Sportpug.com Arkistofoorumi
Kesäkuu 17, 2019, 02:25:25 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 205 1.8D kunnostus  (Luettu 6043 kertaa)
sdracing
Vieras
« : Marraskuu 03, 2009, 10:15:07 »

Olisi varmaan aika alkaa kunnostamaan pikku pösökin ja samalla tehdä ensimmäinen "projekti" kertomuskin vaikka on nuita isompiakin "kunnostuksia" näiden pösön kans joutunut kokemaan. Virnistää

- Vm. -84.
- Ml. 270tkm
- 3-ovinen.
- Väriltään valkoinen.
- 1.8D ilman ahdinta.

Ostin auton 2-3 vuotta sitten aikomuksena tehdä siitä käyttöauto itselle. Se sitten kuitenkin jäi eikä autolle ole tehty mitään koko aikana..Edellisen omistajan puolesta penkit ja lattiamatto on purettu pois, pohja putsattu ja maalattu. Tämä helpoittaa työtäni aika paljon ja ihme kyllä, ei löytynyt kuin kaksi reikää ja muutenkin koko pohja näyttää terveeltä! Olisiko sillä jotain vaikutusta että auto on ollut koko ikänsä lapissa.

Suunnitelmissa olisi seuraavaa;

- Muutos 2 hlö pakuksi. Done
- Kaikkien jarrujen remontointi. Done
- Jakopäänremontti.
- Uusi kaasuvaijeri, vanha puuttuu kokonaan. Done
- Sivupeilien vaihto, potkittu rikki. Done
- Uusi tankin korkki, vanha varastettu ja uusi tilattu. Done
- Reikien paikkaus ja kaikkien ruosteiden korjaus mitä löytyy. Done
- Tankin putsaus, tiedä mitä sieltä löytyy kun ilman korkkia ollut.
- Äänieristysten parantelu. Done
- Konepellin uusiminen, noussut vauhdeista pystöön. Uusi löytyy itseltä.
- Rasvanipat taka-akseliin. Done
- Moottori ja laatikko öljyjen vaihto.
- Ilmansuodattimen ja löpö suodattimen vaihto.

Varmaan jotain muutakin tulee, ainakin termostaattikotelo menee vaihtoon, mutta niistä sitten myöhemmin.

Myös budjettia tullaan tarkkailemaan paljonko rahaa palaa, mahdollisimman vähällä koitetaan tietysti mennä Virnistää Eli kaikki ostokset merkitään tänne, tarvikkeista jotka löytyvät jo kotoa en arvioi hintaa. Tähän mennessä;

- Auto 220e
- Peilit 15e
- Kaasuvaijeri 10.40e
- Tankinkorkki 13.50e
- Lisävalot (11e) ja talvirenkaat (30e) myytiin jotka matkassa tulivat
- Yht: 220+15+10.40+13.50-11-30= 217.90e

Kunhan auto valmistuu se joko jää kakkosautoksi tai menee myyntiin, riippuen sen hetkisestä tarpeesta.

Kuvia tulee tänne: http://s200.photobucket.com/albums/aa101/sdracing_photos/205%20D/
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 19, 2009, 12:37:48 kirjoittanut sdracing » tallennettu
SamuP
Vieras
« Vastaus #1 : Marraskuu 03, 2009, 11:52:48 »

Ai meinasit uskaltaa laskea kaiken yhteen..  Virnistää Vieläkö noita saa muutettua pakettiautoksi?
tallennettu
sdracing
Vieras
« Vastaus #2 : Marraskuu 03, 2009, 12:37:33 »

Jos sitä kerranki uskaltais Virnistää Vielä niitä saa muutettua.
tallennettu
Dogi
Vieras
« Vastaus #3 : Marraskuu 03, 2009, 01:29:30 »

Juu jos on N1 tyypitetty, mutta nuo lienee kaikki. Nykyään saa myös 2-koppaisen golffin ilman ongelmia kai. Propsit tälle! Iskee silmää
tallennettu
sdracing
Vieras
« Vastaus #4 : Marraskuu 03, 2009, 03:42:13 »

Noniin peilit vaihdettu, peilikolmioihin piti porata reiät koska uudet peilit olivat hifi mallia eli sisältä säädettävät Virnistää Nätisti onnistui.

