Sportpug.com Arkistofoorumi
Elokuu 18, 2019, 02:19:49 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mimmin Elämää!  (Luettu 17066 kertaa)
Samsune
Vieras
« Vastaus #45 : Helmikuu 15, 2010, 11:02:23 »

Päivittelyn aika...

Tosiaan oli öljyvuoto kannentiivisteessä... Oli ne tulpanreikien rinkula tiivisteet halki. Noh menin tilaamaan paikallisesta merkkihuolto liikkeestä kyseisiä tiivisteitä ja otin nuo vanhat malliksi mukaan. Noh osia kuulemma löytyi Helsingistä ja ne sitten tilattiin perjantaina 5.2. aamulla yhdeksän aikaan Porvooseen. Ajattelin tietenkin että olisi vielä samana päivänä paikalla, mutta tulikin vastaus että tulee vasta maanantai aamuksi kello 8.30. Noh odotellaan siis viikonlopun yli... Maanantaina yhdeksän jälkeen menin hakemaan osia.
"Tässä nämä nyt olis" ja antoi pussin jossa ihan väärät osat. Siihen sitte että en mä näitä tilannut? ja näytin uudelleen vanhaa tiivistettä.
"Joo totta ei nää oo yhtään samanlaiset ku noi sun, nää o paljon pienemmät. No minäpä selvitän miksi lähettäny väärät osat.."  
Menee taas pitkälle iltapäivää jolloin tulee soitto "Joo tota ei noita osia olekkaa tuolla Helsingissä, et tarttee tilaa Ranskasta tehtaalta. Et tilasin ne just." .
Okei pistetään tilaukseen... Siinä sitte taas odottelemaan. Viikko vierähtää ja tulee jälleen soitto " Nyt on semmonen juttu että osia ei valmisteta enää..."

MITÄ V****A!?!?!?

Viittiskö joku oikeesti selittää mulle et miten voi mennä näin täydellisesti PÄIN H........Ä ...

Osaisiko joku kertoa jonkun vaihtoehdon noille tiivisteille... Esim löytyykö jostain toisesta moottorista samanlaisia? Vai teenkö jonku kikka kakkosen tonne?

Edit: Ai nii joo oli ihan sama juttu ku yritin tilaa uusia öljyputkia tohon.. kesti yli viikon ilmottaa että ei niitä tehdä ranskassa enää...

Edit2: Tuossa pikaisen tutkinnan tuloksena tuli sellanen mieleen että samanlaisia tiivisteitä pitäs olla XU10J4 ja XU10J4TE moottoreissa? Korjatkaa toki jos olen väärässä?
Ainakin mitä nyt noita varaosanumeroita tutkailin ja ymmärsin.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 15, 2010, 12:11:10 kirjoittanut Samsune » tallennettu
pugnisti
Vieras
« Vastaus #46 : Helmikuu 15, 2010, 12:37:14 »

Kävin perjantaina paikallisella pösön liikkeellä ja siellä olivat valmiita tilaamaan kyseiset rinkulat. Sitä en tiedä olisiko rinkuloita koskaan tullut mikäli olisin ne tilannut.

Kerro jos keksit mistä muualta noita rinkuloita voisi ostaa.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 15, 2010, 12:40:49 kirjoittanut puginisti » tallennettu
zamzam
Vieras
« Vastaus #47 : Helmikuu 15, 2010, 02:17:47 »

Vieläköhän Citroenin tiskiltä tiivisteitä löytyy? Kannattaa ainakin kysellä, sitroseltakin voisi löytyä.
tallennettu
Soukka
Vieras
« Vastaus #48 : Helmikuu 15, 2010, 04:00:29 »

Jos tarvii koko yläpäänsarjan kansipahveineen niin motonetin yläpäänsarjassa ne tulee.
tallennettu
Kale
Vieras
« Vastaus #49 : Helmikuu 15, 2010, 04:22:45 »

Tuossa pikaisen tutkinnan tuloksena tuli sellanen mieleen että samanlaisia tiivisteitä pitäs olla XU10J4 ja XU10J4TE moottoreissa? Korjatkaa toki jos olen väärässä?
Ainakin mitä nyt noita varaosanumeroita tutkailin ja ymmärsin.

Mutta jutun juju on siinä että jos varaosanumero on sama niin se tarkoittaa että ei sitä osaa saa. Ei ne erittele mitenkään mallin mukaan. Tietty noi rinkulat kuuluu yläpään tiivistesarjaan ja täydelliseen moottorin tiivistesarjaan. Ja niitä pitäisi vielä saada, eivät vaan enää myy irtonaisina noita.

Sen verran noita purkaneena muistelen että sekä Mi16, S16/facelift Mi16 että T16 olisi samanlaiset noi rinkulatiivisteet päällepäin. [triviaa]T16/S16 nyt siinäkin mielessä että niissä on sama raaka-sylinterikansi, sama venttiilikoppa ja jopa samat puolat.[/triviaa]
tallennettu
MaZ
Vieras
« Vastaus #50 : Helmikuu 15, 2010, 04:42:05 »

Justiinsa jokunen viikko takaperin käväisin raision automaasta kyseiset rinkulat hakemasa, tai parissa päivässä kesti tulla hesasta. En muista olisiko ollut suomen viimeiset tms.

