Sportpug.com Arkistofoorumi
Toukokuu 25, 2020, 01:58:56 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Paine vuotoko? 1.9 td, 306  (Luettu 7115 kertaa)
Act10nM4N
Vieras
« Vastaus #15 : Elokuu 24, 2010, 09:23:02 »

Eli hukkaportin jousi on liian löysä. Koska tuo hukkaportin letku on tukittu ja se näyttää tiiviiltä. (ihan kuivan hiekan peitossa). Kun tunnostaa ettei turpossa olisi vikaa kun kummiskin ollut nelisen kuukautta auto ja ei ole nuo ahtopaineet miksikään muuttunut. eikä pidä ihmeellisempää ääntä. Vai?

Eihän se periaatteessa ole liian löysä , vaan täysin "vakio" vaan. Iskee silmää
Eikös se perusjousijäykkyys ole noissa dhx ja dhy moottoreissa 0.7 tai 0.9bar. Eli jousijäykkyys vs ahtopaine = 0.7-0-9bar jossa se aukeaa , eli vastaa pakopainetta X jolla ahtopaine asettuu sinne 1bar hujakoille.
Joku muu voi varmaan vahvistaa jos muistaa, kotona on pari kelloa joissa jommassa kummassa muistaakseni luki vielä se 0.7bar.
Jos tavoittelet sitä paineen nostoa , niin henkilökohtainen mielipide siihen toimenpiteeseen on lisäjousen asennus alkuperäisen kellon jousen rinnalle ja letkun takaisin asennus.
Tällöin tavoiteltu tietyn ahtopaineen toivottu aukeaminen kellolla siirtyy korkeammalle ahtopaineelle, kun esimerkiksi pelkkää tankoa lyhentämällä saa saman , mutta läpän aukeamis alue rajoittuu pienemmälle , jolloin on se "vaara" että korkeille kierroksille mentäessä alkaa paine karkaamaan yli sen toivotun , koska läppä ei enää virtaa tarpeeksi ohi jos aukeaminen rajoittuu liikaa.
tallennettu
punssi
Vieras
« Vastaus #16 : Elokuu 24, 2010, 06:43:59 »

OK. Mietinkin tuota lisäjousen laittamista.. miten kestääkö tuossa hukkaportilla ihan normi jäähdyttäjänletku? Sitä pientä öljyn määrää? Tänään tuli tiivistekkin siihen koolerin ja imusarjan väliin.
tallennettu
Jeth
Vieras
« Vastaus #17 : Elokuu 25, 2010, 10:27:07 »

En kyllä suosittele ahtojen nostoa vakio puhaltimella muutenkaan, varsinkaan jos on raskaampi kaasujalka, 1,2bar paineilla sain edellisestä autosta 2 kertaa kansipaffin luovuttamaan Näyttää kieltä
tallennettu
Act10nM4N
Vieras
« Vastaus #18 : Elokuu 26, 2010, 10:30:30 »

En kyllä suosittele ahtojen nostoa vakio puhaltimella muutenkaan, varsinkaan jos on raskaampi kaasujalka, 1,2bar paineilla sain edellisestä autosta 2 kertaa kansipaffin luovuttamaan Näyttää kieltä
Iskee silmää

Tapauskohtaisia nämäkin moottorit. On nimittäin ilmaantunut joskus näitä tapauksia jossa DHX ja DHY moottoriin on isketty massatiiviste sen peltisen tilalle remontissa huokeuden vuoksi. Näkeehän sen sielt alipainepumpun alta lohkon ja kannen välistä kumpi siellä on.
Kyllä peltitiivisteellä "pitäisi" kestää hieman nostaa, kohtuuden rajoissa kuitenkin. Pakopainetta olisi hyvä seurata kuitenkin
tallennettu
Divine--
Vieras
« Vastaus #19 : Elokuu 26, 2010, 01:10:27 »

To2:lla ainakin paineet voi helposti nostaa sinne 1,3bar tienoille ilman että pakopaineet on pilvissä. Uudemmissa missä on k03 tai gt15 ahdin, ahtopaineita ei voi nostaa ihan yhtä korkeelle.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 26, 2010, 01:11:19 kirjoittanut Divine-- » tallennettu
punssi
Vieras
« Vastaus #20 : Elokuu 26, 2010, 03:17:07 »

Niin kyllähän tuossa on se to2.. Paineita olisi tarkoitus nostaa vain se 1,1~1,2 bar tasolle. pitää kahtoa muuten tuo kansipahvi että kumpi on. Miten tuo letku, kestääkö tuo jäähytinletku tuossa  hukkaportilla?
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!