Sportpug.com Arkistofoorumi
Huhtikuu 01, 2020, 08:08:31 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 306 - Taka-akseli  (Luettu 5050 kertaa)
alfret
Vieras
« : Toukokuu 08, 2010, 03:54:21 »

Auto: 1999 306 1,6 XR (farmari, ABS).  Takapyörän aurauskulma  ( vasen 0*02' ja oikea 0*16'  ) .Mitä tapahtunut /mistä johtuu tuo ero?
Ohjearvot.
-Vasen /oikea Min. 0*15' Maks. 0*25'
     
tallennettu
Liahu
Vieras
« Vastaus #1 : Toukokuu 08, 2010, 06:05:51 »

Ettei olis akseli kypsä?
tallennettu
alfret
Vieras
« Vastaus #2 : Toukokuu 08, 2010, 07:00:54 »

Eikös camber kulma muutu ( oli sama oikealla ja vasemmalla  -1*.26' . Ohjearvo min.-1*35' ja maks. -1*05 ),jos akselin laakerit pettäneet /menossa ? Mites aurauskulmaan vaikutaa ?  Käytin nelipyöräsuuntauksessa ,josta ilmeni toisen pyörän harotus .
tallennettu
jpe
Vieras
« Vastaus #3 : Toukokuu 08, 2010, 07:06:30 »

Olisko sitä kolhaistu johonki, että ois tukivarsi vähä mutkalla?
tallennettu
plagu
Vieras
« Vastaus #4 : Toukokuu 08, 2010, 07:53:53 »

Ettei olis akseli kypsä?

ei luulis auraukseen vaikuttavan.

Varmaan joskus osunut johki
tallennettu
Liahu
Vieras
« Vastaus #5 : Toukokuu 08, 2010, 08:00:43 »

Niin joo, meni termit sekasin. Virnistää Jos olen vaan ihan hiljaa ja jatkan lätkän kattomista.
tallennettu
Divine--
Vieras
« Vastaus #6 : Toukokuu 08, 2010, 08:28:51 »

Ettei olis akseli kypsä?

ei luulis auraukseen vaikuttavan.

Varmaan joskus osunut johki
Kyllähän se auraukseenkin vaikuttaa harittavasti varsinkin jarruttaessa.
tallennettu
jeero
Vieras
« Vastaus #7 : Kesäkuu 18, 2010, 03:07:48 »

En viittinyt uutta topiccia tehdä niin kysyn nyt täällä eli katsastuksessa taka-akselin iskareista ei saatu ollenkaan arvoja ja koko auto pomppi miten saattuu. Aloin tänään katteleen että mistä se vois johtua ja osu tollanen silmään
---> http://www.aijaa.com/v.php?i=6341540.jpg eli kuuluisiko ton akselin olla korissa kiinni tosta kohtaa ja jos pitää niin miten se on siinä ollu kiinni. Kuva on otettu taka-akselin vasemmasta päästä. Kiitos jo etukäteen.
tallennettu
Kale
Vieras
« Vastaus #8 : Kesäkuu 18, 2010, 03:21:46 »

Järkyttynyt siellä on etummainen kiinnityskumi revennyt vulkanoinneistaan irti..
tallennettu
jeero
Vieras
« Vastaus #9 : Kesäkuu 18, 2010, 03:26:11 »

Mistä sellasen saa uuden ja onko paha vaihtaa?
tallennettu
atsinisalo
Vieras
« Vastaus #10 : Kesäkuu 18, 2010, 04:01:47 »

Tässäpä ohjeet ja juttuja asiasta Iskee silmää
http://www.sportpug.com/smf/index.php?board=13;action=display;threadid=27693

http://www.sportpug.com/smf/index.php?board=13;action=display;threadid=26674
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 19, 2010, 04:46:19 kirjoittanut AS16 » tallennettu
ToreE
Vieras
« Vastaus #11 : Elokuu 02, 2010, 04:17:36 »

Mistä mahtaa johtua, kun ajossa peräpää tuntuu laahaavan, huomaa varsinkin jos alamäessä laskee kaasusta niin vauhti hiljenee huomattavasti? Voiko olla että taka-akseli tiensä päässä, tai jotkut laakerit sieltä?
tallennettu
jpe
Vieras
« Vastaus #12 : Elokuu 02, 2010, 05:16:08 »

Mistä mahtaa johtua, kun ajossa peräpää tuntuu laahaavan, huomaa varsinkin jos alamäessä laskee kaasusta niin vauhti hiljenee huomattavasti? Voiko olla että taka-akseli tiensä päässä, tai jotkut laakerit sieltä?
Nosta auto ilmaan ja kokeile laahaako jarrut. Tai sitten pitemmän ajon jälkeen kokeile onko napa kuumunut. Siis autosta.
tallennettu
ToreE
Vieras
« Vastaus #13 : Elokuu 03, 2010, 09:45:07 »

Ei laahannu jarrut (jtn ihan pientä kitkaa tuntu, varmaan johtu hiekasta & yms levyn ja palojen välissä?). Eikä napa tuntunut kuumalta ajon jälkeen.

Onko muuten mitään hyötyä laittaa niitä rasvanippoja sinne akseliin, että kestääkö akseli sen pidempää niiden ansiosta vai ei?
tallennettu
sami81
Vieras
« Vastaus #14 : Elokuu 03, 2010, 08:11:33 »

Onko muuten mitään hyötyä laittaa niitä rasvanippoja sinne akseliin, että kestääkö akseli sen pidempää niiden ansiosta vai ei?
Ainoa oikea tapa antaa taka-akselille elinaikaa on vaihtaa ne laakerit sinne  (ajoissa). Rasvanippa ei auta yhtikäs mitään tässä akselityypissä, jossa laakerit on suojattu molemmin puolisesti. Eri asia on 106(?), 206 ja 405 tyyppisissä akseleissa, joissa pienillä muutoksilla rasvanipalla saa lisättyä rasvaa laakereille.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!