http://s200.photobucket.com/albums/aa101/sdracing_photos/205%20D/?action=view&current=033.jpg

Pohja myös hitsattu ja maalailtu. Hymyilee

http://s200.photobucket.com/albums/aa101/sdracing_photos/205%20D/?action=view&current=017.jpg

http://s200.photobucket.com/albums/aa101/sdracing_photos/205%20D/?action=view&current=018.jpg

http://s200.photobucket.com/albums/aa101/sdracing_photos/205%20D/?action=view&current=019.jpg

Sinkkispray (9.90e) piti ostaa, nyt yht. 227.80e

Lattiamaton pesuun-->
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 05, 2009, 04:27:41 kirjoittanut sdracing » tallennettu
sdracing
Vieras
« Vastaus #5 : Marraskuu 03, 2009, 09:27:03 »

Matosta tuli parempi kuin sata jänistä, huomenna alkaa sisustan kasailu ja kontinpohjan suunnittelu/ teko.

Mikäs tässä kuuluisi olla päällä? http://s200.photobucket.com/albums/aa101/sdracing_photos/205%20D/?action=view&current=013.jpg

Siinä oli tuo vanha karkkilaatikko Virnistää ja tiiviste siinä vieressä.

Myös kontin sivujen muovit puuttuvat sekä 13" pölykapselit ois hakusessa, että vink vink Iskee silmää
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 07, 2009, 12:30:04 kirjoittanut sdracing » tallennettu
sdracing
Vieras
« Vastaus #6 : Marraskuu 05, 2009, 04:35:38 »

Hiukan taas päivitystä, taka-akseli sai nipat ja reilusti vaseliiniä sisäänsä.

http://s200.photobucket.com/albums/aa101/sdracing_photos/205%20D/?action=view&current=022.jpg

Pelkääjän puolen helmassa oli myös hiukka ruosteen alkua, ne poistettiin ja ruostesuojattiin.

http://s200.photobucket.com/albums/aa101/sdracing_photos/205%20D/?action=view&current=029.jpg

http://s200.photobucket.com/albums/aa101/sdracing_photos/205%20D/?action=view&current=028.jpg

Lattiasta myös kaikki vähänkin epäilyttävä poistettiin, ruostesuojattiin ja massattiin. Kontinpohja odottaa vielä samaa käsittelyä.

Olen hiukka mietiskelly että mikäköhän idea tässä on ollut? Virnistää

http://s200.photobucket.com/albums/aa101/sdracing_photos/205%20D/?action=view&current=021.jpg

Sitten pari kymysystä, mikä ton ekan kuvan johto hässäkkä on sekä mikä ois voinu aiheuttaa nämä kuumenemiset? Sekä mitä releitä nuo edes ovat?

http://s200.photobucket.com/albums/aa101/sdracing_photos/205%20D/?action=view&current=024.jpg

http://s200.photobucket.com/albums/aa101/sdracing_photos/205%20D/?action=view&current=025.jpg

http://s200.photobucket.com/albums/aa101/sdracing_photos/205%20D/?action=view&current=026.jpg
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 05, 2009, 04:36:24 kirjoittanut sdracing » tallennettu
jpe
Vieras
« Vastaus #7 : Marraskuu 05, 2009, 04:53:32 »

mikä ois voinu aiheuttaa nämä kuumenemiset?
Huono kontakti, ei siinä todennäköisesti muuta. Uus rele ja kanta, niin hyvä tulee.
tallennettu
sdracing
Vieras
« Vastaus #8 : Marraskuu 12, 2009, 10:23:33 »

Jos sitä tätäkin päivittäis..

Tulevaan konepeltiin tuli tehtyä pohjat ja vanha viskattua pois. Lattiamatto ja keskikonsolin muovit löysivät paikoilleen. Myös helmassa ja kontinluukussa olleet ruosteen alut poistettu ja saatettu jo maalauskuntoon.

Ja kysymys: Saako tuota tankkia mitenkään muuten tyhjennettyä ja putsattua kuin ottamalla pois kokonaan? Ja jos ei, niin miten se lähtee irti?
tallennettu
SamTac
Vieras
« Vastaus #9 : Marraskuu 12, 2009, 10:51:23 »

Ja kysymys: Saako tuota tankkia mitenkään muuten tyhjennettyä ja putsattua kuin ottamalla pois kokonaan? Ja jos ei, niin miten se lähtee irti?

