Sportpug.com Arkistofoorumi
Lokakuu 27, 2021, 06:09:59 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tämä keskustelufoorumi on suljettu, uusi foorumi osoitteessa http://www.sportpug.com
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 205 Single Wiper  (Luettu 1790 kertaa)
ikuinenprojekti
Vieras
« : Kesäkuu 19, 2004, 08:50:24 »

Elikkäs autoni on 205 gti ja pienissä sievissä humalatiloissa ajattelimme kaverin kanssa rakentaa kaksipyyhin järjestelmästä yhden pyyhkiän version... Ja hommahan kävi näin... Ensiksi pyyhin mekanismi näkyviin sen jälkeen apukuskin pyyhkiä vivustoineen pois lähtee kevyollä voimalla (vivusto pallo nivelillä kiinni) ja muistaakseni 10 millin avaimella (aikaa on vuosi kun tein tämän...) ja tämän jälkeen keskellä autoa sijaitsevasta pyyhkijästä pallonivelen ja pyyhkiän välinen osa pois... Hantaaki ruuvi penkkiin kiinni ja rälläkkä käteen... Ja ei kun antaa palaa pallonivel pois mahdollisimman juuresta ja noin keskelle hantaakia 6mm reikä (mielummin liian kauas kun liian lähelle tai muuten kuuluu PAM)... Tämän operaation jälkeen pallonivel siirretään reiän päälle ja hitsataan kiinni reijän kautta koska muuten liitos käy liian ahtaaksi ja hitsatessa koneessa pitää olla sen verran löylyä että pallonivel varmasti jää myös kiinni(kysykää tehoista lisää joltain joka on vähän enemmän hitsaillut... itselläni oli about 170A puikko koneella ja 2mm puikolla) ja kun pallonivel on siiretty tangon puolivälin tienoolle niin otetaan pyyhkiän telineestä eli kyseisetä hantaakista koneen puolelta mahdollisimman ohueksi eli siltä kohdalta mihin vipu tulee siitä voi ottaa pois 3-5mm tämä auttaa siihen että vivusto ei lyö siihen kiinni ja säilyy koneisto ehjänä... ja nyt suuri hetki koittaa kokeilu kaverin kanssa... toinen katsoo vivustoa ettei käy pahasti ja samalla pitää vivustoa paikallaan (ei paina pallo niveltä pohjaan hantaakiin asti vaan pitää vipua nivelen kohdalla pyyhkäisyn ajan) ettei tule vaurioita nimittäin omalla kokemuksella rikoin 2 vivustoa.... Vihainen...pyyhkiä kannaatta laittaa ihan omalle kohdalle missä se onkin alun perin niin selviää pyyhintä alue ja märkä lasi auttaa sitten ihan viimeisenä hyvin näkemään sen ja kuivalla sitä ei kannata tehdä koska sateella on vähemmän kitkaa ja lyö yli lasin.... (kokemusta)aluksi tietenkin kuivalla lasilla niin pyyhintä nopeuskin on hitaampi ja tulee vähemmän vaurioita.... ja kaiken säätämisen jälkeen kun vivusto on kiinni niin kannatta pallo niveleen porata reikä 6mm ja laittaa siihen lukkomutterilla varustettu pultti kokoa 6mm luonnollisesti rikat väliin ja kiristys siten että siihen jää väljää muuten palaa moottorin sulake kokoajan koska se rasittaa sitä aivan suotta! Ja jos nyt ruvetaan oikein siihen että halutaan pyyhkiän pysähtyvän keskelle lasia niin tihkun rele pois sulakeboxista (yleensä sininen) sitten ei kyllä toimi tihku mutta saapahan sen pyyhkiän pysähtymään minne vaan haluaa...! Ja tämä kaikki onnistu itseltäni kuudentoista oluen jälkeen ja asentaessahan juotiin lisää ni kyllä se onnistuu ihan keltä tahansa... Jos tulee kysymyksiä niin pistäkää viestii tuleen niin koetan auttaa parhaani mukaan... Onnea asennukseen!
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!