Sportpug.com Arkistofoorumi
Elokuu 18, 2019, 01:53:57 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: SöPö 205 STD  (Luettu 12610 kertaa)
^pug
Vieras
« Vastaus #30 : Elokuu 09, 2010, 09:08:04 »

väliaika kahvia ja pullaa :

1.9 unohdettu
Moottoriksi iskeytyy mustan farkun 2.1 .

No niin asiat alkaa menemään oikeaan suuntaan! Iskee silmää Tuleekos tuo 2.1 samalla kokoonpanolla keulalle, millä se oli viime talvena 406:ssa? Ei muista aamuisesta puhelusta yhtään mitään.. Virnistää

Täytyisi vielä taka-akseli saada levyjarrullinen tahi mahdollisesti kynkät jos ne vaihtamalla pelkästään saa menemään(?)

Pitää siis pakata auto täyteen 205:n varaosia, kun seuraavan kerran Ouluun tullaan. Virnistää
« Viimeksi muokattu: Elokuu 09, 2010, 09:10:41 kirjoittanut Ruusberi » tallennettu
zamppa
Vieras
« Vastaus #31 : Elokuu 10, 2010, 01:12:20 »

Kyllä se huutaa pienempää pilleriä kaverikseen. Luulenpa ettei oikein pienemmillä vaihteilla saa tarpeeksi vastusta ahtimen herättämiseen ilman peräkoukussa roikkuvaa anoppia laskuvarjossa. Menee pian kaikenmaaliman avensikset edelle valoissa.
tallennettu
Act10nM4N
Vieras
« Vastaus #32 : Elokuu 10, 2010, 08:11:09 »

Kyllä se huutaa pienempää pilleriä kaverikseen. Luulenpa ettei oikein pienemmillä vaihteilla saa tarpeeksi vastusta ahtimen herättämiseen ilman peräkoukussa roikkuvaa anoppia laskuvarjossa. Menee pian kaikenmaaliman avensikset edelle valoissa.

Hiukan repesin tolle kommentille.

Mutta asiaan. Siis kun tarkemmin ajattelee niin kommenttia on jos monenlaista saanut tässä odotellessa ja suunnitellessa siitä miten kannattaisi toteuttaa. Kuten tämä kaksoisahdettu versio.
Tätä kannatan siinä määrin että se toinen pieni pilleri olisi jo hyllyssä joka soveltuisi aika lailla kuvaukseen jota ehdottelit sillon puhelimessa. Mutta rakennelman monimutkaisuus suattaapi aiheuttaa onkelmia myöhemmässä vaiheessa.Esim vuotokohteita on heti tuplat, tilan ahtaus kuten myös rajattu 205 konehuone.


Toinen ääripää oli Pro-Turbolta että tämän ahtimen pitäminen olisi hyväkin juttu JOS tämän hetkisen pakosarjan tilalle näpäyttäisi sen alkuperäisen "paremmin muotoillun" ja ottaisi pakopesää vielä himpun lähemmäs kuin mitä se tällä hetkellä on, koska pakopaineiden pelkoa ei ole.
Sinänsä tämä idea houkuttaa kun pakosarja on kanaviltaan pakokanavien kokooiset, eikä mitkään 1.9TD mallin 90asteen vinkkelimutkat vaan ihan vissiin ajatuksella tehdyt. Voin kuvan esittää tästä vaikka huomenissa niin ehkä selventää.
Ja pesän lähelle otto on helppoa kun pesän ja keskiön välissä on edellisen työstöoperaation jäljeltä vielä se 1mm välirikka.

Kannatti sekin moottorin pikainen tsekkailu , paljastui viallinen jumittunut imu puolen nostaja joka aiheutti viimeisillä ajokerroilla rötaamisen ja 3.lla käymisen silloin tällöin. Ei sen vakavempaa.

