Sportpug.com Arkistofoorumi
Lokakuu 21, 2019, 04:07:54 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 ... 8 9 [10] 11 12
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 309 GTI16 - Ratakuntoon kesäksi  (Luettu 37744 kertaa)
sdracing
Vieras
« Vastaus #135 : Kesäkuu 03, 2010, 12:17:44 »

Omaan silmään ei iske, kun niitä mielipiteitä halusit... Virnistää Onko sulla hevonen? Virnistää
tallennettu
plagu
Vieras
« Vastaus #136 : Kesäkuu 03, 2010, 12:29:56 »

Omaan silmään ei iske, kun niitä mielipiteitä halusit... Virnistää Onko sulla hevonen? Virnistää

Täytyyhän vexan jollain päästä kauppaan ku pösöt on levällään  Pusu
tallennettu
vexa
Vieras
« Vastaus #137 : Kesäkuu 03, 2010, 06:53:54 »

Joo, noihan istuu nätisti, kun näissä on ovetkin samat, niin ei tuo kyljen muoto ehdi paljoa muuttumaan lokasuojiin mennessä.  Näyttää kieltä

Sami, myyppä mulle vielä sarja MI:n puskureita...  Hymyilee


Pitäähän sitä joka pojalla hevonen tai pari olla... Virnistää Virnistää
tallennettu
vexa
Vieras
« Vastaus #138 : Kesäkuu 07, 2010, 08:58:16 »

No niin, tänään ehdin sen verran taas häärätä omien projektien parissa, että irrotin rikkinäisestä koneesta öljypohjan ja sehän on loiskelevyllinen versio, niinkuin Antti K aikaisemmin linkillä viittasi. Osaisko joku sanoa, onko noissa itse öljypumpuissa eroja, muuta kuin tuo loiskelevy? Jossakin välissä pitäis pultata tämä loiskelevyllinen öp kiinni ja samalla öljyt vaihtaa.

Tänään tuli myös paikallistettua ehjä taka-akseli ja sekin pitäisi ehken loppuviikosta noutaa. Nämä kun saan suoritettua ja etupäähän ruuvattua 306:n coilit, niin sitten ehkä kehtaa jo radalla käydä heittämässä koe-kierroksen.  Näyttää kieltä
tallennettu
Antti K
Vieras
« Vastaus #139 : Kesäkuu 08, 2010, 06:33:24 »

Olisko tuolla Taylor Engineering -sivulla mainitusta 6 bar jousesta "1157 11" mitään hyötyä / haittaa? Kaippa siihen jokin syy on, että tuollaisia on laitettu uudempiin koneisiin. Samallahan tuon vaihtais sinne pumppuun, kun on öp irti.
tallennettu
NALLI
Vieras
« Vastaus #140 : Kesäkuu 08, 2010, 02:56:28 »

Olisko tuolla Taylor Engineering -sivulla mainitusta 6 bar jousesta "1157 11" mitään hyötyä / haittaa? Kaippa siihen jokin syy on, että tuollaisia on laitettu uudempiin koneisiin. Samallahan tuon vaihtais sinne pumppuun, kun on öp irti.
Ei tuosta jousesta mitään haittaa kyllä ole ja jos ennen mutkassa on öljynpaine tippunut esim. 4barista yhteen niin jäykemmällä jousella putoaa vain 6.sta 3bariin.
tallennettu
vexa
Vieras
« Vastaus #141 : Kesäkuu 08, 2010, 03:55:07 »

Eli ilmeisesti kannattaa ottaa tuosta kat-koneesta tuo levyllinen öljypumppu irti, purkaa ja tarkastaa se ja samalla vaihtaa se jousi. Sit öljypohjaa vaihtaessa on valmiiksi kasattu ja ehjä pumppu jonka lyö kiinni.

Mitä muuta kannattaa ottaa huomioon pumpun kanssa pelatessa?

Onko tuo Antin mainitsema osanumero pösön alkuperäisosan numero, millä pitäs saada marmoritiskiltä oikee osa käteen?  Näyttää kieltä

Samallahan tuonne tuikkais uudet kk-laakerit...  Hymyilee
tallennettu
NALLI
Vieras
« Vastaus #142 : Kesäkuu 08, 2010, 07:43:10 »

Öljypumppuun kannattaa uusia samalla avauksella mäntä (ma113313).
Pumpun välitystäkin saa muutettua hankkimalla pidemmän ketjun (ma103310) ja kampiakselille tulevan rattaan (0513.54).
Rattaassa on muistaakseni 2-hammasta vakiota enemmän jolloin pumpun tuotto kasvaa.
Tämä lisätuotto hyödyttää varsinkin ala ja keskikierros alueella.
Mainitut osanumerot on alkuperäis osiin.
Suosittelen lämpimästi samalla myös kiertokangen laakerien vaihtoa.
tallennettu
Cacadu
Vieras
« Vastaus #143 : Kesäkuu 08, 2010, 08:02:39 »

Öljypumppuun kannattaa uusia samalla avauksella mäntä (ma113313).
Pumpun välitystäkin saa muutettua hankkimalla pidemmän ketjun (ma103310) ja kampiakselille tulevan rattaan (0513.54).
Rattaassa on muistaakseni 2-hammasta vakiota enemmän jolloin pumpun tuotto kasvaa.

