Sportpug.com Arkistofoorumi
Kesäkuu 17, 2019, 02:33:19 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mimmin Elämää!  (Luettu 16759 kertaa)
Antti O
Vieras
« Vastaus #15 : Marraskuu 13, 2009, 08:41:11 »

Quotea

Eli mun mielipiteeni on, et jos itse viittsii huoltaa ja vähän nähdä aikaa, niin nää on ihan ilmaisia autoja. Lisäksi ajettavuudeltaan peittoavat melkein kaikki nykyautot, ja teho/painosuhteessa ei tartte jäädä ihan joka perhevessalle jalkoihin.

Oletko kirjoittanut tuon boldatun selvinpäin?
Minullakin on ollut 2kpl mi16 ja ne ei ehkä kuitenkaan alustasta tai ohjausgeometriasta ollut niitä kylän raiskatuimpia yksilöitä. Joko tietämyksesi ja kokemuksesi nykyautoista on todella ohut tai painotat ajettavuudessa hyvin erilaisia asioita kun minä.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 13, 2009, 08:42:24 kirjoittanut Antti O » tallennettu
Samsune
Vieras
« Vastaus #16 : Marraskuu 13, 2009, 10:41:56 »

Jokaisellahan on oikeus mielipiteeseensä. Perustuu se sitten vaikka kuinka hataraan pohjaan tahansa. Kuten sanontakin sen sanoo: "Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, kolmas ehkä jopa veljestä"

Mutta kuitenkin omasta mielestäni on tuo mimmin ajotuntuma vakionakin huomattavasti parempi kuin esim noissa ajamissani 2000-luvun tuotoksissa. (Mazda 3 tic tiisseli, Opelin Vectra 2.0 16V, ja jopa 206sw yms)

Ja se mitä tolla mimmillä nyt kerennyt sen 10k km ajamaan niin jokaisesta kilometristä tykännyt.  Iskee silmää
Voihan se olla että toinen tykkää enemmän sellaisesta lötkön keveästä autosta. Mutta kuten sanoin jokaisella oikeus mielipiteeseensä, eikä mielipidekysymyksistä pidä väitellä.

Jotta ei ihan OT mene niin tuossa soiteltiin koneistamolta että nokka-akseleiden stefoja vaille valmis tuon kasaus. Olivat jotenkin unohtaneet tilata uudet. Onneksi sellaiset löytyivät tuolta Porvoon Raskasosasta ja vien ni sitten töiden jälkeen koneistamolle. Tänään siis toivottavasti kone suurimmaksi osaksi kasassa  Iskee silmää (motivaation riittäessä sekä ilman häröjä Pyörittää silmiään onhan kuitenkin perjantai)

Missäs tuo seuraava kuukausi miittinki on? Olisi tarkotus siihen mennes auton oltava katsastettu ja kunnossa. (taasen vähän OT)
tallennettu
Kale
Vieras
« Vastaus #17 : Marraskuu 13, 2009, 10:46:52 »

Kyllä sitä itsekin monenlaista koslaa koittaneena voin sanoa että paras auto ajaa ns. normaalia ajoa on 605 ja toiseksi paras on 405. Varustelutasosta riippumatta (tosin kaikki 405:t ovat olleet ohjaustehostettuja) ja oletuksena tietty että alustan osat ovat kunnossa.
tallennettu
Flinkki
Vieras
« Vastaus #18 : Marraskuu 13, 2009, 11:35:23 »

Itsekkin kyllä pidän 405:sta ehkäpä parhaimpana ajamanistani autoista. Ohjaustunto on aivan eri luokkaa kun uusilla autoilla. Uusien autojen ongelma tuntuu mielestäni poikkeuksetta olevan liian kevyt ohjaus ja sitä kautta ohut tuntuma tiehen. Tuntuu ikäänkuin ohjausta olisi liikaa tehostettu. Osasyy menee nykyautoissa suositun sähköisen ohjaustehostimen piikkiin, luonnollinen tuntuma puuttuu.  Epävarma Toki tälläisellä ohjauksella varustetut autot ovat mukavia kaupungissa (mikä ei todellakaan ole mi16 valtakuntaa), mutta maantielle päästessä tilanne muuttuu.