Aiheuttaa vaan pienimuotoisia toimenpiteitä samalla kun kasaan moottorin uuteen lohkoon.
Mäntien palotilasta on tarkoitus hipaista hieman pois , laskea puristukset 21.5 sinne 19.5 tuntumaan. (zampan syy)

Täytyy pyöritellä niitä vielä tuossa pöydällä kun kerkeää että saa selvyyden siihen kuin paljon tarkalleen...

Nokkakin pitäisi hiotuttaa että sais lisää nostoa

Pitää siis pakata auto täyteen 205:n varaosia, kun seuraavan kerran Ouluun tullaan.
Eli sulla ois. Keskustellaan siitä asiasta ens puhelussa. Selvitin senkin hall anturi jutskan mistä keskusteltiin. Selitän sit Hymyilee leveästi
« Viimeksi muokattu: Elokuu 10, 2010, 08:39:54 kirjoittanut Act10nM4N » tallennettu
Act10nM4N
Vieras
« Vastaus #33 : Elokuu 12, 2010, 09:20:53 »

Odotellaan moottoriin osia ja "soteva" koneistaja kerkeää mäntiä työstää.

Jarrujen ja vetoekseleiden työstövaihe menossa. Täytyy saada 406 2.1GW 283mm jarrut iskettyä keulalle. Napoineen päivineen joten vetarit saa samalla paksummat ja nivelet huollettavat Hymyilee
Pistän kuvia kun kerkeen.
tallennettu
Act10nM4N
Vieras
« Vastaus #34 : Elokuu 13, 2010, 07:04:26 »

Dodii. Muttereiksi meni vanha kone. Ajettu oli kaikenkaikkiaan vaatimattomat vajaa 460tkm.  Kasataan uuteen lohkoon ja uusitaan vähän hiluja.

Kannen imukanavista näkee 4 sylinterin imuventtiilin vuodon aika selvästi.
http://i597.photobucket.com/albums/tt56/Act10nM4N/205%20STD/13082010422.jpg
http://i597.photobucket.com/albums/tt56/Act10nM4N/205%20STD/13082010421.jpg

Muuten oli moottori aika bueno. Hienoista valkoista palojälkeä 2 ja 3 sylintereissä , 1 ja 2 normit.
http://i597.photobucket.com/albums/tt56/Act10nM4N/205%20STD/13082010419.jpg
http://i597.photobucket.com/albums/tt56/Act10nM4N/205%20STD/13082010418.jpg

Uuteen lohkoon alkaa kasaus huomenna. Uusia osia kun saa hommattua pikkuhiljaa niin ehkä ens kuussa on jo uusi motti kasassa ja paikallaankin.


Tähän lohkoon siis alkaa kasaus. vm.98 ajettu 280tkm.
http://i597.photobucket.com/albums/tt56/Act10nM4N/205%20STD/13082010424.jpg
http://i597.photobucket.com/albums/tt56/Act10nM4N/205%20STD/13082010423.jpg
http://i597.photobucket.com/albums/tt56/Act10nM4N/205%20STD/13082010425.jpg

« Viimeksi muokattu: Elokuu 13, 2010, 07:05:47 kirjoittanut Act10nM4N » tallennettu
Act10nM4N
Vieras
« Vastaus #35 : Elokuu 22, 2010, 07:54:04 »

Söpö sanoi työsopimuksensa irti.
Kytkin atomisoi romunsa kotelon sisään.

Tästä siis alkaa uuden moottorin,vaihteiston,vetareiden ja napojen työstö ja lopullinen sovitus.
tallennettu
Act10nM4N
Vieras
« Vastaus #36 : Elokuu 27, 2010, 08:18:43 »

Dodiin. Ensimmäinen osio suoritettu. Alatukivarret modattu toisen malliselle alapallonivel rakenteelle.
Poistin alatukivarsista alapallo rakenteet jolloin keskelle jäi reikä.
http://i597.photobucket.com/albums/tt56/Act10nM4N/23082010002.jpg
http://i597.photobucket.com/albums/tt56/Act10nM4N/23082010003.jpg
http://i597.photobucket.com/albums/tt56/Act10nM4N/23082010004.jpg

