Sportpug.com Arkistofoorumi
Marraskuu 28, 2021, 01:08:49 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vetonivelen kumisuojan vaihtaminen  (Luettu 2369 kertaa)
ARFin
Vieras
« : Marraskuu 17, 2003, 05:37:07 »

Eli minulla kävi niin, että vetonivelen ulompi kumisuoja meni rikki. Minulla ei kuitenkaan ollut laitteita/taitoa vaihtaa sitä perinteisesti ottamalla koko vetari irti. Sain sitten hyvän vinkin koskien tätä operaatiota: "Osta sellanen minkä voi vaihtaa ilman, että tarvii ottaa vetaria irti." No sitten painelin varaosaliikkeeseen. Siellä oli myytävänä sellaisia kumeja, jotka voi vaihtaa helposti.
Eli:
1)Irroita navan mutteri.
2)Alatukivarsi irti siitä jarrulevyn päästä(1 pultti).
3)Vetarin ulkopää lähtee ihan vetämällä irti, kunhan vähän kääntelee sitä koko hökötystä. Iskarin yläpään pulttien löysääminen auttaa myös jos ei lähde(älä avaa kokonaan!)
4)Sitten vaan vanha kumi puukolla pois.
5) Mukana tulevan työkalun(ympyräkartio) avulla saa vedettyä kumin sen nivelen yli(aika hyvin muuten venyy se kumin pienenpi aukko). Muista vain rasvata se huolellisesti ja vetää se sen kartion yli nurinpäin käännettynä. Eli rasvaat kumin ulkopuolen ja käännät sen niin, että rasvattu puoli on kartiota vasten. Sitten vaan pistät sen kartion isomman pään sitä niveltä vasten ja vedät kumin siitä yli.
6)Kumi oikeinpäin(siis vetari kulkee jo siitä läpi)
7)Klemmareilla kiinni
8.) Ja koko hökötys kiinni samalla tavalla.

Nivelen rasvan voi vaihtaa myös, koska mukana tulee pussillinen nivelrasvaa.
Minulla vaikein kohta oli navan mutterin irroittaminen.
Tämä helpottaa operaatiota huomattavasti!
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 17, 2003, 05:37:40 kirjoittanut ARFin » tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!