Sportpug.com Arkistofoorumi
Kesäkuu 17, 2019, 02:42:57 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 406 Coupe -98 V6  (Luettu 27109 kertaa)
jeroo
Vieras
« Vastaus #90 : Heinäkuu 07, 2010, 09:46:13 »

Itsellä hieman särähtää silmään nuo vanteet ja takasiipi. Pistähän pari uutta kuvaa niin katsellaan miltä ne näyttäisi toisesta kuvakulmasta Iskee silmää
tallennettu
MikGo
Vieras
« Vastaus #91 : Heinäkuu 07, 2010, 11:47:47 »

Kyllähän tämä makea peli on vaikka aika paljon tuunattu. Yleensä pösö näyttää parhaalta pienellä madalluksella ja isoilla vanteilla. Tuokin varmasti paranee kun hieman madaltuu ja vannemalli vaihtuu.
tallennettu
Furi
Vieras
« Vastaus #92 : Heinäkuu 07, 2010, 08:05:26 »

juu väri on jonkunverran violetimpi kuin alkuperänen, noi vanteet on orkkiksen väriset...
toivon ittekkin hieman lisää tontitusta, mutta en meinaa mitään asialle tehdä muutakun tuon poppisarsenaalin asentamisen  Virnistää

kuvia ei nyt hetkeen saa taas otettua, auto on ajettu takas projektitalliin ja sisustan purku on käynnis..  Pyörittää silmiään ratti on jo irti ja lähdös helsinkiä kohden verhoiltavaksi, samoin apparin penkki ja muuta roipetta on lattialla... tarkotus siis purkaa sisusta täysin lukuunottamatta koetaulua ja kattoverhoilua, sen jälkeen täydellinen äänieristys (silent coat ja bimast bombilla) ja sit johtojen vetoa + poppiksien istuttamista..

tuos on pari kuvaa tulevista vanteista, ei sellaset kun alkaapäälle oli tarkotuksena mutta menee nyt sitten tämän ja ehkä ensikesänkin alla pyöriessä..
klick! ja klick!
tallennettu
JiiTee
Vieras
« Vastaus #93 : Heinäkuu 08, 2010, 02:02:43 »

Jos meinaat täydellisyyttä tavoitella, tai edes likimain sitä, niin eristä myös katto!
tallennettu
Furi
Vieras
« Vastaus #94 : Heinäkuu 08, 2010, 03:00:40 »

noku oon sitä miettiny mut vähä jännittää tuo kattoverhoilun irtirepiminen, ei tekisi mieli kumminkaan sitä kohtaa särkeä, ei taida olla ihan jokapäiväistä kulutus tavaraa...  Virnistää voi olla et jos ny innostun niin eristän katonkin..

mahtaako oikeasti olla jotain apua tuosta katon eristämisestä?
tallennettu
JiiTee
Vieras
« Vastaus #95 : Heinäkuu 08, 2010, 04:20:48 »

Ideanahan on vaimentaa peltiä ettei se resonoi. Monesti katto vuotaa yllättävän paljon ääntä läpi verrattuna esim. oviin tai pohjaan. Itse jos alkaisin ääniä minimoimaan niin eristäisin ehdottomasti myös katon.
tallennettu
sami81
Vieras
« Vastaus #96 : Heinäkuu 09, 2010, 10:21:38 »

Luukullisen katon verhoilu on tosi helppo irrottaa eikä sitä saa rikki kuin väkisin taitettaessa. Pahvi tulee ovesta ulos kenkälusikalla sovittaen.

Irrotat vaan ensin a-,b- ja c-pilarin verhoilut, jonka jälkeen sisävalojen muovit, vaatekoukut jne pois niin sulla on kattopahvi kädessä.

EDIT: Ja kattohan on se, josta äänieristys melkeen pitäs aloittaa.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 09, 2010, 10:22:33 kirjoittanut S_a_m_i » tallennettu
FVampir
Vieras
« Vastaus #97 : Heinäkuu 16, 2010, 06:18:14 »

Sanoit että ratti lähti kans verhoitlavaksi.. ootko miettiny että laittas 307 cc/407 sporttiratin? Vai meneekö noi uudemamt ratit tuohon? Ite ainakin tuota pohdiskellut kun mulla ratin verhoiluissa on kans reikääpi :/
tallennettu
Furi
Vieras
« Vastaus #98 : Heinäkuu 16, 2010, 10:41:33 »

joo ratti on verhoiltavana atm...
ei tullu itseasias edes mieleen ruveta sovittamaan muita pököttien rattia, ihan sillä kun epäilen että suoraa ei sovi tai ainakaan kukaan ei osaa kertoa mikä sopisi... ja vielä kolmanneksi se että ei ainakaan massi kestä uutta rattia pökötiltä tilata, ei varmaan tonni piisaa? Hymyilee

projektiki vähä eristyny; katto on ny sit äänieristetty, lattia kuskin jalkotilasta peräkonttiin asti on vuorattu täysin ja vähä poppiksien piuhoja tullu laitettua... pian pitääkin ruveta subikoteloa suunnittelemaan/tekemään; meinaan subilla testata räminät ennenkuin lyön ovipahvia jne kiinni, saa sit kaikki ylimääräset pärinät pois ennenkun tulee turhaa koottua mitään Hymyilee

jos jollain on kattoluukun "verhoa" (jolla siis sen lasin saa suljettua pois näkyvistä manuaalisesti) niin olisin ERITTÄIN kiinnostunu, entinen omistaja on näköjään raasinu sen pois ja paiskannu menemään....  Vihainen
tallennettu
FVampir
Vieras
« Vastaus #99 : Heinäkuu 16, 2010, 12:32:16 »

