Sportpug.com Arkistofoorumi
Toukokuu 25, 2020, 01:52:19 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 205 Gti 1.9 moottorin varoitusvalo palaa  (Luettu 5583 kertaa)
Valde
Vieras
« : Elokuu 09, 2010, 12:08:18 »

Ostin tässä hiljattain ekan Pösön 205 Gti 1.9. Autossa palaa ajoittain mittaritaulussa punainen varoitusvalo joka näyttää moottorin varaoitusvalolta ja siinä on K-kirjain keskellä. Ajossa auto toimii normaalisti, muuten mutta päivän ekalla lenkillä noin 1-2km ajon jälkeen kone pätkii muutaman sata metriä aivan kuin bensa olisi just loppumassa. Vaikuttaa, että reilujen kierrosten käyttö pätkimisen alkaessa estää hyytymistä. Ongelma tosiaan häviää parin sadan metrin matkalla ja sitten toimii ihan normaalisti.

Autossa ei tullut mukana ohjekirjaa, joten saisiko täältä vinkkiä mitä tuo valo & oireet voisi tarkoittaa?

Auto vm. 91, ajettu 167tkm, katalysaattorilla
tallennettu
marko_137
Vieras
« Vastaus #1 : Elokuu 09, 2010, 01:24:15 »

Ruiskussahan siellä jotain vikaa ilmeisesti on. Yleisin vika taitaa olla lambda anturi. Oireet ainakin viittaisi siihen. Vikakoodien luku auttaisi asiaa varmasti niin tietäisi varmaksi miksi valo palaa.

Jos ruiskun tyyppi täsmää tuohon listaan niin tämän ohjeen pitäisi auttaa:

http://www.sportpug.com/smf/index.php?board=11;action=display;threadid=5762
tallennettu
pugnisti
Vieras
« Vastaus #2 : Elokuu 09, 2010, 01:28:50 »

Itsellä oli 306:ssa liki tismalleen samanlaista oireilua. Vika voi periaatteessa olla melkein mikä vain, mutta mulla syy oli viallinen bensanpaineensäädin.
tallennettu
Valde
Vieras
« Vastaus #3 : Elokuu 10, 2010, 12:43:47 »

Kiitti vastauksista. Osaatteko suositella pk-seudulla korjaamoa jossa onnistuisi vikakoodien luku ja olisi Pösö osaamista?
tallennettu
pugnisti
Vieras
« Vastaus #4 : Elokuu 10, 2010, 12:46:08 »

Kiitti vastauksista. Osaatteko suositella pk-seudulla korjaamoa jossa onnistuisi vikakoodien luku ja olisi Pösö osaamista?

Lukaisitko tuota linkin takaa löytyvää aihetta? Siellä on ohjeet vikakoodien lukuun kotikonstein. Sitä kannattaa kokeilla, jos ei muuten niin ihan mielenkiinnosta.
tallennettu
Valde
Vieras
« Vastaus #5 : Elokuu 26, 2010, 09:30:09 »

Kerkesin tänään kokeilemaan tuota vikakoodien lukua, mutta ilmeisesti valitsin väärän liittimen ja rikoin jotain muuta. Eli alla kuva liittimestä jonka valitsin. Mittaristoon syttyi tämän seurauksena uusi varoitusvalo ja 200m ajon jälkeen syttyi STOP valo ja auto sammui samantien siihen paikkaan. Ei käynnisty enään. Mitäköhän hajosi?





tallennettu
405GLi
Vieras
« Vastaus #6 : Elokuu 26, 2010, 10:48:38 »

Liitin ei ole liitin vaan relekanta, seurauksista päätellen abs-jarrujen relekanta. Tiedä sitten mitä hajosi vai paloiko jostain sulake.

Mitä tuohon nykimiseen tulee niin perusasiat pitää aina varmistaa, eli oikeat tulpat, tulpanjohdot, puola, jakajan kansi, pyörijä, ilmamäärämittari, lambda-anturi, bensansuodatin jne. tämän ikäisessä on aina olemassa mahdollisuus että joku ranettaja tai nyrkkipaja on vaihtanut osan joko kokonaan vääränlaiseen tai huonolaatuiseen.
tallennettu
pugnisti
Vieras
« Vastaus #7 : Elokuu 27, 2010, 06:09:50 »

Oikea vihreä liitin löytynee tuolta apukuskinpuoleisesta takanurkasta. 205:ssa ecu sijaitsee hanskalokerossa ja diagnostiikkapistoke on ecun läheisyydessä. Kokeilisin tuota kuvassakin näkyvää 2-napaista liitintä.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!