Mutta kuten joku kirjoittikin, nämä ovat makuasioita, itse arvostan ajettavuuden esimerkisi mukavuutta korkeammalle. Toisaalta koska nykyään kilometrejä tulee mittariin vuodessa yli 30 000, on nykyinnen sopiva kompromissi (406), kulutusta lukuunottamatta Pyörittää silmiään Näyttää kieltä
tallennettu
Samsune
Vieras
« Vastaus #19 : Marraskuu 13, 2009, 07:11:49 »

Nonii elikkäs tuli haettua kansi koneistamolta. Eipä taaskaan menny niinku oli ajateltu  Virnistää . Nokka-akselin etutiivisteet ei sitte tullukkaa ajallaan. ("ylläri") Mutta muuten kansi valmiina asennusta varten. Kyllähän nuo stefat saa myöhemminki paikalleen  Pyörittää silmiään . Sainpaha alennustaki tuon takia Virnistää . Ihmeellisiä nuo stefat ku kumpikaan koivunen/arwidson ei tahtonu tuntea tuollaista  Huh Eli siis noita jotka tulee tohon virranjakajan ja ohjaustehostimen hihnapyörän "eteen" . (stefan kokohan on 32X45X8) Lähin stefa mitä löyty oli 32x46x10 arwidsonilta. Eli arvaanko taasen oikein että kyseessä vaihteeksi peugeotin omalaatuinen stefa  Pyörittää silmiään

No mut näillä mennään ja viikonlopun aikan mahdollisimman pitkälle viedään asennus, jotta auto saadaan ajoon heti kun viimeset osat tulee.

Ai nii joo koneistuksen lopullinen hinta 586€ sisältäen seuraavat työt ja osat :
Venttiilien purkaus/puhdistus/kasaus 16V
Ohjaimien vaihto 16V
Nokka-akselien purkaus ja kasaus
Venttiili istukan koneistus 16V
Venttiilien hionta
Tasohionta
Pesu +(imu/pakosarjan kanavat)
Venttiilivarren tiivistesarja
Pakoventtiili x2
Imuohjain x8
Pako-ohjain x8

Varmasti jonkun mielestä sika hintaista mutta eipä auta itkeä ku minähän tuon maksan Virnistää (ja muutenkin "pakkohan tuo oli kuntoon laittaa")

tallennettu
VTSBOY
Vieras
« Vastaus #20 : Marraskuu 13, 2009, 07:57:16 »

omasta mielestäni tuo oli ihan kohtuu hintainen Hymyilee

on se hienoa kun näitä pösön ja citron 16v:naisia kunnostetaan Hymyilee
tallennettu
jc mi16X4
Vieras
« Vastaus #21 : Marraskuu 13, 2009, 08:20:21 »

No on sulla ainakin kansi nyt kunnossa. Jossain vaiheesa kannattaa kurkkia alakerran laakeriliuskojen kuntoa, jos autoa on tarkoitus pitää pitkään.
tallennettu
sami81
Vieras
« Vastaus #22 : Marraskuu 14, 2009, 09:42:50 »

Samsune, tuosta listasta puuttuu kannen porttaus jatkoa ajatellen Virnistää Ainakin kansi on nyt varmuudella kunnossa. Kannattaa tsekata Jaken kertomat alakerran laakerit piakkoin, ettei pata ole levällään taas kohta laakerivaurion takia. Laakerit tais maksaa orkkiksenakin jonkun 45e/srj eli aika pienestä rahamäärästä on kiinni vrt leikannut laakeri & tuhot.
tallennettu
Samsune
Vieras
« Vastaus #23 : Marraskuu 14, 2009, 11:40:53 »

Kyllähän se alakertakin läpi käydään, koska eipähän se niin suuri vaiva ole kun vertaa kiinni leikanneen alakerran jälkeiseen vaivaan. Mutta tässä on tällä hetkellä pieni onkelma, joka on se että tämä kannen työstö söi aikamoisen osan budjetista  Järkyttynyt. Kuun lopussa taas enempi rahaa iskeä tähän ja onnistuuhan se alakerran tarkastaminen ryömimällä siellä auton alla  Pyörittää silmiään.

Mutta mutta siitä sitten enemmän kun sen aika koittaa.. Nyt nokka kohti tallia ja kasaamaan noita nippeleitä tuonne konehuoneeseen  Virnistää

Ah prkl meinas unohtua.. Tuolla aikasemmin kun sanoin että oli ollut pari "väärää" venttiiliä niin pistetäänpä uusiksi (murteen piikkiin menee) elikkäs olivat jonkinverran kieroja. Virnistää Luultavammin jossain välissä edellisen omistajan aikana kasattu huolimattomasti ja onnistunut vääntämään jotenkin kieroksi Huh
tallennettu
Samsune
Vieras
« Vastaus #24 : Marraskuu 19, 2009, 10:02:26 »

Lisätäänpä tänne taas avautumista...

