Sportpug.com Arkistofoorumi
Lokakuu 27, 2021, 05:57:23 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 205 vetarin vaihto(ei GTI)  (Luettu 1931 kertaa)
torkell
Vieras
« : Heinäkuu 19, 2003, 12:19:06 »

205 vetarin vaihto(ei GTI)
Tu ja xy koneet (tu koneet repsikan puoli erilainen<kannatin laakeri>)

-öljyt pois laatikosta
-auto ylös ja pyörä pois
-navan mutteri auki
-alatuki varsi irti etu kelkasta (1 pultti)
-kallistuksen vakaajan mutteri auki
Sitten vain vedät/hemputtelet etu ripustusta niin,että vetari irtoaa navasta ja alatuki varsi kallistuksen vakaajasta ja vedät vetarin pois.Ja uusi tilalle.Takaisin laitto vaatii hieman enemmän kätten voiteita,mutta kyllä se sinne menee kun aikansa survoo Hymyilee leve&#228;sti
Kun laitat takaisin niin ensin vetarin pää navan huulille sitten keplottelet alatukivarren kallistuksen vakaajaan sitten tukivarsi etukelkkaan.
Kuten yllä mainiittin TU koneissa repsikan puolella on kannatin laakeri mistä täytyy pultit irroittaa.
Itse vaihdan kuskin puolen vetarin ilman  öljyjen pois/takaisin laittoa 20 minuutissa.
Korjausoppaissa kyseistä operaatiota varten täytyy purkaa "puoli autoa"
« Viimeksi muokattu: Elokuu 18, 2003, 11:18:19 kirjoittanut tPete » tallennettu
unsport
Vieras
« Vastaus #1 : Heinäkuu 25, 2003, 11:52:19 »

Kuten yllä mainiittin TU koneissa repsikan puolella on kannatin laakeri mistä täytyy pultit irroittaa.

Se tukilaakeri voi irrota helposti, mutta käytännössä se on aika jumissa. Vaikka avaisi ne kaksi laipallista pulttia ja kääntää ne laipat sivuun, niin sitä vetaria ei saa revittyä sieltä irti.

Pitää irrottaa koko tukilaakerin pesä vetoakselin mukana. Se on neljällä pultilla kiinni lohkossa ja alapäästä kiinni rungossa.

Vetaria ei voi suoraan vetää ulos pyöränkotelon kautta jos
tähän toimenpiteeseen lähdetään vaan se pitää kiepauttaa alakautta pakoputken vierestä. Eli ensin vähän pyöränkoteloon päin ja sitten nuljauttaa alakautta pois...

Seuraavaksi voi hakata irti sen tukilaakeripesän vetoakselista ja kiinnittää sen takaisin paikoilleen moottorin kylkeen. Tosin tukilaakeri voi tehdä tiukkaa myös kokoamisvaiheessa jos se kampeaa hitusenkin

« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 25, 2003, 11:54:09 kirjoittanut unsport » tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!