Mielenkiinnosta, missä hintaluokassa ko. palikat pyörivät?
tallennettu
NALLI
Vieras
« Vastaus #144 : Kesäkuu 09, 2010, 09:16:18 »

Öljypumppuun kannattaa uusia samalla avauksella mäntä (ma113313).
Pumpun välitystäkin saa muutettua hankkimalla pidemmän ketjun (ma103310) ja kampiakselille tulevan rattaan (0513.54).
Rattaassa on muistaakseni 2-hammasta vakiota enemmän jolloin pumpun tuotto kasvaa.

Mielenkiinnosta, missä hintaluokassa ko. palikat pyörivät?
Mäntä maksaa n.1,5e ja ketju muistaakseni n.70e ja ratas taisi olla n.40-50e.
tallennettu
Benkku
Vieras
« Vastaus #145 : Kesäkuu 13, 2010, 01:02:40 »

Pumppua ei välttämättä tarvitse operoida, mutta öljypohjaan kannataa tehdä muutokset, joilla estetään öljyn kiipeäminen lohkon seinämille.

Tietty jos moottorin käyttökierrosnopeutta suurennettu niin pumppuakin kannattaa tarkastella. Terävät nurkat pumpun ja lohkon kanavaporauksissa pyöreiksi. Peltisen imureiän suurennus, 6 barin jousi (1157 13), jousen ohjaintappi (1157 19), kampi-akselille 26 hampainen ratas (0513 54) ja 52 lenkkinen ketju (1033 10).

Ajettaessa suuremmilla laakerivälyksillä, XU10:n pumppu (1001 86) ja em. kampi-akselin 26 hampainen ratas ja 52 lenkkinen ketju taikka 306 Maxikitin 28 hampainen ratas/ketju.

tallennettu
Benkku
Vieras
« Vastaus #146 : Kesäkuu 13, 2010, 01:08:56 »

Rattaassa on muistaakseni 2-hammasta vakiota enemmän jolloin pumpun tuotto kasvaa.
Tämä lisätuotto hyödyttää varsinkin ala ja keskikierros alueella.
Mainitut osanumerot on alkuperäis osiin.

Ero on neljä hammasta 22 vs. 26.

Välitykset (XU9J4 vakio vs. muutettu)

vakiona    22 / 29 -> 0,75862069
muutettuna 26 / 29 -> 0,89655172

ps. Ala- ja keski-alueilla ei lisätuotosta ole mitään hyötyä päinvastoin - turha pumppaaminen vaatii tehoa.
tallennettu
vexa
Vieras
« Vastaus #147 : Kesäkuu 14, 2010, 07:14:32 »

Täällähän on tullut ihan mukavasti informaatiota voiteluaiheeseen.  Hymyilee


Viikonloppuna tuli heitettyä taas pieni osahankintareissu Tampereen suunnalle ja mukavia hankintoja tuli tehtyä.  Näyttää kieltä

http://i5.photobucket.com/albums/y156/evo309/309%20GTI16/Osahankinnat.jpg

Vielä kun jostain sais sen verran ylimäärästä aikaa, että noita ehtis hyödyntää...  Epävarma Kenelläkään tarjolla?  Näyttää kieltä
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 14, 2010, 07:15:32 kirjoittanut vexa » tallennettu
zamppa
Vieras
« Vastaus #148 : Kesäkuu 14, 2010, 09:23:34 »

Mulla ois kyllä ylimääräistä aikaa. 50€/h.  Virnistää
tallennettu
106 puk
Vieras
« Vastaus #149 : Kesäkuu 17, 2010, 07:26:30 »

Huomenta. Sanohan veksa tai joku muu kuinka isona könttinä toi moottorihässäkkä lähtee ylös tuolta autosta. Kuvista päätellen aika kokonaisena Hymyilee. Näyttää olevan yhtä vmäinen ku 205 eli laatikko menee sinne palkin alle. Sain itteni aikoinaan melkeen Kellokoskelle hoitoon sen takia.
Mulla on täs itellä samaisen gti 16 kanssa meneillään moottorin remppaus. En oo ennen edes irrottanu konetta missä on ollu tehostin.
Mistä siitä (tehostin) kannattaa lorotella öljyt pois ja mistä päästä letkut? (pumpulta?)
Nostolenkkejä näkyy vaan yksi laatikon puoleisessa kannen päässä. Onko toista jossain?

Thats it, tänks
tallennettu
Sivuja: 1 ... 8 9 [10] 11 12
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!