Tosiaan kannattaa kattoa niitä varaosakuvia niiden myyjien kanssa, että vältytään noilta vääriltä osilta, ei jää kielimuuria ainakaan väliin.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 15, 2010, 04:42:34 kirjoittanut MaZ » tallennettu
Samsune
Vieras
« Vastaus #51 : Helmikuu 15, 2010, 07:06:47 »

Jos tarvii koko yläpäänsarjan kansipahveineen niin motonetin yläpäänsarjassa ne tulee.

Niin No naurettavintahan tässä onkin se että melkein kaikki muut tuli vaihdettua jo tuon kansiremontin aikana. Ostin silloin erillisinä aina sen mukaan mitä tuli vastaan. Nyt jälki käteen tietty vähän ketuttaa etten silloin ostanut koko sarjaa mutta minkäs teet. Jälkiviisaus paras viisaus  Virnistää

Ja kyllä katottiin niitä kuvia ja näytin juurikin sen oikean osan mutta en sit tiedä missä välissä oli kusahtanu... Kattoko myyjä sitten vahingossa väärän numeron listasta tjsp...  Jos ei muuten niin pakkohan tuo koko tiivistesarja on ostaa..
Onpaha sitte uudet tiivisteet valmiina seuraavaa remppaa varten  Pyörittää silmiään  

Mitä tuli tuohon Kalen vastaukseen niin sitä meinasin noilla vaihtoehto moottoreilla että jos nyt jostain syystä sattuu oleen niin että en saa nopeesti MI16 tiivistesarjaa ja sitten sattuu löytymään noita vaihdokki sarjoja niin ostan sellaisen.. Ja tosiaan sen mitä sain selville niin ainakin osanumeroiden ja mittojen mukaan pitäisi olla samat rinkulat kyseessä.

Kiitos taas nopeista vastauksista saanpaha ainaki tuon taas toimimaan tavalla tai toisella..
tallennettu
Samsune
Vieras
« Vastaus #52 : Maaliskuu 23, 2010, 04:32:06 »

Taasen edennyt hiukkasen kunnostus.

Noin viikko ellei jopa kaksikin takaperin antautui tuo varaosa virranjakaja irronneen pyörijän kiinnityspultin takia. --> Pultti virranjakajan kyljestä läpi ja katkas samalla yhden "kärjen" jonka jälkeen kävi kolmella. No onneksi vanha jakaja ja pyörijä yllättävänkin lähellä ja pienoisen vaihto-operaation jälkeen taas matka jatkui.

Takapönttö tuli vaihdettua testi mielessä hyllystä löytyneeseen tupla ulostulo leluun. Loppu tuloksena hillittömät äänet ja kaamea kumina siinä 100km/h vauhdissa. Joten orkkis pönttö tulee takaisin alle kunhan saan vaihdettua taka-akseliin puslat. Toki ulkonäöllisesti takapää paremman näköinen (omasta mielestä ainakin) tuolla tuninki härpäkkeellä mutta korvat ei kestä tuota.

Sitten ilmenikin sellainen ihmeellinen hetkellinen "sumun" nousu pellin alta kun koneen lämmöt nousevat siihen pisteeseen että avaa termostaatin kokonaan. Huh Huh Olisikohan termostaatin kotelon tiivisteet tai jtn siihen suuntaan?
Ja tosiaan tämä tapahtuu vain harvoin eivätkä lämmöt kuitenkaa nouse koskaan yli 90 asteen. Eikä veden varoitus valokaan pala joten vettä luulisi olevan.

Ideoita saa heittää ja jos löytyy tietoa mistä kyseinen onkelma johtuu niin aina vaan parempi..  Virnistää
Kuvia liittelen kunhan saan ne tuolta telehvoonista ulos.

Editos: Elikkä tänään tuossa selvittelin "satunnaista" sumua JA P****N marjat... Venttiilikopan tiivistehän se siellä tiputteli pakosarjan päälle nesteitä. Vihainen Juurikun sain senkin taas laitettua.. Mikäs sattuu olemaan noille venttiilikopan pulteille momentti arvo jolla kiristetään?
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 24, 2010, 03:51:56 kirjoittanut Samsune » tallennettu
Samsune
Vieras
« Vastaus #53 : Huhtikuu 22, 2010, 02:19:56 »

Nonii ja taas edetään askel eteenpäin kun vihdoin ja viimein kipsi kädestä poissa  Virnistää . Pakoputki alkoi tuossa vuotamaan ja pitäs nyt vaihtaa koko roska uuteen. Tuon kipsin kanssa oli vaan vähän hankalaa tuonne pakosarjan luokse ängetä niin nyt sekin tulee tehtyä.
Ja tosiaan tuo vuotava venttiilikannen tiiviste vaihdettu ja näyttäs tällä kertaa pitävän litkut sisällä  Pyörittää silmiään (asentajassa näköjään ollut vikaa edellisellä kerralla)

