Sportpug.com Arkistofoorumi
Lokakuu 21, 2019, 03:29:46 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 ... 10 11 [12]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 309 GTI16 - Ratakuntoon kesäksi  (Luettu 37736 kertaa)
106 puk
Vieras
« Vastaus #165 : Kesäkuu 25, 2010, 09:35:26 »

Jatketaan vielä tänne sun topicciin. Kone lähti keulan purkamisen jälkeen kivasti poies.
Käykö tohon jäähdyttimeksi tuo mätänetin 1.6/1.9/diesel jäähdytin? Vai oliko niissä jotain eroa Gti16 syyläriin..
Ens viikolla kone ja kansi koneistamolle käymään pesussa, hoonauksessa ym. ja sit eikun kasailemaan.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 25, 2010, 09:35:54 kirjoittanut ääs16 » tallennettu
sami81
Vieras
« Vastaus #166 : Kesäkuu 25, 2010, 09:45:00 »

Käykö tohon jäähdyttimeksi tuo mätänetin 1.6/1.9/diesel jäähdytin?
Tuolla voit vertailla ja tutkia jäähdyttimien eroja: Klicks!
tallennettu
vexa
Vieras
« Vastaus #167 : Kesäkuu 28, 2010, 03:25:39 »

Viime viikolla tuli kohdistettua pieni katselmus tällä kertaa auton alustaan...  Näyttää kieltä

http://i5.photobucket.com/albums/y156/evo309/309%20GTI16/Taka-2.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y156/evo309/309%20GTI16/Sivu-1.jpg


Keulalta löytyy nyt 306:sta napatut muokatut ta-technicsin tolpat ja auton peräpäätä terästin 23mm kallistuksenvakaimella, sekä Kybin säädettävillä iskareilla. Ajettavuus parani aika reilusti, kun autossa kiinni olleet iskarit oli aivan totaalisen loppu, vaikkei nuo ta:n etuiskarit enää aivan parhaassa hapessa olekaan.  Näyttää kieltä Keula putosi edelliseen korkeuteen verrattuna n. 3cm ja takapää säätyi hieman yli 5cm alemmas. Keulaa pitäisi vielä hieman saada jotenkin laskettua, tai vaihtoehtoisesti takapäätä nostaa. Tällä hetkellä etukenoa on n. sentin verran helmasta mitattuna.


Auton korkeus tuli todettua myös edelleen käyttöautolle sopivaksi, kun juhannusta tuli vietettyä myös mökillä, jonne menee hieman heikkolaatuisempi tie.  Näyttää kieltä Säädettävät iskarit oli reissulla poikaa.  Iskee silmää

tallennettu
Herbi
Vieras
« Vastaus #168 : Kesäkuu 29, 2010, 04:23:38 »

 Virnistää

(Tulee ensimmäisenä BX mieleen tuosta stancesta.)


Perää vähän ylös ja keulaa ihan vähän alas. Pyörittää silmiään

Maski ei kyllä istu oikeen tuohon keulaan.. Onks siinä uudemman leijona vai näenkö näkyjä?

Jottei menis käyttöauton kohalla pelkästään kritiikiksi, niin todetaan vielä että pirun hieno käyttishän tuo on!  Näyttää kieltä Hyvään kuntoon oot sen saanu, enkä epäile etteikö pysyisi hyvässä kunnossa. Hymyilee
tallennettu
Cacadu
Vieras
« Vastaus #169 : Kesäkuu 29, 2010, 05:32:36 »

Komiahan tuo alkaa olemaan!  Cool  Paljos navasta kaareen mitta?  Ja kuten herbi totes niin hemmettiin toi jellona keulilta, joko merkitön tai sitten vaikka (ph1? no ainakin 205:en) jellona keulille.
tallennettu
vexa
Vieras
« Vastaus #170 : Kesäkuu 30, 2010, 03:37:45 »

Kuten joskus jo aiemminkin jossain todettu, niin 309:iin tulee väkisinkin hieman 'bx-efektiä', mikäli autoa madaltaa enemmän ja oikein...  Näyttää kieltä Tuo kaarien koko ero kun on aika merkittävä (n. 7cm) etu- ja takapään välillä.

