Sportpug.com Arkistofoorumi
Elokuu 23, 2019, 05:36:24 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2 3 ... 12
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 309 GTI16 - Ratakuntoon kesäksi  (Luettu 37045 kertaa)
vexa
Vieras
« : Marraskuu 29, 2009, 03:00:05 »

Mähän en missään vaiheessa oo muistaakseni sanonu vähentäväni näitä autohommia...  Virnistää Virnistää

No mutta kuitenkin, tallin pihasta löytyy nyt sitten pitkäaikainen haave auto, eli alkuperäinen vuosimallin -92 309 GTI16, joka tuli hankittua _pienellä_laitolla_ käyttöautoksi, kun korihommat tossa punasessa GTI:ssä vähän tuntuu venyvän...  Näyttää kieltä

Ei kai siinä sitten muu auta, kun rueta repimään kampuralaakerivikaista konetta pois keulilta.  Virnistää Virnistää

http://i5.photobucket.com/albums/y156/evo309/309%20GTI16/Konehuone1-1.jpg?t=1260483277

Ennen uuden koneen asentamista tottakai suoritin konehuoneen ja uuden moottorin ja muidenkin osien pesua.

http://i5.photobucket.com/albums/y156/evo309/309%20GTI16/Koneet.jpg?t=1260483641

http://i5.photobucket.com/albums/y156/evo309/309%20GTI16/Konehuone2.jpg?t=1260483692

http://i5.photobucket.com/albums/y156/evo309/309%20GTI16/Kone-2.jpg?t=1260483738

Tässä vaiheessa en ruennut konehuoneelle tekemään pesua kummempaa, vaikka kovasti olisi mieli tehnyt puhaltaa se puhtaaksi ja maalata ja, ja, ja...  Virnistää Jossakin vaiheessa tulevaisuudessa olis tarkotus käydä kunnolla läpi koko auto.  Näyttää kieltä

Tässä vaiheessa prokkis on sillä mallilla, että kone olis pikkuhiljaa keulalle nosto valmiina, jahka saan tehtyä vielä parit pikku hommat ja hankittua pari varaosaa. Ensiviikon alussa olis tarkotus tota päästä kokeilemaan jo käymään.  Näyttää kieltä


Sitten pari kyssäriä projektiin liittyen. Eli alkuperäinen motööri oli siis kattimalli (DFW) ja uusi kone on katiton (D6C). Minkälainen kokoonpano tuohon nyt kannattaakaan tehdä, kun noissahan oli eroa imunokkapyörässä ja männissä. Kuulin puhuttavan, että katittomaan kannattaa laittaa tuo katillisen imunokkapyörä (pyörässä merkintä 3, muissa 2) tasaisemman vääntökäyrän saamiseksi.

Sitten samallahan tuohon vaihtaa jakopään hihnan varuiksi, kun noita pyöriä vaihtaa. Kannattaako hommata mitään tarvikeremmiä, vai onko suurta laadullista eroa alkuperäiseen? Ja missä hinnoissa nuo hihinat liikkuu?


Ja mitä tästä 'projektista' pitäis odottaa?  Näyttää kieltä Tarkotus olis pitää toi hyvin lähellä orkkista ja rakennella OEM-hengessä sekä kunnostella ja ainakaan mitään 'peruuttamattomia' muutoksia ei ole tulossa, että auton pystyy palauttamaan helposti täysin orkkikseksi. Oikeestaan auton hankinnasta lähtien mielessä on pyöriny vaan seuraavanlaiset muutokset, 1-pyyhinsetti samaan tapaan kuin punaseen, merkitön maski, madallusta sopivasti, sopivat vanteet (mahdollisesti orkkikset speisereillä), kevyet hifit ja ratin ja ohjausakselin väliin sopiva pala, että saa ratin lähemmäksi kuskia ja ajoasennon paremmaksi.  Hymyilee Tähänkään mennessä en oo keksiny oikeestaan muita muutoksen tarpeita, tosin teknisiä parannuksia tulee varmasti enemmänkin.  Näyttää kieltä

Ja loppuun vielä kevennykseksi kuva tosta pakosarjasta, on se vaan miehekäs... Virnistää Cool

http://i5.photobucket.com/albums/y156/evo309/309%20GTI16/Pakosarja.jpg?t=1260483779
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 19, 2010, 09:43:56 kirjoittanut vexa » tallennettu
zamzam
Vieras
« Vastaus #1 : Marraskuu 29, 2009, 04:36:33 »

Sitten samallahan tuohon vaihtaa jakopään hihnan varuiksi, kun noita pyöriä vaihtaa. Kannattaako hommata mitään tarvikeremmiä, vai onko suurta laadullista eroa alkuperäiseen? Ja missä hinnoissa nuo hihinat liikkuu?
Merkkiliikkeen hihnasarja pari vuotta sitten 93€, vesipumppu 78€. Nokkaremmisarjaa ei taida tarvikkeena halvemmalla saada.
tallennettu
juhis
Vieras
« Vastaus #2 : Marraskuu 29, 2009, 04:50:00 »

Tarkista nyt kun kone on irti pakosarjan kunto kollektorin kohdalta. tuppaavat hajoamaan sieltä.  

