Sportpug.com Arkistofoorumi
Lokakuu 21, 2019, 03:20:40 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 ... 9 10 [11] 12
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 309 GTI16 - Ratakuntoon kesäksi  (Luettu 37734 kertaa)
vexa
Vieras
« Vastaus #150 : Kesäkuu 17, 2010, 10:25:29 »

No huomenta.

Toi moottoripakettihan tulee aika isona möhkäleenä pois, mutta sitä joutuu pikkusen sovittelemaan sit pois sieltä.  Näyttää kieltä Eli mulla on ollu moottorissa aina kaikki apulaitteet paikallaan imu- ja pakosarjoja myöten + vaihteisto ja aika kivuttomasti sen on saanu. Keula tosin pitää olla purettuna ja akun kannake (mihin tulee myös vaihteiston puolen moottorinkiinnike) pitää ottaa irti.

Mä oon aika usein ensin valutellu öljyt pois säiliöltä, sen jälkeen irrotellu sen ja valutellu sen letkuista pois testeitä, mitä on tullu vielä. Tossa välissä vielä käännelly rattia, kun sillon sieltä vielä tulee nesteitä. Sit oon tarvittaessa irrotellu vielä letkut pumpulta.

Molemmilla puolin pitäs olla nostokorvakkeet, suunnilleen imusarjan juuressa. Ne on kiinni m6 pulteilla tai kuusiokolopulteilla.
tallennettu
106 puk
Vieras
« Vastaus #151 : Kesäkuu 18, 2010, 02:22:03 »

Sehän oli kattava läjäys. Mitäs tarkottaa "keula purettuna". En kyl jaksais irrotella ainakaan mitää puskureita. Noi syylärit ja se välipelti nyt joutaa ainakin pois. Kai se riittää? Riitti ainakin 205:ssa

Ootko nostaessa kääntänyt sitä konetta pystysuunnassa vai vaakasuunnassa että se höskä nousee sieltä?

Kukahan tosta on keikannu se toisen nostolenkin ku ei osu silmään.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 18, 2010, 02:23:06 kirjoittanut ääs16 » tallennettu
vexa
Vieras
« Vastaus #152 : Kesäkuu 18, 2010, 03:05:05 »

Keula purettuna tässä tilanteessa tarkoittaa, että välipelti, syyläri, flekti, puskuri ja sen kehikko on pois. Varmaan sen saa pois puskurinkin kanssa, mutta ite oon suosiolla ottanu sen pois, kun se ei kuitenkaan kummonen homma ole. Ompahan enemmän tilaa temuta sen kanssa, eikä hajota paikkoja.

Mulla on ollu aina semmonen taktiikka (jos selityksestä mitään tolkkua saa...  Virnistää) Että oon irrottanu ensin moottorin alakiinnikkeen ja apparin puolen kiinnikkeen (kaikki muu on tietty jo irti), sen jälkeen oon kiinnittäny moottorin nostovehkeisiin korvakkeista. Sitten kun konetta on pikkusen nostanu ylöspäin, niin kuskin puolen kiinnike irti ja samalla se akun kannake. Sitten kun moottori kiikkuu vapaana konetilassa, niin oon nostanu pakettia apukuskin puolelta sopivasti, että paketti mahtuu kääntymään pitkittäin ja samalla hilaamaan eteenpäin (joutuu vähän kikkailemaan). Sit kun paketti on konehuoneessa pitkittäin, niin sit vaan etukautta ulos...  Näyttää kieltä

Toivottavasti sait jotakin selvää, näin mä oon onnistunu ottamaan nuo koneet pihalle aika kivuttomasti.

Itse projektista, nyt on jonkinlainen hybridi-etupuskuri kolviheppailtu kasaan, joka koostuu 309:n orkkisyläosasta ja MI:n alaosasta. Aika jännä sinänsä, että MI:n puskuri on etuosastaan kapeampi, kuin 309:n puskuri.  Näyttää kieltä Puskurikokoonpano on vain 2-3 senttiä korkeampi kuin 309:n alkuperäinen, mutta silti maavaraa tuntuu häviävän 10 senttiä...  Virnistää Pitää vielä päädyt rakennella sopivaksi, niin pääsee kunnolla sovittelemaan.  Näyttää kieltä
tallennettu
106 puk
Vieras
« Vastaus #153 : Kesäkuu 18, 2010, 04:12:07 »

Joo sain selvää, kiitti.
Ookoo siis sä teet sen niin et käännät koneen pitkittäin, got it. Sillä voi tosiaan varmaan välttää sen vitutuksen mikä tulee ku kampura ja laatikko on jumissa jossain palkkien alla kun nostaa suoraan poikittain.
Missäs ne puskurin kiinnityspultit on, yhdet ainakin vissiin sivulla lokareiden takana.

Eli peace of keik, ei muuta ku huomenna hommiin

Ainiin, mistä hommasit (jos hommasit) ja paljon makso kaikki koneen tiivisteet?
tallennettu
Cacadu
Vieras
« Vastaus #154 : Kesäkuu 18, 2010, 04:55:08 »

Joo sain selvää, kiitti.