Maanantaina klo 14.15 menin sitten tilaamaan nuo puuttuvat stefat Osla-autosta.
Tiskillä ainoastaan Ford varaosamyyjä joka päätti sitten palvella vaikkakin sanoin että pösöön ois tulossa osat.. Siinä sitten yritti etsiä kyseisiä stefoja, ja valitti kun ei tahdo tietää mitään pösöistä eikä niiden 16V koneista  Huh Ihan kettuillakseni kysäisin etteikö foordeissa ole 16V koneita  Virnistää Virnistää
Aikaa kului huikeat 15min kun etsi varaosaluettelosta stefoja joidenka mitatkin jo annoin. Vihdoin sitten löytyi ja pistettiin 2kpl tilaukseen kellon ollessa 14.36. Sanoi osien olevan seuraavana päivänä paikalla.

Tiistaina taasen siinä kahden jälkeen kyselemään osia. Tiskin takana näkynyt ketään, ei kun odottamaan. Hetken odoteltua tulee myyjä ja ilmoitan asiani, jolloin tulee vastaukseksi: "Ei ne osat vielä tänään ole tulleet kun en edellis päivänä ollut kerennyt niitä tilaamaan ennen kello 14.30"
"Huomiseksi saat ne kyllä..."

Keskiviikko aamu koitti. Töissä ollessani sain siinä klo 9 aikoihin viestin että "Tilaamanne osat ovat saapuneet - Osla-auto" .
No vaihteeksi taas hakemaan stefoja kellon ollessa 14.13, tiskin takana taaskaan ketään. 14.35 saapuu takahuoneesta myyjä (taaskaan olisi saanut tilattua mitään ennen puolta kolmea). Ja taas sanoin asiani, jolloin menee myyjä sitten hakemaan osia. Menee hetki, myyjä tulee takaisin ja sanoo "odota käyn kysymässä mihin ne on nostettu". Menee taas hetki, myyjä kävelee takaisin varaston puolelle, tulee pienen pussin kanssa ja antaa sen minulle. Siinä ihmetellessäni että "MITÄ V***UA?" kysäisen sitten että miksi tässä on vain yksi stefa?
"Ai pitikö niitä olla useampi vai? No käynpä kysymässä tuolta"
Menee taas muutama minuutti ja tulee sitten takaisin ja ilmoittaa että tulee jälkitilauksena kun ei ollutkaan kuin yksi kpl jäljellä...  Vihainen  Järkyttynyt
"Soitellaan sitten kun saadaan se puuttuva stefa"

Tämä on vain yksi esimerkki useammasta kyseisen puljun toiminnasta. ÄRKELE  Vihainen
Osaa kyllä taas hatuttaa ku kone tuota yhtä stefaa vajaa kasassa... Itkee
En sit tiedä johtuuko tämä kaikki siitä että ford ja pösö siirtyivät tässä syksyn aikana samaan firmaan ja rakennukseen.


EDIT: ulkoasua vähän paremmaks
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 19, 2009, 10:28:08 kirjoittanut Samsune » tallennettu
Samsune
Vieras
« Vastaus #25 : Marraskuu 29, 2009, 05:02:48 »

Päivitellääs tämä taas...

Vihdoin ja viimein savut irti koneesta. Pienen tulpanjohto rumban jälkeen nyt kaikki kohillaan ja hyvin käy ja kukkuu.. Kiitos erityisesti apua antaneille.  Virnistää Virnistää
Näin on mimmi saanut lisää elinaikaa sydänleikkauksen onnistumisen ansiosta.  Iskee silmää
Venttiilikoppa

Lopputulos

VIelä pieniä viimeistelyjä sisustaan ja konehuoneeseen niin kyllä kelpaa ajella.
Yksi ihmetys tuli kyllä vastaan tuossa kun käynnistelin konetta. Takapenkin apukuskin puoleiseen jalkotilaan oli ilmestyny vettä. Näköjään oven tiiviste oli vuotanut joten tarttee siihen tarttua seuraavaksi.

