Sportpug.com Arkistofoorumi
Elokuu 18, 2019, 02:56:26 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 309 XS / GTI konversio, Uutta kantta kehiin.  (Luettu 13523 kertaa)
turtana
Vieras
« Vastaus #30 : Heinäkuu 20, 2010, 03:34:19 »

ellei vastaan juokse 2l turbon lohkoa.

nämä vähäpäästöt on vähän tälläsiä.

Kuva vakaaja kombosta. On siinä vielä 8 cm maahan  Virnistää

Uudempi kuva konehuoneesta, tehostajan säiliö siirretty (volvosta) aktiivihiili pömpeli akun etupuolella alaviistossa jemmassa.  Vihainen

Kaikki kaapelointi uusittu moottorin osalta, polyamidi sukkaan ja siististi päihin liimasukkaa Hymyilee



« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 20, 2010, 10:30:37 kirjoittanut turtana » tallennettu
turtana
Vieras
« Vastaus #31 : Heinäkuu 23, 2010, 08:45:10 »

Päästölappunenkin on päivän tahimisen jälkeen kätösessä, jakajan sisuskaluja joutui modifioimaan jousien osalta kun osakuormalla tuli liikaa ennakkoa ja 2000~2800rpm tuli aavistus nakutusta ajoittain.
Pari ducelierin jakajaa tuli purettua ja yhdessä oli jäykemmat jouset sisällä.
tallennettu
haaaki
Vieras
« Vastaus #32 : Heinäkuu 24, 2010, 11:20:43 »

eikö se olis jo sama tuo vakaaja jättää kokonaan pois. ja siirtyä käyttämään hiukan jäykempiä jousia vaan...?
tallennettu
Veskunderi
Vieras
« Vastaus #33 : Heinäkuu 24, 2010, 11:27:14 »

eikö se olis jo sama tuo vakaaja jättää kokonaan pois. ja siirtyä käyttämään hiukan jäykempiä jousia vaan...?

Ei todellakaan.
tallennettu
jpe
Vieras
« Vastaus #34 : Heinäkuu 24, 2010, 11:34:30 »

eikö se olis jo sama tuo vakaaja jättää kokonaan pois. ja siirtyä käyttämään hiukan jäykempiä jousia vaan...?
Sekö ajaa saman asian?
tallennettu
haaaki
Vieras
« Vastaus #35 : Heinäkuu 24, 2010, 11:50:56 »

eikö se olis jo sama tuo vakaaja jättää kokonaan pois. ja siirtyä käyttämään hiukan jäykempiä jousia vaan...?
Sekö ajaa saman asian?

ei.kun listaa ne vakajaan huonot ja hyvät puolet niin tiedäppä siitä sitten (varsinkin kun se vakaaja on tuossa).. ja eikö tämä ole ihan katu käyttöön.?

90% foorumin jäsenistä tuskin huomaa onko autossa vakaaja kiinni vai ei. (jos auto on sopivasti tontissa. JA iskunvaimentimissa tarpeeksi hitaan puristuspuolen vaimennusta.)

mutta "löysällä" jousi/iskunvaimennin kokoonpanolla asia voi ollakin toinen.

suo siellä vetelä täällä...

ja esitin vain kysymyksen...
tallennettu
turtana
Vieras
« Vastaus #36 : Heinäkuu 24, 2010, 05:16:31 »

paksu etuvakaaja on vain katsastusteknisistä syistä. etuvetoisesta siitä ei ole kuin haittaa kurviin ajaessa kun sisempi rengas pyrkii nousemaan ilmaan.

takavakaaja on 24mm ja sillä oli paljon suurempi merkitys ajotuntumaan kuin etuvakaajalla.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 24, 2010, 05:17:04 kirjoittanut turtana » tallennettu
haaaki
Vieras
« Vastaus #37 : Heinäkuu 24, 2010, 07:12:52 »

kyllä juurikin näin. Hymyilee. tuota renkaan nousua en näe haittana "katu" käytössä. lieneekö inssi "tajuta" että vakaaja puuttuu?
tallennettu
turtana
Vieras
« Vastaus #38 : Heinäkuu 25, 2010, 03:46:09 »

Tässä pienen tahimisen jälkeen tuon ms:sän IAT korjauskartan ns. korjauskarttakin on kohdillaan. Vaikka anturin kartat on kalibroitu asteelleen tarkaksi oli edelleen paikallaan ollessa vakio korjaukset totaalisesti päin v****a ....  

tälläiset asetukset auttavat kummasti elämää jos on esimerkiksi boschin 085 loppuinen nopea anturi kaasuläpässä.
tyhjäkäynnillä lambdan korjaus pysyy 2% sisällä vaikka imuilma nousee 32c -> 68c

tämä "IAT corrected" asetuksella. moottorin lämpötilaan verrainnollisella korjauksella ei ollut hirveästi apuja kun sen kanssakin tuli ensin tahittua.

« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 25, 2010, 03:49:30 kirjoittanut turtana » tallennettu
Benkku
Vieras
« Vastaus #39 : Heinäkuu 25, 2010, 11:00:50 »

Laihentaa yläpäässä liikaa... eli 76 asteen taulukkopisteeseen kuuluisi luokkaa 16-18 %.

Hapen massa pienenee tuolla välillä, about 3-3.2 % per 10 celsiusta.

Muuta myös tuo linkin asetus Megatune.ini tiedostoon.
http://www.msextra.com/forums/viewtopic.php?f=29&t=25788&p=187165&hilit=ait+correction
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 25, 2010, 11:04:41 kirjoittanut Benkku » tallennettu
turtana
Vieras
« Vastaus #40 : Heinäkuu 26, 2010, 12:17:49 »

Pösö onnistuneesti muutoskatsastettu 19.5 prosenteilla  Cool

Löytyi vihdoin ehjä bensatankin luukku kompleksikin, tuossa pienen ukkoskuuron avittamana sekin sujahti paikoilleen.

Tuon mekanismin suunnitellessaan on kyllä ranskalainen ylittänyt itsensä.

ms:sän IAT korjauskarttaa rustailtu vielä aavistuksen ja asteita lisää jakajaan sekä tiikeriä tankkiin  Virnistää
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 26, 2010, 08:43:23 kirjoittanut turtana » tallennettu
turtana
Vieras
« Vastaus #41 : Elokuu 22, 2010, 08:33:54 »

No niin tehdäämpä moottoriin se maaginen 5tkm huolto  Virnistää

* avarrettu kansi
* Newman stage 5 nokkakeppi (312" 13.35mm)
* tuplajouset +8000rpm
* uudet paininkupit
* mi16 männät
* 45mm läppärungot
* imusarja, omavalmiste

Kyllästyttää tuo vakio gti:n keppi kun ei se kierrä hyvin kuin 7krpm asti  Cool taäytyy koneen nyt kunnolla kiertää enemmän mitä jenkakellossa on.
tallennettu
Dogi
Vieras
« Vastaus #42 : Elokuu 23, 2010, 08:37:20 »

Nam nam, minkä kanssa tulet huomenna paikalle kun tämä on "huollossa"? Hymyilee leveästi
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!