Sportpug.com Arkistofoorumi
Kesäkuu 17, 2019, 01:56:49 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mimmin Elämää!  (Luettu 16757 kertaa)
SamTac
Vieras
« Vastaus #30 : Joulukuu 07, 2009, 08:29:15 »

Mikäli kyseessä on öljyn lämpötilatunnistimen (joka on ainoa tunnistin öljypohjassa) johto, niin sille menee vain yksi johdin. Tunnistin maadoittuu koneen kautta.

Mikäli en ihan väärin muista, niin johdon päässä oli rengasliitin ja johdon kiinnitys tunnistimeen tapahtui pienellä mutterilla.
tallennettu
Samsune
Vieras
« Vastaus #31 : Joulukuu 08, 2009, 07:08:19 »

Mikäli en ihan väärin muista, niin johdon päässä oli rengasliitin ja johdon kiinnitys tunnistimeen tapahtui pienellä mutterilla.


Niin no tuon kyl tiesin kun siellähän se roikkui  Pyörittää silmiään . Enemmän siis kiinnosti että mihin se tulee tuolla toisessa päässä? Eli siis tuleeko suoraan mittaristolle vai jonkun releen/ecun yms kautta? Voi olla että taasen tuli huonosti ilmaistua asia  Virnistää  Virnistää .

Tarttis varmaan ostaa vaan suosiolla se Haynesin korjausopas että saa nuo kytkentäkaaviot.

Tuossa tarkemmin muistelin asiaa niin eihän tuo lämpötila-anturi ole koskaan toiminut eli en usko ihan tuohon "myyntikorjaus" juttuun.  Pyörittää silmiään Onhan se tietenki mahdollista että myyjä vaan niputtanut ylimääräset johdot jonnekki ettei näkyis mitään roikkumassa....
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 08, 2009, 07:10:12 kirjoittanut Samsune » tallennettu
zamzam
Vieras
« Vastaus #32 : Joulukuu 08, 2009, 08:09:10 »

Öljynlämpöanturilta johto menee samaan nippuun kuin öljymääräanturin johdot. Ne kolme johtoa menevät virranjakajan alapuolelta koneen etupuolelle ja siitä edelleen paksumpaan johtonippuun, joka menee koneen edestä. Sieltä varmaan nyt löytyy se katkennut johdonpää.

Johdon pitäisi mennä suoraan mittaristolle, vasemman ajovalon takaisten liittimien kautta. Itse anturi on vain lämpötilan mukaan muuttuva vastus.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 08, 2009, 08:09:36 kirjoittanut imaS » tallennettu
Samsune
Vieras
« Vastaus #33 : Tammikuu 06, 2010, 07:40:46 »

Taas jatkuu Mimmin elämä!
Tänään sitten lopetti nopeusmittari toimintansa. Näillä kovemmilla pakkasilla piti jo pientä meteliä tuo mittaristo. Lämmettyään tosin hiljeni.
Taisi vaijeri sanoa sopimuksensa irti (olettaisin ainakin äänestä päätellen). Onneksi varaosa autosta saa tuohon vaihto vaijerin. Ei vaan kauhiasta innosta tuolla pakkasessa vaihdella noita osia  Virnistää Virnistää .
Ja tietenki kilometrit pysyy kurissa ku ei sekään pyöri  Iskee silmää

Tarttee kyl huomenissa purkaa tuota mittaristoa sen verta että saa vaijerin irti ja vaihdettua. Eipä tuo niin amerikan temppu ole vaihtaa.

Vielä pieni maistiainen tämän hetken tilanteesta  Cool (ei mikään parhaimman laadun omaava kuva)
--> Mimmi talvi kengissä

--> Mimmin olemus
tallennettu
Samsune
Vieras
« Vastaus #34 : Tammikuu 28, 2010, 06:31:51 »

Nonii johan se myrkyn lykkäs!!!