Kesän ekat pesut ja vahaukset suoritettu ja kyllähän tuosta vielä pelin saa aikaseksi kun vähän jynssää  Virnistää
Kesää kohti
Aurinkokin paistoi
Vanteista sen verta että ne jätin hankkimatta ja noilla vanhoilla speedlineillä mennään ainakin näin aluksi. Tämä harrastaminen kun ei tule halvaksi   Iskee silmää ja päivässäkään ei ole kuin niin monta tuntia...
tallennettu
Samiruoho
Vieras
« Vastaus #54 : Huhtikuu 25, 2010, 07:59:18 »

kyl punanen on kans niin ihku Näyttää kieltä Virnistää nätti peli.
tallennettu
Samsune
Vieras
« Vastaus #55 : Elokuu 18, 2010, 08:54:57 »

Päivitellääs taas auton elämää...

Mimmillä tuli ajettua tuoko- ja kesäkuu ongelmitta kunnes kesäkuun aikana huomasin ihmeellisen kitinän jostain alustan tienoilta. Ihmetellessäni vikaa tutkin kaikki iskunvaimetimen osat ja alapallot yms. Noh niistä kun ei suurempia kitinöitä löytynyt autosta keula ylös ja pukkien päälle. Syyllinen paljastui.
Alakehdon taaemman kiinnikkeen runko joskus hitsattu ja nyt oli murtunut kokonaisuudessaan. Joka johti alakehdon pieneen elämiseen ja kitinään.
No tuhoja enemmälti tutkittua lopputuloksena noin parin nyrkin kokoinen reikä ja paljon ruosteista peltiä poistettu. Ala nurkka käytännössä kokonaan pakko tehdä uudelleen. Samalla siinä kirotessa ajattelin pikkaisen koputella sisäkaaria ---> POKS läpi ja lisää paikattavaa   Järkyttynyt .
Runkopalkkiin myös muutama pieni reikä.

Puhdistaessa alakehtoa huomasin että se taaempi kiinnitys kohta tosiaan aivan laho. Onneksi varaosa autossa aivan tehdaskunnossa oleva alakehto.

Heinäkuun aikana suurimmalti osin pelkkää purkamista ja siistimistä. Vaikkakin olin lomilla heinäkuun en saanut paljoa aikaseksi tuon korjaamiseksi. Nyt elokuun aikana alanurkka melkein kokonaan jo hitsattu. Iskarit vaihdettu, uudet jouset, yläpään laakerit vaihdettu. Alakehto putsattu ja viimeistelty.
Jarrusatulat purettu ja putsattu sekä maalattu. Ohjainakselisto vaihdettu hajonneen sisemmän suojakumin takia.(kerran parempi kuntoinen oli tuossa varaosa autossa)
Aurauskulmien säätö kunhan alusta kokonaisuudessaan kasassa ja autossa kiinni.
Auton seisoessa tallilla huomasin pientä jäähdytin nesteen vuotoa kennosta. Kennossa putkistossa useampi pieni reikä josta tihkui vettä. Joten uusi jäähdytin tuli vaihdettua tilalle. Samalla vaihdoin muutaman vesiletkun uuteen vanhojen hapertuneiden tilalle.
Uudet takavalot odottavat asennusta kunhan vain jaksaisi repiä jonkun hienosti tekemät liima- ja tiivistemassa kiinnitykset takapaneelista. Jonka yhteydessä tiivistellään takakontin vuodot.

Ja mitäs vielä. Niin joo jäähdytintä vaihtaessa irroitin ilmanputsarin ja imusarjasta puski bensan katku Huh
Veikkaisin vuotavia/vuotavaa suutinta? En ole vielä ottanut suuttimia irti ja testannut niitä. Ensin ajattelin hitsata tuon loppuun. Ettei vaan kävisi pientä tulipalo onnettomuutta  Virnistää

Mitenkäs kun hyllyssä majailee muistaakseni numerolla 0280150734 olevat suuttimet (muistaakseni 405 SRI D6A moottorista) joissa tuotto oli jotain 200ml/min@2,5Bar luokkaa. Eikös näissä Mi16 ole 0280150762 suuttimet joissa hiukkasen suurempi paine ja tuotto? Luokkaa 214ml/min @3Bar Huh

Mitenkäs käy jos tuikkaisin väli aikaisesti tuonne noi SRI suuttimet? Tehoja katoaa toki mutta kestäiskö sen aikaa että saan uudet/korjattua noi vanhat suuttimet?

Pientä tutkimusta jo tehneenä noitten suuttimien osalta. Uudet 762-loppuisella olevat suuttimet n 139€ kpl varaosatiskiltä ja paremmalla tuotolla olevatkin samoissa hinnoissa.
Korjaukset tosiaan oli siinä 30€/kpl luokassa.

Kuvia lätkin kunhan saan ne tuolta kamerasta ulos.
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!