Sportpug.com Arkistofoorumi
Kesäkuu 19, 2019, 10:31:27 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Original 405 Mi16 - pelastus projekti  (Luettu 16957 kertaa)
haaaki
Vieras
« Vastaus #45 : Heinäkuu 09, 2010, 07:56:46 »

käy varmaan liian laihalla "sopivalla kaasun asennolla ja nykyttää juuri mainitsemallasi tavalla ei muutaku säätämään...
tallennettu
jpe
Vieras
« Vastaus #46 : Heinäkuu 10, 2010, 09:42:44 »

Ilmamäärämittari kannattaa tarkistaa. Ja kyllä se häkäarvokin kannattaa käydä tarkistuttamassa.
tallennettu
SamuP
Vieras
« Vastaus #47 : Heinäkuu 13, 2010, 09:58:45 »

Päästöt alitti katsastuksessa kattiauton arvot, myös kierroksilla testas. Tosin niitä arvoja en tiedä kun se lappu jäi jostain syystä saamatta. (en huomannut käydä jälkeenpäin kysymässä)
  Imm liukupinta näytti päällisin puolin hyvältä, pyyhkäsin vielä kosketuspinnat kevyesti 1000 hiomapaperilla ja pölyt pois, ei kuitenkaan vaikutusta.
  Onko kaasuläpän tunnistin on/off?
Ilmavuotojen mahdollisuus imm:n jälkeen täytyy varmistaa ennen suurempia osien vaihtoja.
  Yksi mikä epäillyttää on suuttimet. Säkättäävät todella selvästi, mutta ne tuli kyllä jo aikasemmin irroitettua ja testattua sumun muoto joka oli mielestäni ok ja samankokoinen. Tuottoa ei tullut tarkistettua.
  Virranjakaja on uusi ja tulpanjohdot uudet.

Pitäisi saada puskurit ja helmat maaloitettua mutta nämä helteet.. Eipä tuolla kehtaa ajellakaan kun on ilmastoitukin auto Hymyilee


tallennettu
Benkku
Vieras
« Vastaus #48 : Heinäkuu 13, 2010, 12:02:31 »

pyyhkäsin vielä kosketuspinnat kevyesti 1000 hiomapaperilla ja pölyt pois, ei kuitenkaan vaikutusta.

Älkää ihmeessä, menkö 'poistamaan oksidikerrosta' abrasiivisilla ts. hiovilla välineillä... Kyseinen keraamille istutettu vastussubstraatti on erittäin ohut, jos sitä 'pitää' puhdistaa niin elektroniikan puhdistusspray, eikä mitään hiontaa/hankausta.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 13, 2010, 12:02:58 kirjoittanut Benkku » tallennettu
SamuP
Vieras
« Vastaus #49 : Heinäkuu 13, 2010, 12:27:36 »

ohop.. Vaikenee onneksi tein sen todella kevyesti koska se näytti muuten niin siistiltä, mutta kyllähän siinä pienen pienen kuluma viirun havaitsee. Puhdistin elektroniikka sprayllä ja vanupuikolla. Sen siirtäminen piirun verran voisi ehkä sittenkin auttaa jos se kerros on ohut.  
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 13, 2010, 12:27:49 kirjoittanut Samup » tallennettu
Benkku
Vieras
« Vastaus #50 : Heinäkuu 13, 2010, 09:15:13 »

Juu, 'se viiru' on kiillottumaa/kulumaa - mahdollisesti paikkapaikoin puhkikin. Vastuslevyn siirto pystysuunnassa kannattaa.

ps. Myöskään sitä laahainta ei kannata hangata hiovilla. Karkea laahainpinta, tuhoaa vastuspinnan melko nopeasti.
tallennettu
Anton
Vieras
« Vastaus #51 : Heinäkuu 14, 2010, 02:38:24 »

Kyseinen keraamille istutettu vastussubstraatti on erittäin ohut, jos sitä 'pitää' puhdistaa niin elektroniikan puhdistusspray, eikä mitään hiontaa/hankausta.
Uskaltaakohan tuossa käyttää voitelevaa puhdistusainetta (esim. Kontakt PRF 7-78) vai onko se jopa suositeltavaa?

Vaihtoehto tuolle vastuslevyn siirtämiselle on siirtää laahainta eri kohtaan akselilla.  http://www.frwilk.com/the944/afm.htm
tallennettu
Benkku
Vieras
« Vastaus #52 : Heinäkuu 15, 2010, 04:12:27 »

Ei missään nimessä mitään voitelevaa, pintaan ei saa jäädä mitään ylimääräistä.
tallennettu
SamuP
Vieras
« Vastaus #53 : Elokuu 01, 2010, 08:29:48 »

Auto sai 21.7 puskureihin yms helmoihin uuden maalipinnan ja 24.7 se saikin kunnian toimia hääautona omissa häissä Hymyilee Ja toimikin tarvittavan matkan kirkolta hääpaikalle Iskee silmää

Etusumareiden tilalle laitoin pahvilätkät jotka maalasin perusvalkoisella kun ei ollut muutakaan siihen "kiireeseen".  