Tämä reikä jyrsästiin hieman isommaksi ja sisään sorvattiin sopivan tiukaksi pieni hela jossa oli alapalloon sopiva kartio.
Lämmöllä kiinni ja varmistukseksi toinen puoli hitsattiin ympäriinsä ja toinen puoli 4 täpällä. Ruoste pohjamaalia ja hieman pintaväriä ja valmista tuli.

http://i597.photobucket.com/albums/tt56/Act10nM4N/27082010009.jpg
http://i597.photobucket.com/albums/tt56/Act10nM4N/27082010008.jpg
http://i597.photobucket.com/albums/tt56/Act10nM4N/27082010007.jpg
http://i597.photobucket.com/albums/tt56/Act10nM4N/27082010010.jpg

Ainoa muistisääntö on että alapallonivelen mutterin aluslevy täytyy olla isompi kuin istutettu hela, varmuuden vuoksi jos joskus muka tuo hitsaus ja lämpösovitus pettäisi Hymyilee

Vaihteistokin on viimeisen aukaisun jälkeen taas kasassa.
http://i597.photobucket.com/albums/tt56/Act10nM4N/25082010006.jpg
http://i597.photobucket.com/albums/tt56/Act10nM4N/25082010005.jpg

Huomenna lisää lasten synttäreiden jälkeen Iskee silmää
« Viimeksi muokattu: Elokuu 28, 2010, 06:37:14 kirjoittanut Act10nM4N » tallennettu
^pug
Vieras
« Vastaus #37 : Elokuu 28, 2010, 12:56:20 »

Dodiin. Ensimmäinen osio suoritettu. Alatukivarret modattu toisen malliselle alapallonivel rakenteelle.

No hitto niistähän tuli h*lvetin hyvät! Nyt säästää vuodessa sen 150€ kun ei tarvitse ostaa ku pelkät nivelet..  Cool Iskee silmää Virnistää
tallennettu
pugnisti
Vieras
« Vastaus #38 : Elokuu 28, 2010, 06:56:32 »

Hyvältä näyttää! Onko muuten 309 tukivarret?
tallennettu
Act10nM4N
Vieras
« Vastaus #39 : Elokuu 28, 2010, 08:27:40 »

Hyvältä näyttää! Onko muuten 309 tukivarret?
205 GTi omat tukivarret mistä nuo tekasin. Navoiksi ja vetareiksi tulee -98 406 2.1TD hilut.
tallennettu
Juuso
Vieras
« Vastaus #40 : Elokuu 28, 2010, 09:35:01 »

Ja katsastuskelpoiset...? Huh
Mielestäni tukivarsii ei saanut hitsailla... Iskee silmää
tallennettu
Act10nM4N
Vieras
« Vastaus #41 : Elokuu 29, 2010, 07:38:07 »

Ja katsastuskelpoiset...? Huh
Mielestäni tukivarsii ei saanut hitsailla... Iskee silmää

Tiedetään. Mutta siinä toivossa että katsari ei rakennetta ulkoa muista (kuka sanoo että se ei olisi tuttu Hymyilee), kannattaako vanhat väljät alapallinivelet tuhota ja kokeilla saiskos sen leimasta läpi.

Yleensä se menee niin että ne jotka ei uskalla , ei ikinä mitään saa aikaiseksi , mutta ne jotka uskaltaa , saa aikaan monia asioita.
 En vertaa tällä sinuun vaan yleiseen mielikuvaan Hymyilee leveästi
ja niinkuin joskus ilmeni BX projektiosiossa:
tuskinpa saa leimattua, koska eihän vetotapaa saa muuttaa..

Juuri tällä asenteella olevat henkilöt ei saa koskaan mitään aikaan... Virnistää Virnistää
tallennettu
vexa
Vieras
« Vastaus #42 : Elokuu 29, 2010, 08:25:23 »

Yleensä se menee niin että ne jotka ei uskalla , ei ikinä mitään saa aikaiseksi , mutta ne jotka uskaltaa , saa aikaan monia asioita.

Tää on niin totta...  Näyttää kieltä
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!