Tais noihin tulla jopa tehtaalta jotain parannusta muutenkin ajan saatossa.

tallennettu
kuppe
Vieras
« Vastaus #3 : Marraskuu 29, 2009, 05:04:01 »

onko toi pakosarja joku oikeen peltipako sarja? nauroin joskus ku joku myi tuommosta Hymyilee leveästi
tallennettu
vexa
Vieras
« Vastaus #4 : Marraskuu 29, 2009, 05:45:19 »

Tarkista nyt kun kone on irti pakosarjan kunto kollektorin kohdalta. tuppaavat hajoamaan sieltä.  

Tais noihin tulla jopa tehtaalta jotain parannusta muutenkin ajan saatossa.

Mistä kohtaa kollektoria noi tuppaa hajoomaan? Toi kuvan informaatio meni multa vähän ohi...  Virnistää Mä tota silmäilin tossa sillon kun se oli irti, niin kohtuullisen ehjältä se näytti. Paria ensiöputken juurta on tosin jossakin vaiheessa hiukka korjattu.


onko toi pakosarja joku oikeen peltipako sarja? nauroin joskus ku joku myi tuommosta Hymyilee leveästi

Näkeehän ton naapurin sokee Reettakin, että toi on peltisarja.  Virnistää Mikäs tossa nyt niin naurattaa...?  Iskee silmää
tallennettu
juhis
Vieras
« Vastaus #5 : Marraskuu 29, 2009, 07:40:56 »

kollektorin keskeltä niiden 4 putken keskipisteestä
tallennettu
vexa
Vieras
« Vastaus #6 : Marraskuu 29, 2009, 09:21:03 »

Jees, kiitti tiedosta, täytyy vielä tarkastaa toi kohta kunnolla.  Hymyilee Kohta tallille yövuoroon, aamulla kone keulille, kun haen parit osat kaupasta.  Iskee silmää
tallennettu
sami81
Vieras
« Vastaus #7 : Marraskuu 30, 2009, 09:17:27 »

Sama ongelma on myös "perheauton" pakosarjoissa, että halkeaa juurikin tuosta Juhiksen mainitsemasta kohdasta.
tallennettu
juhis
Vieras
« Vastaus #8 : Marraskuu 30, 2009, 10:25:57 »

Kiillotat ne vakiopyörät ja speicereilä ulos ne Hymyilee leveästi

tallennettu
Pougout
Vieras
« Vastaus #9 : Marraskuu 30, 2009, 10:57:33 »

...tai sit kiillotat vaan "huulen" ja keskelle vähän jotain tummemman harmaata?
tallennettu
juhis
Vieras
« Vastaus #10 : Marraskuu 30, 2009, 12:24:10 »

...tai sit kiillotat vaan "huulen" ja keskelle vähän jotain tummemman harmaata?

ei huono sekään Goodwood mallissahan oli tumma keskiosa.

tallennettu
plagu
Vieras
« Vastaus #11 : Marraskuu 30, 2009, 12:28:30 »

Toi goodwood on kyllä ylieroottinen, jos vexa joskus ylimaalaat tuon omas ni tuossa siihen ehdottomastai paras mahdollinen sävy.
Onko noita goodwoodeja muuten lhd:nä vai onko ne kaikki rhd:tä?
tallennettu
juhis
Vieras
« Vastaus #12 : Marraskuu 30, 2009, 12:32:37 »

Toi goodwood on kyllä ylieroottinen, jos vexa joskus ylimaalaat tuon omas ni tuossa siihen ehdottomastai paras mahdollinen sävy.
Onko noita goodwoodeja muuten lhd:nä vai onko ne kaikki rhd:tä?

"...Goodwood, a GTI with a leather interior as standard, and no-cost optional wooden steering wheel, gearknob and CD-Autochanger. The model was only available in limited numbers for the UK market (only 394 vehicles were repudedly constructed) in metallic green with anthracite Speedline alloy wheels and badging depicting the Goodwood racing circuit on the front wings, tailgate and steering wheel boss."
tallennettu
vexa
Vieras
« Vastaus #13 : Marraskuu 30, 2009, 12:51:17 »

Toi goodwood on kyllä ylieroottinen, jos vexa joskus ylimaalaat tuon omas ni tuossa siihen ehdottomastai paras mahdollinen sävy.
Onko noita goodwoodeja muuten lhd:nä vai onko ne kaikki rhd:tä?

Toi on kuudvuudi on kyllä siisti, oon tykänny tosta itekki aina. Kun mä tän maalaan, ni tää kyllä säilyy ihan Miami Bleuna...  Näyttää kieltä Mutta, olis mulla aika kovat visiot yhestä tollasesta 309:stä, mikä olis ton Goodwoodin värinen ja muutama muu kiva pikkujippo, visiot olis siis valmiina, jos...  Virnistää Virnistää Virnistää
tallennettu
vexa
Vieras
« Vastaus #14 : Joulukuu 01, 2009, 10:25:15 »

Kones lupsahti tänään mukavasti paikallensa.  Näyttää kieltä Tänään tein vielä koneelle uuden johtosarjan, kun vanha oli niin hapras ja startille ja laturille uuden virtakaapelin.  Näyttää kieltä Huomenissa oliskin luvassa sitten armotonta niputtamista ja josko sitä pääsis sillon jo koittelemaan käymäänkin.  Hymyilee Huomenna kuitenkin laittelen lisää kuvia ihmeteltäväksi.

Sitten pari kysymystä taas:

Mikä anturi toi punasella nuolella merkattu on? Siitä menee vain kierretangon pätkä lohkoon...

Entäs sit noi keltasella merkatut vierekkäiset on?

« Viimeksi muokattu: Joulukuu 10, 2009, 11:25:01 kirjoittanut vexa » tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 12
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!