Helmatkin meni ongelmitta paikalleen kun olin muistanut tilata pussilisen uusia kiinnikkeitä. Helmat jäivät suoraan koska ne eivät ole alhaalta vielä kiinni (vedättää herkästi mutkalle jos ruuvaisi suoraan kiinni) Laitan väliin mutteria (tms)  ettei se kiinnity liian tiiviisti auton koriin niin ei jää lika niin herkästi helmojen sisään. Pesu alakautta niin huuhtoutuu kura pois.
 
Vanteisiin jos vetäisi talvella uuden maalipinnan ja kehittäisi uudet keskiökupit.



E: Tarkennusta

Lisää kuvia myöhemmin Iskee silmää
« Viimeksi muokattu: Elokuu 01, 2010, 08:35:09 kirjoittanut Samup » tallennettu
Dogi
Vieras
« Vastaus #54 : Elokuu 03, 2010, 02:42:13 »

Hyvältä näyttää Hymyilee
tallennettu
-Jaba-
Vieras
« Vastaus #55 : Elokuu 06, 2010, 06:56:59 »

Näyttää tosi hyvälle, 'hieman' on muuttunut siintä kun tämän hommasit  Hymyilee Bongasin tämän auton pari päivää sitten Lappeenrannan karhuvuoressa parkissa.
tallennettu
SamuP
Vieras
« Vastaus #56 : Elokuu 09, 2010, 05:19:35 »

Onhan se hieman "uusiutunut" Hymyilee Kyllä tuossa Mi:n ulkonäössä on jotain sellaista että viitsii harrastaa.

Pitäisi niitä kuvia ehtiä räpsiä, tällä hetkellä auto toimii täysin 1 autona, en oo pariin viikkoon 406:lla ajanutkaan.

Olikos se niin että IR-kaukosäätimen sai koodattua? Mulla on erään toisen 405:n erillinen IR-kake jonka naitan tuohon jos se on mahdollista. Vai otanko vastaanottimenkin siitä autosta..  Siihen kakeen pitää vaihtaa ensiksi Omron b3f-3000 nappi.


Hetken mietin että tilaanko RF-kaukon mutta tää IR-kake on paljon retrompi Hymyilee

Sain myöskin asennettua Sonyn kasettisoittimen 10CD:n vaihtajalla Iskee silmää Eteen pitäisi kaiuttimet kehtittää, takaikkunalla on kurat 6,5".
« Viimeksi muokattu: Elokuu 09, 2010, 05:20:15 kirjoittanut Samup » tallennettu
SamuP
Vieras
« Vastaus #57 : Elokuu 13, 2010, 09:47:19 »

IR-kaken nappi tilauksessa, maksaa muutamia euroja.

Ohjaustehostimen hihnan kanssa ollut löystymis ongelmaa. Vaihdoin jo uuden hihnan ja sekin virui yhdessä illassa luistamis kuntoon. Edellinen hihna oli 1000km paikallaan ja tiukkauskertoja useita. Pumppuhan on siinä nokka-akselin päässä. Aiheuttaako tarpeetonta kuormaa nokkahihanalle?
 Mielessä kävi asentaa pumppu laturinhihnalle, vanhasta 405 Sri:stä saisin putket ja kiinnikkeet.

Olen yrittänyt pitää ajatukset pois kaikista ahtimista ja sen sellaisista, mutta jotenkin remmiahdin kuulostaisi eksoottiselta.. Tehoja jos saa lisää niin olisihan se plussaa. Sanottaisko että se ei olisi rahasta niinkään kiinni, mutta tarkoitus ei ole teettää muilla. Se mitä eniten tässä asiassa pakoilen on asioiden itselle selvittämistä. Kamala työ kerätä sitä nippelitietoa. Jos mitä toteutan teen sen kuitenkin itse, mm megasquirtin. Eiköhän sitä jossain vaiheessa. Antaa asian muhia kun kiire ei ole Iskee silmää

Jos jollain on toteutettu pösöön squirt asiallisella sytytyksellä (pyörijät yms on mielestäni jo vähän vanhaa.. Näyttää kieltä) niin olisi joskus rupatella asiasta auton ääressä. Ja ennen kaikkea sen säätö puoli epäilyttää eniten.

tallennettu
sami81
Vieras
« Vastaus #58 : Elokuu 13, 2010, 11:47:30 »

Se mitä eniten tässä asiassa pakoilen on asioiden itselle selvittämistä.
Benkkua lainatakseni - tieto lisää tuskaa Virnistää
tallennettu
SamuP
Vieras
« Vastaus #59 : Elokuu 29, 2010, 07:49:44 »

Jepulis jee.. Nyt vois laittaa muistaessanin pari kuvaa tän hetkisestä kunnosta:


No ei vaineskaa oo tästä autosta Hymyilee Tuosta vekottimesta purin taka-akselin pois joka oli helmi. Tässä Mi:Ssä on kuskinpuoleisssa laakeroinnissa pieni löysä ja tarkoitus oli sen myötä vaihtaa alle uusi akseli ja kenties pelastaa alla oleva pikku väljäinen. Saa sitte samalla iskaritkin uusittua, uskomattoman velttoperä. Jotain muutakin siellä on löysällä kun kolahtelee kummallisesti.


"uusi" taka-akseli.


Kätevästi lähti auki kun en säästellyt sauvoja..


Tän hetkinen yleisilme omasta ihan hyvä Hymyilee Sellainen kuin 22vuotta vanhalta käyttöautolta voidaan odottaa.



tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!