Sportpug.com Arkistofoorumi
Huhtikuu 01, 2020, 09:04:43 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: jarruputket, mitä materiaalia ja mistä?  (Luettu 6192 kertaa)
pugnisti
Vieras
« : Elokuu 17, 2010, 02:16:36 »

Pitäisi vaihtaa kaikki jarrulinjat tuohon 205 getariin.
Millä konstilla tuo olisi järkevin toteuttaa, ostanko kiepin jarruputkea ja pussillisen "liittimiä" vai ostanko jostain valmiit pätkät?
Jos ostan kiepin putkea, niin mitä materiaalia sen pitää olla? Motonetissa oli CuNi putkea, joka on ulkoisesti vähän harmaampaa kuin orkkisputket ja vaikuttaa myös hiukan kovemmalta. Sitten ainakin biltemassa taitaa olla hehkutettua kuparia/vastaavaa.
tallennettu
pugnisti
Vieras
« Vastaus #1 : Elokuu 17, 2010, 03:24:46 »

Itse itselleni vastaten.
Motonetista kaikki(oletettavasti) getarin putket tulevat maksamaan yhteensä 72,4€
Itse jarruputki maksaa n. 30€ 10m ja liittimet 1€ kpl jolloin osien hinnaksi tulee n. 45€

Ottaen huomioon, että mulla on halpis biltema jarruputkityökalu, niin taidan säästää vaivaa ja ostaa valmiit putket. Tai sitten teen pitkät pätkät itse ja lyhyet ostan valmiina.
tallennettu
murkkis
Vieras
« Vastaus #2 : Elokuu 17, 2010, 03:37:35 »

Tuo on todella kätevä tuo putkityökalu, itselläni käytössä myös Bilteman setti mikä on ihan OK noihin hommiin. Monella eri vaihtoehto päällä saa sopivan pään putkeen.

Putkenpäiden torvien teko itse on niin helppoa että jos yhtään inspaa niin tekisi mielummin itse putket ja hankkii vain sopivat liittimet niihin.

Itselläkin tosiaan jarru-urakka päällä tällä hetkellä, motonetistä odotellaan kuskinpuoleista jarruletkua, jotta pääsisi jatkaan projektia etenemään... Ja ärräpäät lentelee! Cool
tallennettu
reiskaar
Vieras
« Vastaus #3 : Elokuu 17, 2010, 09:34:32 »

en ole pösöön vielä tehnyt putkia mutta muihin kamppeisiin kyllä. NiCu putkea Motonetista hankittuna 25m kieppi, sitten lähes yksinomaan 10x1mm nippoja. Jatkoholkkejakin olisi hyvä olla varastossa. Työkaluna on Bilteman 109eur kampe. Ihan ok, ja sillä pitäisi pystyä tekemään myös auton alla jatkoja varten.

Jatkamisen laillisuudesta on väännetty monella foorumilla, itse asiassa 306:n putkissa on aika monta jatkoholkkikohtaa, tehtaan jäljiltä.

Jos tuntuu että on "kerran elämässä" tarve uusia putkia, niin ilman muuta ottaa valmiit putket varaosatiskiltä. Jos taas haluaa tehdä itse, vaikka sunnuntaina yllättäen tai tekee custom putkia joissa ei aina ole mitat ja liittimet täysin päiväselvää tai sopivaa ei vaan löydy, niin ilman muuta asentelemaan omista tykötarpeista. Voi sen rahan turhempaankin laittaa.
tallennettu
pugnisti
Vieras
« Vastaus #4 : Elokuu 18, 2010, 08:14:22 »

Mua vain huolettaa saako sillä halpismallin kaksoiskartiotyökalulla tehtyä pitäviä liitoksia. Kaverin sitikkaan tehtiin sillä liitos, kun alkuperäinen putki rasahti poikki. Jotenkin se kartion tekeminen tuntui vähän säätämiseltä.
tallennettu
405GLi
Vieras
« Vastaus #5 : Elokuu 18, 2010, 09:14:49 »

Mua vain huolettaa saako sillä halpismallin kaksoiskartiotyökalulla tehtyä pitäviä liitoksia. Kaverin sitikkaan tehtiin sillä liitos, kun alkuperäinen putki rasahti poikki. Jotenkin se kartion tekeminen tuntui vähän säätämiseltä.

Kyllä saa, kunhan tekee huolella. Huonoin osa halpissarjoja on ruttaimen pehmeä kartio joka ajan mittaa urautuu ja sen jälkeen alkaa painaa vinossa.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!