Sportpug.com Arkistofoorumi
Huhtikuu 25, 2019, 06:47:46 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ongelma 306 taka-akselin kanssa  (Luettu 9429 kertaa)
heeny
Vieras
« : Elokuu 04, 2010, 08:19:04 »

Tarkoituksena olisi madaltaa hieman peräpäätä. Ongelmana on päästä käsiksi toisen puolen vääntösauvaan kun siinä edessä on sellainen laippa jonka alta pultin pää näkyy vain osittain. Miten tämän laipan saa irti? Laippa ei suostu kääntymään paljoa kumpaankaan suuntaan vaikka voimaa on kyllä käytetty. Eikä suostunut irtoamaan vaikka ruuvattu pulti siihen reikään josta poistetaan muovi tulppa. Ongelmia aiheuttaa myös Toisen puolen epäkesko prikka joka ei liiku milliäkään vaikka on putsattu kaikki paska pois, liotettu crc:llä, hakattu suuntaan jos toiseen ja lämmitettykin jonkin verran. Löytyisikö joltain hyviä neuvoja?
tallennettu
pugnisti
Vieras
« Vastaus #1 : Elokuu 05, 2010, 08:09:22 »

Mulla on epäkeskot lähtenee auki todella huolellisen puhdistamisen jälkeen siten, että asettaa sopivan esim. M10 pultin viistosti epäkeskon reiän sivua vasten ja lyö pultin kantaa. Prikka lähtee nitkumaan liikkeelle pikkuhiljaa. Välissä lyö prikkaa takaisin päin ja puhdistaa uraa lisää.
Tällätavalla ovat kaikki lähteneet ehjänä irti ja ilman turhaa hikoilua.
tallennettu
SamTac
Vieras
« Vastaus #2 : Elokuu 05, 2010, 08:46:53 »

Ongelmana on päästä käsiksi toisen puolen vääntösauvaan kun siinä edessä on sellainen laippa jonka alta pultin pää näkyy vain osittain. Miten tämän laipan saa irti? Laippa ei suostu kääntymään paljoa kumpaankaan suuntaan vaikka voimaa on kyllä käytetty. Eikä suostunut irtoamaan vaikka ruuvattu pulti siihen reikään josta poistetaan muovi tulppa.

Kyseessä on kallistuksenvakaajan päätykiinnike. Kiinnike irtoaa akselista vetämällä suoraan auton sivulle päin, pyörittäminen ei auta. Kiinnike saattaa olla tiukassa, mikäli kiinnikkeen ja vakaajasauvan välinen booriliitos on ruostunut jumiin.

Rakenne on TÄMÄN tyyppinen
tallennettu
Vesulius
Vieras
« Vastaus #3 : Elokuu 05, 2010, 08:17:54 »

Itse käänsin kallistuksenvakaajan päätykiinnikettä sen verran että sai sen vääntösauvanpään näkyviin. Aluksi tuntuu siis todella tiukalta mutta kyllä se itsellä ainakin sen verran sai siirtymään. Molemmilta puolilta piti olla muistaakseni se "vapaana".

Ja ne prikat on kyllä aika piukassa kanssa. Crc:tä runsaasti ja terävällä piikillä rapsuttelemalla huolellisesti, niin kyllä ne sieltä lähtee. Tosiaan kun pashat on kunnolla pois niin jollain pultilla lyömällä ne lähtee nätisti.

Tossa kuva kuskinpuolelta missä päätylätkä siirretty ja prikka poistettu.
tallennettu
heeny
Vieras
« Vastaus #4 : Elokuu 08, 2010, 05:01:33 »

Ei suostu kyllä liikkumaan tuo vänkärin puolen prikka edes millin vertaa suuntaan tai toiseen  Epävarma On puhdistettu niin hyvin kuin mahdollista ja hakattu pultin kanssa että lähtisi liikkeelle. Prikkan reikäkin jo muotoutunut uuteen uskoon hakkauksen voimasta ja pultin pää painunut kasaan mutta muuta sitten ei tapahdukkaan. Taitaa jäädä kohta madallukset pelkäksi haaveeksi.
tallennettu
heeny
Vieras
« Vastaus #5 : Elokuu 12, 2010, 03:37:39 »