Näin loppui taivaltaminen hetkeksi... Ei suostu käynnistymään.
Kone pyörii ongelmitta mutta jotenki ei vaan suostu käynnistymään..
Mitenkäs selittäis tän et ees joku pysyis kärryillä..
Käynnistäessä kone pyörii 3kertaa ja neljännellä kuuluu "tuff" ja sit alkaa rumba uudestaan ilman taukoa?
Putkessa haisee bensa joten epäilisin saavan gasoo mutta sytytys vissiin hukassa..
Uusi virranjakaja siellä on jo mutta ei vaikutusta. Olisko tulpanjohdot tai puola viallinen?
Niin ja vikahan ilmeni tuossa ulkoilman ollessa -32 astetta  Pyörittää silmiään
ja sen jälkeen ole toiminut..

Eipä se sinäänsä ollut vielä pahinta että tuo mimmi lopetti toimintansa. Ei siinä muu auttanut kun ottaa tuo projekti 106 alle. Kerta laakista käyntiin eikä mitään ongelmia. Kunnes tänään eka talvi aamu tuolle ja töihin sillä, eikä vieläkään mitään ongelmaa heti käyntiin ja annoin lämmetä rauhassa ennen kun lähin töihin. Noh sitten tuli iltapäivä ja piti kotiin lähteä ja sama vika, kone pyörii mutta ei käynnisty PRKL...
Ei ole mun viikko tämä  Itkee .
Olettaisin 106 vian liittyvän jotenkin bensapumppuun kun huomasin että ei pidä sitä niin normaalia "meteliä" kun lyö virrat päälle..
tallennettu
zamzam
Vieras
« Vastaus #35 : Tammikuu 28, 2010, 07:29:17 »

Helppohan se kipinänsaanti on irtotulpalla katsella. Tosin jos sinne olet tarvikemallisen jakajankannen laittanut, niin kurkkaa keskihiilen kunto. Itsellä tarvikeosan hiili kesti alle 14tkm. Lämpimänä vielä jaksoi käynnistyä, muttei enää kylmänä kuin pitkällä sahauksella.

Koneen asentoanturi, sekä sytytysyksikkökin voivat olla viallisia.
tallennettu
Samsune
Vieras
« Vastaus #36 : Tammikuu 28, 2010, 07:52:46 »

Näin itsekkin vähän ajattelin..
Virranjakajan "pitäisi" olla ducellier kun sellaisena se tilattiin...
Vai tuleeko tässä se vanha vitsi "se on ducellier vain jos siinä lukee ducellier?"

Vikojen hakuammunta vähän tyssännyt kun tallille en ole saanut autoa ja kauhiasti ole tuossa pakkasessa ja tuiskeessa innostusta purkaa nuita Virnistää Virnistää .

Kattoo josko huomenna töiden jälkeen saisi toisen ees kuntoon.
tallennettu
zamzam
Vieras
« Vastaus #37 : Tammikuu 28, 2010, 08:09:32 »

Vai tuleeko tässä se vanha vitsi "se on ducellier vain jos siinä lukee ducellier?"

Kyllä, Ducellier siinä lukee ja hintaakin oli ~satasen verran pyörijän ja taustalevyn kera. Italialaisessa ja orkkiksessa on kyllä laadussa eroakin. Merkkiliikettä edukkaammin löytyy Sitroselta tahi lähimmästä Valeon osia myyvästä tarvikeliikkeestä Valeon tuotenumerolla 243136.
tallennettu
Samsune
Vieras
« Vastaus #38 : Helmikuu 01, 2010, 07:27:32 »

Päivitellääs taas..
Kyllähän tuo käyntiin saatiin.. Tallille hinaus jonka jälkeen lisävirtaa ja vähän suostuttelua niin kyllä tyttö käyntiin lähti. Syyksi häiriöön en tarkkaan tiedä. Puolan liittimeen menevät johdot oli heikossa kunnossa niin niitä korjailin ja samalla putsailin puolanjohdon päät.
Ihmetykseksi nousi vain "öljyinen" pakosarjan pinta?
Joka vissiinkin johtuu vuotavasta venttiilikopan tiivisteestä kun sieltä tuntui tiputtavan öljyä lämmettyään. No tuleepa katsottua yläkerran kunto, sillä onhan tuolla taas melkein 10t km tullut ajeltua remontin jälkeen. Samalla tulee vaihdettua kaikki nesteet suodattimineen sekä tulpat+tulpanjohdot+puola. Ja mitä kaikkea siinä sitten tulee eteen Pyörittää silmiään ...
Ensi kesä varten ajattelin nykyiset Speedlinet vaihtaa tällaisiin josko vähän piristäisi yleisilmettä.
Toisena vaihtoehtona ajattelin kiillottaa nuo Speedlinet ja laittaa vaikka talvivanteiksi. Toki jos jollakin tarvetta tuollaisille voin niistä luopuakkin sopivaa korvausta vastaan.  Virnistää Virnistää