Niin siis katoin että ebaysta sias tuollasen hyväkuntosen ratin 80 punnalla ja airbagilla oli hintaa 50-200e..vastaavasti airbagillinen 150e

Suomestakin löytyy varaosahauilla noita purkuautoista.. muttei ollu yhtään sporttimallista(joissa on ne alumiiniset/kromiset trimmit)... pari sataa oli hintaa muistaakseni...

Itse aattelin että vois olla aika jees.. pitäs tietää vaan meneekö paikoilleen Hymyilee leveästi
tallennettu
Furi
Vieras
« Vastaus #100 : Heinäkuu 16, 2010, 12:48:59 »

joo ideana ois kyl ihan asiallinen, tosiaan vaan se suurin ongelma että tietääkö kukaa mikä ratti sopii
tallennettu
Furi
Vieras
« Vastaus #101 : Elokuu 07, 2010, 04:40:38 »

Jotain on tapahtunu vaik tuntuu ettei homma etene ollenkaan...
pari ryhmäkuvaa talon "erikois" kotteroista... jos noi nyt erikoisia mikään on Hymyilee

Sisusta tosiaan tuli purettua ja siitähän sitten alkoi äänieristys urakka... Pyörittää silmiään
Välis kaveri kävi jeesimäs ja laittamas verkkoja takapuskimeen.
Ground Zeron soitin kävi kiinni ja meni vaihtoon, tilalle tuli Alpine..
Keskikonsoliin sovittelin volttimittaria ja seuraavaksi oli vuorossa kattoverhoilun purkaminen, foorumilaiset sai vakuuteltua että pitää sekin äänieristää ja kunnolla.  Pyörittää silmiään
Ja pitihän se samalla pestä

Peräkontti tuli vuorattua ensin bimast bombilla ja vielä 8mm noise isolatorilla...

Subi vahvarin säätöpotikka tuli soviteltua tuonne tyhjiin paikkoihin.

Kaikkien penkkien verhoilu meni vaihtoon, englannista tullut sisusta kun oli ilmeisesti uudenmman mallin coupesta ja siksi erilainen? Kuskin penkki purettuna ja "uusilla" verhoiluilla.

Ovipahvit yritin jäykistää liima silikoonilla ja sen jälkeen äänieristystä Dietzin NoisEXällä..

Etuovien äänieristys on kans aluillaan, vielä pitää vähä mattoa lisäillä..
Spacerit sain paikalliselta koneistamolta, ei oo vaan vielä tohtinu kokeilla sopiiko vanteet alle Virnistää

e:ainii ja jos joku ihmettelee niin kyllä; auton teho/painosuhde alkaa olla nyt jo vituillaan, äänieristys materiaalia on mennyt tällähetkellä n.60-70kg  Virnistää
« Viimeksi muokattu: Elokuu 08, 2010, 09:48:48 kirjoittanut Furi » tallennettu
FVampir
Vieras
« Vastaus #102 : Elokuu 09, 2010, 02:33:42 »

Nonih.. huhhuh.. siinä on ollut ja on vielä hommmaa Hymyilee leveästi

Itellä pitäs kans ovet tsekata kun pärisevät ja päsätävät ääntä läpitte :/

hei jos sulla on katto auki niin kehtaatko napata kuvaa tuosta kattoluukun ympärystästä? Ois jees nähä miten tuo vesien poisto yms on hoidettu ja millanen tuo peltipokkaus/leikkaus on.

nimim. kattoluuksuta haaveileva Iskee silmää
tallennettu
Furi
Vieras
« Vastaus #103 : Elokuu 09, 2010, 05:10:44 »

joo ja 20 päivään mennes pitäis saada toi vehje ajokuntoon... tiukkaa tekee.. :/
pitää kattoa koneelta et millasia kuvia katosta otin... mut mitä silmämääräisesti sitä kattelin niin en kyl heti lähtisi tota jälkiasennuksena toteuttamaan, jo pelkästään ne veden poistoletkut näytti sen verran mielenkiintoisilta... Iskee silmää
tallennettu
Furi
Vieras
« Vastaus #104 : Elokuu 23, 2010, 02:00:44 »

Siinäpä se, ulkokuori lähes "valmis" ja uusilla vanteilla, ei ihan sellaset kun mielessä oli mutta lähes
edestä
sivusta
takaa
takaa2
tallennettu
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!