Mikäli 309:n madaltaa vain katsomalla renkaan asettumista kaareen, niin se se vasta järkyttävää katseltavaa onkin...  Virnistää


Jossain vaiheessa aikasemmin maskista olikin jo puhetta, ja eihän tuo tuohon istukkaan, kun siihen on joku vasenkätinen asentanut jonkun 306:n keulamerkin...  Näyttää kieltä Aiemmin meinasin siihen vaihtaa 309:n merkin, mutta se olis ollu isompitöisempi, kuin hyllyssä vakaavan merkittömän maskin maalaaminen ja asentaminen, niin annoin asian sitten olla...  Virnistää Laitan sen merkittömän maskin joskus.  Näyttää kieltä


Navasta kaariin mittoja en nyt muista, mutta voin ne jossain vaiheessa mittailla ja ilmotella.


No onhan tuo nyt vähän tommonen puutarhajyrsin, mutta kyllä sillä jo ajelee. Siistimistä pitäs koittaa suorittaa aina ajan salliessa.  Näyttää kieltä Jostakin pitäs löytää hetkeksi alkuperäinen luukuton 309:n katto, taikka mielellään koko auto, josta saisin muotitettua kattopellin.  Näyttää kieltä
tallennettu
vexa
Vieras
« Vastaus #171 : Heinäkuu 31, 2010, 06:45:50 »

Paljos navasta kaareen mitta?

Navasta kaariin mitat on edessä n. 290mm ja takana n. 240mm. Mittailen noi vielä tasaisemmalla alustalla illasta.  Näyttää kieltä
tallennettu
vexa
Vieras
« Vastaus #172 : Elokuu 16, 2010, 02:24:44 »

Laitellaampa tännekkin vielä viimeisiä päivityksiä, ennen kuin siirrytään uudelle foorumille jatkamaan aiheesta.  Näyttää kieltä

Tosiaan, viime viikolla sain viimeinkin vaihdettua autoon sen loiskelevyllisen öljypohjan ja samalla asensin myös öljypumppuun loiskelevyn. Samalla tietty uudet öljyt ja öljysuodatin. Nopean testauksen tuloksena öljypaineet pysyi hyvin ylhäällä myös kurveissa.

Muutama viikko sitten autonpesun yhteydessa tuli myös keulaakin ruuvattua alaspäin n. sentin verran ja nyt balanssi alkaa olemaan melko kohdallaan.  Hymyilee

Muutakin pienempää remonttia on tullut tehtyä, kuten reistaillut valoviiksi tuli vaihdettua, jne., jne... Valoviiksen vaihdon myötä ajolavot kirkastui melkoisesti...  Virnistää Niin, ja paikallisen ranskalaisiin autoihin erikoistuneen varaosaputkan kautta on tulossa myös keltaisilla kuvuilla olevat Jahnin polttimot, kun hintaakin oli vähemmän kuin bilteman 'keltasilla' polttimoilla.  Näyttää kieltä


Kesähelteet on varmaan päässyt pehmittämään päätä, kun on kovasti ruennut mietityttämään tekniikan vaihtaminen tähän autoon...  Näyttää kieltä Uuden tekniikan myötä tulis iskutilavuutta desin luokkaa lisää, n. 20 luupäätä lisää ja yks pykäläkin vielä kaupan päälle...  Cool Katsotaan mitä syksy tuo tullessaan.
tallennettu
^pug
Vieras
« Vastaus #173 : Elokuu 16, 2010, 04:10:49 »

Muutama viikko sitten autonpesun yhteydessa tuli myös keulaakin ruuvattua alaspäin n. sentin verran ja nyt balanssi alkaa olemaan melko kohdallaan.  Hymyilee

Kuikas monta senttiä (tai milliä Virnistää) sulla on tolpan rungon yläpään ja iskarin yläpään välillä joustovaraa? Mulla on about pohjaanlyöntikumin verran ja VIELÄ pitäisi saada keulaa alemmas..  Pyörittää silmiään

Olikos nuita tolppia muokattu sen enempää kuin otettu apujouset pois? Mietin, että jos löytäisi lyhemmät patruunat, niin lyhentäisi nuita tolppia. Saisi kunnon üüber madalluksen.. Näyttää kieltä
tallennettu
vexa
Vieras
« Vastaus #174 : Elokuu 16, 2010, 05:09:36 »

Onhan siellä vielä tilaa, kai... Virnistää

Onhan noita tolppia muokattu, mutta apujouset on edelleen paikallaan, kun niiden poisto nostaa autoo about 4 senttiä...  Näyttää kieltä

Lyhemmät patruunat olis kyllä hyvä lähtökohta setin tekemiselle.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 10 11 [12]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!