Sportpug.com Arkistofoorumi
Toukokuu 25, 2020, 01:56:47 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: XUD7 käy vähän aikaa ja sammuu, Peugeot 205 diesel  (Luettu 4332 kertaa)
ViKu
Vieras
« : Elokuu 09, 2010, 04:42:46 »

Mikäs mahtaa olla vikana, kun 205 diesel-Peugeot lähtee vaivoin käyntiin, eikä oikein käy kunnolla ilman polkemista ja sittenkin käy maksimissaan muutaman kymmenen sekuntia? Mitä kuumempi, sen huonommin käy. Joka suutin ruuvattiin auki ja kaikista tuli löpöä. Käytettiin ohi ilman putsarin, ettei ole ilmaongelma. Jostakin luin, että vois olla ilmavuodosta kyse polttoainelinjassa. Ongelmat alko katsastuksessa kun katsastussetä runnoi vanhaa konetta jotta sai lapulle nättiä lukemaa. Sen jälkeen asteittain mennyt huonommaksi. Tankkiakin epäiltiin tyhjäksi vaikka mittari näyttää muuta. Tankattiin varmuuden vuoksi 10L lisää.

Otettiin jakajapumppuun sisään menevä letku irti ja pumpattiin käsipumpulla (Bosch). Pitäisikö käsipumpusta pumppaamalla löpöä tulla letkusta?
tallennettu
Act10nM4N
Vieras
« Vastaus #1 : Elokuu 09, 2010, 08:18:35 »

Otettiin jakajapumppuun sisään menevä letku irti ja pumpattiin käsipumpulla (Bosch). Pitäisikö käsipumpusta pumppaamalla löpöä tulla letkusta?
Daa-a kyllä. Kurnuttaa kun puristelee ja loppujen lopuksi pitäs tulla aina se pumpullinen ku puristaa. Pitäs mennä pumpunkin läpi jos otat sen paluu putken irti tai suihkulta ylivuoto putken irti.

Periaatteessa jos ja kun sieltä käsipumpulta tulee ainetta , niin pumppaat niin kauan et paluulinjaan tulevasta ylivuotoletkusta alkaa ainetta tuleen, laitat paikoilleen, pumppaat vielä hetken ja täräytät käyntiin ni pitäs käydä normaalisti ainakin hetken. Jos käsipumpulla pumppaamalla pysyy käynnissä , on se ilmavuoto tai siirto(lue pumpun sisäinen siirtopumppu)pumppu alkaa veteleen viimesiä.

« Viimeksi muokattu: Elokuu 09, 2010, 08:21:22 kirjoittanut Act10nM4N » tallennettu
zamppa
Vieras
« Vastaus #2 : Elokuu 10, 2010, 01:02:21 »

Kylläpä sen nyt pitäisi tyhjää käydä vaikka ilmaa vetäisikin linjastoon. Ja harvoin alkaa pumpun sisäinen siirtopumppu kulua niin ettei tahdo vakioautoa viedä. En tiedä sitten mitenkä yli miljoonan ajetuissa..

Olen kuullut myös juttuja että nuo linjassa sijaitsevat käsipumput on ihan rektaalista. Tosin omassa ranskalaisen suunnittelun ihmevempeleessä ei ole ollut ongelmia sen kanssa, onhan se toki vasta kohta 450tkm ajettu.

Luulenpa että inssi-sedän polkiessa on saattanut jopa jako hypätä. Kova polkeminen käynnissäpidon toivossa voisi viitata jotta pumpulta on pyörähtänyt jako pari hammasta myöhäiselle.

Onko milloin viimeksi jakopää remontoitu? Onkos syöttöpumppu lucaksen ihmemaasta vai ihan aito boschi? Savuttaako minkäväristä savua käynnistettäessä, ja käynnistyessään? Onko käynti pehmeää vai karkeata raksutusta?
« Viimeksi muokattu: Elokuu 10, 2010, 01:04:22 kirjoittanut zamppa » tallennettu
ViKu
Vieras
« Vastaus #3 : Elokuu 10, 2010, 05:24:44 »

Syöttöpumppu on Bosch. Savua ei huomattu tulevan. Hihnan vaihdoin jokunen vuosi takasin(ehkä 2006), kun oli ajettu 160tkm. Nyt mittarissa 199tkm.

Täytyypä muistaa tarkistaa tuo jako ehtoosti.

Käyntiääni on kutakuin normaali. Ei ainakaan raksutusta.
tallennettu
ViKu
Vieras
« Vastaus #4 : Elokuu 10, 2010, 04:51:35 »

Oli irronnut imusarjan päästä alipainepumppuun menevä letku. Onko tuolla jotain merkitystä? Ei ainakaan vielä lähtenyt käyntiin kun koitin kiinnityksen jälkeen.
tallennettu
Act10nM4N
Vieras
« Vastaus #5 : Elokuu 10, 2010, 07:44:59 »

Kylläpä sen nyt pitäisi tyhjää käydä vaikka ilmaa vetäisikin linjastoon. Ja harvoin alkaa pumpun sisäinen siirtopumppu kulua niin ettei tahdo vakioautoa viedä. En tiedä sitten mitenkä yli miljoonan ajetuissa..

Olen kuullut myös juttuja että nuo linjassa sijaitsevat käsipumput on ihan rektaalista. Tosin omassa ranskalaisen suunnittelun ihmevempeleessä ei ole ollut ongelmia sen kanssa, onhan se toki vasta kohta 450tkm ajettu.

