Sportpug.com Arkistofoorumi
Toukokuu 25, 2020, 02:16:05 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 205 cti kipinä ongelmaa  (Luettu 2985 kertaa)
pulputti
Vieras
« : Elokuu 15, 2010, 02:31:41 »

Elikkä kyseinen auto on 1.6 koneella ja auto sammui yksi päivä yhtäkkiä ja eikä lähtenyt sen jälkeen käymään. Kokeilin seuraavana päivänä ja lähti laakista käymään, sekä toimi muutaman päivän ihan normaalisti.

Nyt auto ei taaskaan suostunu lähtee käymään eikä tule kipinää, huomen varmaan taas lähtee käymään tai tänään illalla.

Mikä mahtaa olla syy kyseiseen ongelmaan?

tallennettu
Tops
Vieras
« Vastaus #1 : Elokuu 15, 2010, 03:24:51 »

Jaaha onkohan kaikki pösöt alkanu nyt kipinä lakkoon;) Itellä viime perjantaina kans hävis kipinä. Putsasin virranjakajan, niin alkoi toimia. Virranjakajan otin irti, ja sumutin sisään elektroniikan puhdistusainetta ja liikutin sisällä olevaa staattoria niin ettei roottorin navat ota siihen kiinni roottorin pyöriessä. En tiedä aiheuttiko se napojen kohtaaminen ongelmia, mutta virranjakajan sisällä oli paljon öljyä ja jonkin eristeen palasia.

Kerkesin ostaa jo uuden puolan ja sytkän ohjausyksikön joista kerkesin puolan laittaa kiinni, mutta kun sain auton käyntiin puhdistetun jakajan asennuksen jälkeen laitoin vanhan puolan takasin ja testasin oliko se puola se syy, eipä ollut, vaan hyvin toimi vanhallakin.

Mutta myös mahdollinen aiheuttaja on sytytyksen ohjausyksikkö, se maksaa motonetissä 19.90e. Kuulin yhdeltä korjaamossa työskenneeltä, että kuumalla säällä se helpommin hajoaa. Tiedä sit onko perää.

Ja jos tarkastat ja puhdistat sen virranjakajan, ja jos sisällä on öljyä, niin tarkasta virranjakajan o-renkaan kunto. Itselläni se on jäänyt jotenkin huonosti sinne väliin eikä ollut pitänyt. No eipä ihmekään kun se oli turvonnut paljon alkuperäistä suuremmaksi. Aion sen vielä vaihtaa kunnolliseen, nyt siellä sen virkaa toimittaa yks tilapaisratkaisu, pienempi o-rengas joka sekin tuntuu pitävän öljyt oikealla puolella.

Mutta lähde noista vaikka ensin.
tallennettu
Tops
Vieras
« Vastaus #2 : Elokuu 15, 2010, 03:31:09 »

Sitten onko tulpanjohdot ja puolanjohto vaihdettu milloin? Jos on juuri vaihdettu, niin tuskin on vielä hapettuneet/ruostuneet.

Mutta jos ei ole tietoa siitä tai siitä on kauan, niin kannattaa taskulampulla valotella ja katsoa onko hapettumia. Melko uudetkin voi aika lyhyessä ajassa saada kerroksen ylleen. Onkin hyvä laittaa jotain ruostumiselta/hapettumiselta suojaavaa ainetta tulpan ja puolan johtojen molempiin päihin. Ja jos sitä hapettumaa/ruostetta on niin joko rapsutella niitä pois tai ostaa uuet piuhat. Ite taisin ruiskutella viimeks ihan crc.tä. En tiiä onko se parasta siihen tarkotukseen, tuskin, mutta ainakin siinä taittiin nämä sähköisetkin käyttökohteet mainita siinä pullossa.

tallennettu
pulputti
Vieras
« Vastaus #3 : Elokuu 15, 2010, 06:35:49 »

Sitten onko tulpanjohdot ja puolanjohto vaihdettu milloin? Jos on juuri vaihdettu, niin tuskin on vielä hapettuneet/ruostuneet.

Mutta jos ei ole tietoa siitä tai siitä on kauan, niin kannattaa taskulampulla valotella ja katsoa onko hapettumia. Melko uudetkin voi aika lyhyessä ajassa saada kerroksen ylleen. Onkin hyvä laittaa jotain ruostumiselta/hapettumiselta suojaavaa ainetta tulpan ja puolan johtojen molempiin päihin. Ja jos sitä hapettumaa/ruostetta on niin joko rapsutella niitä pois tai ostaa uuet piuhat. Ite taisin ruiskutella viimeks ihan crc.tä. En tiiä onko se parasta siihen tarkotukseen, tuskin, mutta ainakin siinä taittiin nämä sähköisetkin käyttökohteet mainita siinä pullossa.



Kipinää ei tule puolalta edes, ens viikolla tarvii hakea sytkäyksikkö ja vaihtaa kun pääsee perjantaina vasta töistä
tallennettu
nenna-
Vieras
« Vastaus #4 : Elokuu 16, 2010, 09:08:50 »

..ettei vaan olis alkanu megaruutta kiukutteleen..?   Pyörittää silmiään
tallennettu
TURBO 16
Vieras
« Vastaus #5 : Elokuu 18, 2010, 12:53:59 »

eli itselläni oli sama ongelma .... soita tänne SPL eletronig " vantaalla" puh : 09596546  ps . jos olet tekiä miehiä niin onnistut asentamaan muutos sarjan itsekkin ! jos et niin joku voi sen tehdä sopivasti .  sarjan merkki on PIRATHA .
tallennettu
pulputti
Vieras
« Vastaus #6 : Elokuu 21, 2010, 03:53:27 »

Tänään tuli kokeiltua käymään mutta ei lähteny ensin vaihdoin uuden puolan ja toimivan sytkäyksikön mutta ei lähteny käymään.

sen jälkeen vaihdoin kaik vanhat osat takaisin ja kävin hiukan liittimiä läpi ja et releet on kiinni, sit lähti käymään ja kävi n. 30 sek. ja ei lähteny käymään.

Taas kävin liittimiä yms läpi ja lähti käymään mutta pätkis ja paukutti putkes 4000 jälkeen, kävin heittää lenkkii ja yks kaks loppu pätkiminen ja alkoi toimia normaalisti.

Kokeilin sit sammuttaa ja laittaa käymään ja lähti laakista käymään.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!