Ja mitä tulee tuohon 106 projektiin niin päivän seistyään työpaikan parkkipaikalla, istuin rattiin ja ajattelin vielä kerran kokeilla että lähtiskö.. Kerta heitolla käyntiin. Bensapumppu "metelöi" normaalisti ja kaikki toimi kuin ennenkin. Tarttee tuostakin tarkistella liitännät ja pumpun toiminta kun sen saa takaisin tallille.
tallennettu
Cacadu
Vieras
« Vastaus #39 : Helmikuu 01, 2010, 10:59:40 »

Toisena vaihtoehtona ajattelin kiillottaa nuo Speedlinet ja laittaa vaikka talvivanteiksi.

Talvi + kiilotetut aluvanteet... no eipä kiillä ainakaan pitkään.  Virnistää
tallennettu
Whaeva
Vieras
« Vastaus #40 : Helmikuu 01, 2010, 04:01:31 »

Tosi tyylikkäät noi Motecit. Hinta vaan tuon kokosista vanteista aikamoinen. Katuauto kun ei moisen vanteen ominaisuuksia tarvii...menis yhtälailla joku painava halpisvanne.
tallennettu
Samsune
Vieras
« Vastaus #41 : Helmikuu 01, 2010, 05:43:04 »

Saahan noita halppis vanteita juu, mutta eipä ole tullu sellasia vastaan jotka omaan silmään istuu. Ja mitä tulee noitten Motecien hintaan ni enny sanois kalliiksi, kun vertaa mitä maksoin tuon 106 vanteista  Pyörittää silmiään (mutta se nyt ei kuulu tähän projekti kertomukseen).

Tuohon ominaisuus juttuun en sen enempää rupea puuttumaan... Jokaisella kun on mielipiteensä...  Iskee silmää

Niin ja tais taas tulla ajatushärö ton mun kiillotus+talvivanteeksi jutun kanssa. Tarkoitus oli siis että jos kiillotan nuo speedlinet jäävät kesävanteiksi ja sit taas jos ostan nuo Motec niin siirtyvät speedlinet talvivanteiksi ilman suurempia muutoksia..  Virnistää
(Mun moka, sorry  Virnistää )
tallennettu
Benkku
Vieras
« Vastaus #42 : Helmikuu 01, 2010, 10:34:53 »

Eipä tuo 6.5x15" Motec nyt mitenkään erikoisen kevyt 7.3 kg:n painollaan ole - luja ehkä, muttei kilpavanteeksi edes kevyt. Ihan normi vanteistakin löytyy painoltaan tuota luokkaa esim. Shaper Sunlight kyseisessä koossa painaa 7.0 kg.
tallennettu
MaZ
Vieras
« Vastaus #43 : Helmikuu 01, 2010, 11:05:35 »

Miettisin itsekkin nuita motecin vanteita, mutta aattelin pidättäytyä compomotiveissa kuitenkin.

Näyttää menevän keskireiän sorvaamiseksi, ei taia aivan mahtua tuo CB: 63,4mm  Cool
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 01, 2010, 11:06:09 kirjoittanut MaZ » tallennettu
Samsune
Vieras
« Vastaus #44 : Helmikuu 03, 2010, 09:17:31 »

Näyttää menevän keskireiän sorvaamiseksi, ei taia aivan mahtua tuo CB: 63,4mm  Cool

Tuota itsekkin kattelin että vähän joutuu ottamaan pois. Eikös se nyt ole parempi vielä tässä vaiheessa noita hoitaa pois alta ennen kesää. Eipä tässä vielä mitään sen suurempia maailmaa muuttavia päätöksiä ole tehty, kun on noita pieniä korjaus manöövereitä jäljellä.  
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!