Missäs ne puskurin kiinnityspultit on, yhdet ainakin vissiin sivulla lokareiden takana.

Puskuri on 3:lla, molemmin puolin lokareiden takana ja rek-kilven takana on 1kpl torx. Sitten kun ne on otettu pois lähtee puskuri irti, sen jälkeen näetkin sen tausta "puskurin" 4 pulttia.
tallennettu
106 puk
Vieras
« Vastaus #155 : Kesäkuu 18, 2010, 05:03:57 »

Nythän tää homma on jo puoliks tehty:)
tallennettu
vexa
Vieras
« Vastaus #156 : Kesäkuu 18, 2010, 06:17:45 »

Jos puskurin kiinnitys vastaa orkkista (räpeltämätön), niin molemmissa päissä (sisälokareiden takana) on 8mm tai 10mm kannalla olevat kiinnityspultit tai ruuvit, rekisterikilven alla torx (muistaakseni koko 30) ruuvi ja puskurin alla 3 kpl 10mm pultteja.  Näyttää kieltä Sit puskurin 'tukipalkki' (muovinen) on 4 kpl 13mm läpipulteilla.  Hymyilee
tallennettu
106 puk
Vieras
« Vastaus #157 : Kesäkuu 19, 2010, 07:21:44 »

Noni, danke schön. Pitää tänään käydä ostaa toi moottorinosturi ni vähän helpompi puuhastella ku etukuormaajan kanssa.
tallennettu
Kale
Vieras
« Vastaus #158 : Kesäkuu 19, 2010, 07:42:54 »

Itse nostin ja laskin 306 S16 moteurin konehuoneesta edestakas yläkautta purkamatta mitään ylimääräistä korista pois. Moottoria nostaessa kiristin jakopään puolelta nostoliinan tiukalle että se jakopää alko nousemaan ensin, sitten kallistin niin kauan että sieltä vaihdelaatikon puolelta se tappi oli "home free" eli reitti selvä ja nostin koko paketin trukilla ylös. Meni melkoisen leppoisasti tällöinkin.
tallennettu
Cacadu
Vieras
« Vastaus #159 : Kesäkuu 20, 2010, 05:38:20 »

Itse nostin ja laskin 306 S16 moteurin konehuoneesta edestakas yläkautta purkamatta mitään ylimääräistä korista pois.

Eipä sama taida kyllä oikein fiksusti onnistua 205/309:ssä.
tallennettu
Benkku
Vieras
« Vastaus #160 : Kesäkuu 20, 2010, 09:10:33 »

Itse nostin ja laskin 306 S16 moteurin konehuoneesta edestakas yläkautta purkamatta mitään ylimääräistä korista pois.

Eipä sama taida kyllä oikein fiksusti onnistua 205/309:ssä.

Miksi ei? Kyllä onnistuu, irroitat vaihteiston riipukkeen korista ja riipukepultin, niin yhtä lailla tulee pois pakettina yläkautta. Toinen vaihtehto tietty laskea alas ja nostaa kori päältä.
tallennettu
ILPI
Vieras
« Vastaus #161 : Kesäkuu 21, 2010, 09:52:12 »

mutta öljypohjaan kannataa tehdä muutokset, joilla estetään öljyn kiipeäminen lohkon seinämille.

Mitkäs ne muutokset tarkalleen ottaen on loiskelevyn lisäksi?
tallennettu
Benkku
Vieras
« Vastaus #162 : Kesäkuu 21, 2010, 10:35:42 »

Sumpun taka-osan 'katto' sopivan kokoisin valuma-aukoin.
tallennettu
vexa
Vieras
« Vastaus #163 : Kesäkuu 21, 2010, 03:31:52 »

Sumpun taka-osan 'katto' sopivan kokoisin valuma-aukoin.

Kuinka suuri hyöty on tuosta sumpun katosta? 309 GTI16:n orkkis loiskelevyllinen öljypohja on avokattoinen versio... Täytyy jossain välissä ottaa kuva siitä.
tallennettu
Benkku
Vieras
« Vastaus #164 : Kesäkuu 22, 2010, 04:13:18 »

Hyöty on suurempi kuin katottomasta pystyseinäisestä loiskelevyköstä. Tarpeellinen? Riippuu kuinka rajusti mutkiin radalla runttaat ja pitääkö rengas, jolloin saavutat jo jonkinlaisia sivuttaiskiihtyvyyksiä. 1 G sivuttaista (0.6-0.8 on hyvinkin realistinen) ja öljypinnan taso kiipeää 45 asteen kulmassa vastasuuntaan (liikevektori). Öljyä virtaa mutkissa jonkinverran pystyseinästä yli, toki ei aivan samaan tahtiin tyhjennä sumppua ja mahdollisesti aiheuta pumpun kavitointia kuin 'pelkällä' vakiosumpulla. Katto estää sumpun tyhjenemisen (lue öljypumpun kavitoimisen) melko tehokkaasti.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 9 10 [11] 12
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!