Luulenpa että inssi-sedän polkiessa on saattanut jopa jako hypätä. Kova polkeminen käynnissäpidon toivossa voisi viitata jotta pumpulta on pyörähtänyt jako pari hammasta myöhäiselle.

Onko milloin viimeksi jakopää remontoitu? Onkos syöttöpumppu lucaksen ihmemaasta vai ihan aito boschi? Savuttaako minkäväristä savua käynnistettäessä, ja käynnistyessään? Onko käynti pehmeää vai karkeata raksutusta?

Paitsi minun ihmevekottimessa joka käydä rytkytti niin perkeleen ahtaasti jatyhjäkäynti nousi kohinalla kun pumppas käsinännistä.

Vähän ep'ilyttäisi tuo jaon pielessä oleminen kuitenkin/pumpun ajoituksen jos on kerta asteittain mennyt huonommaksi.

Edelleen uskoisin siihen ilmavuotoon. Kuvauksesta päätellen. Tosin se katsastussedän into polkemisen suhteen ei taas passaa.
tallennettu
ViKu
Vieras
« Vastaus #6 : Elokuu 11, 2010, 06:29:39 »

Edelleen uskoisin siihen ilmavuotoon. Kuvauksesta päätellen. Tosin se katsastussedän into polkemisen suhteen ei taas passaa.
Voisko tuon testata niin, että laitan letkun jerrykannusta suoraan syöttöpumpun sisäänmenoon ja koitan rouskutinta näin käyntiin? Eli ohitan koko linjaston ja suodattimen.
tallennettu
zamppa
Vieras
« Vastaus #7 : Elokuu 11, 2010, 08:36:50 »

Voi.

Ja jos käynti paranee niin ei muutakuin letkukauppaan. Kunnollisia klemmareita ei kannata unohtaa. Samalla kannattanee uusia myös suodatin.
tallennettu
ViKu
Vieras
« Vastaus #8 : Elokuu 11, 2010, 10:48:09 »

Edelleen uskoisin siihen ilmavuotoon. Kuvauksesta päätellen. Tosin se katsastussedän into polkemisen suhteen ei taas passaa.
Voisko tuon testata niin, että laitan letkun jerrykannusta suoraan syöttöpumpun sisäänmenoon ja koitan rouskutinta näin käyntiin? Eli ohitan koko linjaston ja suodattimen.
Tätä testasin. Hienosti pärähti käyntiin ja kävikin kuin sveitsiläinen. Eli vika on tankin ja syöttöpumpun välillä.
Itselle tuli mieleen tukos tai ilmavuoto. Veikkaisin et 'vettä tankissa' ei ole vaihtoehto. Taitaa olla aika operaatio tankin tyhjennys, jos sen joutuu tekemään, vai? Letkut tietysti kannattaa irrotella ja tarkistaa, ehkä vaihtaa. Suodatin tietysti vois olla hyvä vaihtaa. Onko se niin, että siitä ei silmämääräsesti näe, onko kunnossa?
tallennettu
ViKu
Vieras
« Vastaus #9 : Elokuu 12, 2010, 02:18:38 »

Syntipukki löytyi. Ostin paikallisesta varaosaliikkeestä tarvikenaftasuodattimen mallia "letkujen väliin"(6€), ohitin naftasuodatin-vedenerotin-polttoainelämmitin-palikan sillä ja alko pelit laulamaan. Täytyypä ottaa palikka lähempään tarkasteluun. Olisko sieltä sitten tiiviste mennyt tai käsipumpun kalvo? En tiedä palikan rakennetta, mutta pian sekin varmaan selkiää.

Onnistuinpa vielä saamaan leiman pirssiin ja samalla muutin auton N1-luokkaan, elikkästen pakettiautoksi. Turkasen kallista tuo tyypinmuutoskatsastus. Yli 100 euroa tossa lähikatsastamolla. Ei jää verotushyöty kauhean isoksi tässä vaiheessa.
tallennettu
Act10nM4N
Vieras
« Vastaus #10 : Elokuu 12, 2010, 04:06:31 »

Syntipukki löytyi. Ostin paikallisesta varaosaliikkeestä tarvikenaftasuodattimen mallia "letkujen väliin"(6€), ohitin naftasuodatin-vedenerotin-polttoainelämmitin-palikan sillä ja alko pelit laulamaan. Täytyypä ottaa palikka lähempään tarkasteluun. Olisko sieltä sitten tiiviste mennyt tai käsipumpun kalvo? En tiedä palikan rakennetta, mutta pian sekin varmaan selkiää.

Onnistuinpa vielä saamaan leiman pirssiin ja samalla muutin auton N1-luokkaan, elikkästen pakettiautoksi. Turkasen kallista tuo tyypinmuutoskatsastus. Yli 100 euroa tossa lähikatsastamolla. Ei jää verotushyöty kauhean isoksi tässä vaiheessa.
Yleensä vuotaa se yläkansi. Omassa farkussa vuoti muinoin
tallennettu
sdracing
Vieras
« Vastaus #11 : Elokuu 14, 2010, 07:15:19 »

Omassa juurikin samaa vikaa, täytyypä huomenna katsella. Käsipumpulla pumpatessa alkaa käymään normaalisti.
tallennettu
sdracing
Vieras
« Vastaus #12 : Elokuu 22, 2010, 02:51:40 »

Joop, omaani vaihdoin suodattimen ja tiivisteet mitä matkassa tuli niin loppu ilma ongelmat. Aika kovat olivat vanhat tiivisteet.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!