Näin tällä kertaa ja lisää seuraa..  Virnistää Virnistää
tallennettu
zamzam
Vieras
« Vastaus #26 : Marraskuu 29, 2009, 06:12:28 »

Luulin itsekin oventiivistettä oman auton takajalkatilaan tulevan vesivuodon syyksi. Toisellapuolella vika oli ovipahvin alla olevan muovin irtoamisessa. Toinen vika oli ajastaan halkeillut kattopellin ja c-pilarin välinen korikittisauma, joka laski vedet pilarin sisään ja edelleen tiivisteen sisäpuolelle, joka ohjasi vuodon lopulta jalkotilaan. Samasta syystä kastui etujalkatilakin ja tällöinkin vuoto näytti tiivisteen välistä tulevalta.
tallennettu
Juuso
Vieras
« Vastaus #27 : Marraskuu 29, 2009, 10:45:52 »

Oletko kirjoittanut tuon boldatun selvinpäin?
Minullakin on ollut 2kpl mi16 ja ne ei ehkä kuitenkaan alustasta tai ohjausgeometriasta ollut niitä kylän raiskatuimpia yksilöitä. Joko tietämyksesi ja kokemuksesi nykyautoista on todella ohut tai painotat ajettavuudessa hyvin erilaisia asioita kun minä.
Nyt kun huomasin tämän vastauksen, niin Herra Oravalle vastaten...

Kyllä näitä nyky kulkineitakin oon ajellut, jos vaikka listaa viimeisimmistä...
-V70 Volvo 02'
-306 98'
-Rellu Laguna 04'
-Golf 2,0 UrpoTiisseli 06'
-Citikka Jumper 07'
-Opel Signum V6

Huonoin ehdottomasti kaikista tuo Rellun Laguna.

Onhan noissa kaikkea kivaa varustelussa, ilmastointia ja hiljaisuutta. Mutta siltikin vaan pidän mökkimatka-ajossa vanhaa 405 SRI:tä ihan ehdottomana, ja sit muussa kikkailussa taas tuota Mimmiä parhaimpana. Piste.

Mielipiteitähän vaan on paljon, ja jokaisella omansa, sanoi koira, joka muniansa nuoli... Virnistää

Edit: Ongelma taitaa olla varsinkin se, ettei noissa uusissa ole sellaista "tuntumaa" tiehen. Lienee syynä ylitehostettu ohjaus ja muut helppoon ja mukavaan kaupunkiajoon tehdyt jutut... SRI:kin on oikein mukava, mutta siltikin tuntuma on saatu säilytettyä. Toki noissa mun autoissa on siis alusta varmasti kunnossa.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 29, 2009, 10:56:09 kirjoittanut Puhi » tallennettu
Samsune
Vieras
« Vastaus #28 : Joulukuu 07, 2009, 06:42:06 »

Päivitellääs taas mimmin elämää...

Kaikki toimii kuin unelma paitsi.........
Öljyn lämmöt/ tason mittari näytä enää mitään. Pienen tarkistuksen jälkeen huomasin pohjasta roikkuvan johdon.. Oli näköjään taas sellainen "yritin parhaani pimeässä viritys". Johto vedetty nippuun nippusiteillä ja teipeillä. Katkennut jossain välissä aikaisemmin ja sitä yritetty korjata surkealla menestyksellä  Vihainen . Näyttää hyvinkin pitkälti siltä että joudun tekemään uudet johdot tuolle.
Jotenka kysynkin että sattuisko jollakin olemaan kytkentä kaavioita tuolla johdolle. (johto joka tulee anturiin öljypohjassa?)
Haperoa tuo johto oli etten sinäänsä yllättynyt että poikki mennyt. MIKSI aina pitää yrittää korjata helpoimman tien kautta  Huh
Kerran kun tekisi oikein niin kestäisi kyllä kauemmin  Vihainen .

Mitäs muuta tässä ois ilmenny... Ainiin pakosarjan kartiotiiviste (vai mikä se nyt onkaan) vuotaa  Virnistää Virnistää = Savuttaa konepellin alle  Virnistää

Uudet osat ja johdot ja sitten katsastamaan. Eipä nuo kaikki ole niin justiinsa mutta kun kerran teen niin mieluummin kerralla kuntoon... Harmi vaan kun ei ole kaikilla sama mentaliteetti.
tallennettu
jpe
Vieras
« Vastaus #29 : Joulukuu 07, 2009, 07:31:45 »

MIKSI aina pitää yrittää korjata helpoimman tien kautta  Huh
Kerran kun tekisi oikein niin kestäisi kyllä kauemmin  Vihainen .
Se on myyntikorjaus.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!