 09:12:28 »

Hihna on uusi ja kääntölaakereilla ajettu kohtuullisen vähän, mutta seisoneet ainakin 2-3 vuotta. Asentaessa olivat ihan jees ja vielä perjantain katsastuksessa ei vielä huomauttanut.

Tuntuu että paikat alkaa löystymään heti kun sai kilvet autoon, tosin perjantain jälkeehän autolla on vasta ajettu muutama sata (k)ilometriä. Hymyilee Mutkasella asfalttitiellä on mukavata.

Moottorin toimminnasta eniten häiritsee liian tehokas moottorijarrutus pienillä nopeuksilla/kierroksilla, rauhallisella kaasunpainalluksella saattaa taas nykäsäistä hieman, ihan kuin lähtisi vetämään liian kovalla voimalla. Puhutaan about 1200-2000 kierroksen tietämistä. Sopivalla kaasun asennolla saa pösömäisen nytkyttävää menoa. Onko tähän ajatuksia? Ilmamäärämmittaria en ole vielä korkannut, muistaakseni.. Muuten kone vetää nykimättä ja lähtee käyntiin kuumana että kylmänä erinomaisesti. Ilman kuormaa kone pudottaa kierrokset tyhjäkäynnille nätisti ilman että kierrokset mitenkään kävisi liian alhaalla, tyhjäkäynti jämpti 900rpm ilman vatkaamisia. Iskee silmää

Huomenna ajattelin käydä ostamassa pohjamaalit ja värit. Viikolla jos saisi puskurit yms muoviosat hiottua maalausta vaille valmiiksi. Listat olikin maalattu.

Ero orkkisharmaisiin muoveihin:


Kaikenlaisia kuvia matkan varrelta on tullut kerättyä tänne
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 10, 2010, 07:34:02 kirjoittanut Samup » tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!