Kuvien mukaan dieselin tankki näyttää kohtuu samanlaiselta kuin GTi:ssä, ja nämä neuvot siis GTi:n pohjalta.


Takapenkin alta pääsee käsiksi tankissa oleviin polttoainepumppuun ja tasoanturiin. Pumppua käyttämällä tms. saat tankin kohtuu tyhjäksi löpöstä tätä kautta, mutta töhnät jää pohjalle ja tankin vasempaan reunaan voi jäädä löpöä, eli kunnolla puhtaaksi tankkia ei irroittamatta saa.



Tankki lähtee irti, kun irrotat tasoanturin ja pensapumpun liittimet takapenkin alta löytyvistä luukuista, irrotat polttaineen täyttöputken oikean takarenkaan lokasuojan etuosasta, pulttaat irti pitkittäisen raudan taka-akselin ja "kardaanitunnelin" väliltä, irroitat / löysäät tarvittavan määrän pakoputkea ja ruuvaat irti 2 kpl tankin kiinnitysmuttereita tankin takaosasta.

Tankkin takaosa tippuu, jolloin huohotinletkut saa irroitettua tankin päältä. Tämän jälkeen tankki putoaa lopullisesti nykäisemällä sitä perää kohti, jos ei se jo putkia säheltäessä alas tullut.
tallennettu
Cacadu
Vieras
« Vastaus #10 : Marraskuu 13, 2009, 10:25:23 »

Pumppua käyttämällä tms. saat tankin kohtuu tyhjäksi löpöstä tätä kautta, mutta töhnät jää pohjalle ja tankin vasempaan reunaan voi jäädä löpöä, eli kunnolla puhtaaksi tankkia ei irroittamatta saa.

Jep, tosin dieselissä ei polttoainepumppua ole, joten pitää keksiä jokin muu keino pumppaamiseen.  Virnistää


btw. sdracing, kiinnostaisko 1.9td:n turbosatsi pakosarjoineen yms. ?  Virnistää
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 13, 2009, 10:45:40 kirjoittanut Cacadu » tallennettu
sdracing
Vieras
« Vastaus #11 : Marraskuu 14, 2009, 07:39:44 »

Jeps täytyypä kokeilla josko sen tänään sais pois Hymyilee

Cacadu, ei ainakaan tähän autoon Virnistää mutta pietää mielessä. eihän sitä ikinä tiiä mitä sitä keksii... Iskee silmää
tallennettu
sdracing
Vieras
« Vastaus #12 : Joulukuu 10, 2009, 06:09:48 »

Noniin pitkästä aikaa pääsi tätäkin laittamaan kun Opelixi piti hitsailla ja kelkki huoltaa.

Tavaratilan lattia tuli tehtyä ja uusi kaasuvaijeri laitettua.

Huomenna jatkuu joko jarrujen tai jakopään parissa Hymyilee

Edit: Nii ja tavaratilan tekoon tuli ostettua 9mm havupuu vaneri (17.60e)

Nyt yht: 245.40e
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 10, 2009, 06:14:21 kirjoittanut sdracing » tallennettu
Dogi
Vieras
« Vastaus #13 : Joulukuu 10, 2009, 10:36:57 »

Mulla pärähti oman rojektin summat siinä vaiheessa, kun ostin 309 GTi:n taka-akselin ja tarvitsen uudet takajarrusatulat. Siihen saakka summa tais olla reippaasti alle 500e. Hymyilee Sitten se menikin johonkin muualle. Hymyilee leveästi
tallennettu
sdracing
Vieras
« Vastaus #14 : Joulukuu 19, 2009, 12:35:25 »

Jarrut ois muuten huollettu mutta käsijarruvaijereita vielä odottelen. Ihme vaikka auto on seissyt ties kuinka monta vuotta ei jarrut olleet juurikaan jumissa Hymyilee

Täytyy taas lähipäivinä laittaa uusia kuvatuksia.

Sisustaan ostettiin myös puuttuvia verhoiluja/ muoveja (45e) sekä pop-niittejä (2e) joilla kiinnitän äänieristeen uuteen konepeltiin.

Yht: 292.40e
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!