Lähti prikkakin lopulta irti joutui vaan vähän käyttämään rälläkkää  Virnistää Toinen vääntösauva irtosi lekan voimalla kun purettiinn koko akselisto irti autosta ja pääsi kunnolla tallissa hakkaamaan.
tallennettu
sami81
Vieras
« Vastaus #6 : Elokuu 12, 2010, 10:17:38 »

Ei sitä akselia ole mitään järkeä hakatakaan paikallaan ollessa, koska voit hetken miettiä mitä käy (taka-)puslille kun niitä taotaan lekalla varsinkin, jos ne on hapertuneet kuten yleensä tuppaavat olemaan.

Irrottaminen on kuitenkin parin tunnin juttu ja työskentely "hieman" mukavampaa. Nyt vaihda samalla sitten laakerit, kerran osat on irrallaan...!

EDIT: ...ja ne puslat...
« Viimeksi muokattu: Elokuu 12, 2010, 10:18:34 kirjoittanut S_a_m_i » tallennettu
reiskaar
Vieras
« Vastaus #7 : Elokuu 17, 2010, 07:21:16 »

Jos tarvitaan varaosiksi vaihtoakseli niin tarjolla olisi;

http://www.sportpug.com/smf/index.php?board=16;action=display;threadid=32706

tallennettu
Tiemon
Vieras
« Vastaus #8 : Elokuu 29, 2010, 05:52:54 »

Ongelmana on päästä käsiksi toisen puolen vääntösauvaan kun siinä edessä on sellainen laippa jonka alta pultin pää näkyy vain osittain. Miten tämän laipan saa irti? Laippa ei suostu kääntymään paljoa kumpaankaan suuntaan vaikka voimaa on kyllä käytetty. Eikä suostunut irtoamaan vaikka ruuvattu pulti siihen reikään josta poistetaan muovi tulppa.

Kyseessä on kallistuksenvakaajan päätykiinnike. Kiinnike irtoaa akselista vetämällä suoraan auton sivulle päin, pyörittäminen ei auta. Kiinnike saattaa olla tiukassa, mikäli kiinnikkeen ja vakaajasauvan välinen booriliitos on ruostunut jumiin.

Rakenne on TÄMÄN tyyppinen

Itellä tuossa samanlaista ongelmaa pukkaa tuon päätykiinnikkeen kanssa.
Milläs tuota pystyisi vetämään..? Huh
Onkos siinä normi 12mm kierre, millä se muovitulppa on kiinni..? Huh
Mietin että mahtaako se lätkä tulla niin pois että vääntää siihen kovan 12mm pultin ja sillä työnnättää sen ulos..?
Ei tahdo oikein moskalla siirtyä edestä pois...
tallennettu
heeny
Vieras
« Vastaus #9 : Elokuu 29, 2010, 06:39:43 »

Kierre on ihan tavallinen ja päätylevyn pitäisi kyllä irrota kiertämällä pultti siihen reikään. Oman akselin kanssa tuo ei kuitenkaan onnistunut vaan pultti katkesi ennen levyn irtoamista. Paras keino oli ottaa koko akseli irti ja hakata  lekalla osat irti toisistaan. Samalla sai sitten huollettua koko akselin kätevästi.
tallennettu
Tiemon
Vieras
« Vastaus #10 : Elokuu 30, 2010, 06:19:28 »

Kierre on ihan tavallinen ja päätylevyn pitäisi kyllä irrota kiertämällä pultti siihen reikään. Oman akselin kanssa tuo ei kuitenkaan onnistunut vaan pultti katkesi ennen levyn irtoamista.

Hienosti lähti se vakaajan lätkä tuolla keinolla irti. Hymyilee Tosin annoin yön yli ruosteen irroittajan vaikuttaa...töistä nappasin kovan(12.Cool pultin mukaan ja väänsin sen irti. Hymyilee
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!